Maw, ts is bevrucht door meerdere vrouwelijke muggenquote:Alleen vrouwelijke muggen steken (bijten) omdat zij de eiwitten uit het bloed nodig hebben voor de ontwikkeling van hun eitjes. Mannelijke muggen overleven met de nectar van bloemen. Het is nog niet bekend volgens welke criteria de vrouwelijke muggen hun "bloedgevers" uitzoeken. Aantrekkelijke stoffen voor de mug zijn o.a. stoffen die door het menselijke lichaam worden afgegeven bijvoorbeeld bepaalde fragmenten van eiwitten, uitwasemingen van ammoniak, melkzuren, koolstofdioxide of boterzuren. Er gaat een gerucht rond dat muggen op zweetvoeten afkomen. Verder spelen ook de luchtvochtigheid, de omgevingstemperatuur , de hoeveelheid licht en de omgevingskleur een belangrijke rol.
Dat is het hem juist, dat verdomde kutgezoemquote:Op donderdag 2 juli 2009 16:04 schreef 3keernix het volgende:
neem een muggenet..heb je geen last van ze behalve het gezoem
Het is warm en ik ben tam.quote:
Dan neem je verdomde oordoppen!quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:05 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dat is het hem juist, dat verdomde kutgezoem
Ik vind hem niet meerquote:Op donderdag 2 juli 2009 16:06 schreef Bokita het volgende:
Stop zo'n stekker met gif in je stopcontact, blijven ze wel weg.
Aw wat jammer voor je!quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:26 schreef electronique het volgende:
ik ben dit jaar nog geen 1 keer gestoken
ze vinden me niet lekker genoeg![]()
Heb ik al jaren, zelfs het gezoem is dan niet meer irritant, ze kunnen immers toch niet bij je komen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:04 schreef 3keernix het volgende:
neem een muggenet..heb je geen last van ze behalve het gezoem
Ik moet wel zeggen, ik stond heet die nacht!quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:52 schreef SpookY22 het volgende:
Muggen komen op lichaamstemperatuur af, simpele reden hiervoor is hoe warmer je bent hoe vloeibaarder je bloed dus makkelijker op te nemen door de mug.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:36 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen, ik stond heet die nacht!
Geen idee, ik heb ze nog nooit ergens zien liggen. Misschien omdat ik er nooit echt op gelet heb.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar kan je eigenlijk zo'n muggennet voor over je bed kopen? Om de een of andere reden kom ik die dingen nooit tegen...
Blokker, marskramer, beddenzaken ed.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar kan je eigenlijk zo'n muggennet voor over je bed kopen? Om de een of andere reden kom ik die dingen nooit tegen...
blokkerquote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |