Excuses voor het lange en misschien chaotische verhaal, maar ook ik heb 'exact' hetzelfde probleem en word er GEK van!
Mijn 'oude' 360 heb ik een half jaar geleden vervangen met een Elite.
Van mijn oude 360 heb ik 1 witte controller met witte accu en Play&Charge kit bewaard. Voor mijn nieuwe 360 heb ik een zwarte batterypack gehaald.
Nadat ik mijn Elite een week of 4-5 niet heb gebruikt, wou ik weer spelen en heb ik dus hetzelfde oplaadprobleem bij mijn Elite controller geconstateerd.
Na telefonisch overleg met Microsoft en wat uitproberen bij vrienden heb ik van de helpdesk tot twee maal toe een nieuwe controller (beide Elite controllers) ontvangen.
Het rare is en blijft dit :
De witte controller wil zowel de witte als de zwarte accu zonder problemen opladen (het laadlampje blijft rood totdat de accu ECHT vol is dus).
Alle drie de elite controllers geven na 10-30 sec. een groen signaal (zogenaamd een volle accu), maar laden in feite zowel de witte als de zwarte accu niet op.
Mijn 360 is voor controle naar Microsoft gestuurd, geen defecten geconstateerd
Vervolgens heb mijn controllers en accu's meegenomen naar een kennis. Bij zijn 360 wou mijn elite controller + zwarte accu wel opladen met zowel mijn als zijn P&C-kit.......MAAR zijn witte (en lang niet gebruikte) accu wou weer niet opladen in mijn elite controller.
Dus wat kunnen we hieruit min of meer concluderen :
1. Door omwisseling e.d. kan ik min of meer uitsluiten dat mijn 360 of mijn Play&Charge kit defect is.
2. Tevens wil de zwarte accu in mijn witte controller gewoon opladen, dus aan de accu ligt het ook niet.
3. Alle drie de elite controllers (zowel gloednieuw als 6 maanden oud) plotseling accu's op te laden
Heb jij toevallig ook een Elite ? Zo ja, dan vermoed ik dat het probleem hem op de een of andere manier in de controller zit. Ik ben geen elektronica-guru, maar ik neem aan dat er een soort sensor in zit die accupower meet aan de hand van het aantal Ampere ofzo ? Zouden die Elite controllers allemaal problemen hebben met bijna lege accu's ?
Na lang speuren op internet heb ik hier en daar wat mensen gevonden met ons probleem. Allemaal hebben ze hun controller een maand of langer niet opgeladen en daarna kwam het probleem. Zowel het schoonmaken van de contacten als grof geweld hielpen niet.
Ik hou dit topic in de gaten, misschien komen we erachter hoe het opgelost kan worden. Bel in ieder geval naar Microsoft en vraag om een nieuwe batterypack en/of accu, want aan je 360 ligt het iig niet (scheelt je weer 1-2 weken zonder 360 zitten).
Say what again. SAY WHAT AGAIN. I dare you, I double dare you, motherfucker. Say what one more goddamn time.