abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70549901
Ik ben student en ik wil nu heel graag (via de woningstichting) een huis huren. Nu vraag ik me af tot hoe ver ik kan gaan wat de huurprijs betreft. Ik wil wonen op een plek waar de huizen iets duurder zijn..
Ik heb een bijbaan dus ik kan en wil eventueel wel meer werken als dat nodig is.
Ik heb het plan om een huis te huren in de prijsklasse 400 - 500 euro per maand. Is dat haalbaar? Ik krijg er natuurlijk ook nog huursubsidie bij neem ik aan. Hoeveel zou ik in een maand moeten verdienen om een huis in die klasse te kunnen betalen?
pi_70550337
Huursusbsidie grens ligt volgens mij bij iets van 400 euro per maand huur en meeste woningbouwverenigingen houden aan dat je 3 a 4x de huurprijs per maand moet verdienen
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:11:20 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70552660
Volgens mij wordt er ook gekeken naar je vaste inkomen. Als student dus je stufi plus eventuele aanvulling. Wat betreft je bijbaan, ligt het aan het contract dat je hebt; als je een 0-uren contract hebt, telt dit dus niet mee in je maandelijse inkomsen.

Ik zou de mods ff vragen dit topic naar WGR te schoppen, daar zijn meer mensen die hier wat van afweten.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:16:20 #4
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70552839
Die 3 a 4 keer de huurprijs regel wordt juist gehanteerd bij particuliere verkopers.

TS, kijk even op de website van de desbetreffende verenigingen, daar staan de inkomensgrenzen en andere regels gewoon vermeld. Dat wisselt namelijk per woningbouw. Ook de huurtoeslaggrens is gewoon te vinden op de toeslagen site van de belastingdienst.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 1 juli 2009 @ 17:21:16 #5
95752 crew  Chell
Kluns
pi_70553036
Schopje naar WGR
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:32:54 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70553391
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:51 schreef Gobby het volgende:
Ik ben student en ik wil nu heel graag (via de woningstichting) een huis huren. Nu vraag ik me af tot hoe ver ik kan gaan wat de huurprijs betreft. Ik wil wonen op een plek waar de huizen iets duurder zijn..
Ik heb een bijbaan dus ik kan en wil eventueel wel meer werken als dat nodig is.
Ik heb het plan om een huis te huren in de prijsklasse 400 - 500 euro per maand. Is dat haalbaar? Ik krijg er natuurlijk ook nog huursubsidie bij neem ik aan. Hoeveel zou ik in een maand moeten verdienen om een huis in die klasse te kunnen betalen?
Sta je ingeschreven voor een woning bij de woningstichting? Hanteert die woningstichting een inkomenseis? Hoe oud ben je? Wat is ongeveer je maandelijkse inkomen? Heb je een overzichtje van je vaste maandelijkse lasten?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lienekien op 01-07-2009 17:40:29 ]
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:43:23 #7
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70553705
Hou er rekening mee dat een bepaald maandinkomen verwacht wordt dat meestal 4× de huurprijs is.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_70556384
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sta je ingeschreven voor een woning bij de woningstichting? Hanteert die woningstichting een inkomenseis? Hoe oud ben je? Wat is ongeveer je maandelijkse inkomen? Heb je een overzichtje van je vaste maandelijkse lasten?
Ik sta al een paar jaar ingeschreven en de woningstichting hanteert geen inkomenseis. Dat met huursubsidie heb ik net bekeken en dat krijg ik gewoon. Ik weet dus dat ik het huis wel zou kunnen krijgen.. Ik weet alleen niet hoe verstandig het zou zijn. Zijn er meer studenten die een huurwoning hebben in die prijsklasse? En zo ja, hoeveel geld ben je dan ongeveer aan je huis kwijt in de maand?
Ik weet dat het voor iedereen verschillend is, afhankelijk van hoe zuinig je leeft enzo, ik wil alleen beter een beeld ervan kunnen vormen.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:34:30 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70556810
Of je nou student bent of niet, je hebt een overzichtje nodig van je maandelijkse lasten (dus ook al je verzekeringen, abonnementen, lesgeld, etc.) om te kunnen zien of je met jouw inkomen de huur, gas-water-licht en gemeentelijke belastingen kunt betalen.

Als student kan het best, als je maar genoeg bijverdient.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:36:43 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70556887
Ik verdiend voor een student best aardig, maar kan toch een huurwoning niet betalen. Maar dat komt ook doordat de regio hier gewoon renkerdekenkerduur is, en ik nog een auto erbij heb voor m'n werk. Het is keuzes maken .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_70558022
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:34 schreef Lienekien het volgende:
Of je nou student bent of niet, je hebt een overzichtje nodig van je maandelijkse lasten (dus ook al je verzekeringen, abonnementen, lesgeld, etc.) om te kunnen zien of je met jouw inkomen de huur, gas-water-licht en gemeentelijke belastingen kunt betalen.

Als student kan het best, als je maar genoeg bijverdient.
Dank je dat is een goede tip. Ik heb alleen geen idee wat een beetje normale uitgaven zijn aan verzekeringen etc.
pi_70571179
Ik vind je wel erg simplistisch overkomen nu. Je weet toch zelf wel wat je uitgaven en inkomsten op dit moment zijn? Zet dat eerst eens op een rijtje, kijk wat je overhoudt voor huur, g/w/l, belastingen e.d. en ga op zoek naar wat g/w/l/l enzo je ongeveer gaat kosten.
pi_70573551
Wat is je leeftijd trouwens? Onder een bepaalde leeftijd zit er een maximum aan het huurbedrag om huurtoeslag te ontvangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')