Sta je ingeschreven voor een woning bij de woningstichting? Hanteert die woningstichting een inkomenseis? Hoe oud ben je? Wat is ongeveer je maandelijkse inkomen? Heb je een overzichtje van je vaste maandelijkse lasten?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:51 schreef Gobby het volgende:
Ik ben student en ik wil nu heel graag (via de woningstichting) een huis huren. Nu vraag ik me af tot hoe ver ik kan gaan wat de huurprijs betreft. Ik wil wonen op een plek waar de huizen iets duurder zijn..
Ik heb een bijbaan dus ik kan en wil eventueel wel meer werken als dat nodig is.
Ik heb het plan om een huis te huren in de prijsklasse 400 - 500 euro per maand. Is dat haalbaar? Ik krijg er natuurlijk ook nog huursubsidie bij neem ik aan. Hoeveel zou ik in een maand moeten verdienen om een huis in die klasse te kunnen betalen?
Ik sta al een paar jaar ingeschreven en de woningstichting hanteert geen inkomenseis. Dat met huursubsidie heb ik net bekeken en dat krijg ik gewoon. Ik weet dus dat ik het huis wel zou kunnen krijgen.. Ik weet alleen niet hoe verstandig het zou zijn. Zijn er meer studenten die een huurwoning hebben in die prijsklasse? En zo ja, hoeveel geld ben je dan ongeveer aan je huis kwijt in de maand?quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sta je ingeschreven voor een woning bij de woningstichting? Hanteert die woningstichting een inkomenseis? Hoe oud ben je? Wat is ongeveer je maandelijkse inkomen? Heb je een overzichtje van je vaste maandelijkse lasten?
Dank je dat is een goede tip. Ik heb alleen geen idee wat een beetje normale uitgaven zijn aan verzekeringen etc.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:34 schreef Lienekien het volgende:
Of je nou student bent of niet, je hebt een overzichtje nodig van je maandelijkse lasten (dus ook al je verzekeringen, abonnementen, lesgeld, etc.) om te kunnen zien of je met jouw inkomen de huur, gas-water-licht en gemeentelijke belastingen kunt betalen.
Als student kan het best, als je maar genoeg bijverdient.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |