abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70571167
DEN HAAG/ROTTERDAM - De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb is in opspraak geraakt door een werkbezoek vorige week aan zijn moederland Marokko.

Hij heeft zich daarmee de woede op de hals gehaald van CDA-minister Verhagen (Buitenlandse Zaken).

Volgens Verhagen is Aboutaleb zijn boekje te buiten gegaan door op eigen houtje met de Marokkaanse minister van Buitenlandse Zaken over heikele kwesties als familierecht en dubbele nationaliteit te praten.

,,Buitengewoon ongepast en onverstandig,'' vindt Verhagen. ,,De minister van Justitie en ik zijn er onlangs nog geweest en hebben de Nederlandse standpunten helder uiteengezet.'' Verhagen heeft PvdA-collega Ter Horst (Binnenlandse Zaken) gevraagd haar partijgenoot op het matje te roepen. De openbare aanval van Verhagen is zeer ongebruikelijk. Ter Horst wilde gisteren nog niet reageren.

In Rotterdam leidde dezelfde, nauwelijks aangekondigde, reis al eerder tot politieke problemen. Door de trip miste de burgemeester de belangrijke Veteranendag en griefde daardoor veel oud-strijders. Dat leidde tot vragen van PVV en Leefbaar Rotterdam. Die wilden weten wat Aboutaleb precies in Marokko had uitgespookt.

De burgemeester zegt weinig van alle commotie te begrijpen. ,,Op verzoek van Leefbaar Rotterdam heb ik tijdens mijn reis de gevoelens overgebracht die in Rotterdam leven, zoals de kwestie van de naamlijsten voor kinderen. Daarbij heb ik niet meer dan het standpunt van de regering onderstreept.''

Aan het bezoek van Aboutaleb is een briefwisseling met Verhagen vooraf gegaan. Verhagen protesteerde tegen de ontmoeting met de Marokkaanse minister. ,,Ik heb gezegd: 'daar werken we niet aan mee','' aldus Verhagen. ,,Zo'n gesprek is niet de verantwoordelijkheid van een burgemeester. Aboutaleb heeft vooraf op z'n minst de suggestie gewekt dat de ontmoeting niet zou plaatsvinden.''

De Rotterdame burgemeester is zich van geen kwaad bewust. ,,Ik heb de minister duidelijk gemaakt dat het geen officieel bezoek was, maar een beleefdheidsbezoek. Daarna heb ik niets meer van hem gehoord en nam ik aan dat de kou uit de lucht was.''

http://www.ad.nl/binnenla(...)oreis_Aboutaleb.html

Verhagen moet zich niet zo druk maken. Aan de andere kant lijken dergelijke bezoeken (waar al een duidelijk standpunt door nota bene een minister ) is ingenomen me idd niet echt een taak voor een burgemeester (die daardoor ook nog eens de herdenking misliep)
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70571325
Dus hij bezoekt liever een Minister van Buitenlandse Zaken in Marokko waar hij niets te zoeken heeft dan dat hij in Nederland is tijdens Veteranendag.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 09:17:37 #3
230491 Zith
pls tip
pi_70571355
ik bezoek ook liever marokko dan veteranendag
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70571374
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:16 schreef arexes het volgende:
Dus hij bezoekt liever een Minister van Buitenlandse Zaken in Marokko waar hij niets te zoeken heeft dan dat hij in Nederland is tijdens Veteranendag.
Ik weet niet of burgemeesters daarbij aanwezig horen te zijn Was Cohen aanwezig?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:22:04 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70571450
Hmm hier heeft Verhagen wel gelijk vind ik. Het is niet de taak van een burgemeester om over dit soort nationale en internationale kwesties te spreken met een minister van een ander land. Het was dan ook belachelijk van Leefbaar Rotterdam om dat van hem te eisen...
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 09:23:50 #6
230491 Zith
pls tip
pi_70571493
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm hier heeft Verhagen wel gelijk vind ik. Het is niet de taak van een burgemeester om over dit soort nationale en internationale kwesties te spreken met een minister van een ander land. Het was dan ook belachelijk van Leefbaar Rotterdam om dat van hem te eisen...
Idd
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:25:32 #7
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70571534
Verhagen doet als CDA'er ook mee met de anti-islam optocht...

Jonge, die gebeurt zo vaak.

Pure stemmingmakerij dit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:26:23 #8
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_70571556
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Eens. Niet slim van die knuffelmocro.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:27:48 #9
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_70571592
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:25 schreef Klopkoek het volgende:
Verhagen doet als CDA'er ook mee met de anti-islam optocht...

Jonge, die gebeurt zo vaak.

Pure stemmingmakerij dit.
Blaat.
Verhagen wil niet dat een burgemeester zich bemoeit met zijn werk.
Jij waardeert het toch ook niet als een van je collega's ongevraagd jouw stukkie van het magazijn veegt, terwijl je dat net zelf gedaan hebt?
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:33:03 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70571728
Jij blaat. Zoals ik al zeg: dit gebeurt zo vaak. Dat burgemeesters in buurlanden op bezoek gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:34:19 #11
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_70571751
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Jij blaat. Zoals ik al zeg: dit gebeurt zo vaak. Dat burgemeesters in buurlanden op bezoek gaan.
En dan met de minister van buitelandse zaken over gevoelige kwesties gaan spreken?
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:37:02 #12
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_70571806
Marokko-reis burgemeester is blunder'

ROTTERDAM - Niet alleen in Den Haag, maar ook in de Rotterdamse politiek heeft het onaangekondigde beleefdheidsbezoek van burgemeester Aboutaleb aan Marokko voor opschudding gezorgd.
Het is een blunder, zegt Leefbaar Rotterdam in schriftelijke vragen aan het stadsbestuur.

De grootste oppositiepartij van de stad vindt het onbestaanbaar dat Aboutaleb een reis naar Marokko belangrijker vindt dan de Rotterdamse Veteranendag en dat hij een afgesproken retraite met de fractievoorzitters liet voor wat het was.

,,Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de burgemeester niet weer onaangekondigd en zonder direct doel op kosten van de belastingbetaler naar Marokko gaat?’’ wil fractievoorzitter Marco Pastors weten.

Burgemeester Aboutaleb zegt in een reactie dat het aanhalen van de banden met zusterstad Casablanca onderdeel is van het internationale beleid van de gemeente. ,,De raad heeft daar onlangs mee ingestemd. In het debat rond de namenlijsten (waarbij Marokkanen worden verplicht om Arabische namen aan te nemen, red.) heeft juist Leefbaar Rotterdam mij gevraagd stappen te ondernemen richting Marokkaanse overheid. Ik heb gezegd dat ik dat zou doen zonder de Rotterdamse megafoon te hanteren. Dus op informele wijze. En dat heb ik gedaan.’’

,,Ik heb gesproken met de burgemeester, de politie-officier en mensen uit de haven. Daarbij ging het onder meer om terrorisme en jeugdcriminaliteit. Deze samenwerking is overigens ingezet door mijn voorganger Opstelten.’’ Ook zegt hij de economische banden tussen Rotterdam en Casablanca te hebben aangehaald en stageplekken te hebben geregeld.

Aboutaleb is verbaasd over de ophef. ,,Als burgemeester heb ik ondertussen Berlijn, Parijs, België en Zuid-Korea bezocht. In Zuid-Korea heb ik zelfs de president ontmoet, maar daar hoor ik niemand over.’’

Bron: http://www.ad.nl/rotterda(...)ster_is_blunder.html

Maar wat de neuk moet Aboutaleb in Berlijn, Parijs, Belgie, en Zuid-Korea op kosten van de belastingbetaler? Hij is burgemeester van Rotterdam geen minister!!! Het moet maar eens afgelopen zijn met snoepreisjes van burgemeesters op kosten van de samenleving waarschijnlijk is er tijdens die reisjes ook een hele batterij ambtenaren wethouders etc. mee gegaan. Absoluut belachelijk
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:39:40 #13
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70571867
Ik kan mij voorstellen dat je de communicatie centraal wil houden via de minister van Buitenlandse Zaken, maar echt negatief kan ik het niet vinden wanneer tijdens een burgemeester dezelfde standpunten uitdraagt tijdens een niet officieel bezoek.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:42:28 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70571944
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:37 schreef weert-gilders het volgende:
Marokko-reis burgemeester is blunder'

ROTTERDAM - Niet alleen in Den Haag, maar ook in de Rotterdamse politiek heeft het onaangekondigde beleefdheidsbezoek van burgemeester Aboutaleb aan Marokko voor opschudding gezorgd.
Het is een blunder, zegt Leefbaar Rotterdam in schriftelijke vragen aan het stadsbestuur.

De grootste oppositiepartij van de stad vindt het onbestaanbaar dat Aboutaleb een reis naar Marokko belangrijker vindt dan de Rotterdamse Veteranendag en dat hij een afgesproken retraite met de fractievoorzitters liet voor wat het was.

,,Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de burgemeester niet weer onaangekondigd en zonder direct doel op kosten van de belastingbetaler naar Marokko gaat?’’ wil fractievoorzitter Marco Pastors weten.

Burgemeester Aboutaleb zegt in een reactie dat het aanhalen van de banden met zusterstad Casablanca onderdeel is van het internationale beleid van de gemeente. ,,De raad heeft daar onlangs mee ingestemd. In het debat rond de namenlijsten (waarbij Marokkanen worden verplicht om Arabische namen aan te nemen, red.) heeft juist Leefbaar Rotterdam mij gevraagd stappen te ondernemen richting Marokkaanse overheid. Ik heb gezegd dat ik dat zou doen zonder de Rotterdamse megafoon te hanteren. Dus op informele wijze. En dat heb ik gedaan.’’

,,Ik heb gesproken met de burgemeester, de politie-officier en mensen uit de haven. Daarbij ging het onder meer om terrorisme en jeugdcriminaliteit. Deze samenwerking is overigens ingezet door mijn voorganger Opstelten.’’ Ook zegt hij de economische banden tussen Rotterdam en Casablanca te hebben aangehaald en stageplekken te hebben geregeld.

Aboutaleb is verbaasd over de ophef. ,,Als burgemeester heb ik ondertussen Berlijn, Parijs, België en Zuid-Korea bezocht. In Zuid-Korea heb ik zelfs de president ontmoet, maar daar hoor ik niemand over.’’

Bron: http://www.ad.nl/rotterda(...)ster_is_blunder.html

Maar wat de neuk moet Aboutaleb in Berlijn, Parijs, Belgie, en Zuid-Korea op kosten van de belastingbetaler? Hij is burgemeester van Rotterdam geen minister!!! Het moet maar eens afgelopen zijn met snoepreisjes van burgemeesters op kosten van de samenleving waarschijnlijk is er tijdens die reisjes ook een hele batterij ambtenaren wethouders etc. mee gegaan. Absoluut belachelijk
Kun je vinden maar dat dikgedrukte ondersteund des te meer dat Verhagen gewoon goedkoop wil scoren bij het domme stemvolk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:44:57 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_70572005
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
En elke keer dat we dat een keer kunnen voorkomen zal ik zien als een uiterst nuttige zaak.

Aboutaleb is belachelijk bezig met zijn snoepreisjes. Moeten we nou werkelijk alle burgemeesters gaan controleren op zit soort snoepreisjes? Ik wil als student ook wel even met een schooldirecteur in Griekenland praten hoor, waar kan ik declareren?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:45:59 #16
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_70572033
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:39 schreef Montov het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat je de communicatie centraal wil houden via de minister van Buitenlandse Zaken, maar echt negatief kan ik het niet vinden wanneer tijdens een burgemeester dezelfde standpunten uitdraagt tijdens een niet officieel bezoek.
Ook niet wanneer hij het op kosten van de staat (ons) doet en hij eigenlijk andere ambsverplichtingen had?

Ga jij ook op kosten van de baas naar klanten toe terwijl je eigenlijk op kantoor moet zitten?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:47:27 #17
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70572068
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kun je vinden maar dat dikgedrukte ondersteund des te meer dat Verhagen gewoon goedkoop wil scoren bij het domme stemvolk.
Want? Waar heeft ie het over gehad dan? Gevoelige internationale kwesties?

Volgens mij is hij in Seoul geweest om te spreken over een samenwerkingsverband tussen 40 steden wereldwijd, die proberen een voortrekkersrol te spelen in CO2-afname. Dat is nu weer wél een taak voor een burgemeester...
pi_70572123
Tsja, de marokkaan moet zeker eens in de zoveel tijd rapport doen bij de koning van marokko. Dat is nou eenmaal de consequentie.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:50:06 #19
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70572132
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:44 schreef twiFight het volgende:

[..]

En elke keer dat we dat een keer kunnen voorkomen zal ik zien als een uiterst nuttige zaak.

Aboutaleb is belachelijk bezig met zijn snoepreisjes. Moeten we nou werkelijk alle burgemeesters gaan controleren op zit soort snoepreisjes? Ik wil als student ook wel even met een schooldirecteur in Griekenland praten hoor, waar kan ik declareren?
Het kan best nuttig zijn om goede banden en hoge contacten te hebben in Marokko, voor de burgemeester van Rotterdam.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:50:09 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70572135
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Want? Waar heeft ie het over gehad dan? Gevoelige internationale kwesties?

Volgens mij is hij in Seoul geweest om te spreken over een samenwerkingsverband tussen 40 steden wereldwijd, die proberen een voortrekkersrol te spelen in CO2-afname. Dat is nu weer wél een taak voor een burgemeester...
Praten met de Marrokaanse ambtsdragers ook. 45% van Rotterdam is Marrokaan weet je wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:54:03 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70572240
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70572345
Het is natuurlijk wel apart dat een burgemeester naar al die landen moet.
pi_70572403
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:57 schreef Scorpie het volgende:
Het is natuurlijk wel apart dat een burgemeester naar al die landen moet.
Het verweer van de burgemeester is dat het een beleefdheidsbezoek betreft en geen officieel bezoek. Wat bedoelt hij daarmee?
pi_70572454
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:00 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het verweer van de burgemeester is dat het een beleefdheidsbezoek betreft en geen officieel bezoek. Wat bedoelt hij daarmee?
Dat hij het uit eigen zak betaald? O nee wacht...
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:07:16 #25
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70572607
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:45 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ook niet wanneer hij het op kosten van de staat (ons) doet en hij eigenlijk andere ambsverplichtingen had?

Ga jij ook op kosten van de baas naar klanten toe terwijl je eigenlijk op kantoor moet zitten?
Als ik dat belangrijk(er) acht wel jah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')