Welk nadeel? Dit lijkt me juist een voordeel voor de klant!quote:... en aangegeven dat het nadeel van de klanten zal worden gecompenseerd. Hoe men dit wil gaan doen is nog onbekend
- De werkuren - de onderdelen. Een stuk meer dus.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:35 schreef barrybevelaar het volgende:
Ging om Amerikaanse dollars: verlies is dus bijna 13,5 miljoen euro.
euh nee, die zitten al bij de prijs inbegrepenquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
- De werkuren - de onderdelen. Een stuk meer dus.
Ik weet niet hoe jij rekent..?quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, een kleine € 410.000,- door de afvoer. Of zijn het geen NT dollars?
Dat was in Nederland, dit is in Taiwan. Blijkbaar komt de overheid daar wél voor zijn koopgrage burgers op.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:59 schreef Hukkie het volgende:
Was hier toch ook een tijd geleden met TV's van de Wehkamp? Dat ging alleen niet door omdat de klant had kunnen weten dat de aangegeven verkoopprijs niet in verhouding stond met de reeele verkoopprijs. Ofziets.
Ja, dat is een veiligheidsclausule voor de verkoper. Maar als je zou adverteren met een tekst als "Extreem ongekend voordeel" dan kan dat wel eens vervallen. Want je kunt als consument niet weten, hoe ver een handelaar wil gaan om toch maar omzet te boeken. 50 % korting komt voor, dus waarom geen 90 % als stunt?quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:59 schreef Hukkie het volgende:
Was hier toch ook een tijd geleden met TV's van de Wehkamp? Dat ging alleen niet door omdat de klant had kunnen weten dat de aangegeven verkoopprijs niet in verhouding stond met de reeele verkoopprijs. Ofziets.
Tja, in Nederland wordt de zich te goeder trouw vergissende ondernemer beschermd tegen kopers die misbruik maken van zijn vergissing. Onze overheid (dat is onze maatschappij, want de wetten worden goedgekeurd door de Kamers!) wil mensen beschermen tegen misbruik van hun zwakheden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:03 schreef wikwakka2 het volgende:
De volgende keer dus even dubbelchecken of de prijs wel goed is, meneer Dell.
[..]
Dat was in Nederland, dit is in Taiwan. Blijkbaar komt de overheid daar wél voor zijn koopgrage burgers op.
Ik las hierboven dat de 90% stunt Dell 19 miljoen dollar kost. Dat zal dan wel aardig wat winst opleverenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:25 schreef Kees22 het volgende:
Want je kunt als consument niet weten, hoe ver een handelaar wil gaan om toch maar omzet te boeken. 50 % korting komt voor, dus waarom geen 90 % als stunt?
Nou ja, in Nederland zou dat dus vallen onder de regel: "U had kunnen weten dat ¤ 14,95 eigenlijk bedoeld was als ¤ 149,50.". Als consument kun je toch op je klompen aanvoelen dat zo'n prijs niet kan.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:31 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik las hierboven dat de 90% stunt Dell 19 miljoen dollar kost. Dat zal dan wel aardig wat winst opleveren
Jep, en dat probeerde ik ook met mijn Wehkamp voorbeeld aan te duiden. Maar in Taiwan ligt het blijkbaar anders.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, in Nederland zou dat dus vallen onder de regel: "U had kunnen weten dat ¤ 14,95 eigenlijk bedoeld was als ¤ 149,50.". Als consument kun je toch op je klompen aanvoelen dat zo'n prijs niet kan.
Daar kun je als consument ook nog op doorredeneren: "Inderdaad, ik dacht dat er nog wel een addertje onder het gras zou zitten, maar besloot om dat dan maar voor lief te nemen. Dat dat addertje niet tevoorschijn kwam, daar kan ik toch niks aan doen, edelachtbare."
Wellicht dat de rechter voor die redenering valt.
De berekeningen hierboven heb ik niet gevolgd.
Inderdaad. Klinkt erg naar de VSvA: "Ik ben de lul en dat verhaal ik op jou!"quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:47 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, en dat probeerde ik ook met mijn Wehkamp voorbeeld aan te duiden. Maar in Taiwan ligt het blijkbaar anders.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
- De werkuren - de onderdelen. Een stuk meer dus.
Jij bent vast met Thailand in de war.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Gelukkig draait de economie ongekend sterk en kunnen ze dit dus makkelijk opvangen in de cijfers.
meestal staat er wel een disclaimer bij dat prijzen fout kunnen zijn. Ik vind het raar dat een overheid dan bepaalt dat zoiets geleverd moet worden voor die prijs.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Welk nadeel? Dit lijkt me juist een voordeel voor de klant!
Wel goed dat de overheid daar de wet handhaaft, hier negeert Dell met z'n voorwaarden en handelen de Wet Consumentenkoop, en geen haan die er naar kraait...
Thailand goede sterke economie ?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:47 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Jij bent vast met Thailand in de war.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, in Nederland wordt de zich te goeder trouw vergissende ondernemer beschermd tegen kopers die misbruik maken van zijn vergissing. Onze overheid (dat is onze maatschappij, want de wetten worden goedgekeurd door de Kamers!) wil mensen beschermen tegen misbruik van hun zwakheden.
Ik vind dat wel een goede zaak: de zwakke wordt beschermd tegen de sterke, de domme tegen de slimme, de arme tegen de rijke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |