Goed bezig. Wat anderen vinden boeit niet.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:36 schreef dabadbass het volgende:
In plaats van Sultana's die men als "snack" eet, eet ik een bakje bonen met walnoten.
In plaats van brood dat men als lunch eet, eet ik een bakje tonijnsalade met kippen eiwit.
Het commentaar dat ik dagelijks krijg is echt om te janken, allemaal vrouwen die wel willen maar niet [....]
Eerst krachttraining, echter ging het naar mijn idee wat langzaam.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Goed bezig. Wat anderen vinden boeit niet.
Sport je er nog bij?
Ja, en fruit is een slow carb.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:17 schreef dabadbass het volgende:
Ik lees ook maar even mee.
Ben maandag begonnen met een variant op het 4HB (4 hour body dieet). Deze variant heet: Occam's Protocol. Lijkt ontzettend op de from Geek to Freak maar met kortere en vooral intensievere work-out van 45 minuten per sportschool bezoek (max 2 dagen per week)
Voor mensen die het 4HB dieet niet kennen, het is gericht op Slow-Carbs waarbij niet gegeten wordt:
- zuivel;
- fruit;
- suiker (duh)
- (wit)meel/deeg producten
- zetmeel
Waarbij veel gegeten wordt:
- Vliesvruchten bonen (kidneybonen, bruine bonen, witte bonen, gele woud bonen, linzen);
- Groenten, alles zoveel als je wilt;
- Vis
- Vlees
- 5 eieren per dag (waarvan 1 dooier)
Als jij kunt vertellen welke goede voedingswaarden fruit bevat die groenten niet bevatten dan zal ik m niet herhalenquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:02 schreef Physics het volgende:
[..]
Ja.
Of ga je de alom oude bevat-fructose-dus-snel mythe herhalen?
Glucose wordt omgezet in glycogeen. Dus nee, fruit is niet langzaam.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:02 schreef Physics het volgende:
[..]
Ja.
Of ga je de alom oude bevat-fructose-dus-snel mythe herhalen?
Irrelevant, classificatie "snel" of niet is geen kwestie van vergelijken.quote:Op zaterdag 19 november 2011 08:09 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Als jij kunt vertellen welke goede voedingswaarden fruit bevat die groenten niet bevatten dan zal ik m niet herhalen
Het is trouwens niet een mythe, er liggen diverse onderzoeken aan ten grondslag maar dat terzijde.
Ook dat is irrelevant in de classificatie snel of niet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Glucose wordt omgezet in glycogeen. Dus nee, fruit is niet langzaam.
Kom er op terug ben nu onderweg en lees mee op m'n smartphone, reageren is derhalve erg lastig.quote:Op zaterdag 19 november 2011 09:46 schreef Physics het volgende:
[..]
Irrelevant, classificatie "snel" of niet is geen kwestie van vergelijken.
[..]
Ook dat is irrelevant in de classificatie snel of niet.
( 1 ) Fructose kan wel tot leverglycogeen omgezet worden
( 2 ) Alleen bij excessen wordt het omgezet tot triglyceriden, en dan vooral perifeer.
( 3 ) Fructose heeft voorrang boven glucose in de replenishment van leverglycogeen boven.
( 4 ) Fruit bevat vezels en andere enzymen die voor een gedoseerde release van voedingsstoffen zorgen
( 5 ) Een goede definitieve maat om te classificeren is de GI en de GL. Waarbij de GL een maat is van de GI (constante) en een variabele (dosis). De GI van fruit is laag. De impact op de bloedsuikerspiegel is klein.
Hoop dat het duidelijk is.
En fruit bevat fructose, dus fruit draagt bij aan diabetes. Dat is een logica fout.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:31 schreef loveli het volgende:
Buiten de GI/GL om wordt te veel fructose in verband gebracht met diabetes.
Niet dat je daarom fruit moet laten staan, maar wel al die andere dingen met fructose, zoals tafelsuiker.
Wiens logica is dat? Niet de mijne...quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:33 schreef Physics het volgende:
[..]
En fruit bevat fructose, dus fruit draagt bij aan diabetes. Dat is een logica fout.
Die armen zijn best mooi, ik vind het net de grens, ze moeten niet gespierder gaan worden.quote:Op zondag 20 november 2011 09:36 schreef CarbonC het volgende:
Voorbeeld van mooie vrouwenarmen.
Voor de rest is alles hier al wel gezegd: het is toch vooral een kwestie van veel en goed bewegen, goed eten en vooral discipline hierbij.
Als vrouw zijnde zul je ook niet bang hoeven te zijn dat je arme, zonder toevoegingen, veel gespierder zullen worden. Of je moet een genetisch wonder zijn.quote:Op maandag 21 november 2011 10:43 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Die armen zijn best mooi, ik vind het net te grens, ze moeten niet gespierder gaan worden.
Zo ong. wil ik ze ook wel. Mijn spieren zijn ook best goed ontwikkeld, alleen zit er nog een laagje vet op.![]()
Zwemmen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:46 schreef Tsunade het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een sport/oefeningen om af te vallen als je niet meer kan squatten/lunges kan doen omdat je knieën niet naar behoren werken? Heb dit altijd met plezier gedaan maar knieën doen pijn en blijven dagen pijn doen. Instructeur weet ook niet wat het is met mn knieën.
Gewoon gymoefeningen op een matje (noemen ze tegenwoordig ook wel pilatesquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:46 schreef Tsunade het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een sport/oefeningen om af te vallen als je niet meer kan squatten/lunges kan doen omdat je knieën niet naar behoren werken? Heb dit altijd met plezier gedaan maar knieën doen pijn en blijven dagen pijn doen. Instructeur weet ook niet wat het is met mn knieën.
Dat moet ik inderdaad nog doen, naar de fysio. Zwemmen is een goede ja, en pilates heb ik ook aan zitten denken. Is dat ook goed om af te vallen?quote:Op woensdag 23 november 2011 12:18 schreef CarbonC het volgende:
Zwemmen idd. En ga eens naar een fysiotherapeut of huisarts, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |