abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70602212
Gisteren kreeg ik een brief met daarin een verzoek om geld terug te storten, aangezien de schrijver van deze brief het geld naar een verkeerd rekeningnummer had overgemaakt. Uiteraard geen probeem, het geld is inmiddels weer terug gestort.

Wat ik me echter wel afvraag, is hoe deze persoon aan mijn NAW-gegevens heeft kunnen komen. In de brief geeft de schrijver aan dat zijn of haar bank mij een brief zou sturen, maar deze heb ik nooit ontvangen. Blijkbaar heeft mijn bank (Rabobank) vervolgens mijn NAW-gegevens verstrekt aan de schrijver van de brief.

Ik vraag me af of de bank zomaar mijn NAW-gegevens mag verstrekken aan andere personen. Weet iemand toevallig hoe dat precies zit? Bedankt!
  FOK!fotograaf vrijdag 3 juli 2009 @ 09:05:05 #2
13368 NiGeLaToR
pi_70602292
Bel de Rabobank en vraag hoe zoiets kan gebeuren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_70602303
Tenzij het zelf een bankmedewerker was... Anders geloof ik dat niet.
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
pi_70602391
Wel heel vreemd dat hij/zij achter jouw NAW gegevens gekomen is, inderdaad. Normaliter is er in zo'n geval sprake van een betalingsonderzoek. De opdrachtgevende bank vraagt om de NAW gegevens bij de Rabo en stuurt naar die gegevens een standaard brief. In die brief krijg je een bepaalde termijn (2 weken) om het bedrag terug te storten, mocht je dat niet doen dan komen de NAW gegevens inderdaad (legaal) vrij.
pi_70602551
Mar dan kan ik gewoon een willekeurig persoon gaan traceren. Ik laat Rabobank een standaardbrief sturen, en na twee weken krijg ik de NAW van de persoon achter de rekening (want die betaalt toch niet)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_70602684
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:18 schreef Ridocar het volgende:
Mar dan kan ik gewoon een willekeurig persoon gaan traceren. Ik laat Rabobank een standaardbrief sturen, en na twee weken krijg ik de NAW van de persoon achter de rekening (want die betaalt toch niet)
Klopt.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:30:22 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70602866
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:12 schreef Mr.Mojito het volgende:
Wel heel vreemd dat hij/zij achter jouw NAW gegevens gekomen is, inderdaad. Normaliter is er in zo'n geval sprake van een betalingsonderzoek. De opdrachtgevende bank vraagt om de NAW gegevens bij de Rabo en stuurt naar die gegevens een standaard brief. In die brief krijg je een bepaalde termijn (2 weken) om het bedrag terug te storten, mocht je dat niet doen dan komen de NAW gegevens inderdaad (legaal) vrij.
Dit dus inderdaad
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70603002
Ik heb even gebeld met het algemene nummer van de Rabobank en zij geven inderdaad aan dat mijn bank eerst een brief naar mij moet versturen met het verzoek om het bedrag terug te storten. Ik heb deze brief nooit ontvangen (hoe dat kan, moet ik nog even achterhalen) maar de overboeking is al van een maand terug (de rekening wordt door mij overigens bijna nooit gebruikt, vandaar dat ik het nu pas opmerk). Dus blijkbaar is de termijn verstreken en mag de Rabobank mijn NAW-gegevens aan derden verstrekken....
pi_70603092
In mijn vorige baan wilde het wel eens voorkomen dat we een verkeerd rekeningnummer gebruikte. Bij de Postbank was het destijds zo, dat als het je eigen fout was, je gewoon NAW kreeg van de Postbank. Pas op het moment dat men het geld niet wilde terugstorten/of problemen kwamen, de Postbank ging bemiddelen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:41:43 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70603123
Dus zo kom je achter iemands adresgegevens?

Handig
Intelligent, but fucked up.
pi_70603804
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dus zo kom je achter iemands adresgegevens?

Handig
Ik zal maar snel een postbusnummer als correspondentie adres gebruiken als ik jou was.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:14:41 #13
65960 sanger
pi_70603943
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
In mijn vorige baan wilde het wel eens voorkomen dat we een verkeerd rekeningnummer gebruikte. Bij de Postbank was het destijds zo, dat als het je eigen fout was, je gewoon NAW kreeg van de Postbank. Pas op het moment dat men het geld niet wilde terugstorten/of problemen kwamen, de Postbank ging bemiddelen.
Hoe lang is dat geleden
pi_70604587
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoe lang is dat geleden
Jaar of 5 a 6 geleden. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ze later begonnen te piepen dat ze verzoeken tot informatie schriftelijk wilden hebben. In het begin kregen we die info gewoon telefonisch
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70605592
Nou dit moet ik onthouden voor het geval ik ooit een miskoop doe op marktplaatst...
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:24:25 #16
65960 sanger
pi_70606250
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Jaar of 5 a 6 geleden. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ze later begonnen te piepen dat ze verzoeken tot informatie schriftelijk wilden hebben. In het begin kregen we die info gewoon telefonisch
Hmm, volgens mij is dat niet geheel goed gegaan destijds dan
pi_70613138
Fijn is dat als je bijvoorbeeld een vrouw bent die gevlucht is voor haar man.....
Wat een hotemetoten zeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:48:46 #19
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70613326
quote:
*zet alu hoedje op
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70636182
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:30 schreef Stephie het volgende:
Wel errug toevallig......
alleen is er bij mij maar 30 euro overgemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')