abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:18:08 #1
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70538943
Van de FP
Rigoureuze griepmaatregelen in Buenos Aires

Waar ik me eigelijk het meeste zorgen over maak is.... hoe evolueert het griepvirus in een omgeving waar miljoenen mensen dicht opelkaar zitten met slechte hygiene en verlaagde weerstand door o.a. luchtvervuiling.

Ik ben bang dat dit uit kan groeien tot een epic fail voor de mensheid
Oke, het is doomdenkerig, maar ik denk echt dat er een killervirus toe gaat slaan...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:19:45 #2
139330 TNA
For the stars that shine
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:28:56 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70539237
Volgens verschillende onderzoeker zit er nog genoeg onontdekte rotzooi her en der in regenwouden verstopt. En aangezien we die toch vrolijk aan het omhakken zijn komen die vanzelf een keer naar buiten...

ben benieuwd wat de herfst ons gaat brengen aan ziekte gevallen...
Ecosia
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:34:55 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70539404
Mensen met verlaagde weerstand worden door het virus sneller doodgemaakt, en als de persoon dood is, dan heeft het virus geen basis meer om op door te leven. Een virus dat héél snel doodt, sterft waarschijnlijk ook heel snel uit, omdat het zich niet snel genoeg kan verplaatsen (quarantaine is heel effectief in zo'n geval).

Qua mutatie: het virus is een soort van griepvirus. Je krijgt de symptomen van griep, en griep, ook gewone seizoensgriep, is niet zonder gevaar. Er gaan elk jaar veel mensen dood aan de griep. Omdat griep zo snel evolueert kun je ook geregeld griep krijgen (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld waterpokken), en moet er elk jaar een nieuwe griepprik komen (die wordt dan ook elk jaar opnieuw ontwikkeld).

Omdat het gewone griepvirus meer lijkt op het oude, hebben de meeste mensen wel een soort van immuniteit ontwikkeld hiertegen. Niet helemaal, maar wel een beetje. Toch sterven er elk jaar, wereldwijd, 250-500 duizend mensen aan de griep.

Het virus evolueert denk ik verder ongeveer normaal, net zoals influenza anders doet, behalve dat het is begonnen met een voorsprongetje, doordat het een heel zeldzame variant is. Luchtvervuiling e.d. maakt wat dat betreft niet bijster veel uit, in Bueonas Aires is er normaal gesproken natuurlijk ook elk jaar een griepseizoen, en daar komen dan ook geen killer-virussen uit.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:40:39 #5
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70539554
quote:
In Argentinië zijn meer dan 1500 mensen besmet geraakt met de nieuwe griepvariant. Vooral in de dichtbevolkte buitenwijken en krottenwijken bij de hoofdstad zijn veel mensen ziek geworden
Dit is, imo als leek, een teken aan de wand.
De pest was ook nooit echt een killer virus, totdat mensen dicht op elkaar gingen wonen met slechte hygiene.
Het zal niet de eerste keer zijn dat de geschiedenis zich herhaalt ;-)
Ecosia
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:49:27 #6
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70539805
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:34 schreef Iblis het volgende:
Mensen met verlaagde weerstand worden door het virus sneller doodgemaakt, en als de persoon dood is, dan heeft het virus geen basis meer om op door te leven. Een virus dat héél snel doodt, sterft waarschijnlijk ook heel snel uit, omdat het zich niet snel genoeg kan verplaatsen (quarantaine is heel effectief in zo'n geval).
De varkensgriep besmet voornamelijk gezonde mensen toch? Die blijven dus langer leven, dus een groter besmettingsplatform.
quote:
Qua mutatie: het virus is een soort van griepvirus. Je krijgt de symptomen van griep, en griep, ook gewone seizoensgriep, is niet zonder gevaar. Er gaan elk jaar veel mensen dood aan de griep. Omdat griep zo snel evolueert kun je ook geregeld griep krijgen (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld waterpokken), en moet er elk jaar een nieuwe griepprik komen (die wordt dan ook elk jaar opnieuw ontwikkeld).
Dus snelle mutatie is meer varianten, waaronder dus mens op mens besmetting.
quote:
Omdat het gewone griepvirus meer lijkt op het oude, hebben de meeste mensen wel een soort van immuniteit ontwikkeld hiertegen. Niet helemaal, maar wel een beetje. Toch sterven er elk jaar, wereldwijd, 250-500 duizend mensen aan de griep.

Het virus evolueert denk ik verder ongeveer normaal, net zoals influenza anders doet, behalve dat het is begonnen met een voorsprongetje, doordat het een heel zeldzame variant is. Luchtvervuiling e.d. maakt wat dat betreft niet bijster veel uit, in Bueonas Aires is er normaal gesproken natuurlijk ook elk jaar een griepseizoen, en daar komen dan ook geen killer-virussen uit.
oke, maar ik doelde niet op de gewone griep, maar de N1H1? varkensvariant.
Zuid amerika heeft wat griep betreft ook al een leuke geschiedenis. Het was DE reden dat de spanjaarden zo konden huishouden... De tegenstanders waren te ziek van een griepje om te kunnen vechten.

"wij" in de westerse werlend leven al een stuk langer met griep dus zijn resistenter. Voor Zuid Amerikanen is het een relatief jonge ziekte. Je kan het vergelijken met alcohol en melk. Omdat we ermee worden grootgebracht (al eeuwen) kunnen we er goed tegen, aziaten komen er veel minder mee in aanraking en kunnen totaal niet tegen melk en alcohol
Ecosia
pi_70539913
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:34 schreef Iblis het volgende:

Dat is nu juist het grote verschil tussen dit virus en de normale influenze die elk jaar voorkomt. DIe laatste komt in golven, dit virus steekt ergens de kop op (Mexico in dit geval) en zal zich al dan niet muteren tot een hele gevaarlijke variant.
Of slechte hygiëne en luchtvervuiling hier invloed op hebben weet ik niet. Bij bepaalde virussen is het zelfs veel beter om als kind aan minder hygiëne blootgesteld te zijn geweest (Epstein Barr bijvoorbeeld), maar volgens mij is er hier nauwelijks verschil. Alleen mensen die in hun jeugd al een soortegelijke pandemie hebben meegemaakt en toentertijd besmet zijn geraakt hebben mogelijk meer weerstand tegen dit virus. Vandaar dat er bij de normale griep veel slachtoffers vallen bij oudere en zwakkere mensen, terwijl dit soort pandemieën vooral jongeren en volwassenen treft.

Op dit moment is het virus echter nog vrij mild, dus wat je ziet is dat de gezonde jongeren en volwassenen wel veel meer besmet raken, maar toch zijn het die paar zwakkere en oudere die er aan sterven. Dit lijkt tegenstrijdig met wat ik hierboven zeg, maar is het dus niet.
-
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:55:29 #8
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70540023
bedankt voor de uitleg splendor en iblis
Ecosia
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:04:01 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70540251
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:52 schreef splendor het volgende:
Op dit moment is het virus echter nog vrij mild, dus wat je ziet is dat de gezonde jongeren en volwassenen wel veel meer besmet raken, maar toch zijn het die paar zwakkere en oudere die er aan sterven. Dit lijkt tegenstrijdig met wat ik hierboven zeg, maar is het dus niet.
Bij Amerikaanse ouderen zijn al antilichamen gevonden (55+ meen ik), wat er op wijst dat een soort van deze griep wel eerder actief is geweest.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70540411
Mijn nichtje komt vrijdag in een vliegtuig vol Argies hierheen op vakantie. Dus binnenkort zijn we allemaal dood!
pi_70540690
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:18 schreef Jumparound het volgende:
Van de FP
Rigoureuze griepmaatregelen in Buenos Aires

Waar ik me eigelijk het meeste zorgen over maak is.... hoe evolueert het griepvirus in een omgeving waar miljoenen mensen dicht opelkaar zitten met slechte hygiene en verlaagde weerstand door o.a. luchtvervuiling.

Ik ben bang dat dit uit kan groeien tot een epic fail voor de mensheid
Oke, het is doomdenkerig, maar ik denk echt dat er een killervirus toe gaat slaan...
We zijn al eeuwen onderweg om een keiharde fail over onszelf af te roepen.

Ik zat eens op Wikipedia te kijken naar demografische gegevens over Argentinië. Blijkt dat Argentinië in 2001 ruim 36 miljoen inwoners had, in 2008 waren dat al ruim 40 miljoen. En kijk eens naar Nederland. Wij groeien ook nog steeds door. Ja, ik weet wel dat mensen steeds ouder worden, en goede grafieken voor de bevolkingsopbouw kon ik zo snel niet vinden, maar het is gewoon een feit dat de mensheid deze planeet wel idioot zwaar belast. En daar heeft de natuur zo haar eigen methodes voor...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_70541563
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:04 schreef Iblis het volgende:

[..]

Bij Amerikaanse ouderen zijn al antilichamen gevonden (55+ meen ik), wat er op wijst dat een soort van deze griep wel eerder actief is geweest.
Ja precies. dat bedoel ik ook met "Alleen mensen die in hun jeugd al een soortegelijke pandemie hebben meegemaakt en toentertijd besmet zijn geraakt hebben mogelijk meer weerstand tegen dit virus.".
Maar lang niet iedereen is toen besmet geraakt, dus ook ouderen en zwakkere kunnen nu het virus oplopen en omdat het nog mild is hebben zij vooralsnog een grotere kans om eraan te overlijden.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')