abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70527388
Vraag : Ik heb een mobiel abbonement wat in gegaan is per 1 december 2008 voor 2 jaar. Nu heb ik gehoord van een nieuwe wet die in principe alle abbonementen langer dan 1 jaar ongeldig maakt, ofwel opzegpaar per maand. Betekent dat ik 1 december een nieuwe telefoon uit kan gaan zoeken?
  PR/Manusje van alles dinsdag 30 juni 2009 @ 21:47:14 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_70527428
tvp
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_70527505
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
tvp
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:49:07 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70527517
Tvp, ga morgen aan een 2 jarig abbo beginnen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70527630
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:49 schreef Hukkie het volgende:
Tvp, ga morgen aan een 2 jarig abbo beginnen.
1 Jaar dus hopelijk voor je
pi_70527683
Waar heb jij gevonden dat 2-jarige abonnementen niet rechtsgeldig zouden zijn? Naar mijn weten is het enige wat veranderd, dat je maandelijks op kan zeggen na afloop van de oorspronkelijke contractsduur.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:56:25 #7
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_70527793
Naar wat ik heb gehoord mogen contracten niet meer stilzwijgend worden verlengd. Dus dat je na het contract elke maand kunt opzeggen, en niet er weer een jaar aan vast zit... Heb niets gehoord over dat 2 jaar niet meer zou mogen...
You know, I've learned something today
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:07:03 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70528214
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:52 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

1 Jaar dus hopelijk voor je
Nee hoor, heb helemaal geen zin om ieder jaar een nieuw toestel uit te zoeken. Maar het is wel handig dat ik er na een jaar al vanaf kan als ik dat wil.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70528301
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:53 schreef Dennis101 het volgende:
Waar heb jij gevonden dat 2-jarige abonnementen niet rechtsgeldig zouden zijn? Naar mijn weten is het enige wat veranderd, dat je maandelijks op kan zeggen na afloop van de oorspronkelijke contractsduur.
Verschillende sites. Hier heb je er al vast 1 maar ik ga even meer bronnen bij elkaar grabbelen.
http://www.sanye.nl/2009/(...)n-abonnement-no-way/
pi_70528315
Gaat je niet lukken kameratski, dat telt alleen bij stilzwijgende verlengingen. jij hebt je handtekening onder dat contract van 2 jaar gezet, als ze er vervolgens nog een jaar aan vast plakken zonder dat je tekent of wat dan ook kan je opzeggen.

pauper
pi_70528542
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:09 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Verschillende sites. Hier heb je er al vast 1 maar ik ga even meer bronnen bij elkaar grabbelen.
http://www.sanye.nl/2009/(...)n-abonnement-no-way/
Dan zal je ze alleen voor de rechter moeten gaan slepen, want no way dat zij vrijwillig dat contract gaan ontbinden. Sowieso vind ik dit stukje niet helemaal duidelijk, want er staat geen verwijzing naar de uitspraak van de rechter in die zaken, misschien wogen er bepaalde factoren mee die niet algemeen gelden.
pi_70528561
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:09 schreef Luvjah het volgende:
Gaat je niet lukken kameratski, dat telt alleen bij stilzwijgende verlengingen. jij hebt je handtekening onder dat contract van 2 jaar gezet, als ze er vervolgens nog een jaar aan vast plakken zonder dat je tekent of wat dan ook kan je opzeggen.

pauper
Niks pauper, waarom langer ergens aan vast zitten als je er eerder af kan. Niet dat ik ontevreden ben ofzo...
Maargoed, zelfde trucje al eens gehad toen de wet nog zo was dat bij elke contractwijziging je mocht opzeggen, ook als het in het voordeel van de klant was. Toen had ik net 2 weken een nieuwe telefoon. Een dag later een nieuwe
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:16:27 #13
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_70528611
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:56 schreef ImMaxa het volgende:
Naar wat ik heb gehoord mogen contracten niet meer stilzwijgend worden verlengd. Dus dat je na het contract elke maand kunt opzeggen, en niet er weer een jaar aan vast zit... Heb niets gehoord over dat 2 jaar niet meer zou mogen...
Je zat er sowieso niet weer 1 of 2 jaar aan vast maar 3 maanden. In ieder geval bij de KPN, waar ik net vanaf ben, maar ik moest dus 3 maanden wachten. Mijn jaarcontract was sinds oktober afgelopen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_70528634
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan zal je ze alleen voor de rechter moeten gaan slepen, want no way dat zij vrijwillig dat contract gaan ontbinden. Sowieso vind ik dit stukje niet helemaal duidelijk, want er staat geen verwijzing naar de uitspraak van de rechter in die zaken, misschien wogen er bepaalde factoren mee die niet algemeen gelden.
Klopt. Vond het ook al raar als het wel zo zou zijn, want dan zouden een heleboel providers dikke verliezen draaien.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:17:52 #15
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_70528668
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:17 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Klopt. Vond het ook al raar als het wel zo zou zijn, want dan zouden een heleboel providers dikke verliezen draaien.
Trouwens, mocht het wel zo zijn. Dan lijkt het mij dat het voor nieuw afgesloten contracten zou gelden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_70528765
Wijzigingen telecomwet per 01/07/2009
Bron: Tweakers

In het wijzigingsvoorstel, dat dinsdag door de Eerste Kamer werd aangenomen, staat ook dat het makkelijker moet worden om telefoon- en internetabonnementen op te kunnen zeggen.Na afloop van de eerste contractperiode, zo staat in de hierziene wet, moet het mogelijk zijn om het contract per maand te kunnen opzeggen. Momenteel is dat nog niet het geval en worden deze abonnementen veelal automatisch jaarlijks verlengd.

