Dat is toch niet zo gek? Woon je in een doos in Groningen ofzo?quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:34 schreef Hardrebel het volgende:
De tering een appartement voor bijna 2 ton, waar gaat de wereld heen?
idd. ik heb ook net 197K betaald voor een app. (wel een van 150m2)quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:36 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo gek? Woon je in een doos in Groningen ofzo?
Ik zou niet weten waarom niet.....quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:48 schreef IkWilbert het volgende:
Als je met iemand in onderhandeling bent dan is het toch niet toegestaan om ook met een andere partij te onderhandelen?
We zijn nog niet in onderhandeling; volgens mij ben je dat pas als de verkopende partij een tegenbod heeft gedaan. En dat hebben ze dus niet gedaan. Overigens mag het volgens mij wel hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:48 schreef IkWilbert het volgende:
Als je met iemand in onderhandeling bent dan is het toch niet toegestaan om ook met een andere partij te onderhandelen?
dat klopt inderdaad, maar dan moeten ze wel een tegenbod hebben gedaan. want dan ben je officieel in onderhandeling. zo is dat bij wet geregeld.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:48 schreef IkWilbert het volgende:
Dat was wel de afspraak die ik had met de makelaar toen ik op een huis ging bieden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet.....
quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:51 schreef Bunker het volgende:
[..]
dat klopt inderdaad, maar dan moeten ze wel een tegenbod hebben gedaan. want dan ben je officieel in onderhandeling. zo is dat bij wet geregeld.
in de praktijk zie je vaak de men toch onderhands biedingen aanneemt.
Zij moeten hun tegenbod voor 6 juli 17h00 doorgeven. Maar ik ag er eigenlijk vanuit dat de andere partij ook onder de 189K heeft geboden, maar mogelijk boven de 171K. Dus loop ik daar natuurlijk het risico dat ze eerst in gesprek gaan met de andere partij...quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:42 schreef vosss het volgende:
Niet op ingaan. Gewoon vragen waar hun tegenbod blijft en hoe hoog dat is.
Als het meer is dan 183 laat ze lekker de tering krijgen.
Op vandaag heeft iedereen ineens op de valreep tegenboden van een andere partij terwijl het appartement dikwijls al vele maanden te koop staat. Misschien wel al meer dan een jaar.
Ik zou me niet gek laten maken. Voor hetzelfde geld heeft hij helemaal geen tegenbod en wil hij gewoon het onderste uit de kan.
Laat hem maar weten dat je serieus geinteresseerd bent en dat je zijn tegenbod afwacht en dat jullie er samen wel uit komen.
Hij is aan zet nu, niet jullie. Jullie hebben een bod gedaan, hij wil een tegenbod doen en ineens heeft iemand meer geboden dan zijn tegenbod wat hij wilde doen. Dan is hij gewoon aan zet hoor.
Je bent een dief van je eigen beurs als je nu een bod uitbrengt van meer dan 183.
De makelaar mag volgens mij niet zeggen wat de andere partij heeft geboden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:39 schreef Bunker het volgende:
[..]
idd. ik heb ook net 197K betaald voor een app. (wel een van 150m2)
verder staan ze te koop voor 2 tot 3 ton. dus schappelijke prijs.
TS, waarom vraag je niet gewoon wat de andere partij heeft geboden? (beetje speling inbouwen voor jezelf) Dan weet je waar je staat.
is ook schappelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:57 schreef Tja... het volgende:
[..]
De makelaar mag volgens mij niet zeggen wat de andere partij heeft geboden.
Offtopic: Ik vind 189K voor 75 m3 ook heel schappelijk hoor
Voor m3 is het niet zo best hoorquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:57 schreef Tja... het volgende:
[..]
Offtopic: Ik vind 189K voor 75 m3 ook heel schappelijk hoor
Dat dusquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:42 schreef vosss het volgende:
Niet op ingaan. Gewoon vragen waar hun tegenbod blijft en hoe hoog dat is.
Als het meer is dan 183 laat ze lekker de tering krijgen.
Op vandaag heeft iedereen ineens op de valreep tegenboden van een andere partij terwijl het appartement dikwijls al vele maanden te koop staat. Misschien wel al meer dan een jaar.
