abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:12:46 #1
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_70528454
Hoi.

Ik volg sinds kort zo'n fijn renschema van runinfo.nl. Ben inmiddels bij de zesde week, en wat schertst mijn verbazing? Mijn schenen doen auw. Voelde het eind vorige week al. Ik heb wat licht overgewicht, dus had rekening gehouden met eventuele pijn aan de knie, maar dit was nieuw voor mij. Na even zoeken kwam op de term shinsplints.

De uitleg op de website en de kenmerken zien er al vrij dramatisch uit. Ik heb niet het idee dat ik een blessure heb, maar als ik zo doorga komt die er wel. Wat betreft de kenmerken: vooral irritatie en pijn aan voorkant en binnenkant van mijn scheenbenen.

Is er een (ervaren) hardloper die mij hier wat meer over kan vertellen? Ik trek misschien wat vroeg aan de bel, maar wil het wel serieus nemen.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:14:24 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_70528521
Ik ben een ervaren FOK!er maar ik weet niet of jij er wat aan hebt.
Feyenoord Rotterdam
pi_70528680
Ik heb er ook last van
ben er mee naar de arts geweest die vertelde me dat ik eerst maar eens rontgenfoto's moest laten maken dan maar eens flink lang rusten ( weinig sporten ) en als dat niet werkte maar naar een fysio op zoek gaan...
maar heb er nu eigenlijk weinig last van.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:27:21 #4
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70529092
ik ben eerst naar fysio gegaan. behandeling gehad 2 x en daarna ging het wel weer.
vooral niet overbelasten!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_70529275
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:27 schreef Jumparound het volgende:
ik ben eerst naar fysio gegaan. behandeling gehad 2 x en daarna ging het wel weer.
vooral niet overbelasten!
wat voor behandeling?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:34:32 #6
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70529420
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:31 schreef Dowdoon het volgende:

[..]

wat voor behandeling?
schoktherapie

nee, iets met laagspanningsstroom op mn schenen, weet niet hoe het heet.
was wel lekker ook nog

Ik had er nog baat bij omdat ik vrij snel naar de fysio ben gegaan toen het zeer begon te doen.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_70529664
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:34 schreef Jumparound het volgende:

[..]

schoktherapie

nee, iets met laagspanningsstroom op mn schenen, weet niet hoe het heet.
was wel lekker ook nog

Ik had er nog baat bij omdat ik vrij snel naar de fysio ben gegaan toen het zeer begon te doen.
nou dan gaat ik ook maar ff snel een afspraakje maken
  dinsdag 30 juni 2009 @ 23:19:32 #8
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_70531159
Oke dan. Dan laat ik er ook geen gras over groeien! *grijpt telefoon*

Thanks!
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  woensdag 8 juli 2009 @ 01:31:29 #9
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_70767162
Ik heb hier ook wel eens last van gehad. Ik heb gewoon een week of wat (waarin ik ongeveer elke dag 10 km rende), op mijn tanden gebeten. Na die week of 2 was het voorbij en nergens meer last van.

Belangrijk is dat je zeker weet dat je goede schoenen en looptechniek hebt.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:54:09 #10
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_71382138
Ik voel me schenen soms ook.
Vandaag b.v weer.
Heel soms treedt het op, zal wel niet heel erg zijn dan hoop ik.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:25:08 #11
262414 Menchov
I feel good, No
pi_71618481
Het is heel verleidelijk om door te lopen want je wilt geen trainingsachterstand oplopen. Beginnende steekjes in spieren geven vrijwel altijd aan dat je de boel overbelast. Er is op zo'n moment maar 1 verstandige oplossing en dat is stoppen en een aantal dagen niet hardlopen.

Ik ben een ervaren hardloper en loop al enkele jaren 4 keer per week en ook ik ben in het eerste jaar heel vaak eigenwijs geweest, maar dit veroorzaakt vervelende blessures. Als je er mee blijft doorlopen heb je de kans dat het echt een langdurige blessure wordt. Als je meteen stopt en rust houdt dan heb je een grote kans dat het verdwijnt.
pi_71625522
Aangezien je net begonnen bent, heb je al wel goede hardloopschoenen, die aangemeten zijn in een hardloopzaak zodat je weet dat ze inderdaad bij jouw voeten en loopstijl passen? Zo niet, eerst dat regelen, rust nemen tot het niet meer pijnlijk is (2 weken ofzo?) en weer beginnen, eventueel ook een stukje terugstappen in je schema.
Misschien is het ook nodig dat je in plaats van 3x per week, 2x per week loopt (een tijdje) als het gevoelig blijft.

Als je al wel goede schoenen hebt en toch pijn, zou ik idd naar de fysiotherapeut gaan. Ik heb ook shin splints gehad terwijl m'n schoenen in orde waren, ik bleek wat doorgezakte voeten te hebben en kreeg versterkende oefeningen, daarna ging het beter.
pi_71625647
Ik heb er last van gehad en had 2 maanden fysio nodig (masseren/elektroapparaat) voordat het weg was, daarnaast natuurlijk absolute rust houden. Vrij vervelende hardnekkige blessure...
pi_71681912
Wat met name heel belangrijk is je loopsnelheid. Bij mogelijke pijn in de scheenbeen is het verstandig snelheid terug te nemen om het niet over te belasten. Daarbij is het heel belangrijk dat je een keer onder begeleiding gaat hardlopen. Je loophouding is vaak al erg bepalend, bij een verkeerde houding kan je blessures oplopen die niet nodig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')