Na afloop van de eerste contractperiode (helaas voor jouw was de en is de eerste periode voor 2 jaar aangegaan , en zit je er dus nog gewoon aan vast ....
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:20:30 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70528785
Ik denk dat een en ander heel erg afhangt van hoe je abonnement in elkaar zit. Als je een twee-jarig abonnement hebt gesloten om een toestel gratis, of met veel korting te krijgen, denk ik dat je een stuk minder sterk staat dan wanneer je al een toestel had en toch (om een of ander reden) een twee-jarig abonnement bent aangegaan.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70528837
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Bc_Hoogvliet het volgende:
Wijzigingen telecomwet per 01/07/2009
Bron: Tweakers

In het wijzigingsvoorstel, dat dinsdag door de Eerste Kamer werd aangenomen, staat ook dat het makkelijker moet worden om telefoon- en internetabonnementen op te kunnen zeggen.Na afloop van de eerste contractperiode, zo staat in de hierziene wet, moet het mogelijk zijn om het contract per maand te kunnen opzeggen. Momenteel is dat nog niet het geval en worden deze abonnementen veelal automatisch jaarlijks verlengd.

na afloop van de eerste : Na afloop van de eerste contractperiode (helaas voor jouw was de en is de eerste periode voor 2 jaar aangegaan , en zit je er dus nog gewoon aan vast ....
De verandering in de telecomwet en deze uitspraken van een rechter (of meerdere) staan los van elkaar.
pi_70528870
Zou wel fijn zijn als dat mogenlijk is. Ik heb nu een veel te duur mobiel contract en ben practisch niet te bereiken, laat staan dat ik zelf kan bellen of sms-en.
pi_70530298
Je kan gewoon opzeggen, alleen dan moet je wel afkopen..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_70536894
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:57 schreef mcintosh het volgende:
Je kan gewoon opzeggen, alleen dan moet je wel afkopen..
Wat er over het algemeen op neer komt op resterend aantal maanden * abbogeld per maand
  zondag 5 juli 2009 @ 23:08:42 #22
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_70685088
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:22 schreef zout-droppie het volgende:
Zou wel fijn zijn als dat mogenlijk is. Ik heb nu een veel te duur mobiel contract en ben practisch niet te bereiken, laat staan dat ik zelf kan bellen of sms-en.
Bel de klantenservice van je provider op, en geef aan dat je sinds *datum* op *locatie* niet meer gebeld kan worden/niet meer kan bellen, geen dekking heb (wat van toepassing is) en dan wordt dat dan verder onderzocht.
heb je je simkaart al in een andere foon geprobeerd?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_70685754
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:08 schreef knokkels het volgende:

[..]

Bel de klantenservice van je provider op, en geef aan dat je sinds *datum* op *locatie* niet meer gebeld kan worden/niet meer kan bellen, geen dekking heb (wat van toepassing is) en dan wordt dat dan verder onderzocht.
heb je je simkaart al in een andere foon geprobeerd?
Heb zelf enige tijd een compleet ander toestel gehad omdat mijn eigen toestel niet in orde was. En daarnaast zelf nog een toestel waarin ik ook geen bereik had.
Bij de phonehouse hadden ze ook al een vraag gehad of ze misschien bezig waren met de masten oid. aangezien in eens meer mensen totaal geen bereik meer hadden van zondag t/m woensdag 2 weken terug.
Zal ze inderdaad eens bellen.
pi_70702446
je contract loopt gewoon de 2 jaar waarvoor je het hebt afgesloten. daarna mogen ze het echter niet meer voor nog eens 2 jaar verlengen maar moet het gewoon maandelijks opzegbaar worden.

mocht de situatie al zijn zoals jij hoopte dat het zou zijn (wat dus niet zo is) zou dat allen voor contracten zijn die op of na de ingangsdatum van die wet in gegaan zijn. zou mooi zijn als dat even met terugwerkende kracht ingevoerd zou worden
pi_70731229
Als je veel zeurt krijg je vaak wel gelijk. Had eens een abbo van een kutprovider, maar die hadden destijds wel een toffe telefoon erbij voor niks, had ik geen bereik in mn eigen huis. Terwijl ze zeiden dat de dekking goed zou zijn. Uiteindelijk 2 maandjes dat abbo gehad, toen weer terug gegaan naar KPN. Mocht de telefoon houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')