abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:32:00 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70779119
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat wordt lachen. Straks ligt het eraan dat de testritten vertraagd zijn omdat NS StonedCrack het spoor in gebruik heeft met de Traxxen. Let maar op
Ik meen me te herinneren dat AnsaldoBreda daarom aan de zuidkant zou gaan testen, op het vak Rotterdam - Breda...
  Redactie Sport woensdag 8 juli 2009 @ 14:44:10 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70779614
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:11 schreef j00han het volgende:

[..]

Betekent "low-fixed" dat ik alleen die dag mag reizen of alleen met de trein met die vertrektijd?

en mag ik met dat weekend retour wel voor 19:01 vertrekken de ene site zegt wel en de andere niet?
met de dingen van nshispeed moet je perse die trein nemen ja
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 8 juli 2009 @ 16:47:01 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70784221
Daar is ie weer:

Seinstoring Zevenaar-Doetinchem
Tussen Zevenaar en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem minder treinen.

Prognose:
* einde tussen 17.00 en 18.00 uur.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:29:45 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70785753
Op Leiden - Alphen is het ook weer raak...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70786898
Te lang in Frankrijk gezeten, dus bij deze nog even een oude grap in een nieuw jasje:

  woensdag 8 juli 2009 @ 19:38:43 #276
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_70789594
De voorziening van actuele reisinformatie in Salzbergen is ook lekker beperkt, geen CTA's daar dus dan komt het op omroepen aan. Paar minuten voor er een trein aankwam brulde er even iemand "Richting Emden!" in een microfoon en daar mochten we het mee doen.
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:41 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Overigens is de SLT gebaseerd op de Duitse reeks 425 en komt deze 'gewoon' bij Siemens en Bombardier vandaan. Daar verwacht ik dus minder problemen
Hadden die dingen niet ergens in 2008 al in dienst moeten zijn?
pi_70789804
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:54 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen...

En blijkbaar is er nog door iemand bewust voor gekozen ook, want die Italianen kunnen wel enigzins fatsoenlijke neuzen leveren:
afbeelding

Wellicht is de neus uitgezocht door de persoon die ook heeft bedacht dat de 1100-en een botsneus moeten hebben.
Daar heeft sjonnie gewoon een andere bodykit op gepopnageld. Krijgen ze uiteindelijk ook nog rimz?

Al die verhalen: iedereen roept maar wat. NS zegt dit, Ansaldo dat en Eurlings wil ook nog even belangrijk doen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:57:10 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70794479
En uiteindelijk is het iemand bij IVW die het laatste woord heeft, of zo.

Hoewel natuurlijk eigenlijk de ingenieurs het voor het zeggen zouden moeten hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:54:13 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70796916
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:57 schreef Duvel het volgende:
En uiteindelijk is het iemand bij IVW die het laatste woord heeft, of zo.
Oh vet Is er al een ongeluk ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:55:35 #280
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70796965
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:44 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daar heeft sjonnie gewoon een andere bodykit op gepopnageld. Krijgen ze uiteindelijk ook nog rimz?

Al die verhalen: iedereen roept maar wat. NS zegt dit, Ansaldo dat en Eurlings wil ook nog even belangrijk doen.
Je moet sowieso Camorra Eurlings niet meer vertrouwen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:27:33 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70798063
Bekijk deze YouTube-video



[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 08-07-2009 23:35:10 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 04:52:00 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70802154
Hoe breng je een metrostel wat je in Duitsland bouwt naar India? Nou, zo dus:

  donderdag 9 juli 2009 @ 07:44:35 #283
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70802477
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:54 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen...

En blijkbaar is er nog door iemand bewust voor gekozen ook, want die Italianen kunnen wel enigzins fatsoenlijke neuzen leveren:
[ afbeelding ]

Wellicht is de neus uitgezocht door de persoon die ook heeft bedacht dat de 1100-en een botsneus moeten hebben.
Nokia 5210? Die had ik 8 jaar geleden .
  donderdag 9 juli 2009 @ 07:58:19 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70802564
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh vet Is er al een ongeluk ja?
Nog niet! Maar IVW geeft Toestemming voor Gebruik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:10:30 #285
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_70803474
quote van spitsnieuws:
quote:
Pen en papier voor machinist Veolia

Vervoerder Veolia schroeft het veiligheidsniveau van het treinverkeer op de Maaslijn en Heuvellandlijn op. Niet via de computer, maar met pen en papier.

De machinist moet voortaan bij het passeren van belangrijke seinen in een notitieblok opschrijven welke kleur het sein had. ,,Zodat een machinist gedwongen wordt extra goed te kijken voordat hij vertrekt'', zegt raildirecteur Frank van Setten in De Limburger. De maatregel is het gevolg van een bijna-botsing vorige maand. Toen reed een Veolia-passagierstrein door rood.
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:11:23 #286
86072 thatsme
and That's you!
pi_70803491
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens is de SLT gebaseerd op de Duitse reeks 425 en komt deze 'gewoon' bij Siemens en Bombardier vandaan. Daar verwacht ik dus minder problemen
Vandaar dat de NS geen nieuwe SLT meer afneemt van de fabriek totdat alle huidige problemen zijn opgelost! Je zegt een fabriek niet zomaar een halt toe tenzij de problemen groot zijn.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:18:56 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70803649
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:25:05 #288
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70803776
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:11 schreef thatsme het volgende:

[..]

Vandaar dat de NS geen nieuwe SLT meer afneemt van de fabriek totdat alle huidige problemen zijn opgelost! Je zegt een fabriek niet zomaar een halt toe tenzij de problemen groot zijn.
Zie de knipoog De SLT had, zoals hierboven gemeld, ook al in 2007 in dienst moeten zijn. Ze staan zelfs tijdelijk aan de kant met problemen als ik het goed heb..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:57:03 #289
136283 knars
Teethgrinder
pi_70804488
Ik zie de SLT al een paar weken elke avond testritjes maken.
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:01:08 #290
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70804598
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:57 schreef knars het volgende:
Ik zie de SLT al een paar weken elke avond testritjes maken.
Ja, maar ze hadden al in reguliere dienst moeten zijn..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:12:49 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70804840
Zijn ze ook al geweest, tenminste, een tijdje.

Nu rijdt er tenminste weer lekker Mat '64, veel fijner en leuker om mee te reizen. Als ik soms tijd over heb, neem ik de stopper van Gouda naar Utrecht om nog even te kunnen genieten van techniek uit de vorige eeuw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70804891
mss een domme reactie, maar je besteld toch gewoon eerst 1 slt voor een lange periode, en als er geen problemen mee zijn dat bestel je er toch meer?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2009 10:17:57 ]
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:25:36 #293
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70805143
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
mss een domme reactie, maar je besteld toch gewoon eerst 1 slt voor een lange periode, en als er geen problemen mee zijn dat bestel je er toch meer?
Vroeger ging dat inderdaad wel zo, althans, van Plan V en ICM is inderdaad een prototypeserie besteld van een stuk of 10 exemplaren. Maar blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer nodig en is de eerste levering gewoon het 'prototype'..

Sterker nog, bij de SLTs heeft NS in 2007 een vervolgorder geplaatst terwijl het eerste stel pas in 2008 werd geleverd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:26:22 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70805165
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
mss een domme reactie, maar je besteld toch gewoon eerst 1 slt voor een lange periode, en als er geen problemen mee zijn dat bestel je er toch meer?
Ik denk niet dat de fabrikant jou één trein levert, ook al heeft ie daarna zicht op een grotere opdracht: het kan financieel niet. Wat gebruikelijk is, is dat je een paar treinstellen laat voorbouwen, dan gaat testen en dan de serie bouwt, maar dat je dus wel al het contract voor de gehele levering getekend hebt. Overigens is SLT volgens mij grotendeels gebaseerd op bestaande techniek, dus ik snap het probleem niet helemaal. Ik bedoel: ze hadden problemen met de dodeman, terwijl dat toch niet echt een nieuw ding is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:26:25 #295
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70805166
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:12 schreef Duvel het volgende:
Zijn ze ook al geweest, tenminste, een tijdje.
Ja, dat bedoelde ik, ze waren in dienst maar zijn nu wegens te veel problemen alsnog in een testrittenserie geplaatst.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:27:42 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70805191
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Vroeger ging dat inderdaad wel zo, althans, van Plan V en ICM is inderdaad een prototypeserie besteld van een stuk of 10 exemplaren. Maar blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer nodig en is de eerste levering gewoon het 'prototype'..
Bij Plan V hadden ze eerder al Plan T gebouwd, en treinstel TT had toen al een paar jaar prototyperondjes over het hele net gemaakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:24:22 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70806700
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
Overigens is SLT volgens mij grotendeels gebaseerd op bestaande techniek, dus ik snap het probleem niet helemaal. Ik bedoel: ze hadden problemen met de dodeman, terwijl dat toch niet echt een nieuw ding is.
Nee dat snap ik ook niet. En zulke dingen komen vaker voor. Kijk bijvoorbeeld naar het gesloten afvalwatersysteem in de VIRM4. Vrijwel altijd kapot. In Duitsland rijden ze er al jaaaaren mee rond, en werkt het wel gewoon.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70808839
Denk dat dat eerder komt omdat ze die niet zomaar overal kunnen legen
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:36:17 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70809071
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:28 schreef RubenK het volgende:
Denk dat dat eerder komt omdat ze die niet zomaar overal kunnen legen
Het zijn bioreactoren toch, die je niet zo vaak hoeft te legen of zo? Of is dat min of meer gereinigd water.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:37:21 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70809115
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:28 schreef RubenK het volgende:
Denk dat dat eerder komt omdat ze die niet zomaar overal kunnen legen
Als dat zo is dan denk ik dat dat komt omdat er weer verrekte kut falend niet over nagedacht is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')