Ik weet niet of burgemeesters daarbij aanwezig horen te zijnquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:16 schreef arexes het volgende:
Dus hij bezoekt liever een Minister van Buitenlandse Zaken in Marokko waar hij niets te zoeken heeft dan dat hij in Nederland is tijdens Veteranendag.
Iddquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm hier heeft Verhagen wel gelijk vind ik. Het is niet de taak van een burgemeester om over dit soort nationale en internationale kwesties te spreken met een minister van een ander land. Het was dan ook belachelijk van Leefbaar Rotterdam om dat van hem te eisen...
Eens. Niet slim van die knuffelmocro.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm hier heeft Verhagen wel gelijk vind ik. Het is niet de taak van een burgemeester om over dit soort nationale en internationale kwesties te spreken met een minister van een ander land. Het was dan ook belachelijk van Leefbaar Rotterdam om dat van hem te eisen...
Blaat.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:25 schreef Klopkoek het volgende:
Verhagen doet als CDA'er ook mee met de anti-islam optocht...
Jonge, die gebeurt zo vaak.
Pure stemmingmakerij dit.
En dan met de minister van buitelandse zaken over gevoelige kwesties gaan spreken?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Jij blaat. Zoals ik al zeg: dit gebeurt zo vaak. Dat burgemeesters in buurlanden op bezoek gaan.
Kun je vinden maar dat dikgedrukte ondersteund des te meer dat Verhagen gewoon goedkoop wil scoren bij het domme stemvolk.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:37 schreef weert-gilders het volgende:
Marokko-reis burgemeester is blunder'
ROTTERDAM - Niet alleen in Den Haag, maar ook in de Rotterdamse politiek heeft het onaangekondigde beleefdheidsbezoek van burgemeester Aboutaleb aan Marokko voor opschudding gezorgd.
Het is een blunder, zegt Leefbaar Rotterdam in schriftelijke vragen aan het stadsbestuur.
De grootste oppositiepartij van de stad vindt het onbestaanbaar dat Aboutaleb een reis naar Marokko belangrijker vindt dan de Rotterdamse Veteranendag en dat hij een afgesproken retraite met de fractievoorzitters liet voor wat het was.
,,Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de burgemeester niet weer onaangekondigd en zonder direct doel op kosten van de belastingbetaler naar Marokko gaat?’’ wil fractievoorzitter Marco Pastors weten.
Burgemeester Aboutaleb zegt in een reactie dat het aanhalen van de banden met zusterstad Casablanca onderdeel is van het internationale beleid van de gemeente. ,,De raad heeft daar onlangs mee ingestemd. In het debat rond de namenlijsten (waarbij Marokkanen worden verplicht om Arabische namen aan te nemen, red.) heeft juist Leefbaar Rotterdam mij gevraagd stappen te ondernemen richting Marokkaanse overheid. Ik heb gezegd dat ik dat zou doen zonder de Rotterdamse megafoon te hanteren. Dus op informele wijze. En dat heb ik gedaan.’’
,,Ik heb gesproken met de burgemeester, de politie-officier en mensen uit de haven. Daarbij ging het onder meer om terrorisme en jeugdcriminaliteit. Deze samenwerking is overigens ingezet door mijn voorganger Opstelten.’’ Ook zegt hij de economische banden tussen Rotterdam en Casablanca te hebben aangehaald en stageplekken te hebben geregeld.
Aboutaleb is verbaasd over de ophef. ,,Als burgemeester heb ik ondertussen Berlijn, Parijs, België en Zuid-Korea bezocht. In Zuid-Korea heb ik zelfs de president ontmoet, maar daar hoor ik niemand over.’’
Bron: http://www.ad.nl/rotterda(...)ster_is_blunder.html
Maar wat de neuk moet Aboutaleb in Berlijn, Parijs, Belgie, en Zuid-Korea op kosten van de belastingbetaler? Hij is burgemeester van Rotterdam geen minister!!! Het moet maar eens afgelopen zijn met snoepreisjes van burgemeesters op kosten van de samenleving waarschijnlijk is er tijdens die reisjes ook een hele batterij ambtenaren wethouders etc. mee gegaan. Absoluut belachelijk
En elke keer dat we dat een keer kunnen voorkomen zal ik zien als een uiterst nuttige zaak.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Jij blaat. Zoals ik al zeg: dit gebeurt zo vaak. Dat burgemeesters in buurlanden op bezoek gaan.
Ook niet wanneer hij het op kosten van de staat (ons) doet en hij eigenlijk andere ambsverplichtingen had?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:39 schreef Montov het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat je de communicatie centraal wil houden via de minister van Buitenlandse Zaken, maar echt negatief kan ik het niet vinden wanneer tijdens een burgemeester dezelfde standpunten uitdraagt tijdens een niet officieel bezoek.
Want? Waar heeft ie het over gehad dan? Gevoelige internationale kwesties?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kun je vinden maar dat dikgedrukte ondersteund des te meer dat Verhagen gewoon goedkoop wil scoren bij het domme stemvolk.
Het kan best nuttig zijn om goede banden en hoge contacten te hebben in Marokko, voor de burgemeester van Rotterdam.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:44 schreef twiFight het volgende:
[..]
En elke keer dat we dat een keer kunnen voorkomen zal ik zien als een uiterst nuttige zaak.
Aboutaleb is belachelijk bezig met zijn snoepreisjes. Moeten we nou werkelijk alle burgemeesters gaan controleren op zit soort snoepreisjes? Ik wil als student ook wel even met een schooldirecteur in Griekenland praten hoor, waar kan ik declareren?
Praten met de Marrokaanse ambtsdragers ook. 45% van Rotterdam is Marrokaan weet je wel.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Want? Waar heeft ie het over gehad dan? Gevoelige internationale kwesties?
Volgens mij is hij in Seoul geweest om te spreken over een samenwerkingsverband tussen 40 steden wereldwijd, die proberen een voortrekkersrol te spelen in CO2-afname. Dat is nu weer wél een taak voor een burgemeester...
Het verweer van de burgemeester is dat het een beleefdheidsbezoek betreft en geen officieel bezoek. Wat bedoelt hij daarmee?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:57 schreef Scorpie het volgende:
Het is natuurlijk wel apart dat een burgemeester naar al die landen moet.
Dat hij het uit eigen zak betaald? O nee wacht...quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het verweer van de burgemeester is dat het een beleefdheidsbezoek betreft en geen officieel bezoek. Wat bedoelt hij daarmee?
Als ik dat belangrijk(er) acht wel jah.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ook niet wanneer hij het op kosten van de staat (ons) doet en hij eigenlijk andere ambsverplichtingen had?
Ga jij ook op kosten van de baas naar klanten toe terwijl je eigenlijk op kantoor moet zitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |