Ja, dat bestaat. En het kan echt wel een basis zijn voor een relatie. Als je samenwoont is het afhankelijk van of je verder wil gaan met je vriendin. Zo ja, (nog) niets met je gevoelens doen maar erover praten, zo nee, uitmaken met je vriendin.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:31 schreef shabbaguy het volgende:
Is dit echt? Iemand die je toevallig ergens tegenkomt, in de ogen kijkt, en meteen voel je diepe genegenheid voor die ander, en zie je dat het wederzijds is?
En wat doe je ermee, wanneer je al jaren gelukkig samenwoont? Niets? Maar negeren? Maar, gevoelens negeren is toch niet goed?
Iemand ervaringen?
quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:56 schreef IkWilbert het volgende:
Ehm...als je al jaren gelukkig samenwoont dan doe je er niets mee. Je weet wat je hebt, niet wat je er voor terug krijgt
Dan moet je gewoon je huidige vriendin dumpen en voor die andere gaan. Het is jouw leven dus... het gras is vaak groener bij de buren.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:35 schreef shabbaguy het volgende:
Ik kom dagelijks vele mensen tegen, en heb dit nog nooit ervaren vandaar de vraag. Redenerend vanuit mijn geweten zeg ik ook dat ik er niets mee moet doen. Maar moet ik in die 80 jaren die ik op deze aardbol sta een heftig gevoel negeren omdat het nu eenmaal cultuur-technisch 'not-done' is om er wel wat mee te doen...
zie daar mijn issue....
Dit.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:56 schreef IkWilbert het volgende:
Ehm...als je al jaren gelukkig samenwoont dan doe je er niets mee. Je weet wat je hebt, niet wat je er voor terug krijgt
Ik wil er niet al te diep op ingaan omdat het bij mij nog steeds een heel pijnlijk onderwerp is, maar ik snap je helemaal. Wij hebben een jaar om elkaar heengedraaid voor we er aan toegegeven hebben. En omdat we allebei in een relatie zaten en nog steeds zitten (een gelukkige relatie) hebben we er een punt achter gezet. Het is de moeilijkste tijd van mijn leven geweest. Maar ik heb soms nog steeds het idee dat ik de liefde van mijn leven heb moeten laten gaan. Iets met verstand en gevoelquote:Op donderdag 2 juli 2009 11:35 schreef shabbaguy het volgende:
Ik kom dagelijks vele mensen tegen, en heb dit nog nooit ervaren vandaar de vraag. Redenerend vanuit mijn geweten zeg ik ook dat ik er niets mee moet doen. Maar moet ik in die 80 jaren die ik op deze aardbol sta een heftig gevoel negeren omdat het nu eenmaal cultuur-technisch 'not-done' is om er wel wat mee te doen...
zie daar mijn issue....
Kul, ieder mens negeert dagelijks gevoelens en driften.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:31 schreef shabbaguy het volgende:
...
Maar, gevoelens negeren is toch niet goed?
...
iedereen heeft dit wel eens meegemaakt, is ook heel normaal. Wat je er mee doet is aan jou.quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:13 schreef shabbaguy het volgende:
Ik heb de reakties overlezen, ze helpen me bij te beslissen wat te doen. Ik denk dat ik er niets mee doe, met als motivatie
1) Mijn huidige partner geen verdriet aan willen doen
2) Hoe heftig het ook is, ik weet uit het verleden dat ook een heftige verliefdheid over kan gaan.
Maar ze zal nog lang in mijn gedachten blijven, en wanneer ik haar weer eens toevallig zie komen de heftige gevoelens weer boven.
ik lees t nog steeds verkeerd, blijf lezen dat hij er nu al 80 jaar staat!?!?!quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:38 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Ik lees net dat je al 80 jaren op deze aarbol rondloopt. Dan zou ik het zeker niet doen. Niemand wil alleen sterven..... Verkeerd gelezen.
Nee, alleen oogcontact.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:03 schreef Copycat het volgende:
En heb je echt contact gehad? In de zin dat je een gesprek hebt gevoerd en leek het er op alsof ze jouw heftige gevoelens beantwoordde? Dan zou ik er vandaag nog voor gaan.
Dan zou ik er niet meer van maken dan dat het is: weinig.quote:
Dat is ook de reden dat ik het tot nu toe daar bij gelaten heb: Bang dat het meer wordt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan zou ik er niet meer van maken dan dat het is: weinig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |