abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70585941
Hai,

ik werk voor een buitenlands bedrijf, maar wel gewoon in Nederland, dus ik val onder de Nederlandse wet wat betreft het aantal vakantiedagen, minimumloon, e.d.

Nu wil het geval dat op mijn contract geen vakantiegeld is aangegeven. Volgens de wet is het minimum 8%, en dit moet apart worden opgeschreven in het contract. Dit is dus niet zo. Kan ik alsnog 8% eisen? Of betekent dit dat mijn contract eigenlijk ongeldig is?

Groets,

Peter
pi_70585950
vakantiegeld kan toch ook per maand worden uitbetaald?
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:53:23 #3
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70585989
Je moet sowieso vakantiegeld krijgen.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:35:17 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70588382
Vakantiegeld hoeft niet per se in een contract worden opgenomen. De wet schrijft immers voor dat er ten alle tijden 8% van het brutoloon aan vakantiegeld moet worden uitbetaald.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:35:48 #5
65960 sanger
pi_70588392
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:51 schreef erikkll het volgende:
vakantiegeld kan toch ook per maand worden uitbetaald?
Of per week desnoods. De essentie is echter dat het wel betaald moet worden
pi_70589427
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:35 schreef sanger het volgende:
Vakantiegeld hoeft niet per se in een contract worden opgenomen. De wet schrijft immers voor dat er ten alle tijden 8% van het brutoloon aan vakantiegeld moet worden uitbetaald.
Meer dan 8% mag toch ook?
En vakantiegeld moet betaald worden, maar het moet ook duidelijk zijn dat het om vakantiegeld gaat. Al was het maar om discussies te voorkomen. Als het maandelijks bij het loon wordt betaald, is het wel zo handig dat op papier te zetten (voor zover het niet verplicht is).
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:04:34 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70593536
Meer dan 8% mag altijd, maar 8 is het minimum. Verder is het inderdaad handig als het apart wordt opgenomen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:45:22 #8
65960 sanger
pi_70595177
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:06 schreef Light het volgende:

[..]

Meer dan 8% mag toch ook?
En vakantiegeld moet betaald worden, maar het moet ook duidelijk zijn dat het om vakantiegeld gaat. Al was het maar om discussies te voorkomen. Als het maandelijks bij het loon wordt betaald, is het wel zo handig dat op papier te zetten (voor zover het niet verplicht is).
Meer mag inderdaad ook altijd.

Het moet inderdaad apart gespecificeerd zijn. Overigens is een loonstrook niet verplicht (bij wet althans) als het loonbetalingen betreft die identiek zijn aan voorgaande maanden. De verplichting bestaat dan alleen als er een ander loon betaald wordt. Overigens wordt (volgens mij) in de meeste CAO's voorgeschreven dat deze wel moeten worden verstrekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')