hallo allemaal,
zoals velen moet ik binnenkort een nieuwe studie kiezen.
Ik heb de Havo profiel E&M met wiskunde a1,2 en frans 2 afgerond....doordat ik zeer lui ben kwa studie, aleen maar 6'jes enzo.
Na mijn havo ben ik op de hogeschool informatica gaan volgen, na 2 weken hield ik het al voor gezien vond er helemaal niks aan. Ik wist toen niet wat ik wilde(nog niet)en ging door een lastige periode in mn leven door. Dus ben ik toen maar mbo gaan doen, ICT-Beheer, ik heb deze studie afgerond zonder al teveel moeite kwa stof enzo, en deed de opleiding in 2 jaar, halverwege het eerste jaar hield ik het voor gezien, ik vond niks aan de opleiding, de manier van leren, en de docenten. Dus ben ik gekapt, daarna ben ik toch maar weer verder gegaan in het volgend schooljaar, en heb toen doorgezet en het heeft me echt moeite gekost om tot het eind te komen(kwa doorzetten) want ik vondt het supermakkelijk.
Na mijn MBO opleiding, heb ik een tijdje rust genomen en ben ong. een half jaar naar het buitenland gegaan, waar de hele familie is.
Daarna ben ik weer terug naar Nl gegaan heb daar ongeveer een half jaartje gewerkt geld gespaard, en ben weer terug naar het buitenland(Chili) gekomen, en heb eerst een paar maanden vakantie genomen, en ben nu begonnen aan een informatica opleiding, op zicht niet slecht, maar wil nu terug naar nederland, want hier heb ik heel veel mensen maar voel me super alleen.
Nu heb ik besloten om naar Nederland terug te gaan en daar verder te gaan leren, maar ik weet totaal niet waar aan te beginnen. Ik merk dat alle studies me leuk lijken maar ik kan niet echt een vinden waarbij ik zoiets heb van dit is hem.
Ik heb alles overwogen maar op een gegeven moment is het weer helemaal niks...ik heb miljoenen studiekeuzetests gedaan en heb meegedaan aan een studiekeuze programma met profs maar ben er nog niet uit...
en ik moet nu in Augustus een besluit hebben en ik weet mn god niet welke richting of studie te volgen

en wat te doen om er een te vinden...
Wie kan me helpen????