abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70535581
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn quick charge battery voor de xbox 360 controller.
Hij heeft een lange tijd gewerkt maar nu heb ik er een probleem mee.
Als ik heb (opgeladen) in men controller doe en op de "x" knop druk gaat het lampje voor 1 seconde aan en valt daarna uit!?!?!. Het ligt niet aan de controller want normale batterijen doen het wel en in de quick battery charge kit is het lampje groen (dus opgeladen) maar toch doet ie het maar 1 seconde. Is er misschien iemand die hier een oplossing voor weet te vinden of mij een tip kan geven. Alvast bedankt want ik word soms helemaal panish als er van die kleine dingen zijn en het gewoon niet doen en daarvoor geen denkbare reden voor te hebben.
pi_70535587
Wat lijkt je de meest logische oorzaak?
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  woensdag 1 juli 2009 @ 03:24:25 #3
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70535595
Doet je controller dat ook als je er gewoon batterijen in hebt?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_70535601
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 03:24 schreef PierreTT het volgende:
Doet je controller dat ook als je er gewoon batterijen in hebt?
lees het topic
Nee.
  woensdag 1 juli 2009 @ 03:26:59 #5
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_70535608
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 03:25 schreef Remake het volgende:

[..]

lees het topic
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_70535616
Er zijn 2 mogelijkheden.

1. De controller kan niet meer omgaan met je batterypack.

2. Je batterypack is dood.
Nee.
pi_70535655
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 03:30 schreef Remake het volgende:
Er zijn 2 mogelijkheden.

1. De controller kan niet meer omgaan met je batterypack.

2. Je batterypack is dood.
Heb dat ook gehad. Waarschijnlijk heb je je batterypack overcharged. ( per ongeluk of expres 24 uur laten op laden of iets dergelijks)
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70535668
Als je batterypack vol is stopt de 360 toch met opladen? Bij mij wel teminste. Of er was dus een storing dat ie nu overcharged is. Ik zou gewoon een nieuwe accu halen.
Nee.
pi_70535679
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 03:42 schreef Remake het volgende:
Als je batterypack vol is stopt de 360 toch met opladen? Bij mij wel teminste. Of er was dus een storing dat ie nu overcharged is. Ik zou gewoon een nieuwe accu halen.
Hij "stopt" in zekere zin ook wel , er blijft echter sprake van wat "restspanning" . Als je hem dus echt grof lang in de lader laat kán hij kapot gaan.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70535703
Excuses voor het lange en misschien chaotische verhaal, maar ook ik heb 'exact' hetzelfde probleem en word er GEK van!

Mijn 'oude' 360 heb ik een half jaar geleden vervangen met een Elite.
Van mijn oude 360 heb ik 1 witte controller met witte accu en Play&Charge kit bewaard. Voor mijn nieuwe 360 heb ik een zwarte batterypack gehaald.
Nadat ik mijn Elite een week of 4-5 niet heb gebruikt, wou ik weer spelen en heb ik dus hetzelfde oplaadprobleem bij mijn Elite controller geconstateerd.

Na telefonisch overleg met Microsoft en wat uitproberen bij vrienden heb ik van de helpdesk tot twee maal toe een nieuwe controller (beide Elite controllers) ontvangen.

Het rare is en blijft dit :
De witte controller wil zowel de witte als de zwarte accu zonder problemen opladen (het laadlampje blijft rood totdat de accu ECHT vol is dus).
Alle drie de elite controllers geven na 10-30 sec. een groen signaal (zogenaamd een volle accu), maar laden in feite zowel de witte als de zwarte accu niet op.
Mijn 360 is voor controle naar Microsoft gestuurd, geen defecten geconstateerd

Vervolgens heb mijn controllers en accu's meegenomen naar een kennis. Bij zijn 360 wou mijn elite controller + zwarte accu wel opladen met zowel mijn als zijn P&C-kit.......MAAR zijn witte (en lang niet gebruikte) accu wou weer niet opladen in mijn elite controller.

Dus wat kunnen we hieruit min of meer concluderen :

1. Door omwisseling e.d. kan ik min of meer uitsluiten dat mijn 360 of mijn Play&Charge kit defect is.
2. Tevens wil de zwarte accu in mijn witte controller gewoon opladen, dus aan de accu ligt het ook niet.
3. Alle drie de elite controllers (zowel gloednieuw als 6 maanden oud) plotseling accu's op te laden

Heb jij toevallig ook een Elite ? Zo ja, dan vermoed ik dat het probleem hem op de een of andere manier in de controller zit. Ik ben geen elektronica-guru, maar ik neem aan dat er een soort sensor in zit die accupower meet aan de hand van het aantal Ampere ofzo ? Zouden die Elite controllers allemaal problemen hebben met bijna lege accu's ?

Na lang speuren op internet heb ik hier en daar wat mensen gevonden met ons probleem. Allemaal hebben ze hun controller een maand of langer niet opgeladen en daarna kwam het probleem. Zowel het schoonmaken van de contacten als grof geweld hielpen niet.

Ik hou dit topic in de gaten, misschien komen we erachter hoe het opgelost kan worden. Bel in ieder geval naar Microsoft en vraag om een nieuwe batterypack en/of accu, want aan je 360 ligt het iig niet (scheelt je weer 1-2 weken zonder 360 zitten).
Say what again. SAY WHAT AGAIN. I dare you, I double dare you, motherfucker. Say what one more goddamn time.
pi_70538238
Ik heb een Elite, had ook het probleem van wegvallende controllers en heb dat doodsimpel opgelost door de controllers weer opnieuw te laten connecten met de xbox (eerst connecties resetten dus).. Sindsdien geen problemen meer.

Oh ja, en ook ik had 2 van mijn 3 controllers langer dan een maand niet opgeladen of gebruikt.

Probleem opgelost.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:01:39 #12
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_70540192
goh, dat je dan midden in de nacht besluit om raad te vragen op Fok!

OT: Dit soort dingen gebeuren altijd met alles wat oplaadbaar is. Als je controller nog gewoon werkt met batterijen heb je je accu dus te lang opgeladen (heb je een play & charge kit of zo'n ding voor in het stopcontact?) en wordt de levensduur verkort.
Bij mij is het nu zo ver dat mijn accu's het gewoon doen als ik ze heb opgeladen, maar ze vanzelf leeglopen. bijvoorbeeld als ik ze oplaad en in mn controllers stop, en dan een week ze niet gebruik, zijn ze na die week weer helemaal leeg.
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_70545664
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb een Elite, had ook het probleem van wegvallende controllers en heb dat doodsimpel opgelost door de controllers weer opnieuw te laten connecten met de xbox (eerst connecties resetten dus).. Sindsdien geen problemen meer.

Oh ja, en ook ik had 2 van mijn 3 controllers langer dan een maand niet opgeladen of gebruikt.

Probleem opgelost.
Ik heb gloednieuwe controllers gekregen van Microsoft, dus die moesten sowieso helemaal opnieuw connecten. Maar ik zal het voor de grap eens een aantal keer proberen en kijken wat er gebeurd. Bedankt voor de tip in ieder geval.
Say what again. SAY WHAT AGAIN. I dare you, I double dare you, motherfucker. Say what one more goddamn time.
pi_74092379
ik heb ook hetzelfde probleem, ik heb een paar maanden terug contact gehad met microsoft en heb toen 2 nieuwe battery packs gekregen. waarvan er dus nu weer 1 hetzelfde probleem vertoond. de andere zit nog steeds in de verpakking maar ik vrees dat als ik deze ga gebruiken ik over een paar maanden weer hetzelfde probleem heb. omdat ik geen fanatiek gamer ben en ik alleen maar eens af en toe een spelletje speel liggen die dingen soms een paar weken stil (altijd unplugged).
pi_74098122
denk eerder dat het aan oplader ligt.
Deze laad de batterij gewoon te snel op.
Zodat je snel weer kunnen spelen als je een lege accu heb.

Aangezien de accu niks anders is dan oplaadbare batterij.
Deze zijn dan alleen gesoldeerd. (heb geen plus en min zijde maar een lipje om te solderen)
Gaan ze gewoon verrot .

Weer zo geweldige microsoft product

Zo vaak laptop accu's vervangen door ze open te maken .
En gewoon nieuw oplaad cellen gekocht (10euro voor reparatie versus 100euro nieuw)

Ook de vag test kast van de zaak gemaakt . (test kast van volkswagen)
Waren geen accu meer leverbaar.

Zelf gemaakt en gelijk zware cellen gemonteerd .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')