abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70546826
Heb (met partner) een appartement op het oog voor het mooie bedrag van 189K. Op zich zouden we dit bedrag wel willen betalen. Eerste bod gedaan voor 171K.
Zojuist verneem ik van de verkopende makelaar dat de verkopers een tegenbod voor 183K hadden willen doen, maar dat er eerder vanmiddag een bod van een andere partij bij is gekomen.
Aangezien ik niet weet wat de andere partij heeft geboden, zit ik dus met de vraag wat wijsheid is qua tegen/eindbod. 183K, om minder risico te lopen dat de andere bieder hoger biedt, eronder of juist er overheen?
pi_70547001
afwachten wat zij voor een bod doen en daar eventueel over heen bieden
pi_70547033
De tering een appartement voor bijna 2 ton, waar gaat de wereld heen?
  woensdag 1 juli 2009 @ 14:36:05 #4
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70547059
Is het een echt bod?
  Forum Admin woensdag 1 juli 2009 @ 14:36:18 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_70547064
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:34 schreef Hardrebel het volgende:
De tering een appartement voor bijna 2 ton, waar gaat de wereld heen?
Dat is toch niet zo gek? Woon je in een doos in Groningen ofzo?
pi_70547138
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:36 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo gek? Woon je in een doos in Groningen ofzo?
idd. ik heb ook net 197K betaald voor een app. (wel een van 150m2)

verder staan ze te koop voor 2 tot 3 ton. dus schappelijke prijs.

TS, waarom vraag je niet gewoon wat de andere partij heeft geboden? (beetje speling inbouwen voor jezelf) Dan weet je waar je staat.
pi_70547248
Niet op ingaan. Gewoon vragen waar hun tegenbod blijft en hoe hoog dat is.

Als het meer is dan 183 laat ze lekker de tering krijgen.

Op vandaag heeft iedereen ineens op de valreep tegenboden van een andere partij terwijl het appartement dikwijls al vele maanden te koop staat. Misschien wel al meer dan een jaar.

Ik zou me niet gek laten maken. Voor hetzelfde geld heeft hij helemaal geen tegenbod en wil hij gewoon het onderste uit de kan.

Laat hem maar weten dat je serieus geinteresseerd bent en dat je zijn tegenbod afwacht en dat jullie er samen wel uit komen.

Hij is aan zet nu, niet jullie. Jullie hebben een bod gedaan, hij wil een tegenbod doen en ineens heeft iemand meer geboden dan zijn tegenbod wat hij wilde doen. Dan is hij gewoon aan zet hoor.

Je bent een dief van je eigen beurs als je nu een bod uitbrengt van meer dan 183.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 1 juli 2009 @ 14:48:06 #8
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_70547417
Als je met iemand in onderhandeling bent dan is het toch niet toegestaan om ook met een andere partij te onderhandelen?
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_70547457
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:48 schreef IkWilbert het volgende:
Als je met iemand in onderhandeling bent dan is het toch niet toegestaan om ook met een andere partij te onderhandelen?
Ik zou niet weten waarom niet.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70547514
quote:
We zijn nog niet in onderhandeling; volgens mij ben je dat pas als de verkopende partij een tegenbod heeft gedaan. En dat hebben ze dus niet gedaan. Overigens mag het volgens mij wel hoor.
pi_70547532
quote:
dat klopt inderdaad, maar dan moeten ze wel een tegenbod hebben gedaan. want dan ben je officieel in onderhandeling. zo is dat bij wet geregeld.

in de praktijk zie je vaak de men toch onderhands biedingen aanneemt.
pi_70547556
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet.....
Dat was wel de afspraak die ik had met de makelaar toen ik op een huis ging bieden.

edit: idd na een tegenbod...

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2009 14:52:46 ]
pi_70547579
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:51 schreef Bunker het volgende:

[..]

dat klopt inderdaad, maar dan moeten ze wel een tegenbod hebben gedaan. want dan ben je officieel in onderhandeling. zo is dat bij wet geregeld.

in de praktijk zie je vaak de men toch onderhands biedingen aanneemt.

Mag ik even weten welke wet dit verbiedt
Totale onzin dat dit niet toegestaan zou zijn.

Dat de NVM in haar regels heeft staan dat haar leden dit niet mogen doen, maakt het nog niet een wettelijk iets.
pi_70547615
Al ben ik tegelijkertijd met tien partijen (uhuh....nu zeker... ) in onderhandeling. Dat staat me helemaal vrij
pi_70547638
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:42 schreef vosss het volgende:

Op vandaag heeft iedereen ineens op de valreep tegenboden van een andere partij terwijl het appartement dikwijls al vele maanden te koop staat. Misschien wel al meer dan een jaar.

Ik zou me niet gek laten maken. Voor hetzelfde geld heeft hij helemaal geen tegenbod en wil hij gewoon het onderste uit de kan.

Laat hem maar weten dat je serieus geinteresseerd bent en dat je zijn tegenbod afwacht en dat jullie er samen wel uit komen.

Hij is aan zet nu, niet jullie. Jullie hebben een bod gedaan, hij wil een tegenbod doen en ineens heeft iemand meer geboden dan zijn tegenbod wat hij wilde doen. Dan is hij gewoon aan zet hoor.

Je bent een dief van je eigen beurs als je nu een bod uitbrengt van meer dan 183.

Zij moeten hun tegenbod voor 6 juli 17h00 doorgeven. Maar ik ag er eigenlijk vanuit dat de andere partij ook onder de 189K heeft geboden, maar mogelijk boven de 171K. Dus loop ik daar natuurlijk het risico dat ze eerst in gesprek gaan met de andere partij...

Damn, dacht dat je je huis amper verkocht kreeg.... OK, deze staat 4 maanden te koop. Inderdaad wel opvallend dat er opeens een andere bieder is (of mogelijk zelfs 2)
pi_70547723
nou dan verkoop jij toch je huis aan 10 mensen tegelijk.

i dont care
pi_70547741
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:39 schreef Bunker het volgende:

[..]

idd. ik heb ook net 197K betaald voor een app. (wel een van 150m2)

verder staan ze te koop voor 2 tot 3 ton. dus schappelijke prijs.

TS, waarom vraag je niet gewoon wat de andere partij heeft geboden? (beetje speling inbouwen voor jezelf) Dan weet je waar je staat.
De makelaar mag volgens mij niet zeggen wat de andere partij heeft geboden.
Offtopic: Ik vind 189K voor 75 m2 ook heel schappelijk hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door Tja... op 01-07-2009 17:01:53 ]
  woensdag 1 juli 2009 @ 14:59:21 #18
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_70547824
Huizen genoeg te koop En tegenwoordig heeft de koper het geloof ik voor het zeggen. Gewoon afwachten dus... tenzij het je droomhuis is. Dan kan het net even anders liggen als er echt een andere bieder is., maar het zou me niets verbazen als dat niet het geval blijkt.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_70547848
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:57 schreef Tja... het volgende:

[..]

Offtopic: Ik vind 189K voor 75 m3 ook heel schappelijk hoor
is ook schappelijk.

daar komt bij dat jij het dit waard moet vinden.

makelaar heeft bij ons ook gezegd wat de marge is...

soms gaan ze verder omdat zij ook een transactie willen realiseren.
pi_70548155
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:57 schreef Tja... het volgende:

[..]

Offtopic: Ik vind 189K voor 75 m3 ook heel schappelijk hoor
Voor m3 is het niet zo best hoor Dat is een kamer van 6x6 met een plafon op normale hoogte. M2 is in een goede woonplaats/locatie wel behoorlijk ja.
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:08:11 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70550575
Wijsheid is bieden wat je ervoor kwijt wil.

Het is eigenlijk niks waard, je wordt toch genaaid, en de markt stort toch in.

Al dat geouwehoer voor 10 euro per maand winst maken...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:19:38 #22
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_70550963
Zo vreemd vind ik dat,

Mensen die kopen hebben het altijd over extra bieders precies op het moment dat zij ook een bod doen.
Mensen die verkopen maken dit (bijna) nooit mee.

Hoe kan dat?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_70551328
Gewoon afwachten; hoogstwaarschijnlijk blijkt het andere bod net op het laatste moment afgeketst te zijn en anders ga je lekker op zoek naar een ander app.
pi_70551336
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:42 schreef vosss het volgende:

Dat dus
hou je gewoon in je achterhoofd dat makelaars bijna het grootste tuig is wat er rondloopt. en leugentje voor wat extra centen is geen probleem voor ze
pi_70552358
Tja, wijsheid is waarschijnlijk om nu op je handen te gaan zitten en wachten tot de verkoper wel een tegenbod uitbrengt (misschien nog eens aan z'n jas trekken om tot actie te manen). Ik ben met eerdere posters eens dat het wel heel erg toevallig is dat het in deze tijd 4 maanden te koop heeft gestaan en er nu ineens twee partijen aan het bieden zijn (hoewel niet onmogelijk, als zij nog liepen te twijfelen en nu horen dat er iemand geboden heeft).

Als jullie het huis heel, heel, heel erg graag willen hebben, is het misschien inderdaad verstandig om een bod uit te brengen wat in ieder geval in de buurt van die 183k komt. Afwachten geeft natuurlijk het risico dat het huis aan je neus voorbij gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')