Hier is de reactie van Munsterman in Tubantia, dat hem enkele kritische vragen voorlegde.
Op zaterdagmorgen riep hij nog dat 'Joop Munsterman hem kapot probeerde te maken'. Op zaterdagavond bedankte Eljero Elia diezelfde Munsterman voor het feit dat de voorzitter van FC Twente de transfer naar HSV alsnog mogelijk had gemaakt. Gistermorgen werd hij in Hamburg gekeurd, zette hij zijn handtekening onder een 5-jarig contract en vandaag vliegt Elia naar Oostenrijk om zich aan te sluiten bij de selectie van HSV die daar op trainingskamp is. Ziehier de epiloog van een bizarre transfersoap, die weken duurde en waarin Elia en Munsterman elkaar veelvuldig in de haren vlogen. 
Tot aan het laatste moment zelfs, want zaterdag haalde Elia voor de tweede keer in een paar dagen keihard uit naar de voorzitter van Twente. "Ik heb veel meegemaakt, maar dit sloeg alles", aldus Munsterman. "Ik was al twee volle dagen aan het onderhandelen met HSV, maar door zijn teksten leek hij zijn eigen glazen in te gooien. De president van HSV wilde zijn handen direct van hem aftrekken. Want als hij dat bij jullie doet, doet hij dat straks ook bij ons en zo'n speler willen we niet', zei hij. Uiteindelijk heb ik ze weer aan de onderhandelingstafel gekregen en zijn we eruit gekomen. Maar dan nog is het allemaal zeer teleurstellend hoe het allemaal is gegaan." Kiem van het conflict was dat het kamp Elia van mening was dat Twente mee zou werken aan een transfer. "Onder die voorwaarden heb ik in de winter bijgetekend. Als ik dit allemaal van te voren had geweten, had ik uiteraard nooit mijn contract verlengd. Want Twente komt zijn beloftes niet na en doet overal moeilijk over", zei de speler vorige week in deze krant. "Deze jongen denkt dat wij op de eerste dag al overal ja tegen moeten zeggen", zegt Munsterman, die niet inging op het absurde bod van Ajax, dat acht miljoen euro in vier termijnen wilde betalen. Ook met HSV leek Twente er niet uit te komen, maar aan het einde van de week meldde Munsterman al dat er nog steeds werd gesproken met de club uit Hamburg. "Daarom vond ik het ook ongelooflijk dat Eljero riep dat ik hem probeerde kapot te maken", aldus Munsterman, die aan het eind van de dag alsnog een akkoord bereikte met HSV. 
Twente ontvangt ongeveer negen miljoen van HSV. Netto houdt het daar iets meer dan vier miljoen aan over, aangezien een deel van het geld naar de gemeente gaat (aflossing stadion) en de oude club van Elia, ADO. 
Het laatste woord was gisteravond voor Elia. Die zei dat hij bij Twente een fantastische tijd heeft gehad en dat hij spijt heeft van zijn uitspraken in de pers. "Ik heb in sommige gevallen te emotioneel gereageerd."  
Citaat:
Lelijk in de maling laten nemen
Hij zei het vorige week voor de zoveelste keer. "Cisse wil maar naar een club en dat is naar Twente", aldus voorzitter Joop Munsterman. Niet dus. Want gistermiddag dook Sekou Cisse opeens op in Rotterdam waar hij een vijfjarig contract tekende bij zijn 'droomclub Feyenoord'. En dat is een hard gelag voor Twente, dat al maanden schermde met een overeenkomst met Cisse, maar op het laatste moment werd afgetroefd door een armlastige concurrent, die de speler binnenhengelde dankzij een groep investeerders. "Onze overeenkomst met Cisse liep op 1 juli af", aldus Munsterman. "Wij waren er ondertussen met Roda uit, maar toen hij zaterdag terugkwam uit Ivoorkust heeft hij een nieuwe aanbieding van Feyenoord gekregen. En tegen het salaris wat hij daar krijgt, kunnen we niet op. Als we hem dat zouden betalen, zouden de verhoudingen in de kleedkamer op de kop komen te staan. Wij hebben onze eigen normen en daar wijken we niet vanaf. Het salaris dat hij bij Feyenoord krijgt is voor ons onverantwoord." 
Neemt niet weg dat de club, die al een paar jaar wordt geroemd vanwege zijn daadkracht op de transfermarkt, zich nu toch lelijk heeft laten aftroeven. Twente had Cisse op 17 april van dit jaar al op bezoek bij de halve finale van de beker tegen NAC, maar slaagde er in die maanden daarna niet in de deal rond te maken. Het kwam allemaal niet bepaald slagvaardig over. "Het zou kunnen dat de buitenwacht nu zo denkt", zegt Munsterman. Toch wil hij niet van een gevoelige nederlaag weten. "Nogmaals: wij hebben een grens en het hield voor ons gewoon op. Bovendien vroeg Roda in het begin ook veel te veel geld. Daarom konden we de transfer niet snel afronden." Wat de overgang ook bemoeilijkte was het feit dat in het akkoord van Twente met Cisse de handtekening van de rechtmatige zaakwaarnemer ontbrak. En om de verwarring compleet te maken riep Cisse op de ene dag dat hij naar Feyenoord wilde om 24 uur later weer doodleuk te melden dat hij een voorkeur voor Twente had. Met die laatste gedachte dacht Twente de buit binnen te hebben, maar gisteren werd pijnlijk duidelijk dat dat niet het geval was.  
Citaat:
Volop werk aan de winkel
Elia weg, Arnautovic langdurig geblesseerd en Cisse die niet komt. Bij FC Twente is er de komende weken volop werk aan de winkel om de aanval weer op sterkte te brengen. De club heeft twee nieuwe buitenspelers nodig. 
Door de verkoop van Elia weet de club in elk geval wel waar het aan toe is. Bovendien is er nu geld om te investeren. "Cisse was natuurlijk niet onze enige optie. Wij hebben nog meer ijzers in het vuur", aldus voorzitter Joop Munsterman. Namen die in het geruchtencircuit al zijn opgedoken zijn die van Leonardo, Kennedy en Zenden. Van der Gun heeft na een eerste gesprek niets meer van Twente gehoord.