Ik zou me niet gek laten maken. Voor hetzelfde geld heeft hij helemaal geen tegenbod en wil hij gewoon het onderste uit de kan.
Laat hem maar weten dat je serieus geinteresseerd bent en dat je zijn tegenbod afwacht en dat jullie er samen wel uit komen.
Hij is aan zet nu, niet jullie. Jullie hebben een bod gedaan, hij wil een tegenbod doen en ineens heeft iemand meer geboden dan zijn tegenbod wat hij wilde doen. Dan is hij gewoon aan zet hoor.
Je bent een dief van je eigen beurs als je nu een bod uitbrengt van meer dan 183.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:07 schreef Akwableet het volgende:
[..]
Voor m3 is het niet zo best hoorDat is een kamer van 6x6 met een plafon op normale hoogte. M2 is in een goede woonplaats/locatie wel behoorlijk ja.
Heb de verkopende makelaar gebeld en gezegd dat ik 2 dingen wil: 1) Een officiëel tegenbod (was nog niet gedaan 2) de komende 48 uur exclusieve onderhandelingen omdat ik geen zin heb om een spelletje te spelen met bieders die al dan niet serieus zijn (lees: al dan niet bestaan, maar dat klonk zo vijandig).quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:02 schreef anboni het volgende:
Tja, wijsheid is waarschijnlijk om nu op je handen te gaan zitten en wachten tot de verkoper wel een tegenbod uitbrengt (misschien nog eens aan z'n jas trekken om tot actie te manen). Ik ben met eerdere posters eens dat het wel heel erg toevallig is dat het in deze tijd 4 maanden te koop heeft gestaan en er nu ineens twee partijen aan het bieden zijn (hoewel niet onmogelijk, als zij nog liepen te twijfelen en nu horen dat er iemand geboden heeft).
Als jullie het huis heel, heel, heel erg graag willen hebben, is het misschien inderdaad verstandig om een bod uit te brengen wat in ieder geval in de buurt van die 183k komt. Afwachten geeft natuurlijk het risico dat het huis aan je neus voorbij gaat.
Bod intrekken en 165k biedenquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:54 schreef Tja... het volgende:
[..]
Zij moeten hun tegenbod voor 6 juli 17h00 doorgeven. Maar ik ag er eigenlijk vanuit dat de andere partij ook onder de 189K heeft geboden, maar mogelijk boven de 171K. Dus loop ik daar natuurlijk het risico dat ze eerst in gesprek gaan met de andere partij...
Damn, dacht dat je je huis amper verkocht kreeg.... OK, deze staat 4 maanden te koop. Inderdaad wel opvallend dat er opeens een andere bieder is (of mogelijk zelfs 2)
dat heeft een maat van me eens gedaan...quote:
Dat idee heb ik ook, daarom wilde ik ook exclusiviteit: 1) er achter komen of het bod van die zg. tegenpartij hoger lag dan 183K, en 2) niet lastig gevallen worden met een zg. tegenpartij, waarvan ik het bestaan niet kan verifiëren....quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:23 schreef Den_Haag het volgende:
goed gedaan Tja.
Dat ze accoord gaan doet mij trouwens vermoeden dat de andere bieders er niet zijn. of een lager openingsbod hebben gedaan dan dat jij hebt gedaan.
Nou... ik weet dat ze wel graag willen verkopen (hebben al nieuwbouw gekocht, en zo'n overbruggingskrediet loopt ook niet eindeloos door, en is ook niet gratis), maar 25K onder een op zich redelijke vraagprijs van 189K gaan zitten, gaat me ook iets te ver. Per slot van rekening wil ik dat appartement ook graag.quote:
Als je het huis 180k waard vindt en het er voor over hebt, waarom dan in godesnaam? Maakt die 500 euro je uit op zo'n bedrag?quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:18 schreef nachtdier3 het volgende:
Als je nu al op die 180 zit, waarom dan niet nog even iets eraf halen? Als je het bod nog niet geaccepteerd hebt...
Gefeliciteerd in ieder geval met je nieuwe huis !
Hoeveel was jouw laatste bod?quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:02 schreef Tja... het volgende:
We ziijn elkaar tegemoet gekomen op 180K - de prijs die ik al die tijd in gedachten had.
Yes! Moet het tegenbod officiëel nog accepteren, maar dat ga ik zo doen. (heb toch tot morgenmiddag de tijd)
Misschien een verrassing voor je, maar 500 euro van een bedrag van 600 euro is exact eveneel als 500 euro van een bedrag van 10000000 euro. Gek he.quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:25 schreef ShaoliN het volgende:
Als je het huis 180k waard vindt en het er voor over hebt, waarom dan in godesnaam? Maakt die 500 euro je uit op zo'n bedrag?
quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:09 schreef The_End het volgende:
[..]
Misschien een verrassing voor je, maar 500 euro van een bedrag van 600 euro is exact eveneel als 500 euro van een bedrag van 10000000 euro. Gek he.
Wel netjes gedaan Tja; je had er misschien nog wel iets meer uit kunnen slepen, maar dit is ook al een heel goed resultaat!
Maar een hypotheek van 180.000 of 179.500 maakt amper een verschil.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:09 schreef The_End het volgende:
[..]
Misschien een verrassing voor je, maar 500 euro van een bedrag van 600 euro is exact eveneel als 500 euro van een bedrag van 10000000 euro. Gek he.
Dat zeiden ze in `83 ook. Die wachten nog steedsquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:18 schreef TeenWolf het volgende:
Ongeveer 2 jaar wachten met kopen tot de huizenprijzen zeker 30% zijn gezakt.
500 euro = 500 euro Het maakt geen reet uit of het 1 promille is van een bedrag of 100% van een bedrag. Het woordje 'op' of 'van' maakt daarvoor ook niks uit.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:17 schreef sanger het volgende:
Er staat op zo een bedrag, niet van zo een bedrag.
Ja en nog geen computer kopen, want over 3 maanden is er een snellere!quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:18 schreef TeenWolf het volgende:
Ongeveer 2 jaar wachten met kopen tot de huizenprijzen zeker 30% zijn gezakt.
O rly, en 180.000 cash betalen of over een periode van 30 jaar maakt ook niets uit?quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:27 schreef The_End het volgende:
[..]
500 euro = 500 euro Het maakt geen reet uit of het 1 promille is van een bedrag of 100% van een bedrag. Het woordje 'op' of 'van' maakt daarvoor ook niks uit.
Laatste bod 178K. Ik vind 180K prima, dat is het bedrag dat ik vanaf het begin in gedachten had als plafond, al zou ik er ook wel 185K voor betaald hebben. Het appartement voelt gewoon helemaal prima, en als ik een goede deal heb, hoef ik niet persé nog 500-1000 euro eraf te onderhandelen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:54 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Hoeveel was jouw laatste bod?
Verdervoor het rustig blijven. dat is het belangrijkste. Daarom zeg ik ook altijd, nooit verliefd worden op het huis (of bijv een auto) voordat je hem echt hebt. Dan kan je tenminste nuchter naar de zaak blijven kijken.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:28 schreef eleusis het volgende:
O rly, en 180.000 cash betalen of over een periode van 30 jaar maakt ook niets uit?
Deze keer is het wel echt waar, dat is het verschil.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeiden ze in `83 ook. Die wachten nog steeds![]()
Dat maakt wel uit. Het woordje op impliceert dat het relatief wordt uitgedrukt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:27 schreef The_End het volgende:
[..]
500 euro = 500 euro Het maakt geen reet uit of het 1 promille is van een bedrag of 100% van een bedrag. Het woordje 'op' of 'van' maakt daarvoor ook niks uit.
Tuurlijk, dit keer is het echt anders dan die 8 voorgaande keren waarin de markt toch echt keihard zou gaan dalenquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:40 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Deze keer is het wel echt waar, dat is het verschil.
Relatief gezien wel ja, maar het blijft evenveel geld.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:55 schreef sanger het volgende:
Dat maakt wel uit. Het woordje op impliceert dat het relatief wordt uitgedrukt.
Laten we er 0.27% van maken.quote:Als je dan gaat rekenen zie je dat ¤ 500 van ¤ 180.000 slechts 0.0027% is. En als je dezelfde berekening maakt voor ¤ 500 op ¤ 600 zie je dat dat dan 83,333% is. En dat is, geloof me, echt wel een behoorlijk verschil.
Ach fuck, inderdaad.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:20 schreef The_End het volgende:
[..]
Relatief gezien wel ja, maar het blijft evenveel geld.
[..]
Laten we er 0.27% van maken.
In dit geval gaat het ook 'maar' om 500 euro, maar je hoort vaak mensen roepen dat 500, 1000, 5000 euro niet uit maakt op een x bedrag. Dat is natuurlijk gelul; zeker als je bedenkt dat mensen meer dan 1 huis kopen in hun leven en als ze elke keer 'maar' 500, 1000, 5000 euro meer betalen, dan kom je toch op een redelijk bedrag uit.
Blijf jij maar lekker huren en het huis van een ander afbetalen. Elke maand die je aan een ander betaalt ben je kwijt voor altijd...maakt niks uit of de huizenmarkt binnen 3 jaar ineenstort of niet.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:40 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Deze keer is het wel echt waar, dat is het verschil.
Leuk maar ik kan geen huis betalen van 3 ton in mijn eentje.quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:07 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker huren en het huis van een ander afbetalen. Elke maand die je aan een ander betaalt ben je kwijt voor altijd...maakt niks uit of de huizenmarkt binnen 3 jaar ineenstort of niet.
Dat zou indd een goede reden kunnen zijn om te huren inderdaad. Al is de hypotheek vaak nog minder dan de huur.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:10 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Leuk maar ik kan geen huis betalen van 3 ton in mijn eentje.
Ja, als je een hypotheek kunt krijgen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat zou indd een goede reden kunnen zijn om te huren inderdaad. Al is de hypotheek vaak nog minder dan de huur.
Bij huren wordt ook naar inkomen gekeken, ik weet alleen niet of de criteria ongeveer gelijk zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:50 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, als je een hypotheek kunt krijgen.
Ik snap de commotie ook niet inderdaad. Zolang je maar niet verhuist is er niets aan de hand dat het huis in waarde is gedaald.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:47 schreef raptorix het volgende:
Ik heb 6 jaar terug mijn apartement voor 149k (55m2) gekocht, prijs ligt nu rond de 190, is leuk maar het belangrijkste vind ik dat ik fijn woon, zelfs als het onder mijn koopprijs zou vallen, dan nog woon ik er plezierig
quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:39 schreef Bunker het volgende:
[..]
idd. ik heb ook net 197K betaald voor een app. (wel een van 150m2)
verder staan ze te koop voor 2 tot 3 ton. dus schappelijke prijs.
TS, waarom vraag je niet gewoon wat de andere partij heeft geboden? (beetje speling inbouwen voor jezelf) Dan weet je waar je staat.
75 m3quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:57 schreef Tja... het volgende:
[..]
Offtopic: Ik vind 189K voor 75 m2 ook heel schappelijk hoor
Dit is de grootste fout die mensen maken. Bieden begint bij een bedrag wat de potentiele koper wilt betalen. Als hij dat wil, dan is dat 50% onder de vraagprijs.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:42 schreef Metro2005 het volgende:
OT: ik geloof dat bieden meestal begint bij 8% onder de vraagprijs (173k) en ik zou zelf voor dat bedrag zeggen van maximaal 178k ~ 180k , lijkt me een heel behoorlijke middenweg.
Als iemand mij 75% van mijn vraagprijs zou bieden dan ging ik er niet eens op in. Da's een belediging.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:16 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit is de grootste fout die mensen maken. Bieden begint bij een bedrag wat de potentiele koper wilt betalen. Als hij dat wil, dan is dat 50% onder de vraagprijs.
Ach ja, mensen die het een 'belediging' vinden als iemand minder biedt dan ze verwachten:quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:30 schreef D. het volgende:
Als iemand mij 75% van mijn vraagprijs zou bieden dan ging ik er niet eens op in. Da's een belediging.
Je kan een realistisch bod doen of niet he. Als jij de helft biedt van de vraagprijs dan krijg je waarschijnlijk niet eens reactie. En dat lijkt me doodnormaal. Als jij een porsche dealer binnenstapt en zegt ik wil die nieuwe 911 meenemen voor 5.000 euro dan lacht de verkoper je ook uit en wil die hem niet eens meer verkopen aan zo'n sloeber. Biedt je een redelijke prijs dan kan je onderhandelen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:16 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit is de grootste fout die mensen maken. Bieden begint bij een bedrag wat de potentiele koper wilt betalen. Als hij dat wil, dan is dat 50% onder de vraagprijs.
Waarom zou je in hemelsnaam een 'behoorliijke middenweg' moeten kiezen? Ik wil een huis voor de laagst mogelijke prijs. Ik wil niet de verkopers tegemoet komen met een enorme bak geld. Je Je geeft op straat toch ook niet 5k weg aan een willekeurige voorbijganger?
Een realistisch bod is helemaal afhankelijk van de omstandigheden. Er bestaat geen '8% onder de vraagprijs' is normaal. Bij een huis wat 3 jaar leegstaat bied ik heel wat minder, dan bij een app van 80m2 in het centrum van Adam die voor 125k te koop staat.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:57 schreef Metro2005 het volgende:
Je kan een realistisch bod doen of niet he. Als jij de helft biedt van de vraagprijs dan krijg je waarschijnlijk niet eens reactie. En dat lijkt me doodnormaal. Als jij een porsche dealer binnenstapt en zegt ik wil die nieuwe 911 meenemen voor 5.000 euro dan lacht de verkoper je ook uit en wil die hem niet eens meer verkopen aan zo'n sloeber. Biedt je een redelijke prijs dan kan je onderhandelen.
Wat dan te denken van de mensen die geeneens een bod doen dan. Dat is pas beledigend!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:30 schreef D. het volgende:
[..]
Als iemand mij 75% van mijn vraagprijs zou bieden dan ging ik er niet eens op in. Da's een belediging.
Zelfs diezelfde dealer wil nog verkopen als je later een in zijn ogen realistisch bod doet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je kan een realistisch bod doen of niet he. Als jij de helft biedt van de vraagprijs dan krijg je waarschijnlijk niet eens reactie. En dat lijkt me doodnormaal. Als jij een porsche dealer binnenstapt en zegt ik wil die nieuwe 911 meenemen voor 5.000 euro dan lacht de verkoper je ook uit en wil die hem niet eens meer verkopen aan zo'n sloeber. Biedt je een redelijke prijs dan kan je onderhandelen.
Ja, maar ik wil helemaal geen rijtjesHUIS of een riante, vrijstaande villa met eigen garage in....quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:42 schreef Metro2005 het volgende:
Voor dat geld heb je ook een rijtjeshuis of als je wat verder naar het oosten kijkt een riante vrijstaande villa met eigen garage.
Maar als jij 3 ton voor 4 muren met lucht erin zonder grond goedkoop vind, be my guest. Ik vind het afleggerij eerste klas. Compleet uit verhouding met wat je ervoor krijgt.
75 m3![]()
voor dat geld? waar staat het appartement, utrecht centrum?
Ik heb een appartement van 60m2 en dat kostte de helft (letterlijk)
Plus dat dit soort appartementen zeer gewild zijn, ook de komende 10 jaar verwacht ik niet dat dit soort appartementen in prijs zullen gaan zakken, ik denk dat in amsterdam met name gaat zakken in de erg dure prijsklasses (boven de 450k).quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:38 schreef Tja... het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil helemaal geen rijtjesHUIS of een riante, vrijstaande villa met eigen garage in....![]()
Ik wil een appartement in een druk deel van de stad. En geloof mij, 189K is een koopje in Amsterdam, zeker voor dit appartement. (prijs was al gezakt van 202K)
Ja dus waarom zou je dan in eerste instantie zo'n idioot laag bod doen, je weet de reactie al. Of moet net die ene labiele debiel te pakken hebben die hem voor die prijs meegeeftquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Zelfs diezelfde dealer wil nog verkopen als je later een in zijn ogen realistisch bod doet.
Aftasten waar de grens ligtquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja dus waarom zou je dan in eerste instantie zo'n idioot laag bod doen, je weet de reactie al. Of moet net die ene labiele debiel te pakken hebben die hem voor die prijs meegeeftmaar die kans is niet zo heel groot zeg maar.
Same here. Eerst 42k onder de vraagprijs geboden. Uiteindelijk gekocht voor 24k onder de vraagprijs.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:26 schreef sanger het volgende:
Aftasten waar de grens ligt![]()
Wij hebben met ons huis in eerste instantie een bod gedaan die 50k onder de vraag lag. Onbespreekbaar. Vervolgens 35k eronder. Toen kwamen ze met een tegenbod van 15 onder de vraag. Voor hetzelfde geld hadden wij direct maar 10 onder vraag geboden en ons zelf tekort gedaan
Was het zo'n bouwval dan? Ik kan er niet bij dat iemand 24K van zijn vraagprijs af zou halen, tenzij ze 24 teveel gevraagd hadden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:45 schreef The_End het volgende:
[..]
Idd nevermind. Ik heb wel een huis gekocht en ver onder de vraagprijs geboden.
Als het niet te verkopen is zal je toch moeten zakken omdat de woning niet zoveel waard is. Waarde is maar net wat iemand er voor wil geven. Als je ooit toevallig de hoofdprijs hebt betaald voor een woning waar niemand voor wou betalen moet je niet verwachten dat jezelf weer de hoofdprijs kan terug vangen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:48 schreef D. het volgende:
[..]
Was het zo'n bouwval dan? Ik kan er niet bij dat iemand 24K van zijn vraagprijs af zou halen, tenzij ze 24 teveel gevraagd hadden.
Gewoon dom te koop gezet. Tapijt was van de trap getrokken, dus zat onder de lijm/tapijt resten. In de keuken lag een zeil wat aangevreten leek. (Het eerste jaar dat het te koop stond zat er niet eens een keuken in) Het hele huis was geel geschilderd met latex verf. (Echt alles, dus ook het hout en de deurknoppen e.d.) Mensen schrokken enorm van hoe het eruit zag, terwijl dat eigenlijk alleen maar oppervlakkige 'problemen' waren. Beetje klussen en 2 jaar later werd het huis 30k hoger getaxeerd (dan de vraagprijs). Vergelijkbare huizen in de buurt zijn nog 100k duurder dan dat. (maar ook moderner)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:48 schreef D. het volgende:
Was het zo'n bouwval dan? Ik kan er niet bij dat iemand 24K van zijn vraagprijs af zou halen, tenzij ze 24 teveel gevraagd hadden.
Klopt, maar dan prijs je daar ook naar.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:49 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Als het niet te verkopen is zal je toch moeten zakken omdat de woning niet zoveel waard is. Waarde is maar net wat iemand er voor wil geven. Als je ooit toevallig de hoofdprijs hebt betaald voor een woning waar niemand voor wou betalen moet je niet verwachten dat jezelf weer de hoofdprijs kan terug vangen.
De meeste makelaars zijn gebaat bij een zo hoog mogelijke verkoop prijs. Ze krijgen immers vaak een percentage van die prijs. Makelaars zijn tuig. Eigenlijk nog een stap daaronder.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:55 schreef D. het volgende:
Klopt, maar dan prijs je daar ook naar.
Bij het kopen van een huis gaf de makelaar het advies niet meer dan 15K onder de vraagprijs te gaan zitten, dat was gewoon niet realistisch. Wellicht dat de markt zoiets nu wel toelaat.
Uiteraard, dus raden ze mensen ook af hun woning te hoog te prijzen, want zonder verkoop verdienen ze er immers niets aan.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:58 schreef The_End het volgende:
[..]
De meeste makelaars zijn gebaat bij een zo hoog mogelijke verkoop prijs. Ze krijgen immers vaak een percentage van die prijs. Makelaars zijn tuig. Eigenlijk nog een stap daaronder.
makelaars zijn gebaat bij een transactie. Liefst zo veel mogelijk en zo snel mogelijk. De hoogte van de prijs is niet zo relevant. Mijn ervaring met makelaars is dat hun belangrijkste taak niet bestaat om kopers te bewerken, maar om verkopers zover mogelijk te laten zakken, om zo snel mogelijk een transactie te forceren. Kopers hebben ze geen vat op, hun eigen client wel. Een goede makelaar managed zijn client. En besteed geen tijd aan kopers die zijn tijd verspilt. Sterker nog, juist voor dat laatste huur ik 'm als verkoper inquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:58 schreef The_End het volgende:
[..]
De meeste makelaars zijn gebaat bij een zo hoog mogelijke verkoop prijs. Ze krijgen immers vaak een percentage van die prijs. Makelaars zijn tuig. Eigenlijk nog een stap daaronder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |