abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70634326
Weet iemand hoe het ervoor staat met dat raketschild in polen en tsjechië?

Zover ik heb begrepen is duitsland erg tegen de plaatsing ervan. Dat raketschild is in combinatie met een nieuwe militaire basis van de VS.

Waarom moet de VS dit schild bouwen? europa kan als het wil toch zelf ook wel z'n schild bouwen.

het is te gek voor woorden dat er nog nieuwe militaire basissen bijkomen in europa van de VS.
Mensen die roepen dat duitsland tegen is om rusland tevreden hebben het naar mijn insziens bij het verkeerde eind. Merkel is tegen het moderne imperialisme van de VS. De VS heeft 700+ bases in het buitenland, en naar mijn weten heeft geen enkel ander land een basis in de VS.

hoe toevallig ook dat ze polen kiezen, het meest pro-amerika land in europa zo ongeveer.

Wat is jullie visie hierop, en weten jullie misschien wat meer hierover ?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 03:46:24 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70634342
Kernkoppen die met 25 keer de snelheid van het geluid naar beneden komen vallen houd je hier mee niet tegen. En waarom moet ik ineens aan Ronald Reagan denken?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_70634360
precies

er komen ook trouwens maar 10 raketten, want met er gebeuren als iran een elfde raket schiet dan

jaja, allemaal onder het mom van 'iran'

de VS wil gewoon ff lekker een nieuwe basis in de nieuwe lidstaten van de EU plaatsen
pi_70634376
Amerika moet eens even oprotten .
  zaterdag 4 juli 2009 @ 04:00:03 #5
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70634380
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 03:52 schreef Apogist het volgende:
precies

er komen ook trouwens maar 10 raketten, want met er gebeuren als iran een elfde raket schiet dan

jaja, allemaal onder het mom van 'iran'

de VS wil gewoon ff lekker een nieuwe basis in de nieuwe lidstaten van de EU plaatsen
Alsof de Iraanse regering het ooit in zijn hoofd zou halen om raketten op Europa af te voeren. Nee, dit heeft volgens mij niets met Iran te maken, maar met Rusland.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 04:03:40 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70634385
De EU is lid van de NAVO en zal zolang we alleen een monetaire unie blijven op de steun van Amerika moeten blijven leunen of de Canadezen voor mijn part. Wil de EU ooit wat te vertellen hebben in de wereld dan is een monetaire eenheid onvoldoende. Dat zal je ook een militaire en economische unie moeten worden.

Waarbij het onvermijdelijk is dat staten een deel hun soevereiniteit zullen moeten opgeven. Dat zie ik niet gebeuren. En dus zal Europa net als in WO1 en 2 enz afhankelijk blijven van de VS. En nooit een echt gelijkwaardige partner worden van de VS. En we hun basis dus nodig zullen hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 04:09:23 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70634400
En je kunt je zelfs afvragen of we nog wel partner van de VS willen zijn. China is nu het land dat in feite de VS van geld voorzien in de vorm van staatsobligaties en daarmee in elk geval op economisch gebied de VS tot een vazal staat gemaakt hebben.
pi_70634404
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 04:03 schreef Megumi het volgende:
Wil de EU ooit wat te vertellen hebben in de wereld dan is een monetaire eenheid onvoldoende. Dat zal je ook een militaire en economische unie moeten worden.
Want de EU heeft natuurlijk nooit wat verteld in de wereld.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 04:28:56 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70634427
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 04:11 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Daar komt het inderdaad wel op neer.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 04:34:13 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70634438
De Duitsers en de Engelsen en Fransen hebben wellicht wel wat te brokken. Maar Balkenbende begint gelijk aan kowtowing te doen richting China als er iemand vanuit India overkomt die voorheen uit Tibet kwam. Om maar eens wat te noemen.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 04:48:58 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70634461
quote:

[..]

Wat ook bewezen wordt omdat de gemiddelde burger van de EU. De binnenlandse belangen belangrijker vindt dan de EU en er zich geen reet voor interesseert.
pi_70634495
Het hele verdeel verhaal tussen Rusland China / USA EU is crap .

ik denk ik zeg het even .
  zaterdag 4 juli 2009 @ 08:16:54 #13
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_70634706
Grote jongens met wapens als speelgoed
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:03:46 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70634945
Het echte probleem is natuurlijk dat Rusland er tegen is, en dat NIEMAND z'n bek open durft te trekken over het feit dat Rusland blijkbaar de mogelijkheid wil houden om heel Europa te vernietigen.
censuur :O
pi_70635263
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk dat Rusland er tegen is, en dat NIEMAND z'n bek open durft te trekken over het feit dat Rusland blijkbaar de mogelijkheid wil houden om heel Europa te vernietigen.
Gek hé. Dat is juist de reden geweest dat de koude oorlog nooit tot een 3e WW heeft geleid. Iedereen heeft de kracht om elkaar te vernietigingen, dus een direct aanval op elkaar heeft totaal geen zin. Dit raket schild brengt daar een onbalans in door Europa en Amerika te beschermen tegen de boefjes in het Midden Oosten, maar mogelijk ook tegen de raketten uit Rusland.
pi_70642587
Denk je dat Amerika OOIT zou toestaan dat Rusland een raketschild op Cuba neerzet? Dat is exact dezelfde situatie namelijk. Zoals hierboven gezegd, er is een zekere balans en die dreigt nou door te slaan. Ik begrijp 100% waarom Rusland, en ieder ander weldenkend land, hier zo tegen is.
Ja, ik generaliseer.
pi_70655643
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:38 schreef Northside het volgende:
Denk je dat Amerika OOIT zou toestaan dat Rusland een raketschild op Cuba neerzet? Dat is exact dezelfde situatie namelijk. Zoals hierboven gezegd, er is een zekere balans en die dreigt nou door te slaan. Ik begrijp 100% waarom Rusland, en ieder ander weldenkend land, hier zo tegen is.

Eens
pi_72836472
quote:
VS trekken plannen antiraketschild in
Uitgegeven: 17 september 2009 08:05
Laatst gewijzigd: 17 september 2009 12:21

NEW YORK - De Amerikaanse regering ziet af van het geplande antiraketschild, dat in Polen en Tsjechië had moeten worden gebouwd. Dat heeft de Tsjechische premier Jan Fischer donderdag bekendgemaakt.
© ANP

De verklaring van Fischer werd bevestigd door een woordvoerder van het Poolse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Het plan voor een luchtafweersysteem dat in Tsjechië en Polen zou worden opgesteld, is een erfenis van de regering van George Bush, de voorganger van de Amerikaanse president Barack Obama.

Bush hamerde op de dreiging die Iraanse langeafstandsraketten zouden vormen.

Niet serieus

The Wall Street Journal berichtte donderdag dat de huidige regering die dreiging niet zo serieus neemt. Iran is volgens betrokken ambtenaren in Washington niet zo ver met langeafstandstraketten als eerder werd aangenomen.

De dreiging is dus afgenomen, stelt een analyse die volgens The Wall Street Journal komende week aan Obama wordt verstrekt.

Bush

Obama zou dan radicaal breken met het beleid van Bush. Bush drukte aan het einde van zijn laatste ambtstermijn fanatiek plannen voor het raketschild door en liet de bouw van installaties beginnen. Het maakte het Kremlin razend.

Het schild was in Russische ogen een bedreiging voor Rusland. Moskou zal volgens waarnemers verguld zijn met Obama's beleidswijziging.

Verheugd

Moskou reageerde verheugd op de berichten. Het schrappen van het schild ''zou goed nieuws zijn'', zei een functionaris van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken tegen het Russische persbureau Interfax.

Ook Polen, waar een deel van het antiraketschild zou moeten worden gehuisvest, zinspeelde op het einde van het project.

''Over tien dagen gaan de onderminister van Defensie en ik naar Washington om meer te weten te komen. We horen van verscheidene bronnen dat de kans groot is dat het schild hier niet wordt gebouwd'', zei de Poolse onderminister van Buitenlandse Zaken Stanislaw Komorowski.
Bron
pi_72836922
100 bonuspunten voor Obama voor het bevorderen van de wereldvrede. Tevens een terechtwijzing voor Bush met zijn cowboyplannen.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 17 september 2009 @ 15:16:41 #20
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72840953
Ben er ook blij mee.. daarnaast hoeven we Amerika's bescherming hiervan niet.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_73071936
de Raket schild was bedoeld voor een aanval van afghanistan noet maar op (volgens de NAVO )

Rusland ziet dit eerder als dreiging van hun land en raketten.

maar het raken schild heeft geen nut
rusland heeft meer raketen dan wij anti raketten

en Amerika wil dit niet voor de veiligheid van EU ja misschien een klein beetje ook. maar Amerika wil liever de wereld in handen dus militaire bassesen in bijna alle landen

laten we maar hopen dat de NAVO en USA geen expeditie macht word
pi_73072153
quote:

[..]

EU en NAVO is eigenlijk gewoon een hond van de baas AMERIKA
een verhaaltje we noemen de hond ff NAVO en een vhijandige hond IRAK

Zozo ik wil is oorlog met IRAK NAVO!!! kom hier zit! daar is IRAK val hem aan NU!!!!!
Goed zo NAVO je hebt je werk gedaan je krijgt een koekje (olie of weet ik het )

wij zijn gewoon echt hondjes Amerika Roept en wij zitte met GROTE oore

Navo was bedoeld om Europa te bescherme tegen de Sovjet unie of het Communisme
dat is allang geweest dus afschaffe de navo
  donderdag 24 september 2009 @ 16:22:20 #23
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73073025
Het schijnt dat Obama het plan om een raketschild in Polen te bouwen heeft laten varen om de steun van Rusland te winnen m.b.t. sancties jegens Iran. Ben benieuwd of Rusland zijn steun aan Iran zal matigen.
pi_73073109
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:22 schreef AryaMehr het volgende:
Het schijnt dat Obama het plan om een raketschild in Polen te bouwen heeft laten varen om de steun van Rusland te winnen m.b.t. sancties jegens Iran. Ben benieuwd of Rusland zijn steun aan Iran zal matigen.
Rusland maakt het niet echt uit wie vriend of vhijand is als ze zelf maar er goed van worden.

en rusland werkt volgens mij al jaren met Iran denk ik

dus ik ben bang dat USA pech heeft

en steun zullen ze nooit echt krijgen
USA en NAVO zien RU nog steeds als de grootste vhijand
  donderdag 24 september 2009 @ 16:30:25 #25
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73073299
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:24 schreef Pwntje het volgende:

[..]

Rusland maakt het niet echt uit wie vriend of vhijand is als ze zelf maar er goed van worden.

en rusland werkt volgens mij al jaren met Iran denk ik

dus ik ben bang dat USA pech heeft

en steun zullen ze nooit echt krijgen
USA en NAVO zien RU nog steeds als de grootste vhijand
Lees eens goed wat ik heb gezegd. Het komt er op neer dat Amerika en Rusland in het geheim hebben afgesproken dat als Amerika zijn plan om een raketschild in Polen te bouwen laat varen, Rusland zijn steun aan Iran zal matigen. Mocht dit inderdaad zijn afgesproken dan denk ik niet Rusland zich niet aan zijn woord zal houden. Alles wijst erop dat Rusland zijn steun aan Iran aan het matigen is. Heb je de toespraak van Medvedev vandaag in het VN gebouw gehoord? Hij zei in zijn toespraak dat sancties soms nuttig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')