© ANPquote:Hof spreekt rookcafé De Kachel vrij
Uitgegeven: 3 juli 2009 15:12
Laatst gewijzigd: 3 juli 2009 15:16
AMSTERDAM - Het gerechtshof in Leeuwarden heeft het Groningse café De Kachel en de eigenaars vrijgesproken van overtreding van het rookverbod. Eerder sprak het gerechtshof in Den Bosch het Bredase café Victoria al vrij.
De uitspraak betekent nu dat de kleine horecaondernemers een schadeclaim van meer dan 50 miljoen euro indienen tegen de Staat.
In februari dit jaar werd De Kachel door de rechtbank in Groningen nog veroordeeld tot een boete van 1200 euro en een voorwaardelijke sluiting van een maand. Beide cafés lieten de asbakken op tafel staan omdat ze geen personeel in dienst hebben.
Donequote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Rookverbod #47 - Ab "Nico" Klink, voor al uw wet-reparaties
Slotje.
Dat is alleen maar een verzuurde reeks waarin voor- en tegenstanders van het verbod om de 5 posts hun standpunt herhalen, dit is best een nieuw topic waard.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Rookverbod #47 - Ab "Nico" Klink, voor al uw wet-reparaties
Slotje.
Reden des te meer om daar met vers nieuws wat leven in de brouwerij te brengen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:22 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Dat is alleen maar een verzuurde reeks waarin voor- en tegenstanders van het verbod om de 5 posts hun standpunt herhalen, dit is best een nieuw topic waard.
is het je nog niet opgevallen dat er nog geen enkele poging is ondernomen van kroegen met personeel om dit te doen?quote:
Nee idd, het personeel in de horeca vindt het ge-weld-ig!.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
is het je nog niet opgevallen dat er nog geen enkele poging is ondernomen van kroegen met personeel om dit te doen?
Nou meid heyquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee idd, het personeel in de horeca vindt het ge-weld-ig!.
Ik heb 5 jaar in de horeca leidseplein gewerkt, ken nog steeds heel erg veel mensen, ook eigenaars daar en IEDEREEN is tegen....
Denk ik ook. Als je het met een bepaalde wet niet eens bent, stap je naar de rechter. Die spreekt zich er dan over uit en komt tot het oordeel of de wet rechtmatig is of niet. Pas dan kun je asbakken op tafel zetten. Ik denk niet dat deze kleine ondernemers veel kans maken op het toewijzen van een schadeclaim.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Reden des te meer om daar met vers nieuws wat leven in de brouwerij te brengen.
Zo belangrijk is dit nieuws trouwens niet. Het betekent alleen maar dat:
- Ab Klink de wet aan zal passen
- de horeca een schadeclaim in zal dienen die met gemak afgewezen zal worden
Idd, alsof je in een café gaat solliciteren als je niet tegen rook kan. Je weet van tevoren dat er gerookt gaat worden. Dus ik kan me niet voorstellen dat er personeel is dat bezwaar heeft tegen de afschaffing van het rookverbod.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee idd, het personeel in de horeca vindt het ge-weld-ig!.
Ik heb 5 jaar in de horeca leidseplein gewerkt, ken nog steeds heel erg veel mensen, ook eigenaars daar en IEDEREEN is tegen....
Dus er is nu eindelijk kans voor niet-rokers om ook in de horeca te gaan werkenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Idd, alsof je in een café gaat solliciteren als je niet tegen rook kan. Je weet van tevoren dat er gerookt gaat worden. Dus ik kan me niet voorstellen dat er personeel is dat bezwaar heeft tegen de afschaffing van het rookverbod.
Ze haten het! ze mogen namelijk van de baas niet ff naar buiten om een peukje te roken, waar ze voorheen gewoon achter de bar konden roken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Idd, alsof je in een café gaat solliciteren als je niet tegen rook kan. Je weet van tevoren dat er gerookt gaat worden. Dus ik kan me niet voorstellen dat er personeel is dat bezwaar heeft tegen de afschaffing van het rookverbod.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |