Dit is, imo als leek, een teken aan de wand.quote:In Argentinië zijn meer dan 1500 mensen besmet geraakt met de nieuwe griepvariant. Vooral in de dichtbevolkte buitenwijken en krottenwijken bij de hoofdstad zijn veel mensen ziek geworden
De varkensgriep besmet voornamelijk gezonde mensen toch? Die blijven dus langer leven, dus een groter besmettingsplatform.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:34 schreef Iblis het volgende:
Mensen met verlaagde weerstand worden door het virus sneller doodgemaakt, en als de persoon dood is, dan heeft het virus geen basis meer om op door te leven. Een virus dat héél snel doodt, sterft waarschijnlijk ook heel snel uit, omdat het zich niet snel genoeg kan verplaatsen (quarantaine is heel effectief in zo'n geval).
Dus snelle mutatie is meer varianten, waaronder dus mens op mens besmetting.quote:Qua mutatie: het virus is een soort van griepvirus. Je krijgt de symptomen van griep, en griep, ook gewone seizoensgriep, is niet zonder gevaar. Er gaan elk jaar veel mensen dood aan de griep. Omdat griep zo snel evolueert kun je ook geregeld griep krijgen (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld waterpokken), en moet er elk jaar een nieuwe griepprik komen (die wordt dan ook elk jaar opnieuw ontwikkeld).
oke, maar ik doelde niet op de gewone griep, maar de N1H1? varkensvariant.quote:Omdat het gewone griepvirus meer lijkt op het oude, hebben de meeste mensen wel een soort van immuniteit ontwikkeld hiertegen. Niet helemaal, maar wel een beetje. Toch sterven er elk jaar, wereldwijd, 250-500 duizend mensen aan de griep.
Het virus evolueert denk ik verder ongeveer normaal, net zoals influenza anders doet, behalve dat het is begonnen met een voorsprongetje, doordat het een heel zeldzame variant is. Luchtvervuiling e.d. maakt wat dat betreft niet bijster veel uit, in Bueonas Aires is er normaal gesproken natuurlijk ook elk jaar een griepseizoen, en daar komen dan ook geen killer-virussen uit.
Dat is nu juist het grote verschil tussen dit virus en de normale influenze die elk jaar voorkomt. DIe laatste komt in golven, dit virus steekt ergens de kop op (Mexico in dit geval) en zal zich al dan niet muteren tot een hele gevaarlijke variant.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:34 schreef Iblis het volgende:
Mensen met verlaagde weerstand worden door het virus sneller doodgemaakt, en als de persoon dood is, dan heeft het virus geen basis meer om op door te leven. Een virus dat héél snel doodt, sterft waarschijnlijk ook heel snel uit, omdat het zich niet snel genoeg kan verplaatsen (quarantaine is heel effectief in zo'n geval).
Qua mutatie: het virus is een soort van griepvirus. Je krijgt de symptomen van griep, en griep, ook gewone seizoensgriep, is niet zonder gevaar. Er gaan elk jaar veel mensen dood aan de griep. Omdat griep zo snel evolueert kun je ook geregeld griep krijgen (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld waterpokken), en moet er elk jaar een nieuwe griepprik komen (die wordt dan ook elk jaar opnieuw ontwikkeld).
Omdat het gewone griepvirus meer lijkt op het oude, hebben de meeste mensen wel een soort van immuniteit ontwikkeld hiertegen. Niet helemaal, maar wel een beetje. Toch sterven er elk jaar, wereldwijd, 250-500 duizend mensen aan de griep.
Het virus evolueert denk ik verder ongeveer normaal, net zoals influenza anders doet, behalve dat het is begonnen met een voorsprongetje, doordat het een heel zeldzame variant is. Luchtvervuiling e.d. maakt wat dat betreft niet bijster veel uit, in Bueonas Aires is er normaal gesproken natuurlijk ook elk jaar een griepseizoen, en daar komen dan ook geen killer-virussen uit.
Bij Amerikaanse ouderen zijn al antilichamen gevonden (55+ meen ik), wat er op wijst dat een soort van deze griep wel eerder actief is geweest.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:52 schreef splendor het volgende:
Op dit moment is het virus echter nog vrij mild, dus wat je ziet is dat de gezonde jongeren en volwassenen wel veel meer besmet raken, maar toch zijn het die paar zwakkere en oudere die er aan sterven. Dit lijkt tegenstrijdig met wat ik hierboven zeg, maar is het dus niet.
We zijn al eeuwen onderweg om een keiharde fail over onszelf af te roepen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:18 schreef Jumparound het volgende:
Van de FP
Rigoureuze griepmaatregelen in Buenos Aires
Waar ik me eigelijk het meeste zorgen over maak is.... hoe evolueert het griepvirus in een omgeving waar miljoenen mensen dicht opelkaar zitten met slechte hygiene en verlaagde weerstand door o.a. luchtvervuiling.
Ik ben bang dat dit uit kan groeien tot een epic fail voor de mensheid
Oke, het is doomdenkerig, maar ik denk echt dat er een killervirus toe gaat slaan...
Ja precies.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:04 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bij Amerikaanse ouderen zijn al antilichamen gevonden (55+ meen ik), wat er op wijst dat een soort van deze griep wel eerder actief is geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |