hoe bedoel je?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:50 schreef mrbox het volgende:
[..]
niet eens je vergeet het gevoels aspect
Nee hoor, het wordt alleen niet opgenomen in deze stellingquote:
Neequote:
Ik ben echt nog nooit afwezen bij een sollicitatiequote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef Ripley het volgende:
Ik heb nog nooit een echte afwijzing gehad in de liefde, maar heb wel een keertje gesolliciteerd op een baan die ik niet heb gekregen. Dat vond ik met name erg naar omdat het voelt alsof je niet goed genoeg bent, ik neem dat nogal persoonlijk
Een baanafwijzing kan ik eigenlijk niet mee zitten...quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef Ripley het volgende:
Ik heb nog nooit een echte afwijzing gehad in de liefde, maar heb wel een keertje gesolliciteerd op een baan die ik niet heb gekregen. Dat vond ik met name erg naar omdat het voelt alsof je niet goed genoeg bent, ik neem dat nogal persoonlijk
Het is ook allemaal te relativeren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef Nouk84 het volgende:
Een vriend van me zou zeggen; als je ECHT tevreden met jezelf bent, zou een afwijzing je niet moeten raken.
Ik zou er opzich wel mee zitten als ze mij hier niet aannemen.. dan voelt het toch als een persoonlijke afwijzing ofzoquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:54 schreef Nouk84 het volgende:
Een baanafwijzing kan ik eigenlijk niet mee zitten...En dat mijn contract hier niet verlengd is heb ik me deels persoonlijk aangetrokken, maar echt er over in zitten heb ik niet gedaan. Hooguit een paar uurtjes
Preciesquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:54 schreef Cuegirllie het volgende:
Het is ook allemaal te relativeren.
- ben je niet goed genoeg? natuurlijk wel, alleen de ander denkt dat iemand anders beter zal zijn.
- ben je te lelijk? nee natuurlijk niet, de ander heeft alleen andere voorkeuren
etc etc..
quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:56 schreef Murmeli het volgende:
cuegirllie kan zo lekker goed relativeren
Is gevoel werkelijk alleen maar een verwachting ? Dus als je iemand ziet en je wordt helemaalquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Nee hoor, het wordt alleen niet opgenomen in deze stellingDaarbij is dat gevoel alleen maar een verwachting dus. Je verwacht een goed gevoel van diegene te krijgen en dan krijg je een afwijzing.
Een vriend van me zou zeggen; als je ECHT tevreden met jezelf bent, zou een afwijzing je niet moeten raken.
Maar hoe lang zou dat duren? En ook dit is te relativerenquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:56 schreef Cuegirllie het volgende:
Ik zou er opzich wel mee zitten als ze mij hier niet aannemen.. dan voelt het toch als een persoonlijke afwijzing ofzo
Natuurlijk kan het je raken en pijn doen. Het is niet iets wat je hoopt of wilt. Maar veel hoor je gelijk zeggen hoe slecht ze wel niet zijn of niet goed genoeg. Dat valt vaak wel meequote:Op woensdag 1 juli 2009 11:56 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Precies![]()
Het is alleen dat iemand met een afwijzing een bepaalde pijn raakt, die nog niet weg is. Er zijn een aantal dingne die mij raken maar ook een heleboel dingen niet
De eerste keer niet. De tweede keer dat je iemand ziet en je denkt dat weer te voelen, dan wel. Maar je moet niet denken dat dat door diegene komt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:57 schreef mrbox het volgende:
Is gevoel werkelijk alleen maar een verwachting ? Dus als je iemand ziet en je wordt helemaalis dat niet meer dan een verwachting ?
quote:
hoiiiquote:
Natuurlijk is het te relativeren. Een ander kan veel meer ervaring erin hebben (die heb ik niet). De klik met de ander persoon kan ook goed zijn. Dus het hoeft geen persoonlijke afwijzing te zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:58 schreef Nouk84 het volgende:
Maar hoe lang zou dat duren? En ook dit is te relativeren
Dat snap ik, ik bedoel meer dat een afwijzing een rekbaar begrip is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:49 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Welke afwijzing dan ookIn de liefde, voor een baan whatever.
Maar daar kun je uitleg over krijgen.. Ik leg dat soort dingen altijd vrij snel naast me neer..quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:01 schreef Cuegirllie het volgende:
Natuurlijk is het te relativeren. Een ander kan veel meer ervaring erin hebben (die heb ik niet). De klik met de ander persoon kan ook goed zijn. Dus het hoeft geen persoonlijke afwijzing te zijn.
Maarja leuk zou het niet zijnVraag je je toch af of het om je persoon gaat of om de ervaring (watn opzich veel ervaring is er niet nodig, je leert het vanzelf wel).
Maar die ander haalt dat dan toch naar boven in je ?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:59 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
De eerste keer niet. De tweede keer dat je iemand ziet en je denkt dat weer te voelen, dan wel. Maar je moet niet denken dat dat door diegene komt.zit in jezelf en je moet dat niet koppelen aan diegene
Ik bedoel het in de breedste zin van het woordquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:02 schreef Kluts het volgende:
Dat snap ik, ik bedoel meer dat een afwijzing een rekbaar begrip is.
ah... en hoe ging het? moet je er vanmiddag nog 1 dan?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:04 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Tentamen.![]()
Wat veel vrouwen hier vandaag!
Ja, maar dat betekent dus indirect al dat je het gaat koppelen aan diegene, wat dus imo niet goed isquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:05 schreef mrbox het volgende:
Maar die ander haalt dat dan toch naar boven in je ?
Klopt ja, maar dat zijn gewoon onzekerheidsfactoren die wat een ander ook zegt toch in je hoofd blijven spoken.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:04 schreef Nouk84 het volgende:
Maar daar kun je uitleg over krijgen.. Ik leg dat soort dingen altijd vrij snel naast me neer..
Domme vriend. Dingen mogen je juist raken, daar draait het leven om. Als jou iets geweldig lijkt en je wordt er voor afgewezen, dan is het een goede emotie om teleurgesteld te zijn. Sterker nog je hebt afwijzing nodig om uiteindelijk je doel te bereiken. Het geeft je veerkracht. Je moet de boeken van Coelho eens gaan lezen. Gaan vaak over dit soort onderwerpen...quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef Nouk84 het volgende:
Ja dat is waar, maar dan moet je dus daar op één of andere manier aan werken.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:06 schreef Cuegirllie het volgende:
Klopt ja, maar dat zijn gewoon onzekerheidsfactoren die wat een ander ook zegt toch in je hoofd blijven spoken.
Ik kan het ook wel makkelijk naast mij neer liggen. Of in ieder geval lekker wegstoppen zodat ik er niet meer aan denk
Jaa maar daar ontkom je toch niet aan... Krijg het gevoel dat je gewoon te los van de ander wil staan. Stel jij doet iets wat bij mij het trost gevoel oproept, dan komt dat door jou. Maar is dat werkelijk erg ? Is dat ook juist niet met iemand een band hebben ?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:06 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekent dus indirect al dat je het gaat koppelen aan diegene, wat dus imo niet goed is
Oeh!! have funquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:08 schreef JoeyT het volgende:
Mensen, ik ga naar Werchter.. Fijne week nog!
Sja, ik voel me niet echt zo snel afgewezen eigenlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:05 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik bedoel het in de breedste zin van het woordHet is net wat JIJ als afwijzing voelt.
Het is idd zo dat je eerst jezelf tof moet vinden en niet bevestiging van een ander nodig moet hebben. Maar je valt naar mijn idee idd voor iemand omdát diegene je net dat extra toffe en bijzondere gevoel geeft.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:05 schreef mrbox het volgende:
[..]
Maar die ander haalt dat dan toch naar boven in je ?
Ik kan me niet voorstellen dat je dat zomaar even uit kunt schakelen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:46 schreef Nouk84 het volgende:
Ja, maar dat laatste zou dus ook niet zo moeten zijn, eigenlijk
Klopt, maar het relativeren helpt al een hoopquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:08 schreef Nouk84 het volgende:
Ja dat is waar, maar dan moet je dus daar op één of andere manier aan werken.
Dat ligt anders omdat het dan veel minder persoonlijk is. Hier werk ik al sinds februari met veel plezier (en zij volgens mij ook met mij en hebben mij zelf getipt over de vacature).quote:Dat laatste schiet je overigens echt niets mee op, dan komt het de volgende baanafwijzing gewoon weer naar boven
Joey, ik vind het hartstikke leuk dat je mee doet aan de discussie, maar waarom moet je nu gelijk zo'n oordeel over iemand geven?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:07 schreef JoeyT het volgende:
Domme vriend. Dingen mogen je juist raken, daar draait het leven om. Als jou iets geweldig lijkt en je wordt er voor afgewezen, dan is het een goede emotie om teleurgesteld te zijn. Sterker nog je hebt afwijzing nodig om uiteindelijk je doel te bereiken. Het geeft je veerkracht. Je moet de boeken van Coelho eens gaan lezen. Gaan vaak over dit soort onderwerpen...
Helemaal mee eens. Het is menselijke natuur. Als iets je compleet niet zou raken, betekent het volgens mij dat het ook niet belangrijk voor je is. Als het je niet raakt is het kennelijk niet iets waar je je best voor hebt gedaan of wil doen. Kijk maar naar olympische sporters die net naast brons grijpen ofzo: je kunt stellen dat je er niks mee opschiet zo'n plak te hebben maar toch is het enorm kut voor je.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:07 schreef JoeyT het volgende:
Domme vriend. Dingen mogen je juist raken, daar draait het leven om. Als jou iets geweldig lijkt en je wordt er voor afgewezen, dan is het een goede emotie om teleurgesteld te zijn. Sterker nog je hebt afwijzing nodig om uiteindelijk je doel te bereiken. Het geeft je veerkracht. Je moet de boeken van Coelho eens gaan lezen. Gaan vaak over dit soort onderwerpen...
Waarom niet?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:06 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekent dus indirect al dat je het gaat koppelen aan diegene, wat dus imo niet goed is
Het ging wel ok. Deze en volgende week heb ik er nog 3.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ah... en hoe ging het? moet je er vanmiddag nog 1 dan?
Eey!quote:
Ja, maar je kan ook teveel relativeren. Als je dan door gaat relativeren kom je tot de conclusie dat je alleen maar wil neuken omdat je instinct dat zegt. En dat neuken alleen maar goed voelt door elektrische pulsen vanuit je hersenen, terwijl je 70% water betast.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:09 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Klopt, maar het relativeren helpt al een hoop
[..]
Dat ligt anders omdat het dan veel minder persoonlijk is. Hier werk ik al sinds februari met veel plezier (en zij volgens mij ook met mij en hebben mij zelf getipt over de vacature).
Dat is het waarschijnlijkquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:14 schreef Ripley het volgende:
[..]
Waarom niet?
Je moet sowieso zorgen dat je blij met je leven bent, maar er is niks mis eme om nog blijer te worden van bepaalde mensen in je leven volgens mij
Ja, maar als je dat koppelt aan diegene gaat het niet goed, imoquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:09 schreef Kluts het volgende:
Het is idd zo dat je eerst jezelf tof moet vinden en niet bevestiging van een ander nodig moet hebben. Maar je valt naar mijn idee idd voor iemand omdát diegene je net dat extra toffe en bijzondere gevoel geeft.
Klopt, maar dat zeg ik ook niet. Je moet alleen niet afhankelijk worden van de mensen die je dat gevoel gevenquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:14 schreef Ripley het volgende:
Waarom niet?
Je moet sowieso zorgen dat je blij met je leven bent, maar er is niks mis eme om nog blijer te worden van bepaalde mensen in je leven volgens mij
Nee, maar zie mijn reactie hierboven op Ripquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:08 schreef mrbox het volgende:
Jaa maar daar ontkom je toch niet aan... Krijg het gevoel dat je gewoon te los van de ander wil staan. Stel jij doet iets wat bij mij het trost gevoel oproept, dan komt dat door jou. Maar is dat werkelijk erg ? Is dat ook juist niet met iemand een band hebben ?
Nee idd. Ik krijg hier een beetje een "je moet van jezelf houden om van een ander te houden" Oprah-flashback van.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:14 schreef Ripley het volgende:
[..]
Waarom niet?
Precies!quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:18 schreef mrbox het volgende:
Dat is het waarschijnlijkje moet zelf blij zijn met je leven en niet alleen blij zijn met je leven omdat die ander er in zit.
Dat zeggen alle zelfhulpboekenquote:
Hahaha zo erg ben ik nietquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:18 schreef Ofresca het volgende:
Ja, maar je kan ook teveel relativeren. Als je dan door gaat relativeren kom je tot de conclusie dat je alleen maar wil neuken omdat je instinct dat zegt. En dat neuken alleen maar goed voelt door elektrische pulsen vanuit je hersenen, terwijl je 70% water betast.
Na een afwijzing lijkt het mij gezonder om een tijdje down te zijn.
Heb ik ook.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:21 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Hahaha zo erg ben ik niet![]()
Maar ik moet zeggen dat het mij opzich wel helpt dat relativeren. Al besef ik mij heel goed dat het soms wat teveel is en hierdoor wel wat emoties 'mis' ofzo.
Gezien het aanbod zijn er veel betere feestjes om heen te gaan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:22 schreef Murmeli het volgende:
Andere vraag: zal ik naar extrema outdoor gaan, of niet? gaan er hier meer mensen toevallig?
ik ben het ermee eens!!quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:14 schreef Ripley het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dat laatste vooral, maarja dat is weer dat relativeren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:22 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Heb ik ook.Net zoals dat ik heel weinig spijt heb van dingen. Ik koos er toen voor om dat te doen en daar kan ik prima mee leven. There's no use crying over spilled milk.
Ja zo zou het moeten, ik ben iig zeker niet zo verquote:
Wanneer is dat?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:22 schreef Murmeli het volgende:
Andere vraag: zal ik naar extrema outdoor gaan, of niet? gaan er hier meer mensen toevallig?
welke? en hier gaan mn vrienden heen en kan ik vanaf hun huis lekker naartoe fietsen....quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
Gezien het aanbod zijn er veel betere feestjes om heen te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |