abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:19:11 #1
200017 QrisS
Chauvinist tot in de kist!
pi_70572916
hey,

Ik denk dat dit wel het goede forum is om dit topic te plaatsen zoniet dan verplaats hem maar
Ik heb een paar vragen over het arrestatieteam (AT). Ik ben al best lang erover aan het denken om bij het arrestatieteam te gaan maar er zijn me nog een paar dingen niet duidelijk:

- Volgens mij moet je eerst agent worden om later bij het AT te kunnen, hoeveel jaar moet ik agent zijn en welke opleiding heb ik hiervoor nodig. Kan ik die opleiding volgen op een school, of moet dat op een speciale politieschool?

- Welke vooropleiding moet je gehaald hebben om bij de politie te komen? Ik doe op dit moment namelijk een Niveau 4 MBO opleiding tot ICT-beheerder, maar ben erachter gekomen dat dit toch eigenlijk niks voor mij is.

- Moet je worden uitgenodigd om bij het AT te komen? OF kan je hier gewoon naar solliciteren?

- Hoe zit het met het aantal dagen dat je weg bent van huis tijdens je opleiding? Reiskosten? etc...

- Is er ergens een PDFje ofzo te vinden met de fysieke eisen die aan een politiefunctie / ATfunctie verbonden zijn? (Zoals je bij de landmacht en marine etc... wel kan vinden op hun site, een schema met wat je moet kunnen rennen, hoelang en hoe hard je moet kunnen fietsen etc... om de tests te halen)

Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.
pi_70573120
klik

Google is your friend. heb je ook maar één seconde zelf gezocht?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_70573196
http://www.arrestatieteam.nl/startpagina.php

[edit] Nooo, iemand was me voor
Bah !
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:32:28 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70573308
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:33:21 #5
200017 QrisS
Chauvinist tot in de kist!
pi_70573338
Geloof me, die sites heb ik al helemaal doorgespit maar ik vind de informatie onduidelijk en er staat nog niet alles op wat ik wil weten...

Zo zijne r een triljoen evrschillende diensten, die eigenlijk allemaal arrestatieteam zijn, maar ook weer allemaal niet, en ze zjin regionaal en toch weer interregionaal etc... etc... alles loopt door elkaar
pi_70573415
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:33 schreef QrisS het volgende:
Geloof me, die sites heb ik al helemaal doorgespit maar ik vind de informatie onduidelijk en er staat nog niet alles op wat ik wil weten...

Zo zijne r een triljoen evrschillende diensten, die eigenlijk allemaal arrestatieteam zijn, maar ook weer allemaal niet, en ze zjin regionaal en toch weer interregionaal etc... etc... alles loopt door elkaar
quote:
Hoe kom je precies bij een arrestatieteam vragen velen van jullie zich af. Daarom in één overzichtelijk schema, laat ik zien hoe je precies bij een arrestatieteam kan komen werken. Hieronder vind je het schema waarin staat wat je moet doen.
Als je die pagina's niet begrijpt dan is die opleiding misschien iets te hoog gegrepen? Het staat er allemaal hoor. Zet even een uurtje door om die pagina's te lezen. Kom op, je kan het. En klik niet steeds weer op Fok, na 5 min lezen.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_70573456
Leugens, die van mij staat t gewoon :

Opleiding

Wanneer je bij het AT wil werken, zul je eerst bij de Politie moeten werken. Sinds het politieonderwijs volkomen is veranderd sinds 2002 zal ik de eisen laten zien die de Politie stelt aan een "Allround Politiemedewerker", wat vroeger een agent heette:

Deze beroepsoefenaar, op volwaardig MBO-4 niveau, kan signalen uit de omgeving herkennen en zorgen voor een effectieve aanpak ervan. Je moet denken aan: gebiedsgebonden werken, opzetten van projecten en bijdragen aan de uitvoering ervan, recherche en verkeer.

Eisen:

1.

Diploma MAVO met alle vakken op D-niveau en (indien van toepassing een getuigschrift NT2 of
2.

Diploma VMBO Gemengde Leerweg of Theoretische Leerweg of
3.

Diploma MBO van die studierichtingen die toegang geven tot een HBO-opleiding of
4.

Diploma politiemedewerker.
5.

Rijbewijs B of bereidheid om dit in eigen tijd te halen.
6.

Nederlandse nationaliteit.

Opleidingsduur: 4 jaar.

Salaris:

Tijdens opleiding tussen f 2601,- oplopend tot f 3513,-. Ieder half jaar wordt het salaris verhoogd.

Nu je bij de politie werkt kun je pas solliciteren naar een functie bij het AT. Je kunt dus nu pas proberen om bij het Arrestatieteam te komen.

* Werken bij de regio waar je bij het AT wil
Je moet bij een politieregio werken die ook daadwerkelijk valt onder het werkgebied van het betreffende arrestatieteam. Vaak wordt ook de eis gesteld dat men in verband met een razend snelle inzet ook binnen een bepaalde straal van een bepaald punt woont.
* Rang agent of hoofdagent vereist
Een tweede vereiste is dat de sollicitant voor het AT de rang "agent" of "hoofdagent" heeft. Deze eis staat gedeeltelijk in verbinding met de volgende eis.
* Ruime politie-ervaring is vereist
De sollicitant moet in het bezit zijn van enkele jaren politie werkervaring of een compenserende, recente werkervaring zoals bij de Koninklijke Marechaussee. Officiëel staat deze eis op 4 dienstjaren; in verband met drastische personeelsgebrek binnen de arrestatieteams, verschilt deze eis per arrestatieteam aangezien een aantal teams deze eis hebben verlaagd. Zo staat deze norm in Amsterdam-Amstelland op zo'n 2 jaar.
* Over voldoende levenservaring beschikken
Hier valt weinig over te zeggen. Het werken bij een arrestatieteam is natuurlijk niet niks, het is niet alleen lichamelijk een zeer zware baan, ook geestelijk wordt de AT'er zwaar op de proef gesteld. Geen plaats voor "groentjes" dus.
* Uitstekende lichamelijke conditie
Hier valt weinig over te zeggen. Het werken bij een arrestatieteam is natuurlijk niet niks, het is niet alleen lichamelijk een zeer zware baan, ook geestelijk wordt de AT'er zwaar op de proef gesteld. Geen plaats voor "groentjes" dus.
* Goed gezichtsvermogen bezitten
Een afwijking van het gezichtsvermogen mag niet meer bedragen dan -/+ 2 dioptrie. Waarbij het gezichtsvermogen zonder correctie minimaal 30% moet zijn (het advies van de oogarts bij de keuring is in principe leidend). Ogen moeten geschikt zijn voor het dragen van lenzen.
* Maximaal 35 jaar oud
Een AT-sollicitant mag maximaal 35 jaar oud / jong zijn. Ook op dit punt wordt er door sommige arrestatieteams wat makkelijker gedaan in verband met het grote tekort aan mensen.

Gesolliciteerd? Gefeliciteerd!

Je hebt gesolliciteerd naar een positie binnen het arrestatieteam en je komt in aanmerking voor de opleiding tot medewerker arrestatieteam. Om te kijken of je echt geschikt bent voor het werk moet je de selectieprocedure eerst doorlopen. De selectieprocedure is voor mannen en vrouwen gelijk, ook de leeftijd van de sollicitant doet niet af aan de vereiste kwalificaties. Het gehele selectieproces bestaat uit vier verschillende onderdelen:

1. Medisch onderzoek
2. Psychologisch en psychodiagnostisch onderzoek
3. Intestprogramma
4. Selectiegesprek

Deze vier onderdelen moeten allemaal met succes worden afgelegd, voordat men aan de opleiding mag deelnemen.
Medisch Onderzoek

Deze keuring wordt uitgevoerd wanneer je solliciteert als medewerker arrestatieteam (Basisopleiding Aanhoudings- en ondersteuningseenheid). De keuring wordt uitgevoerd aan het medisch sportcentrum in Papendal en is een behoorlijke zware en intensieve medische keuring. De fysieke gesteldheid wordt volledig onder de lope genomen, hart- en longfuncties, belastbaarheid en motoriek zijn de vaste aandachtspunten. Dit is vanwege de extreme fysieke belasting die een medewerker van het arrestatieteam moet afleggen tijdens zijn werk.
Eventueel is het nodig om een aanvullende ogentest te doen, bij een oogarts die zal worden aangewezen. Het niet kunnen dragen van lenzen in plaats van een bril is een afkeuringsgrond.
Psychologisch en psychodiagnostisch onderzoek

Dit betreft een volledig psychologisch onderzoek, tevens is er een mogelijkheid dat je een intake gesprek met een politiepsychiater hebt, het zogenaamde psychodiagnostisch onderzoek. Hiervan wordt een rapportage opgemaakt. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door het Centrum voor Competentiemeting en Monitoring (CCM) van de Politieacademie.
Intestprogramma

Dit betreft een driedaags "sportprogramma" (ook wel intest genoemd), waarbij jouw fysiek prestatatieprofiel wordt bekeken door het uit voeren van allerlei oefeningen zowel individueel als in groepsverband. Tevens wordt u geobserveerd en geëvalueerd met betrekking tot persoonlijkheidsaspecten.
Wanneer je de sporttest niet kunt voltooien doordat je geblesseerd raakt, dan mag je de volgende intest wéér meedoen om het te proberen. Wanneer je de test om andere redenen niet haalt zul je twee jaar moeten wachten voordat je weer mee kan doen aan de intest. Eventueel kan het management hier bezwaar op maken, bijvoorbeeld als je het voor de 6e keer probeert.
Eisen en normen sporttest

Hieronder staat een lijst met de 15 onderdelen waaruit de sporttest voor het arrestatieteam bestaat. Al deze oefeningen worden uitevoerd in een sporttenue. Na onderdeel 12 is een lunchpauze en daarna heeft men één uur fexibiliteit en zelfverdediging. na de duurloop van 10 kilometer, onderdeel 14, is er een minimale rusttijd van 3 uur lang, daarna volgt de zwemoefening.
1, 11 en 14 worden buiten uitgevoerd op een verhard parcour, 2, 3, 8, 9, 10, en 13 worden in de sportzaal uitgevoerd. Ten slotte wordt 15 natuurlijk in een zwembad uitgevoerd.

1. 1500 meter loop -> N.S.F.
2. Spronghoogte uit stand -> geen norm: signaal functie
3. Optrekken (Latisimus) -> samen met 8: 15 x
4. Sit-Up's (30 sec.) -> samen met 3: 75 x
5. Push-Up's (30 sec.) -> samen met 4: 75 x
6. Huppen (30 sec.)
7. Vertesprong uit stilstand -> minimaal 2 meter
8. Optrekken biceps -> samen met 3: 15 x
9. 4 x 15 meter sprint (start uit buiklig)
10. 2 x 20 meter sprint (start uit buikligging) [signaal functie]
11. 1 x 60 meter sprint (start uit starthouding)
12. 1 minuut temposprint tussen twee kegels met een tussenstand van 10 meter [20 x en hoger]
13. Behendigheidscircuit in sportzaal (met eenmalige uitleg) [behendigheid en coordinatie]
14. 10 kilometer duurloop [N.S.F.]
15. N.S.F. zwemmen (100 meter rug- en 100 meter borstslag) [N.S.F.]

Opmerking: Op veler verzoek een kleine toelichting met betrekking tot de gecombineerde opdrachten.
Als voorbeeld neem ik de Sit-ups en Push-ups. "Samen met #: ..x" houdt in dat je 30 seconden de tijd krijgt om op te drukken. Dan krijg je 30 seconden de tijd om sit-ups te doen. Na deze 2x 30 seconden moet je een totaal van 75 push- en situps hebben gedaan.
Lang niet alles!

Deze sporttest van één dag lijkt misschien zwaar, maar na deze sporttest volgt de eigenlijk intest, een drie-daagse zware "hel". Lichamelijk en geestelijk zijn deze drie dagen zeer veeleisend. In deze drie dagen waarin allerlei zware en moeilijke oefeningen moeten worden gedaan krijgen de cursisten niet of nauwelijks rust en slapen is er gedurende deze drie dagen ook amper bij!

* sporttest
* tentje bouwen
* fietsen 's nachts 120 à 140 km
(op een gewone, gammele fiets; kogelwerend vest aan; dummy HK MP5 mee)
* hindernisbaan
* zwemmen
* schiettest
* met een zwaren balk lopen met allerlei opdrachten doen
* kompasloop
* werken op hoogte
* touwklimmen
* vlot bouwen en bevaren
* speedmars

Haal je ook deze driedaagse afbeuling, dan mag je deelnemen aan de PIOG opleiding "Medewerker Arrestatieteam". De opleiding zelf is ook vreselijk zwaar, á la de driedaagse intest. Ook tijdens de opleiding komt het voor dat mensen afvallen omdat ze het geestelijk of lichamelijk gewoonweg niet aan kunnen. Uiteindelijk beginnen er ongeveer 10 sollicitanten aan de selectie, en daarvan blijft uiteindelijk één persoon over om een vacature te vullen, statistisch gezien. Zo zie je maar hoe hard je moet werken voordat je de eigenlijke Blauwe Baret in ontvangst kan nemen.
Selectiegesprek

Het zwaarste heb je nu gehad., het selectiegesprek volgt: je wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek. De selectiecommissie wordt gevormd door de teamchef, een of meerdere chefs operationele zaken (sectiecommandanten) van het (I)AT, een personeelsvertegenwoordiger en een personeelsfunctionaris. In dit gesprek wordt u bevraagd over motivatie, visie met betrekking tot plaats en uitvoering AT, maatschappijvisie en er zullen u een aantal casussen worden voorgelegd. Een afzonderlijk gesprek met een personeelsvertegenwoordiger behoort tot de mogelijkheden.

Wanneer alle vier de proeven positief zijn afgerond, zijn deze resultaten bindend voor het management en zal de sollicitant kunnen beginnen aan de opleiding tot medewerker arrestatieteam aan het PIOG.
Goede begeleiding

Het totale selectietraject is zwaar. Uit ervaringsgegevens is gebleken dat voor het invullen van 1 vacature, 10 kandidaten aan het traject zijn begonnen. Op grond van dit gegeven is de mogelijkheid aanwezig voor een begeleidingstraject tijdens deze procedure, maar ook na deze procedure. Het doel van deze begeleiding is om de potentiële kandidaten te volgen en te ondersteunen gedurende de gehele de periode dat de procedure loopt.
Van de potentiële kandidaten wordt een rapportage gemaakt met verschillende tussentijdse meetmomenten. Meetmomenten zullen in ieder geval zijn:

* Tussentijdse medische controle
* Tussentijdse meting van het fysieke prestatieprofiel
* Evaluatie gesprekken

Aan de kandidaat zullen op grond van zijn voorbereidingen concrete adviezen worden gegeven en wel zodanig dat elke kandidaat optimaal voorbereid is voor elk onderdeel.
Op dit moment worden de mogelijkheden onderzocht om kandidaten tijdens de begeleiding in de gelegenheid te stellen zich kort te oriënteren met betrekking tot de feitelijke werkzaamheden van het IAT, door bijvoorbeeld het bijwonen van een training en/of briefing.

Tijdens de gehele opleiding wordt je op alle onderdelen en aspecten geobserveerd en getoetst, zowel het cognitieve gedeelte (kennis), de vaardigheid en uw persoonlijkheidsaspecten.
Bah !
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:37:29 #8
157922 fathank
pi_70573462
quote:

Dan wordt het misschien eens tijd voor een cursus begrijpend lezen. En dat wil bij de politie .

Maar bedankt dat je me even hebt laten lachen.
pi_70574479
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:37 schreef viezerdt het volgende:
Opmerking: Op veler verzoek een kleine toelichting met betrekking tot de gecombineerde opdrachten.
Als voorbeeld neem ik de Sit-ups en Push-ups. "Samen met #: ..x" houdt in dat je 30 seconden de tijd krijgt om op te drukken. Dan krijg je 30 seconden de tijd om sit-ups te doen. Na deze 2x 30 seconden moet je een totaal van 75 push- en situps hebben gedaan.
Lang niet alles!

75 pushups in 30 seconde is lichamelijk 'onmogelijk'?
In iedergeval, militaire pushups. (Met de borst de grond aantikken en ellenbogen op slot)
kei lief.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:23:41 #10
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70574642
Je hebt 2 maal 30 seconden de tijd. Een keer om pushups te doen, daarna om situps te doen.

Dit houd in dat je 60 seconden bezig bent. In deze 60 seconden moet je 75 acties hebben gedaan.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:30:20 #11
157922 fathank
pi_70574820
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:23 schreef Esses het volgende:
Je hebt 2 maal 30 seconden de tijd. Een keer om pushups te doen, daarna om situps te doen.

Dit houd in dat je 60 seconden bezig bent. In deze 60 seconden moet je 75 acties hebben gedaan.
Ah dat verklaart een hoop, want inderdaad 75 goeie push ups in 30 seconden is praktisch onmogelijk. Toen ik meedeed met de kennismakingsdagen bij 't KCT was er een gozer die er 118 deed in 2 minuten en dat wilde de Sergeant in 1e instantie ook niet geloven
pi_70578482
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:23 schreef Esses het volgende:

Ahh..
Kan je met de situps een hoop goedmaken gelukkig.
kei lief.
  FOK!fotograaf donderdag 2 juli 2009 @ 16:48:09 #13
145146 Andyy
pi_70584204
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:37 schreef Lolque het volgende:

[..]

Ahh..
Kan je met de situps een hoop goedmaken gelukkig.
alsof het je ooit gaat lukken om bij het AT te komen
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:02:02 #14
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70584689
Waarom niet? Ieder gezond mens, wat zich voorbereid, kan bij het AT.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  FOK!fotograaf donderdag 2 juli 2009 @ 17:12:36 #15
145146 Andyy
pi_70585020
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:02 schreef Esses het volgende:
Waarom niet? Ieder gezond mens, wat zich voorbereid, kan bij het AT.
percentage mensen die het halen ligt erg laag, net zoals bij het KCT
pi_70585888
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:48 schreef Andyy het volgende:

[..]

alsof het je ooit gaat lukken om bij het AT te komen
Hoi, ken jij mij?
kei lief.
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:07:36 #17
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70586276
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:12 schreef Andyy het volgende:

[..]

percentage mensen die het halen ligt erg laag, net zoals bij het KCT
Laag, maar onmogelijk?
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:09:31 #18
157922 fathank
pi_70586309
Wordt eerst maar agent, dan zien we wel weer verder.
  FOK!fotograaf donderdag 2 juli 2009 @ 18:28:20 #19
145146 Andyy
pi_70586767
quote:
Dan heb je niet goed gekeken.
je kan ook via Defensie => AT
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:58:56 #20
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70587413
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:28 schreef Andyy het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gekeken.
je kan ook via Defensie => AT
Wat denk je van de BSB
  FOK!fotograaf donderdag 2 juli 2009 @ 19:01:48 #21
145146 Andyy
pi_70587480
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:58 schreef Esses het volgende:

[..]

Wat denk je van de BSB
We hebben het hier over de AT van het politie en niet van de Marechaussee?
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:04:16 #22
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70587545
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:01 schreef Andyy het volgende:

[..]

We hebben het hier over de AT van het politie en niet van de Marechaussee?
Jij geeft hier aan dat je er ook via defensie kunt komen in de vorm van DSI e.d. wat ik niet bepaald "gewoon" politie vind. Dus ik opper gewoon meer mogelijkheden.
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:26:50 #23
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_70588153
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan wordt het misschien eens tijd voor een cursus begrijpend lezen. En dat wil bij de politie .

Maar bedankt dat je me even hebt laten lachen.
Inderdaad, zijn dat de mensen die ons Nederlanders veiligheid horen te bieden?
  FOK!fotograaf donderdag 2 juli 2009 @ 20:16:24 #24
145146 Andyy
pi_70589783
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:04 schreef Esses het volgende:

[..]

Jij geeft hier aan dat je er ook via defensie kunt komen in de vorm van DSI e.d. wat ik niet bepaald "gewoon" politie vind. Dus ik opper gewoon meer mogelijkheden.
DSI valt ook gewoon onder politie (KLPD)
De mogelijkheid bestaat om als Defensiemedewerker direct het AT opleiding te doen ipv eerst een aantal jaar bij de politie werken (genoeg over te vinden als je zoekt)
pi_70590342
Ze nemen geloof ik alleen ex luchtmobiel, marinier of KCT aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')