abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70607119
Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 54
Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_70607198
Goed, Owlet is klaar met blaadjes, taartjesfee en ik zijn juist blij met blaadjes, en ik heb een Jakob in de aanbieding!

Jakob mt 3, gloednieuw, 55 euro.

vrijdag 3 juli 2009 @ 11:56:19 #3
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70607347
Hiephoi! Mijn draagdoek is binnen! Zat gewoon in de brievenbus!
Gelukkig keek mijn vriend nog even in de brievenbus anders had ik de hele ochtend binnen zitten wachten op de pakketjesmeneer.
Ik ben helemaal blij, hij is echt mooi en heel licht. Alleen jammer dat het een beetje te warm is om te dragen.
Eerst de doek maar even wassen, nu ruikt ie naar kinderboerderij
pi_70607539
Na heeeeeel lang wikken en wegen heb ik bedacht om voor de Mai Tai te gaan. Nu nog een probleem: waar kun je deze het beste kopen/bestellen? Iemand (positieve) ervaringen?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:15:47 #5
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70607965
Waar je ze kan krijgen weet ik zo niet, maar in de openingspost staat een linkje hoe je er zelf een kan maken, misschien leuk als je handig bent met de naaimachine?
pi_70608115
Ik ben zo ontzettend ONhandig! Ik heb nog nooit een naaimachine van dichtbij gezien (en dat is waarschijnlijk maar goed ook ).

Maar als iemand anders het leuk vindt om te doen ...
pi_70608164
Oh die blaadjes van owlet is mooi
is dat wat voor een beginner?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:26:27 #8
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70608263
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:21 schreef Fenneke84 het volgende:
Ik ben zo ontzettend ONhandig! Ik heb nog nooit een naaimachine van dichtbij gezien (en dat is waarschijnlijk maar goed ook ).

Tis dat ik hier nog heel veel naaiprojectjes heb liggen anders had ik het wel leuk gevonden om te doen, tegen de tijd dat ie af zou zijn dan kan je kleinkind er al in
pi_70608339
Haha, nou dat kan kleinkind in ieder geval mee op stap
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:35:33 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_70608530
Ik heb van het weekend Ruben eindelijk weer eens in de ER gehangen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70608599
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:22 schreef innepin het volgende:
Oh die blaadjes van owlet is mooi
is dat wat voor een beginner?
Het is een maat 3 (3,40 meter in dit geval), dus je kan er (afhankelijk van je postuur) mee op je heup dragen (of een kleine baby liggend voor je) en er als je kleiner bent dan pak em beet maat 42/44) een rucksack mee knopen.
Het is dus niet zo'n lange doek als je hier meestal voorbij ziet komen, maar een kortere doek is wel weer erg handig (naast een lange doek)
pi_70608697
Oh, dan is dat ws niet handig voor mij. Tenminste, nu nog niet. Misschien als het doekdragen goed bevalt... maar eerst maar even zo'n lange proberen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:46:49 #13
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70608866
Ik heb een vrijwilliger gevonden die in deze hitte wel even wou poseren in de nieuwe doek

FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 juli 2009 @ 12:50:31 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70608974
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:21 schreef Fenneke84 het volgende:

Misschien dat je eens kunt informeren bij DeLiedje, die heeft er eerder ook al gemaakt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70609184
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:46 schreef krijtlijk het volgende:
Ik heb een vrijwilliger gevonden die in deze hitte wel even wou poseren in de nieuwe doek
Mooi! (zowel de vrijwillger als de doek!)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:58:57 #16
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70609219
krijtlijk, die is mooi! wat voor 1 is dat?

ik heb een nieuw doel gevonden voor mn shortie!
rugsteun in mn stoel

fenneke, je kunt op verschillende plaatsen mei tais kopen.
ik zou eerst ff bij de standaard-doek-verkoop-punten kijken, daar hebben ze meestal ook wel MT's
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juli 2009 @ 13:01:13 #17
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_70609293
Ik heb de afgelopen dagen vooral gedragen in de Zinnober met wol. Niet zo'n voor de hand liggende keus, maar Maja was erg ziek en onrustig door de waterpokken en dan is er een magische doek nodig. Ik had nog een stille hoop dat ze in de Vatanai's tot rust zou komen omdat ze daar normaal ook erg enthousiast op reageert, maar nee, Zinnober is nog steeds de enige echte toverdoek.

Innepin, Maja was een echte ligfanaat dus die heb ik tot ze 4 mnd was in een geweven doek van 2.6 m. gedragen. Die doek heb ik zelfs nog even snel moeten aanschaffen toen bleek dat Maja beslist niet rechtop wilde zitten. En toen ze wel rechtop wilde zitten zijn we ook met die doek begonnen, tot ze wel wilde in een langere doek.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:04:33 #18
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70609389
Mooi he? het is een Ellaroo Kristen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:15:48 #19
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70609745
FIoortje, waarom wil je die doek nu al verkopen dan, hij is toch net nieuw? of heb ik daar overheen gelezen?
pi_70610424
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:15 schreef krijtlijk het volgende:
FIoortje, waarom wil je die doek nu al verkopen dan, hij is toch net nieuw? of heb ik daar overheen gelezen?
Hij is net te kort voor me om een fijne rucksack mee te knopen, (ik knoop niet graag in de puntjes).
Echt balen dus, want ik vind de kleuren erg mooi. Vooral het rood met oranje, (de binnenkant is oranje), die heeft dezelfde glans als Indio Primula (het is namelijk rood met goud, echt heel erg mooi!)

Maar dus echt net een cm of 20 te kort. Vandaar.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:42:50 #21
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70610695
oh wat jammer zeg
pi_70611898
Dat is wel heel erg jammer zeg.

Ik ga zo meteen een klein maatje kopen.
Vandaag had ik lekker makkelijk X op mijn heup met schuifknoop maar ik heb dan zoveel doek over.
Dat kan ik wel nog een keer om haar heen wikkelen, maar dat is in de hitte niet fijn.
En lastig met er in en eruit zetten .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:32:30 #23
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70612736
Mijn mei tai heb ik gekocht bij mister mirko in belgie. Ben er tevreden over, snelle en vriendelijke antwoorden en hij was heel snel klaar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_70612789
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:11 schreef MamsX het volgende:
Dat is wel heel erg jammer zeg.

Ik ga zo meteen een klein maatje kopen.
Vandaag had ik lekker makkelijk X op mijn heup met schuifknoop maar ik heb dan zoveel doek over.
Dat kan ik wel nog een keer om haar heen wikkelen, maar dat is in de hitte niet fijn.
En lastig met er in en eruit zetten .
Wil je een mooie Jakob mt 3? Hij valt klein (3.09)
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:40:26 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_70613005
http://www.didymos.de/shop-php/tuecher/sonderangebote.php
Maat 1 pfau en lelie rosenquarts en nog wat maatjes 3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')