Nee nog nooit...quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:20 schreef Lehme het volgende:
Het is eigelijk best grappig, de meeste hier vinden turbelentie eng. Maar er is nog NOOIT een vliegtuigongeluk door turbelentie voorgekomen.
Allemaal zjjn ze niet het gevolg van een turbelentie.quote:
Lezen en schrijven moet je in ieder geval nog leren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:48 schreef Lehme het volgende:
[..]
Allemaal zjjn ze niet het gevolg van een turbelentie.
Site 1: Turkish airlines, op die site staat : Investigators say they are examining turbulence as one of the possible causes of the Turkish Airlines Dat betekent dat ze Turbelentie als een oorzaak zien. Uiteindelijk was het NIET de oorzaak. Dat bericht was geplaatst op 28 february, 3 dagen na de crash en nu is het inmiddels al 4 maanden later. Dus conculusie: Deze vliegtuigramp was niet het gevolg van een Turbelentie.
Site 2: Deze mexican airlines was niet gevolg van een turbelentie maar van een Mid-Air-Collision, het botste tegen een klein vliegtuigje, Waardoor het crashte. Dus Conclusie: Deze vliegramp was niet het gevolg van een Turbelentie
Site 3: Deze vliegtuigramp ken ik niet, maar de titel zegt al genoeg: Turbulence Blamed in Fatal CAP. Dat betekent dat ze turbelentie hiervan de schuld geven en het niet zeker weten. Dus Conclusie: Deze vliegramp was 99% niet het gevolg van een turbelentie.
Siet 4: Deze vliegramp werd laatst nog tot de bodem uitgezocht, de oorzaak was door een mechanische fout, geen turbelentie dus. Dus Conclusie: Deze vliegramp was niet het gevolg van een turbelentie
nou, dat toch echt niet (meer)...quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:20 schreef illusions het volgende:
[..] En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.
Het is maar goed dat die Fokker 50s (mits goed onderhouden) beresterk zijn. Zelfs met 1 van de 2 motoren vliegen die dingen nog prima (ervaring).quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:46 schreef Fogel het volgende:
In een winterstorm met een Fokker 50 op Kristiansund landen is altijd feest.
Hahah nerdquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:20 schreef illusions het volgende:
[..]
Lezen en schrijven moet je in ieder geval nog leren.Die Mexicanos waren gecrasht door turbulentie die was veroorzaakt omdat ze te dicht bij een ander vliegtuig vlogen - niet ertegenaan. KONKLUJSIE, TURBELENSIE. En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.
En, alstublieft, turbuuuuuuuuuuuuulentie - ze doen 't zelfs nog voor in de topictitel, doe 't dan niet 10x fout.
Dat Tokyo vliegtuig is trouwens ook gecrashed door turbulentie:
"All 113 passengers and 11 crew on board were killed and the subsequent inquiry found the probable cause of the disaster was that "the aircraft suddenly encountered abnormally severe turbulence which imposed a gust load considerably in excess of the design limit." - http://www.telegraph.co.u(...)-extremely-rare.html
Als je ergens betweterig over gaat doen, zorg dan dat je ze op een rijtje hebt.
En nog iets, dat was geen tokyo vliegtuig maar Air France. die is recent neergestort dus weten we daar nog niet veel over. over 6 maanden, wanneer ze het beter uitgezocht hebben, kom je maar terug en mocht het neergestort zijn door turbulentie dan zou deze crash de eerste in de hele geschiedenis van vliegrampen zijn die door turbulentie is neergestortquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:20 schreef illusions het volgende:
[..]
Lezen en schrijven moet je in ieder geval nog leren.Die Mexicanos waren gecrasht door turbulentie die was veroorzaakt omdat ze te dicht bij een ander vliegtuig vlogen - niet ertegenaan. KONKLUJSIE, TURBELENSIE. En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.
En, alstublieft, turbuuuuuuuuuuuuulentie - ze doen 't zelfs nog voor in de topictitel, doe 't dan niet 10x fout.
Dat Tokyo vliegtuig is trouwens ook gecrashed door turbulentie:
"All 113 passengers and 11 crew on board were killed and the subsequent inquiry found the probable cause of the disaster was that "the aircraft suddenly encountered abnormally severe turbulence which imposed a gust load considerably in excess of the design limit." - http://www.telegraph.co.u(...)-extremely-rare.html
Als je ergens betweterig over gaat doen, zorg dan dat je ze op een rijtje hebt.
Kleine propellorvliegtuigen kunnen erg goed tegen slecht weer, en dat is dan ook de hoofdreden dat Widerøe (thuismarkt Noord-Noorwegen) geen jet vliegtuigen heeft (OK, het zijn geen Fokkers, maar de Havilland Canada Dash-8 in 3 verschillende formaten).quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:22 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is maar goed dat die Fokker 50s (mits goed onderhouden) beresterk zijn. Zelfs met 1 van de 2 motoren vliegen die dingen nog prima (ervaring).![]()
Ik vlieg veel die Fokkers vanaf City Airport naar Amsterdam en vind ze altijd wel prima. Veel collega's vinden het ellendig omdat ze eigenlijk altijd wel een beetje "bumpy" zijn. Maar goed, ik heb liever turbulentie in een kleine vliegtuig dan dat ik in zo'n 767 zit die echt naar beneden keilt. Da's toch minder.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kleine propellorvliegtuigen kunnen erg goed tegen slecht weer, en dat is dan ook de hoofdreden dat Widerøe (thuismarkt Noord-Noorwegen) geen jet vliegtuigen heeft (OK, het zijn geen Fokkers, maar de Havilland Canada Dash-8 in 3 verschillende formaten).
Nadeel is dat ze wat trager zijn en meer herrie maken.
Op Seattle-Amsterdam heb ik eens meegemaakt dat mijn discman (ja dat is alweer een poos geleden) van de stoel naast me af viel wegens turbulentie. Mijn conclusie was dat de shock-resistance goed werkte
Niks engs of raars aan turbulentie, vind het eigenlijk wel OK als het een 'bumpy ride' is.
Sorry, "trust me, ik weet het beter" is voor mij toch niet zo'n overtuigend argument.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:15 schreef Lehme het volgende:
[..]
Hahah nerd![]()
Dat mexicaanse vliegtuig was er tegen aangebotst. En nogmaals er is nog nooit in de geschiedenis een vliegtuig neergestort door turbulentieen trust me, ik weet het beter dan jou
Dit dan vind ik zo grappig haha: ''En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.''
Gast, ga eerst wat leren over vliegtuigen en crashes kom dan maar terug. Hier begin hier maar bij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuig
Tsja, in dit specifieke geval was het toch echt geen midair collision, maar wel degelijk wake turbulence van een voorgaande 747:quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:15 schreef Lehme het volgende:
[..]
Hahah nerd![]()
Dat mexicaanse vliegtuig was er tegen aangebotst. En nogmaals er is nog nooit in de geschiedenis een vliegtuig neergestort door turbulentieen trust me, ik weet het beter dan jou
Dit dan vind ik zo grappig haha: ''En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.''
Gast, ga eerst wat leren over vliegtuigen en crashes kom dan maar terug. Hier begin hier maar bij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuig
quote:The Lear jet that crashed on landing last week in Mexico City, killing all aboard, including Mexico's interior minister, may have been felled by the turbulence from a large passenger jet it was following too closely, the nation's transportation secretary said Friday, citing results of a preliminary investigation.
Wake turbulentie zorgt toch regelmatig nog wel voor ongelukken.quote:The pilot of a small government Learjet that crashed last week, killing Mexican Interior Minister Juan Camilo Mouriño, flew too close to a jumbo jet that it was following and lost control of the Learjet in turbulence created by the larger plane, authorities said yesterday.
quote:At 5:12 p.m. the aircraft entered a tornado whilst flying through clouds[citation needed]. The stress resulted in loads increasing to +6.8 g and -3.2 g, respectively, for a total loading of 10 g. The right wing separated, there was in-flight breakup, and the aircraft crashed out of control from 3000 ft (900 m) near Moerdijk in the southwestern Netherlands.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |