abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70535832
Ik vroeg me eens af na aanleiding van de Air France crash op welke gebieden eigenlijk het meeste turbulente voorkomt op onze aardbol, en waar het vliegweer vaak onstuimig en slecht is. Het is algemeen bekend dat rond de evenaar altijd wel wat turbulentie is, maar waar heb jij ooit eens (zware) turbulentie mee mogen maken?

[ Bericht 4% gewijzigd door F04 op 01-07-2009 04:55:40 ]
pi_70536334
Buenos Aires... toen we terugvlogen van Mar del Plata. Het was een kleiner toestel, 1 gangpad. En het ging van links naar rechts terwijl het toestel aan het landen was. Ik dacht echt dat ie met 1 van de vleugels het asfalt zou raken. Maar een kundige piloot wist het netjes aan de grond te zetten.
pi_70536472
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70537223
Indische oceaan is ook altijd wel choppy
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70537867
Golf van Biskaje.
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:39:46 #6
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_70537901
Een willekeurig stukje boven een luchthaven waar net een flink vliegtuig doorheengeploegd is. Daar is veel turbulentie.
  Moderator woensdag 1 juli 2009 @ 10:46:45 #7
45833 crew  Fogel
pi_70539735
In een winterstorm met een Fokker 50 op Kristiansund landen is altijd feest.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_70542459
Tropische onweersbui boven Kuala Lumpur airport gaf wel wat schokken
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70544689
Het is eigelijk best grappig, de meeste hier vinden turbelentie eng. Maar er is nog NOOIT een vliegtuigongeluk door turbelentie voorgekomen.

ik heb zovaak turbelentie gehad, maar door slecht weer maakt opzich niet uit aangezien je het meeste van de rit boven de wolk vliegt.
Lehme met Kruiden
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:35:42 #10
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_70545217
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:20 schreef Lehme het volgende:
Het is eigelijk best grappig, de meeste hier vinden turbelentie eng. Maar er is nog NOOIT een vliegtuigongeluk door turbelentie voorgekomen.
Nee nog nooit...

Wake Turbulence Clue To Amsterdam Air Crash

Air turbulence likely caused Mexican jet crash

Air Safety Week :: Turbulence Blamed in Fatal CAP Crash

How Wake Turbulence brought down American Airlines Flight 587
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_70545274
Paramaribo-Amsterdam, ergens boven de Atlantische Oceaan in een 747.
  woensdag 1 juli 2009 @ 14:22:00 #12
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70546642
Als ik van Accra naar het noorden van Ghana vlieg is er bijna altijd flinke turbulentie, vooral in de regentijd is het heftig en zeker in zo'n kleine, oude kist is dat niet altijd even relaxed. Ik ben totaal niet bang van vliegen, maar zelfs ik voel me daar niet altijd even vrolijk bij.

De grappigste turbulentie-ervaring was net voor een landing op Zanderij (Paramaribo) waar het vreselijk aan het onweren was. Bij het dalen "vielen" we ineens een heel stuk naar beneden. Er was echter een hele groep Surinaamse passagiers die er de grootste lol om hadden: allemaal handjes in de lucht en joelen maar... het leek de Efteling wel!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_70547422
quote:
Allemaal zjjn ze niet het gevolg van een turbelentie.

Site 1: Turkish airlines, op die site staat : Investigators say they are examining turbulence as one of the possible causes of the Turkish Airlines Dat betekent dat ze Turbelentie als een oorzaak zien. Uiteindelijk was het NIET de oorzaak. Dat bericht was geplaatst op 28 february, 3 dagen na de crash en nu is het inmiddels al 4 maanden later. Dus conculusie: Deze vliegtuigramp was niet het gevolg van een Turbelentie.

Site 2: Deze mexican airlines was niet gevolg van een turbelentie maar van een Mid-Air-Collision, het botste tegen een klein vliegtuigje, Waardoor het crashte. Dus Conclusie: Deze vliegramp was niet het gevolg van een Turbelentie

Site 3: Deze vliegtuigramp ken ik niet, maar de titel zegt al genoeg: Turbulence Blamed in Fatal CAP. Dat betekent dat ze turbelentie hiervan de schuld geven en het niet zeker weten. Dus Conclusie: Deze vliegramp was 99% niet het gevolg van een turbelentie.

Siet 4: Deze vliegramp werd laatst nog tot de bodem uitgezocht, de oorzaak was door een mechanische fout, geen turbelentie dus. Dus Conclusie: Deze vliegramp was niet het gevolg van een turbelentie
Lehme met Kruiden
pi_70550523
Ergste stukje turbulentie dat ik heb meegemaakt was inderdaad het gevolgd van de luchtstroom van een ander vliegtuig. Toen verwisselden letterlijk enkel mensen van plaats en werd er naderhand ongelofelijk smerig gekotst overal. Maar goed, niks verder aan het handje, volgens mij niks meer dan wat blauwe plekken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70550982
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:48 schreef Lehme het volgende:

[..]

Allemaal zjjn ze niet het gevolg van een turbelentie.

Site 1: Turkish airlines, op die site staat : Investigators say they are examining turbulence as one of the possible causes of the Turkish Airlines Dat betekent dat ze Turbelentie als een oorzaak zien. Uiteindelijk was het NIET de oorzaak. Dat bericht was geplaatst op 28 february, 3 dagen na de crash en nu is het inmiddels al 4 maanden later. Dus conculusie: Deze vliegtuigramp was niet het gevolg van een Turbelentie.

Site 2: Deze mexican airlines was niet gevolg van een turbelentie maar van een Mid-Air-Collision, het botste tegen een klein vliegtuigje, Waardoor het crashte. Dus Conclusie: Deze vliegramp was niet het gevolg van een Turbelentie

Site 3: Deze vliegtuigramp ken ik niet, maar de titel zegt al genoeg: Turbulence Blamed in Fatal CAP. Dat betekent dat ze turbelentie hiervan de schuld geven en het niet zeker weten. Dus Conclusie: Deze vliegramp was 99% niet het gevolg van een turbelentie.

Siet 4: Deze vliegramp werd laatst nog tot de bodem uitgezocht, de oorzaak was door een mechanische fout, geen turbelentie dus. Dus Conclusie: Deze vliegramp was niet het gevolg van een turbelentie
Lezen en schrijven moet je in ieder geval nog leren. Die Mexicanos waren gecrasht door turbulentie die was veroorzaakt omdat ze te dicht bij een ander vliegtuig vlogen - niet ertegenaan. KONKLUJSIE, TURBELENSIE. En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.

En, alstublieft, turbuuuuuuuuuuuuulentie - ze doen 't zelfs nog voor in de topictitel, doe 't dan niet 10x fout.

Dat Tokyo vliegtuig is trouwens ook gecrashed door turbulentie:
"All 113 passengers and 11 crew on board were killed and the subsequent inquiry found the probable cause of the disaster was that "the aircraft suddenly encountered abnormally severe turbulence which imposed a gust load considerably in excess of the design limit." - http://www.telegraph.co.u(...)-extremely-rare.html

Als je ergens betweterig over gaat doen, zorg dan dat je ze op een rijtje hebt.
pi_70552892
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:20 schreef illusions het volgende:

[..] En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.
nou, dat toch echt niet (meer)...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:22:33 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_70553082
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:46 schreef Fogel het volgende:
In een winterstorm met een Fokker 50 op Kristiansund landen is altijd feest.
Het is maar goed dat die Fokker 50s (mits goed onderhouden) beresterk zijn. Zelfs met 1 van de 2 motoren vliegen die dingen nog prima (ervaring).

OT: Echt zware turbulentie heb ik nog nooit echt gehad, ook niet op een paar routes die hier beschreven worden en heb 100en vluchten op m'n naam staan.
reset
pi_70554575
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:20 schreef illusions het volgende:

[..]

Lezen en schrijven moet je in ieder geval nog leren. Die Mexicanos waren gecrasht door turbulentie die was veroorzaakt omdat ze te dicht bij een ander vliegtuig vlogen - niet ertegenaan. KONKLUJSIE, TURBELENSIE. En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.

En, alstublieft, turbuuuuuuuuuuuuulentie - ze doen 't zelfs nog voor in de topictitel, doe 't dan niet 10x fout.

Dat Tokyo vliegtuig is trouwens ook gecrashed door turbulentie:
"All 113 passengers and 11 crew on board were killed and the subsequent inquiry found the probable cause of the disaster was that "the aircraft suddenly encountered abnormally severe turbulence which imposed a gust load considerably in excess of the design limit." - http://www.telegraph.co.u(...)-extremely-rare.html

Als je ergens betweterig over gaat doen, zorg dan dat je ze op een rijtje hebt.
Hahah nerd

Dat mexicaanse vliegtuig was er tegen aangebotst. En nogmaals er is nog nooit in de geschiedenis een vliegtuig neergestort door turbulentie en trust me, ik weet het beter dan jou

Dit dan vind ik zo grappig haha: ''En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.''

Gast, ga eerst wat leren over vliegtuigen en crashes kom dan maar terug. Hier begin hier maar bij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuig
Lehme met Kruiden
pi_70554683
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:20 schreef illusions het volgende:

[..]

Lezen en schrijven moet je in ieder geval nog leren. Die Mexicanos waren gecrasht door turbulentie die was veroorzaakt omdat ze te dicht bij een ander vliegtuig vlogen - niet ertegenaan. KONKLUJSIE, TURBELENSIE. En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.

En, alstublieft, turbuuuuuuuuuuuuulentie - ze doen 't zelfs nog voor in de topictitel, doe 't dan niet 10x fout.

Dat Tokyo vliegtuig is trouwens ook gecrashed door turbulentie:
"All 113 passengers and 11 crew on board were killed and the subsequent inquiry found the probable cause of the disaster was that "the aircraft suddenly encountered abnormally severe turbulence which imposed a gust load considerably in excess of the design limit." - http://www.telegraph.co.u(...)-extremely-rare.html

Als je ergens betweterig over gaat doen, zorg dan dat je ze op een rijtje hebt.
En nog iets, dat was geen tokyo vliegtuig maar Air France. die is recent neergestort dus weten we daar nog niet veel over. over 6 maanden, wanneer ze het beter uitgezocht hebben, kom je maar terug en mocht het neergestort zijn door turbulentie dan zou deze crash de eerste in de hele geschiedenis van vliegrampen zijn die door turbulentie is neergestort
Lehme met Kruiden
  Moderator woensdag 1 juli 2009 @ 19:35:43 #20
45833 crew  Fogel
pi_70556847
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:22 schreef Individual het volgende:

[..]

Het is maar goed dat die Fokker 50s (mits goed onderhouden) beresterk zijn. Zelfs met 1 van de 2 motoren vliegen die dingen nog prima (ervaring).
Kleine propellorvliegtuigen kunnen erg goed tegen slecht weer, en dat is dan ook de hoofdreden dat Widerøe (thuismarkt Noord-Noorwegen) geen jet vliegtuigen heeft (OK, het zijn geen Fokkers, maar de Havilland Canada Dash-8 in 3 verschillende formaten).
Nadeel is dat ze wat trager zijn en meer herrie maken.


Op Seattle-Amsterdam heb ik eens meegemaakt dat mijn discman (ja dat is alweer een poos geleden) van de stoel naast me af viel wegens turbulentie. Mijn conclusie was dat de shock-resistance goed werkte
Niks engs of raars aan turbulentie, vind het eigenlijk wel OK als het een 'bumpy ride' is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_70556987
In maart nog, net voor we gezellig op Narita Tokio gingen landen. Een paar uur later ging er een vrachtvliegtuig als een vuurbal over de landingsbaan....Het stormde nog al die dag in die buurt, dus de vlucht was al een beetje hobbelig toen we boven Japan zaten
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_70557801
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Kleine propellorvliegtuigen kunnen erg goed tegen slecht weer, en dat is dan ook de hoofdreden dat Widerøe (thuismarkt Noord-Noorwegen) geen jet vliegtuigen heeft (OK, het zijn geen Fokkers, maar de Havilland Canada Dash-8 in 3 verschillende formaten).
Nadeel is dat ze wat trager zijn en meer herrie maken.


Op Seattle-Amsterdam heb ik eens meegemaakt dat mijn discman (ja dat is alweer een poos geleden) van de stoel naast me af viel wegens turbulentie. Mijn conclusie was dat de shock-resistance goed werkte
Niks engs of raars aan turbulentie, vind het eigenlijk wel OK als het een 'bumpy ride' is.
Ik vlieg veel die Fokkers vanaf City Airport naar Amsterdam en vind ze altijd wel prima. Veel collega's vinden het ellendig omdat ze eigenlijk altijd wel een beetje "bumpy" zijn. Maar goed, ik heb liever turbulentie in een kleine vliegtuig dan dat ik in zo'n 767 zit die echt naar beneden keilt. Da's toch minder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70567692
Naar/ van Tokyo, met een keer dat er eten de lucht invloog (ik was net op tijd.. )!

Al is het geen turbulentie, maar wel een keer met Air India vanaf Bangkok (Boeing 747) een niet echt goede start meegemaakt, met als gevolg dat we twee keer gingen stuiteren op de baan voor dat we de lucht in gingen (gillende japanners en koffers naar beneden gevallen en het verbaasde me ook hoe flexibel zo'n vliegtuig is)!
pi_70570645
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:15 schreef Lehme het volgende:

[..]

Hahah nerd

Dat mexicaanse vliegtuig was er tegen aangebotst. En nogmaals er is nog nooit in de geschiedenis een vliegtuig neergestort door turbulentie en trust me, ik weet het beter dan jou

Dit dan vind ik zo grappig haha: ''En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.''

Gast, ga eerst wat leren over vliegtuigen en crashes kom dan maar terug. Hier begin hier maar bij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuig
Sorry, "trust me, ik weet het beter" is voor mij toch niet zo'n overtuigend argument. Jij op je 17e levensjaar heeft vast niet zoveel gevlogen.

Als je nou eens met feiten komt, die je gebrabbel ondersteunen, kon ik er nog over nadenken om je serieus te nemen behalve simpelweg te zeggen "er is nog nooit een vliegtuig gecrasht door turbelensie, pund".
pi_70571054
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:15 schreef Lehme het volgende:

[..]

Hahah nerd

Dat mexicaanse vliegtuig was er tegen aangebotst. En nogmaals er is nog nooit in de geschiedenis een vliegtuig neergestort door turbulentie en trust me, ik weet het beter dan jou

Dit dan vind ik zo grappig haha: ''En voor die Nederlandse crash is turbulentie ook nog steeds most probable cause numero uno.''

Gast, ga eerst wat leren over vliegtuigen en crashes kom dan maar terug. Hier begin hier maar bij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuig
Tsja, in dit specifieke geval was het toch echt geen midair collision, maar wel degelijk wake turbulence van een voorgaande 747:
http://www.cnn.com/2008/W(...)ane.crash/index.html
http://cfx.signonsandiego(...)news_1n15mexico.html
quote:
The Lear jet that crashed on landing last week in Mexico City, killing all aboard, including Mexico's interior minister, may have been felled by the turbulence from a large passenger jet it was following too closely, the nation's transportation secretary said Friday, citing results of a preliminary investigation.
quote:
The pilot of a small government Learjet that crashed last week, killing Mexican Interior Minister Juan Camilo Mouriño, flew too close to a jumbo jet that it was following and lost control of the Learjet in turbulence created by the larger plane, authorities said yesterday.
Wake turbulentie zorgt toch regelmatig nog wel voor ongelukken.

En om het helemaal af te maken, zelfs in Nederland is een ongeluk geweest met (hevige) turbulentie als oorzaak:
http://en.wikipedia.org/wiki/NLM_Cityhopper_Flight_431
quote:
At 5:12 p.m. the aircraft entered a tornado whilst flying through clouds[citation needed]. The stress resulted in loads increasing to +6.8 g and -3.2 g, respectively, for a total loading of 10 g. The right wing separated, there was in-flight breakup, and the aircraft crashed out of control from 3000 ft (900 m) near Moerdijk in the southwestern Netherlands.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')