Nou zat ik vanochtend dus in de trein van 06:19 van schiphol naar een geheime locatie, met koffers en al. Aangezien ik als eerste in de trein zat, shotgunde ik een mooie vierzitter. Ik nam zo plaats:
![]()
Nou ging alles helemaal toppie tot er bij een of ander kutstationnetje een vlotte dertiger/veertiger (type: kort, kittig, zwartgeverfd kapsel, rode bril met dikke randen en felle kleurtjes, dikke reet in te kleine witte broek geperst) instapte. Terwijl ze langs mij heen rende perste ze er vlug nog, zonder mij ook maar aan te kijken of iets dergelijks, een of andere 'stoere' opmerking uit. En wel dit:
quote:
Ja, die koffers kunnen verdomme ook wel ergens anders staan, hoor!
Terwijl ik haar richting op keek om te kijken of ik dit wel goed gehoord had (ze kon namelijk nog makkelijk naast de koffer zitten), nam ze vlug aan de andere kant van de coupé plaats, met haar rug naar mij toe zodat ik goed zicht had op de roos-, danwel gelkruimels in haar haar. Meteen na haar kwam er iemand op de vrije plaats schuin-tegenover mij zitten, zonder moeilijk te doen.
Wat bezielt dit soort sociaal-gestoorde mensen toch? Als je een kutopmerking maakt kijk dan op z'n minst mijn richting op. Of zo.