Ik ben echt nog nooit afwezen bij een sollicitatiequote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef Ripley het volgende:
Ik heb nog nooit een echte afwijzing gehad in de liefde, maar heb wel een keertje gesolliciteerd op een baan die ik niet heb gekregen. Dat vond ik met name erg naar omdat het voelt alsof je niet goed genoeg bent, ik neem dat nogal persoonlijk
Een baanafwijzing kan ik eigenlijk niet mee zitten...quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef Ripley het volgende:
Ik heb nog nooit een echte afwijzing gehad in de liefde, maar heb wel een keertje gesolliciteerd op een baan die ik niet heb gekregen. Dat vond ik met name erg naar omdat het voelt alsof je niet goed genoeg bent, ik neem dat nogal persoonlijk
Het is ook allemaal te relativeren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef Nouk84 het volgende:
Een vriend van me zou zeggen; als je ECHT tevreden met jezelf bent, zou een afwijzing je niet moeten raken.
Ik zou er opzich wel mee zitten als ze mij hier niet aannemen.. dan voelt het toch als een persoonlijke afwijzing ofzoquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:54 schreef Nouk84 het volgende:
Een baanafwijzing kan ik eigenlijk niet mee zitten...En dat mijn contract hier niet verlengd is heb ik me deels persoonlijk aangetrokken, maar echt er over in zitten heb ik niet gedaan. Hooguit een paar uurtjes
Preciesquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:54 schreef Cuegirllie het volgende:
Het is ook allemaal te relativeren.
- ben je niet goed genoeg? natuurlijk wel, alleen de ander denkt dat iemand anders beter zal zijn.
- ben je te lelijk? nee natuurlijk niet, de ander heeft alleen andere voorkeuren
etc etc..
quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:56 schreef Murmeli het volgende:
cuegirllie kan zo lekker goed relativeren
Is gevoel werkelijk alleen maar een verwachting ? Dus als je iemand ziet en je wordt helemaalquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Nee hoor, het wordt alleen niet opgenomen in deze stellingDaarbij is dat gevoel alleen maar een verwachting dus. Je verwacht een goed gevoel van diegene te krijgen en dan krijg je een afwijzing.
Een vriend van me zou zeggen; als je ECHT tevreden met jezelf bent, zou een afwijzing je niet moeten raken.
Maar hoe lang zou dat duren? En ook dit is te relativerenquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:56 schreef Cuegirllie het volgende:
Ik zou er opzich wel mee zitten als ze mij hier niet aannemen.. dan voelt het toch als een persoonlijke afwijzing ofzo
Natuurlijk kan het je raken en pijn doen. Het is niet iets wat je hoopt of wilt. Maar veel hoor je gelijk zeggen hoe slecht ze wel niet zijn of niet goed genoeg. Dat valt vaak wel meequote:Op woensdag 1 juli 2009 11:56 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Precies![]()
Het is alleen dat iemand met een afwijzing een bepaalde pijn raakt, die nog niet weg is. Er zijn een aantal dingne die mij raken maar ook een heleboel dingen niet
De eerste keer niet. De tweede keer dat je iemand ziet en je denkt dat weer te voelen, dan wel. Maar je moet niet denken dat dat door diegene komt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:57 schreef mrbox het volgende:
Is gevoel werkelijk alleen maar een verwachting ? Dus als je iemand ziet en je wordt helemaalis dat niet meer dan een verwachting ?
quote:
hoiiiquote:
Natuurlijk is het te relativeren. Een ander kan veel meer ervaring erin hebben (die heb ik niet). De klik met de ander persoon kan ook goed zijn. Dus het hoeft geen persoonlijke afwijzing te zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:58 schreef Nouk84 het volgende:
Maar hoe lang zou dat duren? En ook dit is te relativeren
Dat snap ik, ik bedoel meer dat een afwijzing een rekbaar begrip is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:49 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Welke afwijzing dan ookIn de liefde, voor een baan whatever.
Maar daar kun je uitleg over krijgen.. Ik leg dat soort dingen altijd vrij snel naast me neer..quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:01 schreef Cuegirllie het volgende:
Natuurlijk is het te relativeren. Een ander kan veel meer ervaring erin hebben (die heb ik niet). De klik met de ander persoon kan ook goed zijn. Dus het hoeft geen persoonlijke afwijzing te zijn.
Maarja leuk zou het niet zijnVraag je je toch af of het om je persoon gaat of om de ervaring (watn opzich veel ervaring is er niet nodig, je leert het vanzelf wel).
Maar die ander haalt dat dan toch naar boven in je ?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:59 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
De eerste keer niet. De tweede keer dat je iemand ziet en je denkt dat weer te voelen, dan wel. Maar je moet niet denken dat dat door diegene komt.zit in jezelf en je moet dat niet koppelen aan diegene
Ik bedoel het in de breedste zin van het woordquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:02 schreef Kluts het volgende:
Dat snap ik, ik bedoel meer dat een afwijzing een rekbaar begrip is.
ah... en hoe ging het? moet je er vanmiddag nog 1 dan?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:04 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Tentamen.![]()
Wat veel vrouwen hier vandaag!
Ja, maar dat betekent dus indirect al dat je het gaat koppelen aan diegene, wat dus imo niet goed isquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:05 schreef mrbox het volgende:
Maar die ander haalt dat dan toch naar boven in je ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |