quote:Willem II heeft opvolger Jonker binnen
Henry van der Vegt verruilt RKC Waalwijk voor Willem II. De directeur van de Waalwijkers gaat in Tilburg aan de slag als technisch directeur. Dat maakte RKC donderdag bekend.
Van der Vegt neemt bij Willem II de functie over van Andries Jonker, die met zijn vriend Louis van Gaal is vertrokken naar Bayern München. RKC zegt in een reactie het vertrek van Van der Vegt te betreuren, maar hem deze 'mooie uitdaging' niet te willen ontnemen.
De voormalige profvoetballer blijft tot 1 augustus werkzaam in Waalwijk in zijn functies als algemeen en technisch directeur. Hij tekent bij Willem II een contract voor twee jaar.
De 37-jarige Van der Vegt speelde in zijn actieve carrière voor FC Zwolle, Willem II en de Italiaanse club Udinese. De afgelopen vier jaar was hij werkzaam bij RKC, dat komend seizoen weer actief is in de eredivisie.
Gaan hard hoor. Is bijna niet bij te houdenquote:Op donderdag 2 juli 2009 13:36 schreef Vandalist het volgende:
Tjo een nieuw topic! zat die andere vol?
Van der Vegt.quote:
Inderdaad, 'Rkc' is behoorlijk schraal. Kan 'n mod dat effe wijzigen in 'RKC'?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:49 schreef Dynastic het volgende:
TT
iS vErKeeRd qUa hOoFdlEtTeRs
Dat heb je trouwens ook bij het Ajax topic gedaan, wat ik persoonlijk minder erg vind![]()
Dat lijk me een erg goed idee.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:25 schreef Vandalist het volgende:
RKC wil v Diemen als opvolger van vd Vegt. Lijkt me een verstandige en goede keuze.
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:49 schreef Dynastic het volgende:
TT
iS vErKeeRd qUa hOoFdlEtTeRs
Dat heb je trouwens ook bij het Ajax topic gedaan, wat ik persoonlijk minder erg vind![]()
quote:C wil Van Diemen als technisch directeur'
RKC Waalwijk is druk bezig een opvolger te zoeken voor de naar Willem II vertrokken technisch directeur Henry van der Vegt. Volgens het Algemeen Dagblad is oud-speler Patrick van Diemen een serieuze kandidaat.
De 37-jarige oud-verdediger werkt momenteel bij de VVCS, de vereniging van contractspelers, als zaakwaarnemer. In het verleden kwam de mandekker negen seizoenen uit als speler voor de Waalwijkers.
Van Diemen moet Van der Vegt opvolgen in Waalwijk. Hij vertrok onlangs naar Willem II, waar hij op zijn beurt Andries Jonker opvolgt. Jonker volgde AZ-trainer Louis van Gaal als assistent-coach naar Bayern München.
voetbalprimeurquote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:27 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dat lijk me een erg goed idee.
Maar wat is je bron?
Edit: Ik zie het al, Voetbalzone. Weliswaar een dubieuze bron, maar het lijkt me erg aannemelijk dat ze bezig zijn met Van Diemen.
Geloof dat hij wel mee heeft gedaan maar weet het eigenlijk niet zeker. Ben er niet bijgeweest zoals je al kunt lezen ;-). Ik geloof dat de gehele selectie minuten heeft gemaakt nl.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:34 schreef methodmich het volgende:
Jeff Stans nog meegespeeld in deze pot of geven ze hem tegen clubs als PSV nog geen speeltijd?
Aldus iemand op www.rkcwaalwijk.orgquote:Stans en V Hout goed de 2e helft? Zeker niet, heb ze beide bijna niet in het spelbeeld zien voorkomen. Komen gewoon te kort. Zoals bijna het hele elftal wat er in de 2e helft in stond.
Goeie keuze denk ikquote:Allach nieuwe technische baas van RKC Waalwijk
11/07/2009 15:23
Het naar de Eredivisie gepromoveerde RKC Waalwijk heeft Mohammed Allach aangesteld als manager technische zaken. Hij neemt in die functie een groot deel van de taken over van de naar Willem II vertrokken algemeen directeur Henry van der Vegt.
Allach was het afgelopen seizoen werkzaam bij FC Twente. Bij die club kondigde hij zijn afscheid aan vanwege de te grote reistijd vanuit zijn woonplaats Den Haag naar Enschede. Zijn nieuwe baan in Waalwijk is dichter bij huis voor de voormalige verdediger.
'Ik ben verheugd om zo kort na de beëindiging van mijn dienstverband bij FC Twente deze uitdaging bij RKC aan te kunnen gaan', aldus Allach op de website van zijn nieuwe werkgever. 'Ik ken RKC als een warme, gezellige club die in het verleden uit beperkte mogelijkheden een maximaal rendement wist te halen. Daarbij ben ik mij bewust van de mogelijkheden, maar ook zeker van de onmogelijkheden van deze club.'
Ben wel even geweest maar heb eigenlijk alleen bier staan drinken op het pleinquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:09 schreef methodmich het volgende:
Hier nog vrolijke RKC-vrienden die de open dag bezocht hebben?
Youri Petrov vertelde namelijk dat hij met oud-RKC moest spelen daar en daarom ging hij na één helft al weg bij ons. Ben wel benieuwd hoe hij het gedaan heeft in dat potje. Samen met o.a. Stanley Brard.
quote:AZ bevestigt gesprekken met RKC over Luirink
12 augustus 2009
Gijs Luirink speelt de rest van het seizoen zo goed als zeker op huurbasis voor RKC Waalwijk. Directeur voetbalzaken Marcel Brands van AZ liet woensdag weten dat beide clubs het nagenoeg eens zijn over de overgang van de verdediger.
De transfer wordt waarschijnlijk over het weekeinde heen getild, omdat RKC en AZ zaterdag in Waalwijk tegenover elkaar staan. Luirink kampte de afgelopen twee jaar met veel blessureleed. Afgelopen seizoen maakte de 25-jarige centrumverdediger op de voorlaatste speeldag zijn rentree in de hoofdmacht van de Alkmaarders. De voormalige jeugdinternational heeft bij de clubleiding zelf gevraagd om verhuurd te worden, omdat zijn kans op veel speelminuten bij AZ dit seizoen gering is.
AZ heeft nog geen afscheid kunnen nemen van Kemy Agustien en Milano Koenders, twee spelers die overbodig zijn in Alkmaar. Voor middenvelder Agustien bestaat volgens Brands wel wat interesse, maar tot een transfer is het nog niet gekomen.
bron
Goed nieuws vind ik!quote:'RKC wil naast Luirink ook Agustien huren'
13 augustus 2009
RKC Waalwijk shopt uitgebreid in Alkmaar. De promovendus wil niet alleen Gijs Luirink, maar ook teamgenoot Kemy Agustien voor een jaar huren van AZ. Volgens Voetbal International staan beide spelers, die niet in de plannen van AZ-coach Ronald Koeman voorkomen, positief tegenover een tijdelijk vertrek naar Waalwijk.
De 22-jarige Agustien keerde deze zomer terug in Alkmaar, na een seizoen op huurbasis bij het Engelse Birmingham City. Eerder speelde hij voor Willem II en Roda. Verwacht wordt dat de komst van beide spelers na het weekend afgerond wordt. Komende zaterdag staat het competitieduel tussen RKC en AZ op de rol.
bron
Ja ach, voor jullie telt nu een ding denk ik, dat is overleven. Als jullie in de Eredivisie blijven groeit de populariteit, sponserinkomen enzo ook dus kunnen jullie naar een stabiele Eredivisie-club groeien..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:54 schreef DuvelDuvel het volgende:
Kunnen wel wat versterking gebruiken. Het wordt wel een huurlingen legioen nu.
quote:RKC maakt komst AZ'ers Luirink en Agustien bekend
14 augustus 2009
Gijs Luirink en Kemy Agustien verdedigen komend seizoen de kleuren van RKC Waalwijk. Beide spelers worden door landskampioen AZ voor één seizoen verhuurd aan de Brabantse promovendus. "Dit zijn twee jongens die weten wat er gevraagd wordt op eredivisieniveau. Met hun specifieke kwaliteiten zijn zij een verrijking van onze selectie", zegt coach Ruud Brood van RKC over zijn aanwinsten.
Luirink en Agustien kwamen bij AZ niet voor in de plannen van trainer Ronald Koeman. Ze zullen na het weekend aansluiten bij de selectie van RKC. Komende zaterdag komen ze nog niet in actie, als RKC in Waalwijk tegen AZ speelt.
Volgens technisch directeur Mohammed Allach hebben beide spelers een meerwaarde voor zijn ploeg. "Deze jongens hebben in het verleden bewezen dat zij absoluut over eredivisieniveau beschikken. Met de komst van dit tweetal worden de prestatie- en ontwikkelingsprikkels binnen de groep gestimuleerd."
Bron
Als ze blijven spelen, zoals ze gisteren deden mag RKC heel blij zijn als je d'r in blijven. Het was niet best.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat RKC weer uit het dal, ingezet door de heer Koster, kan klimmen en weer lekker mee kan doen voor Europees voetbal...
quote:Begroting RKC omlaag door tegenvallende tv-gelden
Geschreven op donderdag, 10 september om 09:06
De tegenvallende inkomsten op de post 'mediagelden' zorgen ervoor dat RKC Waalwijk, hekkensluiter van de Eredivisie, een streep moet halen door de begroting voor het huidige seizoen. Dat meldt het Brabants Dagblad donderdag. RKC ging er aanvankelijk van uit het budget van het laatste seizoen in de eerste divisie, 6,2 miljoen euro, te kunnen handhaven. De Waalwijkse nieuwkomer heeft inmiddels een aangepaste begroting ingediend bij de KNVB. Maar zelfs op de nieuwe begroting van 5,7 miljoen euro komt de laagvlieger momenteel nog drie ton tekort.
RKC heeft de partijen in de gemeenteraad gevraagd om met een oplossing te komen voor de huurschuld die de club heeft bij de gemeente, zo meldt Omroep Brabant op haar beurt. RKC heeft een huurachterstand van zes ton opgelopen. De huur voor dit seizoen is al wel aan de gemeente overgemaakt, dankzij de hulp van sponsors.
De Brabantse club had woensdag alle politieke partijen uitgenodigd om uitleg te geven over de financiële situatie. De afspraak is dat de partijen binnenkort ieder een oplossing aandragen voor het wegwerken van de schuld. Eerder had de gemeenteraad het college de opdracht gegeven de achterstallige stadionhuur onmiddellijk te innen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |