abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70574727
Hoi allen,

Aangaande op het bericht op de voorpagina.

Website Brein is helemaal niet plat

Is het niet zo dat dit een vorm van laster is en dat Brein op grond van dit aangeklaagd kan worden door een dergelijke community die zich aangesproken voelt zoals 'hackers van TPB'?

Wikipedia:
"Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waarvan men weet dat deze niet waar zijn. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

De motieven verschillen, maar kunnen vaak gezocht worden in wraak, of frustratie na het beëindigen van een relatie."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Laster

Smaad lijkt me namelijk een tik te ver gaan omdat:

"Anders dan bij laster gaat het bij smaad niet om beschuldigingen waarvan men weet dat ze niet waar zijn. Vaak worden de beschuldigingen zo veel mogelijk opgeblazen om het slachtoffer zo veel mogelijk aan de schandpaal te nagelen. Het hoeven niet per se strafbare feiten te zijn waarvan het slachtoffer beschuldigd wordt; overspel of afwijkende seksuele voorkeuren kunnen zich uitstekend lenen voor smaad."

Wanneer een site een DDoS zou ontvangen dan zou een website zelfs geen voorpagina moeten kunnen laten zien. Een dergelijke website krijgt dan gewoon een timeout.

Graag wil ik jou mening hierover horen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Draiden op 02-07-2009 11:38:39 ]
pi_70574762
Dat is tof voor je
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:32:13 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_70574872
www.anti-piracy.nl/ is van Stichting Brein en is down met de mededeling
Stichting Brein is druk bezig met de opbouw van de website. Onze excuses voor het ongemak
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_70574956
Fail
pi_70574964
Dat klopt.

Maar wanneer een website echt door een DDoS aangevallen wordt dan kan je zelfs die pagina niet bereiken.

Ik zie trouwens ook dat ze in het laatste uur de archiefpagina's hebben beveiligd met een browserbeveliging.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:36:47 #6
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_70574996
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:35 schreef Draiden het volgende:
Dat klopt.

Maar wanneer een website echt door een DDoS aangevallen wordt dan kan je zelfs die pagina niet bereiken.

Ik zie trouwens ook dat ze in het laatste uur de archiefpagina's hebben beveiligd met een browserbeveliging.
de hackers zullen wel een SQL injectie hebben gedaan denk ik waardoor de hele database naar de klote is geholpen
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_70574997
Wat tof voor je
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:47:02 #8
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_70575276
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:36 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

de hackers zullen wel een SQL injectie hebben gedaan denk ik waardoor de hele database naar de klote is geholpen
Hetarchief was gisteren nog geheel bereikbaar, maar nu hebben ze er een login voorgezet........

GeenStijl had er ook een item over
pi_70575386
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:47 schreef Andiamo het volgende:

[..]

Hetarchief was gisteren nog geheel bereikbaar, maar nu hebben ze er een login voorgezet........

Klopt ja, die login pagina is er in het laatste uur op gezet. voor 10 uur was het archief nog gewoon bereikbaar en kon je door alle items heen browsen. Blijkbaar willen ze hun verhaal toch nog in leven houden.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:50:47 #10
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_70575393
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:47 schreef Andiamo het volgende:

[..]

tsjemig ik wel wat meer verwacht van BREIN maar dit is gewoon bedriegen
BREIN zet je logboeken ONLINE OP TBP BIJVOORBEELD
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:53:14 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70575472
BREIN. Samen met o.a. de Sigarettenindustrie en wapenhandel de guurste bedrijven die er zijn
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_70575597
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:50 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

tsjemig ik wel wat meer verwacht van BREIN maar dit is gewoon bedriegen
BREIN zet je logboeken ONLINE OP TBP BIJVOORBEELD
Duh, dat was al extreem duidelijk na hun "je steelt toch ook geen film"-campagne. Downloaden is niet stelen, ik snap eigenlijk totaal niet waarom die lui met zulke bizarre misinformatie wegkomen, en dan ook nog eens van overheidsgeld. Er loopt nog wel een rechtszaak hierover geloof ik.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:58:32 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70575651
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:56 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Duh, dat was al extreem duidelijk na hun "je steelt toch ook geen film"-campagne. Downloaden is niet stelen, ik snap eigenlijk totaal niet waarom die lui met zulke bizarre misinformatie wegkomen, en dan ook nog eens van overheidsgeld. Er loopt nog wel een rechtszaak hierover geloof ik.
Brein krijgt toch geen geld van de overheid?
[..]
pi_70575818
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Brein krijgt toch geen geld van de overheid?
Brein krijgt geld van de grote mediagiganten. Ze beschermen dus ook alleen de artiesten waarvoor ze betaald worden. De rest kan ze geen moer schelen. Wanneer er alleen maar onbekende muziek op TPB en onder andere usenet had gestaan had TPB en dergelijke helemaal geen aandacht gehad van Brein.
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:04:39 #15
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_70575828
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:56 schreef trancethrust het volgende:

[..]

donderdag 2 juli 2009 @ 12:26:08 #16
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70576392
Die 'scherpzinnige' plaatjes over piraterij beginnen ook wel een beetje vermoeiend te worden...
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:34:07 #17
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_70576593
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Die 'scherpzinnige' plaatjes over piraterij beginnen ook wel een beetje vermoeiend te worden...
pi_70576803
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Net zoals de misleidende termen die door de copyright lobby gebruikt worden?
pi_70581083
Ik ben niet zo'n fan van GeenStijl, maar ik vind dit wel een goed staaltje speurwerk van ze. Het blijkt dat Brein het allemaal niet zo nauw neemt met de regels. Hopelijk worden ze inderdaad aangeklaagd voor laster, of iets dergelijks.
pi_70583883
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:10 schreef isogram het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van GeenStijl, maar ik vind dit wel een goed staaltje speurwerk van ze. Het blijkt dat Brein het allemaal niet zo nauw neemt met de regels. Hopelijk worden ze inderdaad aangeklaagd voor laster, of iets dergelijks.
Dat hoop ik ook. Helaas zal dat wel niet gebeuren want het zou moeten komen van de mensen die zich aangesproken voelen. In deze vorm dus bij de zogenaamde 'hackers'. Of zou een dergelijke community ook iets kunnen uithalen?
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:39:40 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70583945
hem alsnog daadwerkelijk platleggen
[..]
pi_70584253
Dan ben je zelf alleen maar slecht bezig en krijgen ze uiteindelijk toch gelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')