abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:36:11 #151
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_104507201
In plaats van Sultana's die men als "snack" eet, eet ik een bakje bonen met walnoten.
In plaats van brood dat men als lunch eet, eet ik een bakje tonijnsalade met kippen eiwit.

Het commentaar dat ik dagelijks krijg is echt om te janken, allemaal vrouwen die wel willen maar niet [....]
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_104507274
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:36 schreef dabadbass het volgende:
In plaats van Sultana's die men als "snack" eet, eet ik een bakje bonen met walnoten.
In plaats van brood dat men als lunch eet, eet ik een bakje tonijnsalade met kippen eiwit.

Het commentaar dat ik dagelijks krijg is echt om te janken, allemaal vrouwen die wel willen maar niet [....]
Goed bezig. Wat anderen vinden boeit niet.
Sport je er nog bij?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:01:12 #153
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_104508004
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Goed bezig. Wat anderen vinden boeit niet.
Sport je er nog bij?
Eerst krachttraining, echter ging het naar mijn idee wat langzaam.
Daarom ben ik gestart het Occalm's Protocol, het is een totaal andere beleving in de sportschool.

Na drie kwartier loop je verzuurd naar buiten, en heb je het idee dat je nog niet veel gedaan hebt. Totdat je de volgende dag je spieren voelt brullen van de pijn.

Het dieet-achtige aan dit protocol zijn de diverse supplementen:
- Cissus Quadrangularis
- Alpha Lipoic Acid
- Creatine
- L Glutamine

Ik betaal me scheel aan die krengen, in de Verenigde Staten zijn ze een stuk betaalbaarder, helaas is daar bestellen geen goedkope(re) optie....
pi_104517801
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:17 schreef dabadbass het volgende:
Ik lees ook maar even mee.

Ben maandag begonnen met een variant op het 4HB (4 hour body dieet). Deze variant heet: Occam's Protocol. Lijkt ontzettend op de from Geek to Freak maar met kortere en vooral intensievere work-out van 45 minuten per sportschool bezoek (max 2 dagen per week)

Voor mensen die het 4HB dieet niet kennen, het is gericht op Slow-Carbs waarbij niet gegeten wordt:
- zuivel;
- fruit;
- suiker (duh)
- (wit)meel/deeg producten
- zetmeel

Waarbij veel gegeten wordt:
- Vliesvruchten bonen (kidneybonen, bruine bonen, witte bonen, gele woud bonen, linzen);
- Groenten, alles zoveel als je wilt;
- Vis
- Vlees
- 5 eieren per dag (waarvan 1 dooier)
Ja, en fruit is een slow carb.
pi_104519695
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:38 schreef Physics het volgende:

[..]

Ja, en fruit is een slow carb.
Nee.
pi_104520481
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
Ja.

Of ga je de alom oude bevat-fructose-dus-snel mythe herhalen?
  zaterdag 19 november 2011 @ 08:09:16 #157
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_104543206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:02 schreef Physics het volgende:

[..]

Ja.

Als jij kunt vertellen welke goede voedingswaarden fruit bevat die groenten niet bevatten dan zal ik m niet herhalen

Het is trouwens niet een mythe, er liggen diverse onderzoeken aan ten grondslag maar dat terzijde.
pi_104543344
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:02 schreef Physics het volgende:

[..]

Ja.

Glucose wordt omgezet in glycogeen. Dus nee, fruit is niet langzaam.
pi_104543790
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 08:09 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Als jij kunt vertellen welke goede voedingswaarden fruit bevat die groenten niet bevatten dan zal ik m niet herhalen

Het is trouwens niet een mythe, er liggen diverse onderzoeken aan ten grondslag maar dat terzijde.
Irrelevant, classificatie "snel" of niet is geen kwestie van vergelijken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Glucose wordt omgezet in glycogeen. Dus nee, fruit is niet langzaam.
Ook dat is irrelevant in de classificatie snel of niet.

( 1 ) Fructose kan wel tot leverglycogeen omgezet worden

( 2 ) Alleen bij excessen wordt het omgezet tot triglyceriden, en dan vooral perifeer.

( 3 ) Fructose heeft voorrang boven glucose in de replenishment van leverglycogeen.

( 4 ) Fruit bevat vezels en andere enzymen die voor een gedoseerde release van voedingsstoffen zorgen

( 5 ) Een goede definitieve maat om te classificeren is de GI en de GL. Waarbij de GL een maat is van de GI (constante) en een variabele (dosis). De GI van fruit is laag. De impact op de bloedsuikerspiegel is klein.

Hoop dat het duidelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Physics op 19-11-2011 10:32:18 ]
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:24:51 #160
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_104544273
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 09:46 schreef Physics het volgende:

[..]

Irrelevant, classificatie "snel" of niet is geen kwestie van vergelijken.

[..]

Ook dat is irrelevant in de classificatie snel of niet.

( 1 ) Fructose kan wel tot leverglycogeen omgezet worden

( 2 ) Alleen bij excessen wordt het omgezet tot triglyceriden, en dan vooral perifeer.

( 3 ) Fructose heeft voorrang boven glucose in de replenishment van leverglycogeen boven.

( 4 ) Fruit bevat vezels en andere enzymen die voor een gedoseerde release van voedingsstoffen zorgen

( 5 ) Een goede definitieve maat om te classificeren is de GI en de GL. Waarbij de GL een maat is van de GI (constante) en een variabele (dosis). De GI van fruit is laag. De impact op de bloedsuikerspiegel is klein.

Hoop dat het duidelijk is.
Kom er op terug ben nu onderweg en lees mee op m'n smartphone, reageren is derhalve erg lastig.
  Vis een optie? zaterdag 19 november 2011 @ 10:31:11 #161
70532 loveli
N
pi_104544385
Buiten de GI/GL om wordt te veel fructose in verband gebracht met diabetes.
Niet dat je daarom fruit moet laten staan, maar wel al die andere dingen met fructose, zoals tafelsuiker.
crap in = crap out
pi_104544422
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:31 schreef loveli het volgende:
Buiten de GI/GL om wordt te veel fructose in verband gebracht met diabetes.
Niet dat je daarom fruit moet laten staan, maar wel al die andere dingen met fructose, zoals tafelsuiker.
En fruit bevat fructose, dus fruit draagt bij aan diabetes. Dat is een logica fout.
  Vis een optie? zaterdag 19 november 2011 @ 10:34:44 #163
70532 loveli
N
pi_104544448
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:33 schreef Physics het volgende:

[..]

En fruit bevat fructose, dus fruit draagt bij aan diabetes. Dat is een logica fout.
Wiens logica is dat? Niet de mijne...
crap in = crap out
  zaterdag 19 november 2011 @ 15:48:35 #164
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_104553357
Wat een gezeik, enige wat je nodig hebt voor een gezond en mooi lichaam is een beetje common sense
My mama didn't raise no fool
pi_104565718
Ik wil ook wel meedoen. Helaas met handicapje, Ehlers Danlos, dat wel.

Ik ben rond mijn 16e veel aangekomen, van 53 naar 70 met 1.66. Toen ben ik met beter eten, veel hardlopen en fitnessen terug gegaan naar 57 kilo. Dat heb ik jaren volgehouden. Inmiddels lukt zo'n intensive training niet meer door mijn ziekte. Ik ben nu 31 en zit nu op 62 kilo en wil weer strak worden op 59 kilo. Als motivatie lees ik altijd het fitnessblad oxygen uit de USA. Ik neem niet alles over, maar het helpt wel! Ik doe er nu helaas door de ziekte langer over: als mijn heup uit de kom schiet lukt hardlopen en squatten even niet :(

[ Bericht 5% gewijzigd door An24 op 19-11-2011 21:31:29 ]
pi_104577300
Voorbeeld van mooie vrouwenarmen.

Voor de rest is alles hier al wel gezegd: het is toch vooral een kwestie van veel en goed bewegen, goed eten en vooral discipline hierbij.
pi_104579604
Mooie kick :) Ben ook weer wat bewuster bezig, zij het dat ik meer probeer uit te vinden waar ik me goed bij voel dan wat volgens de boekjes gezond is. Niet al te streng (mijn valkuil) en tegelijk ook niet doorschieten naar de andere kant.

Aandachtspunt is bij mij ook m'n bovenbenen en billen. Met de rest en m'n gewicht (1,74m, 66 kg) ben ik best tevreden. Bovenbenen zou ik graag wat strakker zien, ze zijn niet heel dik, maar er zitten lelijke putjes in }:| en mijn taille-heupverhouding is een ware ramp bij kleding uitzoeken.

Qua eten ben ik, als ik gewoon eet wat ik het liefst eet, toch echt een KH-mens. Werk gemiddeld 7 á 8 vlk boterhammen weg op een normale dag en zo gauw ik dat verminder krijg ik honger. Beleg: magere vleeswaren, pindakaas, appelstroop, kaas. Verder 3-4 stuks fruit verdeeld over de dag, avondeten wat de pot schaft, 9/10 keer zelf gekookt en gezond. Later op de avond vaak een blokje pure chocolade en tegen het naar bed gaan een schaalje naturel yoghurt of kwark of andere eiwitbron. Geen frisdrank, sapjes, koek, snoep, chips of andere meuk (op die chocolade na dan), tenzij ik daar een keer heel veel zin in heb. Dat gebeurt eigenlijk weinig, gemiddeld hooguit eens per maand en dan gewoon een normale hoeveelheid.

Ik weet, nog genoeg verbeteringen mogelijk (chocolade en kaas schrappen, hand noten en/of een salade ipv brood, meer eiwitten), maar dit vind ik lekker en dat telt voor mij nu even wat zwaarder. Ben nu sinds een paar weken weer om de dag 45 min gaan sporten, dus eerst eens zien wat dat brengt voordat ik aan mn eetpatroon ga tornen. Merk toch dat eea al wat strakker aanvoelt, dus hopelijk kan ik het gewoon zo houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciske- op 20-11-2011 12:11:59 ]
  maandag 21 november 2011 @ 10:43:44 #168
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_104621280
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:36 schreef CarbonC het volgende:
Voorbeeld van mooie vrouwenarmen.

Voor de rest is alles hier al wel gezegd: het is toch vooral een kwestie van veel en goed bewegen, goed eten en vooral discipline hierbij.
Die armen zijn best mooi, ik vind het net de grens, ze moeten niet gespierder gaan worden.
Zo ong. wil ik ze ook wel. Mijn spieren zijn ook best goed ontwikkeld, alleen zit er nog een laagje vet op. :s)

Ik ben al enkele maanden bezig met proberen om wat vet te verliezen, alleen mijn buik is echt een mega probleem. De rest van mijn lichaam ben ik wel tevreden over, maar die zwemband rond mijn buik gaat er maar niet af :'(
Ik heb al vanalles geprobeerd, geen tussendoortjes (werkte in het verleden goed), wel (gezonde) tussendoortjes (doe ik nu meestal), minderen in koolhydraten, meer eiwitten etc.
Ik probeer 4-5x in de week te sporten, vind het ook heerlijk om te doen.
Altijd krachttraining + cardio, HIIT e.d.
Maar mijn buikje lukt gewoon niet...

[ Bericht 0% gewijzigd door Luxuria op 21-11-2011 10:59:02 ]
All she wants and needs is just a little taste..
pi_104621423
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:43 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Die armen zijn best mooi, ik vind het net te grens, ze moeten niet gespierder gaan worden.
Zo ong. wil ik ze ook wel. Mijn spieren zijn ook best goed ontwikkeld, alleen zit er nog een laagje vet op. :s)

Als vrouw zijnde zul je ook niet bang hoeven te zijn dat je arme, zonder toevoegingen, veel gespierder zullen worden. Of je moet een genetisch wonder zijn.
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:46:06 #170
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_104682512
Iemand nog een goede tip voor een sport/oefeningen om af te vallen als je niet meer kan squatten/lunges kan doen omdat je knieën niet naar behoren werken? Heb dit altijd met plezier gedaan maar knieën doen pijn en blijven dagen pijn doen. Instructeur weet ook niet wat het is met mn knieën.
pi_104713300
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:46 schreef Tsunade het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een sport/oefeningen om af te vallen als je niet meer kan squatten/lunges kan doen omdat je knieën niet naar behoren werken? Heb dit altijd met plezier gedaan maar knieën doen pijn en blijven dagen pijn doen. Instructeur weet ook niet wat het is met mn knieën.
Zwemmen?
pi_104713854
Zwemmen idd. En ga eens naar een fysiotherapeut of huisarts, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
  woensdag 23 november 2011 @ 12:22:59 #173
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104714013
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:46 schreef Tsunade het volgende:
Gewoon gymoefeningen op een matje (noemen ze tegenwoordig ook wel pilates :P ). Maar hoe je het ook noemt, het werkt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_104717622
Eindelijk is het magazine weer binnen *O* (Staan ook een boel mooie armen in ;))
Het is wel echt een magazine voor vrouwen.

Hier online te vinden: http://www.oxygenmag.com/

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 23-11-2011 16:20:35 ]
  woensdag 23 november 2011 @ 17:35:58 #175
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_104725644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:18 schreef CarbonC het volgende:
Zwemmen idd. En ga eens naar een fysiotherapeut of huisarts, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Dat moet ik inderdaad nog doen, naar de fysio. Zwemmen is een goede ja, en pilates heb ik ook aan zitten denken. Is dat ook goed om af te vallen?

Thanks voor jullie tips trouwens :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')