abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:10:58 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70609579
quote:
30 DSB-gezinnen dreigen op straat te komen

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft niet de bevoegdheid om DSB Bank te verbieden woningen te verkopen van mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen.

Donderdag had de Stichting Hypotheekleed, waarbij mensen zijn aangesloten die zeggen gedupeerd te zijn door DSB Bank, gevraagd om zo'n "voorlopige voorziening''. Maar de AFM-woordvoerder zei dat het "niet in de lijn ligt van onze bevoegdheden om dat te doen''.

De Stichting Hypotheekleed zei eerder deze week dat dertig tot veertig gezinnen hun huis uitgezet dreigen te worden. De AFM heeft DSB begin mei twee boetes opgelegd omdat de bank niet zorgvuldig is geweest bij het verstrekken van hypotheekleningen.
Ook is nog onduidelijk waarom Frank de Grave al na twee maanden ontslag nam bij de bank.
Ze moeten niet zo zeiken. Het zijn altijd van die knakkers waarvan hij timmerman is en zij kapster (part time want er is natuurlijk wel een kind) en zich door een arie in pak een hypotheekje laten aansmeren waardoor ze dat huis van 4 ton zonder probs kunnen kopen

Geen meelij mee, met dat soort lui. Ga maar lekker een jaar of 3 in de schuldsanering zitten
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 3 juli 2009 @ 13:11:46 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_70609606
Ik vind MikeyMo wel stoer praten zeg
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:13:42 #3
70361 Fries
Niet die van de Mac!
pi_70609679
Tiefus AZ...
Mmmmm... lekker, niet?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:15:15 #4
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_70609734
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:10 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Geen meelij mee, met dat soort lui. Ga maar lekker een jaar of 3 in de schuldsanering zitten
Ik hoop dat je er ook een keer in terecht komt. Vandaar dat ik 'm effe quote.

Instantedit: Oh nee, jullie (jij en die vriendin van je) komen daar toch niet terecht, de komende 5 jaar vreten jullie toch gratis crackers en drinken jullie gratis cola...
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:16:49 #5
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_70609779
Dirk Scheringa
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:17:36 #6
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70609804
quote:

[..]

Ze moeten niet zo zeiken. Het zijn altijd van die knakkers waarvan hij timmerman is en zij kapster (part time want er is natuurlijk wel een kind) en zich door een arie in pak een hypotheekje laten aansmeren waardoor ze dat huis van 4 ton zonder probs kunnen kopen

Voor zover ik het heb begrepen, hebben de verkopers van DSB het verhaal zo voorgespiegeld dat de hypotheek prima betaalbaar was, maar allerlei extra producten 'erbij' afgenomen moesten worden en dat daar de mensen verkkerd over zijn ingelicht.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:18:38 #7
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_70609838
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:13 schreef Fries het volgende:
Tiefus AZ...
idd
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:29:02 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_70610204
Dit is toch het risico van een huis kopen!?! Als je het niet (meer) kunt betalen ben je het haasje.
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Voor zover ik het heb begrepen, hebben de verkopers van DSB het verhaal zo voorgespiegeld dat de hypotheek prima betaalbaar was, maar allerlei extra producten 'erbij' afgenomen moesten worden en dat daar de mensen verkkerd over zijn ingelicht.
Je bent toch ook gewoon 'niet zo slim' als je niet duidelijk weet wat er effectief elke maand van je rekening afgeschreven wordt inclusief alle extra verplichtingen!?! Toen ik het ding afsloot en mijn handtekening zette was er voor mij klip en klaar duidelijk wat er afgeschreven ging worden en door wie.

Anders had ik niet getekend. Sterker, je tekend ook voor de extra verplichtingen, die staan gewoon in het contract, had je gewoon kunnen lezen dat deze kosten erbij zouden komen.

Het was netter geweest van DSB als ze dit meteen hadden verteld in plaats van het niet zeggen, maar het alleen in het contract opnemen. Maar ik vind ook dat als je ergens voor tekend, je niet achteraf kan zeggen: 'Dat wist ik niet.' Je handtekening staat er verdorie onder!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:29:54 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70610231
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:17 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

regel 1 die je moet onthouden bij het bespreken van dit soort zaken met zo'n persoon: hij zit tegenover me voor zijn eigen portemonnee en wat hij me aanbiedt is juist datgeen waar hij het meest op verdient

regel 2: als bedrijf A zoveel goedkopers is dan bedrijf B, hoe verdient besdrijf A zijn geld dan?

Klaar
[..]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:38:59 #10
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70610548
Was laatst zo'n gedupeerde op TV, die had een huis met een effectieve verkoopwaarde van 120.000 euro, mar had wel doodleuk een hypotheek van 280.000 euro genomen...

Tja...
pi_70610595
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

regel 1 die je moet onthouden bij het bespreken van dit soort zaken met zo'n persoon: hij zit tegenover me voor zijn eigen portemonnee en wat hij me aanbiedt is juist datgeen waar hij het meest op verdient

regel 2: als bedrijf A zoveel goedkopers is dan bedrijf B, hoe verdient besdrijf A zijn geld dan?

Klaar
Jaja, je brengt het leuk, maar Jan de Timmerman kan dat helemaal niet beoordelene en zal toch echt uit moeten gaan wat de bank hem verteldt.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:42:32 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70610686
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:40 schreef Casos het volgende:

[..]

Jaja, je brengt het leuk, maar Jan de Timmerman kan dat helemaal niet beoordelene en zal toch echt uit moeten gaan wat de bank hem verteldt.
jan de Timmerman moet gewoon een kennis opzoeken die wat meer verstand van zaken heeft. Ik weet ook niets van hypotheken, maar als ik er een zou moeten afsluiten ga ik wel rondvragen waar ik op moet letten
[..]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:43:11 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70610707
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:38 schreef Hephaistos. het volgende:
Was laatst zo'n gedupeerde op TV, die had een huis met een effectieve verkoopwaarde van 120.000 euro, mar had wel doodleuk een hypotheek van 280.000 euro genomen...

Tja...
ja, maar hij had hier nog een lening lopen en daar een doorlopend kredietje en de DSB die propte dat allemaal in 1 overzichtelijke lening
[..]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:43:49 #14
3542 Gia
User under construction
pi_70610732
Eens met Mikey. Als je zo graag een zo duur mogelijke hypotheek wilt rekening houdend met elke cent die je waar dan ook vandaan krijgt, dan moet je niet zeuren als ergens zo'n potje wegvalt en je het niet meer betalen kunt.

Er zijn mensen die zelfs de kinderbijslag meerekenen voor de hoogte van de hypotheek!!

Wat als ze die afschaffen? Kunnen ze niet meer op vakantie, dus dan maar klagen dat je het niet meer betalen kunt.
pi_70611148
quote:

[..]

Je bent hier nog triester dan in het rokerstopic.
(en ik dacht dat niet meer mogelijk was...)

OT.
Niet iedereen kijkt verder dan zijn neus lang is en focussen zich op iets wat ze graag willen hebben.
Daarbij laten ze zich voorlichten door iemand van de dsb bank, tot toen een bank waar je wel zaken mee zou doen, en dan door de praktijken van de dsb bank is het hun eigen schuld?

Ken je deze mensen soms, omdat je weet wat voor werk ze doen?
Of werk je soms bij dsb?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:57:22 #16
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70611261
De gedupeerden zijn inderdaad niet zo slim geweest, maar vooral te goedgelovig.

Als mensen bewust misleid zijn, dient er strafrechtelijk onderzoek te komen.

Maar als ik Dirk Scheringa zou zijn (en ik ga er vanuit dat die kerel eerlijk is), zou ik een flink intern onderzoek gelasten wat er allemaal aan de hand is. Ik heb het idee dat ze naar de buitenwereld het beeld van woekeraars kwijt willen en door willen groeien tot een normale, respectabele bank terwijl ze precies in het nieuws komen zoals ze dat niet zouden willen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_70611262
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:43 schreef Gia het volgende:
Eens met Mikey. Als je zo graag een zo duur mogelijke hypotheek wilt rekening houdend met elke cent die je waar dan ook vandaan krijgt, dan moet je niet zeuren als ergens zo'n potje wegvalt en je het niet meer betalen kunt.

Er zijn mensen die zelfs de kinderbijslag meerekenen voor de hoogte van de hypotheek!!

Wat als ze die afschaffen? Kunnen ze niet meer op vakantie, dus dan maar klagen dat je het niet meer betalen kunt.
Zeg Gia, wat heb jij wel niet gekost?
En ik denk dat er wel bij jou ook een paar potjes zijn weggevallen.
Maar het zijn maar anderen he.
Hand, eigen boezem...enz enz.
pi_70611270
quote:
Had jij geen geld bij Icesave staan?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:01:27 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70611424
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:54 schreef Bommenlegger het volgende:
Niet iedereen kijkt verder dan zijn neus lang is en focussen zich op iets wat ze graag willen hebben.
moet je dan gezond verstand maar de deur uit pleuren?
quote:
Daarbij laten ze zich voorlichten door iemand van de dsb bank, tot toen een bank waar je wel zaken mee zou doen, en dan door de praktijken van de dsb bank is het hun eigen schuld?
De DSB heeft al jaren een schimmige reputatie met al hun dochtermaatschappijen als lenen.nl/Becam en Frisia.
quote:
Ze komen aan het woord bij o.a. actualiteiten programma's zoals Nova laatst. En daar staan dan geen keurige burgers van middelbare leeftijd te praten maar zo'n johnny met een tattoo in zijn nek
quote:
Of werk je soms bij dsb?
nee
[..]
pi_70611445
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:54 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Je bent hier nog triester dan in het rokerstopic.
(en ik dacht dat niet meer mogelijk was...)

OT.

Of werk je soms bij dsb?
Dikke Boehoe, elk mens snapt toch wel dat gratis geld niet bestaat, nee maar men moet allemaal een nieuwe auto, boot, en natuurlijk moet het wijf een serre aan haar huis omdat de buren dat ook hebben, rot op zeg, laat maar lekker bloeden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:01:58 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70611448
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, bij DSB (en ING )
[..]
pi_70611479
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Oja Icesave, allemaal huilies die klagen dat ze hun geld kwijt zijn, terwijl al MAANDEN bekend was dat ze op omvallen stonden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:04:46 #23
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_70611578
Maandje of 2 geleden ook een stuk over op TV geweest, volgens mij bij Radar ofzo. Heb een half uur lang mezelf kapot gelachen voor de TV. Van die tokkies die zelf akkoord gaan met een te hoge hypotheek, toen ze het niet meer konden betalen hadden ze maar een lening genomen bij een andere bank om de hypotheek te kunnen betalen En daarna gezellig DSB de schuld geven Zaten ze daar met z'n 2en te janken voor de TV
pi_70611624
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dikke Boehoe, elk mens snapt toch wel dat gratis geld niet bestaat, nee maar men moet allemaal een nieuwe auto, boot, en natuurlijk moet het wijf een serre aan haar huis omdat de buren dat ook hebben, rot op zeg, laat maar lekker bloeden.
Het gaat hier over een hypotheek slimpie.
Boehoe voor je reactie.

En op mickeymouse ga ik niet eens meer in, die is gewoon niet sereus te nemen.
Maar kinders, ik ga nu werken, jullie redden het wel verder he.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:10:16 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70611826
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:05 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Het gaat hier over een hypotheek slimpie.
Boehoe voor je reactie.

En op mickeymouse ga ik niet eens meer in, die is gewoon niet sereus te nemen.
Maar kinders, ik ga nu werken, jullie redden het wel verder he.
als je je eens in de materie verdiept zul je zien dat het niet enkel de hypotheek is. Bij de hypotheek zitten vaak een scala aan andere leningen ingebouwd die men al bij andere banken had lopen. "Service" van de DSB. En zo krijg je een hypotheek van 240.000,- op een hui smet een waarde van 120.000

Daarnaast hebben ze naast de hypotheek een batterij aan verzekeringen e.d. waar je de hoofdprijs voor betaalt

Maar ga jij maar lekker weer even een bom leggen
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')