abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70590463
Fokkers, wie gaat er deze zomer reizen? Ik denk bijna iedereen. Maar waarom? Natuurlijk omdat we er even tussenuit willen. Maar: is reizen ook iets spiritueels of iets religieus? Ik vind van wel. Kom net terug van een bezoek aan Duitsland en ik merk dat deze reis - hoe bescheiden ook - me weer aan het denken heeft gezet, nieuwe inspiratie heeft gegeven. Kortom: reizen verandert mensen. Of niet?
pi_70590567
Natuurlijk, je komt in aanraking met diverse culturen en externe invloeden waarmee je niet bekend bent, als gevolg zou je meer begrip kunnen tonen voor andere denkbeelden of juist meer weerzin natuurlijk, maar hoe dan ook het beinvloedt voor een groot deel hoe je staat in het leven. Kan ook een factor zijn in het wegwerken van vooroordelen.
pi_70590602
Alle Nederlanders dus verplicht laten reizen?
pi_70590642
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:41 schreef Pinakothek het volgende:
Alle Nederlanders dus verplicht laten reizen?
Nee, je moet niemand verplichten tot iets omdat jij / ik vinden dat het ideaal is. Wat voor jou werkt kan voor de ander een averechts effect hebben, met name als je iemand dwingt.
pi_70604380
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:36 schreef Pinakothek het volgende:
Kortom: reizen verandert mensen. Of niet?
Ervaringen veranderen mensen, of je die nou op doet om de hoek of in een ver land.
pi_70605289
Reizen in overrated,
culturen zijn overrated

en toch moet men reizen, inzien dat we niet veel verschillen, maar ik denk dat men juist met het gevoel thuis komt dat men juist wel veel verschilt.
pi_70635718
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:29 schreef Antaresje het volgende:
Ervaringen veranderen mensen, of je die nou op doet om de hoek of in een ver land.
En mens verandert zeker niet door een ervaring.
Het letterlijk een figuurlijk verbreden van de horizon zijn zeker wijze ervaringen, maar veranderingen treden niet perse op.

btw http://www.reisomdewereld.nl/wereld/waaromopreis.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')