Alsof de Iraanse regering het ooit in zijn hoofd zou halen om raketten op Europa af te voeren. Nee, dit heeft volgens mij niets met Iran te maken, maar met Rusland.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 03:52 schreef Apogist het volgende:
precies
er komen ook trouwens maar 10 raketten, want met er gebeuren als iran een elfde raket schiet dan
jaja, allemaal onder het mom van 'iran'
de VS wil gewoon ff lekker een nieuwe basis in de nieuwe lidstaten van de EU plaatsen
Want de EU heeft natuurlijk nooit wat verteld in de wereld.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 04:03 schreef Megumi het volgende:
Wil de EU ooit wat te vertellen hebben in de wereld dan is een monetaire eenheid onvoldoende. Dat zal je ook een militaire en economische unie moeten worden.
Daar komt het inderdaad wel op neer.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 04:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Want de EU heeft natuurlijk nooit wat verteld in de wereld.
Wat ook bewezen wordt omdat de gemiddelde burger van de EU. De binnenlandse belangen belangrijker vindt dan de EU en er zich geen reet voor interesseert.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 04:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Gek hé. Dat is juist de reden geweest dat de koude oorlog nooit tot een 3e WW heeft geleid. Iedereen heeft de kracht om elkaar te vernietigingen, dus een direct aanval op elkaar heeft totaal geen zin. Dit raket schild brengt daar een onbalans in door Europa en Amerika te beschermen tegen de boefjes in het Midden Oosten, maar mogelijk ook tegen de raketten uit Rusland.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk dat Rusland er tegen is, en dat NIEMAND z'n bek open durft te trekken over het feit dat Rusland blijkbaar de mogelijkheid wil houden om heel Europa te vernietigen.
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:38 schreef Northside het volgende:
Denk je dat Amerika OOIT zou toestaan dat Rusland een raketschild op Cuba neerzet? Dat is exact dezelfde situatie namelijk. Zoals hierboven gezegd, er is een zekere balans en die dreigt nou door te slaan. Ik begrijp 100% waarom Rusland, en ieder ander weldenkend land, hier zo tegen is.
Bronquote:VS trekken plannen antiraketschild in
Uitgegeven: 17 september 2009 08:05
Laatst gewijzigd: 17 september 2009 12:21
NEW YORK - De Amerikaanse regering ziet af van het geplande antiraketschild, dat in Polen en Tsjechië had moeten worden gebouwd. Dat heeft de Tsjechische premier Jan Fischer donderdag bekendgemaakt.
© ANP
De verklaring van Fischer werd bevestigd door een woordvoerder van het Poolse ministerie van Buitenlandse Zaken.
Het plan voor een luchtafweersysteem dat in Tsjechië en Polen zou worden opgesteld, is een erfenis van de regering van George Bush, de voorganger van de Amerikaanse president Barack Obama.
Bush hamerde op de dreiging die Iraanse langeafstandsraketten zouden vormen.
Niet serieus
The Wall Street Journal berichtte donderdag dat de huidige regering die dreiging niet zo serieus neemt. Iran is volgens betrokken ambtenaren in Washington niet zo ver met langeafstandstraketten als eerder werd aangenomen.
De dreiging is dus afgenomen, stelt een analyse die volgens The Wall Street Journal komende week aan Obama wordt verstrekt.
Bush
Obama zou dan radicaal breken met het beleid van Bush. Bush drukte aan het einde van zijn laatste ambtstermijn fanatiek plannen voor het raketschild door en liet de bouw van installaties beginnen. Het maakte het Kremlin razend.
Het schild was in Russische ogen een bedreiging voor Rusland. Moskou zal volgens waarnemers verguld zijn met Obama's beleidswijziging.
Verheugd
Moskou reageerde verheugd op de berichten. Het schrappen van het schild ''zou goed nieuws zijn'', zei een functionaris van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken tegen het Russische persbureau Interfax.
Ook Polen, waar een deel van het antiraketschild zou moeten worden gehuisvest, zinspeelde op het einde van het project.
''Over tien dagen gaan de onderminister van Defensie en ik naar Washington om meer te weten te komen. We horen van verscheidene bronnen dat de kans groot is dat het schild hier niet wordt gebouwd'', zei de Poolse onderminister van Buitenlandse Zaken Stanislaw Komorowski.
EU en NAVO is eigenlijk gewoon een hond van de baas AMERIKAquote:Op zaterdag 4 juli 2009 04:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Rusland maakt het niet echt uit wie vriend of vhijand is als ze zelf maar er goed van worden.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:22 schreef AryaMehr het volgende:
Het schijnt dat Obama het plan om een raketschild in Polen te bouwen heeft laten varen om de steun van Rusland te winnen m.b.t. sancties jegens Iran. Ben benieuwd of Rusland zijn steun aan Iran zal matigen.
Lees eens goed wat ik heb gezegd. Het komt er op neer dat Amerika en Rusland in het geheim hebben afgesproken dat als Amerika zijn plan om een raketschild in Polen te bouwen laat varen, Rusland zijn steun aan Iran zal matigen. Mocht dit inderdaad zijn afgesproken dan denk ik niet Rusland zich niet aan zijn woord zal houden. Alles wijst erop dat Rusland zijn steun aan Iran aan het matigen is. Heb je de toespraak van Medvedev vandaag in het VN gebouw gehoord? Hij zei in zijn toespraak dat sancties soms nuttig zijn.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:24 schreef Pwntje het volgende:
[..]
Rusland maakt het niet echt uit wie vriend of vhijand is als ze zelf maar er goed van worden.
en rusland werkt volgens mij al jaren met Iran denk ik
dus ik ben bang dat USA pech heeft
en steun zullen ze nooit echt krijgen
USA en NAVO zien RU nog steeds als de grootste vhijand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |