abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70635186
Ik kom regelmatig recepten tegen hoe je een saucijzenbroodje moet maken, maar dit is niet wat ik bij producten zoals in de bakkerij of in de supermarkt zie. Ik heb het thuis een aantal keer geprobeerd, maar meestal eindigde dit in een mislukking. Mij vraag is dus, weet iemand misschien wat het grote geheim is achter die producten van de bakkerij? Puur professionele apparatuur of ook ander recept?
pi_70635308
Jij bent vroeg wakker!
pi_70635493
Saucijzenbroodjes heb ik zelf nog niet gemaakt, maar wel ik ervaring met andere bladerdeegbroodjes.
Zo heb ik zelf kipkerrie hapjes gemaakt.

Gewoon kipkerrie gemaakt.
Door de blender geflikkerd. (lijkt wel babyvoedsel daarna)
Bladerdeegvellen in 2'en gesneden en een lepeltje babydrap erop, en het resultaat was vele malen beter dan van de bakker.

Saucijs zal niet heel veel anders zijn. Ik zou het zelf gezien mijn kipkerrie ervaring niet van gehakt maken, maar van een biefstuk, bieflap, of hamlap oid maken, door de blenderhalen en dezelfde handelswijze aanhouden.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:07:59 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70635640
Ik zou eerst gehakt rullen (dan komt het vet er uit) en daarna pas inpakken in bladerdeeg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:24:56 #5
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_70635890
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou eerst gehakt rullen (dan komt het vet er uit) en daarna pas inpakken in bladerdeeg.
Dan heb je misschien alleen kans dat het gehakt keihard uit de oven komt.. En dat wil je ook weer niet lijkt mij..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:26:27 #6
48067 neo2000
pi_70635918
http://www.smulweb.nl/1122697/koken/recept/Saucijzenbroodje
Paneermeel door het gehakt om het luchtig te houden..?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:52:52 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70636446
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:24 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Dan heb je misschien alleen kans dat het gehakt keihard uit de oven komt.. En dat wil je ook weer niet lijkt mij..
Dan ben je gewoon een pruts-kok
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_70642996
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:33 schreef F04 het volgende:
Ik kom regelmatig recepten tegen hoe je een saucijzenbroodje moet maken, maar dit is niet wat ik bij producten zoals in de bakkerij of in de supermarkt zie. Ik heb het thuis een aantal keer geprobeerd, maar meestal eindigde dit in een mislukking. Mij vraag is dus, weet iemand misschien wat het grote geheim is achter die producten van de bakkerij? Puur professionele apparatuur of ook ander recept?
Wat ging er mis dan? Klopt de smaak niet? De structuur? Iets anders?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:43:13 #9
48067 neo2000
pi_70644338
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon een pruts-kok
Een kok hoeft sowieso geen recepten te hebben om iets klaar te maken..
pi_70645743
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:54 schreef mjan het volgende:

[..]

Wat ging er mis dan? Klopt de smaak niet? De structuur? Iets anders?
De structuur en vorm. Die van de bakkerij is veel knapperiger, mooier en lekker qua smaak.
pi_70660328
Ik gebruik zelf altijd dit recept (vegetarisch) als ik saucijzenbroodjes maak. Ik heb geen verstand van vlees, dus dat moet je zelf even uitzoeken, maar qua kruiden en structuur vind ik dit recept wel een aanrader. En altijd roomboterbladerdeeg gebruiken, dat smaakt ook beter dan goedkopere aftreksels.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_70682846
quote:
Op zondag 5 juli 2009 08:55 schreef mjan het volgende:
Ik gebruik zelf altijd dit recept (vegetarisch) als ik saucijzenbroodjes maak. Ik heb geen verstand van vlees, dus dat moet je zelf even uitzoeken, maar qua kruiden en structuur vind ik dit recept wel een aanrader. En altijd roomboterbladerdeeg gebruiken, dat smaakt ook beter dan goedkopere aftreksels.
Is er niet een of andere light variant mogelijk? Roomboter lust ik wel maar krijg dikwijls maagzuur van roomboter in warme gerechten
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_71103844
Je moet sowieso geen gehakt (als in rundergehakt o.i.d.) gebruiken maar de vulling van een worst/saucijsje, die zijn al lekker gekruid. Dat leg/vouw je in een plakje bladerdeeg en druk dan de langere zijden vast met een vork. Tot slot bestrijken met een losgeklopt ei en eventueel versieren met sesamzaad. Laat de broodjes in 20 minuten gaar en bruin worden in een voorverwarmde oven op 220 graden...eet smakelijk!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:04:59 #15
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_71104036
Als je die dingen van de bakker/supermarkt lekker vindt, waarom zou je ze dan zelf willen maken?
pi_71109445
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:04 schreef RobinOok het volgende:
Als je die dingen van de bakker/supermarkt lekker vindt, waarom zou je ze dan zelf willen maken?
Als je ooit zelfgemaakte ophebt, dan komt dat supermarktspul nog het dichtst in de buurt van vuilnis.
pi_71111565
Ik gebruik altijd dit recept: http://www.dekooktips.com/recepten/saus-br.htm
Erg lekker!
pi_71112347
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:41 schreef F04 het volgende:
Jij bent vroeg wakker!
vroeg? ik was eral om 07u uit
  zondag 19 juli 2009 @ 11:47:46 #19
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_71113386
quote:
Op zondag 19 juli 2009 02:05 schreef lyolyrc het volgende:
Als je ooit zelfgemaakte ophebt, dan komt dat supermarktspul nog het dichtst in de buurt van vuilnis.
Nou, dat is TS dus blijkbaar niet met je eens. Hij is juist op zoek naar die supermarkt/bakker-smaak.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:07:15 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103070473
Had zin in saucijzenbroodjes, dus, heb 250 gram rundergehakt gemengd met 1 ei en wat gehaktkruiden en peper uit de molen, klein beetje paneermeel erdoor.
6 velletjes bladerdeeg genomen, op werkblad gelegd en laten ontdooien. Gehakt in zes delen verdeeld en worstjes van gerold, op het midden van de bladerdeegvelletjes gelegd en de sluitrand met wat losgeslagen ei ingesmeerd. Velletjes omgeslagen en met een vork het uiteinde van de plakrand wat gedrukt.
Bakpapier op een bakblik, broodjes er op, wat ei er op gekwast, versiert met wat kummelzaad en zwart maanzaad. Oven in op 175 graden hete lucht.
Ben benieuwd of het wat wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:48:54 #21
45206 Pietverdriet
pi_103071777
De smaak is volmaakt, Hoeveelheid gehakt per broodje is veel beter dan bij gekochte. Dus als je meer de gekochte wilt, verdeel het dan over tien velletjes bladerdeeg.
pi_103072005
Je kan het beste rundergehakt gebruiken, half om half vind ik persoonlijk het lekkerst maar niet in de saucijzen broodjes omdat half om half meestal wat vetter is en je bladerdeeg ook moddervet is. Maak je gehakt aan zoals je dat altijd doet maar gebruik in plaats van broodkruim of paneermeel soezen beslag. Veel succes!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:08:36 #23
45206 Pietverdriet
pi_103072333
Heb er twee op en het was een goede lunch met een paar glaasjes melk. Manlief heeft er ook twee op en vond ze erg lekker, beter dan gekocht.
pi_103073854
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb er twee op en het was een goede lunch met een paar glaasjes melk. Manlief heeft er ook twee op en vond ze erg lekker, beter dan gekocht.
Manlief? Een wereld stort voor mij in.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_103074014
Wat wij vroegah bij de bakker deden was idd paneermeel (en best veul ook) doosje gehakt doen..

En verder gewoon bladerdeeg een rol gehakt erin, en dan dubbelvouwen als een o\ zeg maar.. waarbij je de uiteinden open laat zodat het vet er uit kan. (door rijzen en bakken sluit dit zich weer enigszins)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')