Effe wat Man Utd-updates:
quote:
Yorke zet punt achter profloopbaan
Dwight Yorke houdt het voor gezien als profvoetballer. De 37-jarige aanvaller, het voorbije seizoen actief bij Sunderland, heeft vrijdag bekend gemaakt dat hij zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangt. Yorke zal verder gaan als assistent-bondscoach van zijn land Trinidad & Tobago.
In zijn loopbaan kwam Yorke tot 480 officiële wedstrijden, waarin hij 147 keer het net vond. Zijn hoogtepunt beleefde hij in het shirt van Manchester United eind jaren negentig, toen hij met Andy Cole een levensgevaarlijk spitsenduo vormde. Met The Mancunians werd Yorke drie keer kampioen van Engeland en werd in 1999 de Champions League in de wacht gesleept.
"Het moment is gekomen om te stoppen," waren de duidelijk woorden van Yorke bij het aankondigen van zijn afscheid. "Alhoewel ik in een uitstekende vorm verkeer, word ik er absoluut niet jonger op. Ik heb geweldige jaren meegemaakt. Ik hoop dat mensen zich zullen herinneren dat ik altijd met een grijns op mijn gezicht heb gevoetbald."
"Ik heb met de beste spelers ooit uit de Premier League samengespeeld, zoals Roy Keane, Paul Scholes, Ryan Giggs, David Beckham en Peter Schmeichel, en onder de beste trainer ter wereld getraind: Sir Alex Ferguson," keek de aanvaller terug op zijn carrière. "Ik begon als een jongen van een klein Caribisch eiland die uiteindelijk op het hoogste niveau prijzen wist te winnen en aanvoerder mocht van een land dat voor het eerst aan een WK mocht deelnemen."
Held

quote:
Manchester United meest waardevolle club ter wereld
Volgens een lijst van het Amerikaanse blad Forbes is het Engelse Manchester United de meest waardevolle club ter wereld.
De regerend kampioen van Engeland zou naar schatting een waarde hebben van 1,5 miljard euro. In de lijst zijn ook diverse American Football-clubs terug te vinden. Voorbeelden hiervan zijn Dallas Cowboys, Washington Redskins en New England Patriots.
Andere voetbalclubs die hoog scoren zijn Real Madrid, Arsenal en Bayern München. Het drietal clubs staat in de top tien van meest waardevolle clubs ter wereld.
Om de waarde van een club te berekenen wordt er gekeken naar televisie-inkomsten, sponsoring, merchandising en grote eigendommen zoals het stadion.
quote:
Manchester United riskeert eveneens transferverbod
Manchester United krijgt mogelijk eenzelfde straf als Chelsea opgelegd. Laatstgenoemde club kreeg donderdag een koopverbod van twee transfertermijnen opgelegd.
Chelsea kreeg de sanctie opgelegd wegens het overtreden van de reglementen bij de transfer van Gaël Kakuta. Manchester United is volgens Le Havre op eenzelfde manier in de fout gegaan bij het ongeoorloofd wegkapen van Paol Gogba.
"Het is erg belangrijk en hoopgevend", aldus directeur Alain Belsoeur tegen The Times. "Het is een zeer serieuze zaak. We hebben er vertrouwen in dat we zullen winnen, omdat het niet alleen voor onze club maar voor de sport in het algemeen het beste is."
Le Havre zegt bewijzen te hebben dat United de ouders van Pogba een beloning heeft aangeboden. Vanaf zijn zeventiende zou Pogba vierduizend euro per week krijgen. "Het is complete nonsens", aldus een reactie van de club. "Alles is gegaan binnen de regels van de UEFA."
Pogba is nog niet speelgerechtigd voor United. De speler wacht op vrijgave van de FIFA, maar omdat de Franse bond achter Le Havre staat wordt dat geblokkeerd.
Hopelijk 'n storm in 'n glas water, want ik hou graag de optie open om spelers aan te trekken in komend seizoen. Ik ben er niet gerust op (de kwaliteit van de selectie in de breedte dan

)