1 Jaar dus hopelijk voor jequote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:49 schreef Hukkie het volgende:
Tvp, ga morgen aan een 2 jarig abbo beginnen.
Nee hoor, heb helemaal geen zin om ieder jaar een nieuw toestel uit te zoeken. Maar het is wel handig dat ik er na een jaar al vanaf kan als ik dat wil.quote:
Verschillende sites. Hier heb je er al vast 1 maar ik ga even meer bronnen bij elkaar grabbelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:53 schreef Dennis101 het volgende:
Waar heb jij gevonden dat 2-jarige abonnementen niet rechtsgeldig zouden zijn? Naar mijn weten is het enige wat veranderd, dat je maandelijks op kan zeggen na afloop van de oorspronkelijke contractsduur.
Dan zal je ze alleen voor de rechter moeten gaan slepen, want no way dat zij vrijwillig dat contract gaan ontbinden. Sowieso vind ik dit stukje niet helemaal duidelijk, want er staat geen verwijzing naar de uitspraak van de rechter in die zaken, misschien wogen er bepaalde factoren mee die niet algemeen gelden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:09 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Verschillende sites. Hier heb je er al vast 1 maar ik ga even meer bronnen bij elkaar grabbelen.
http://www.sanye.nl/2009/(...)n-abonnement-no-way/
Niks pauper, waarom langer ergens aan vast zitten als je er eerder af kan. Niet dat ik ontevreden ben ofzo...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:09 schreef Luvjah het volgende:
Gaat je niet lukken kameratski, dat telt alleen bij stilzwijgende verlengingen. jij hebt je handtekening onder dat contract van 2 jaar gezet, als ze er vervolgens nog een jaar aan vast plakken zonder dat je tekent of wat dan ook kan je opzeggen.
pauper
Je zat er sowieso niet weer 1 of 2 jaar aan vast maar 3 maanden. In ieder geval bij de KPN, waar ik net vanaf ben, maar ik moest dus 3 maanden wachten. Mijn jaarcontract was sinds oktober afgelopen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:56 schreef ImMaxa het volgende:
Naar wat ik heb gehoord mogen contracten niet meer stilzwijgend worden verlengd. Dus dat je na het contract elke maand kunt opzeggen, en niet er weer een jaar aan vast zit... Heb niets gehoord over dat 2 jaar niet meer zou mogen...
Klopt. Vond het ook al raar als het wel zo zou zijn, want dan zouden een heleboel providers dikke verliezen draaien.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan zal je ze alleen voor de rechter moeten gaan slepen, want no way dat zij vrijwillig dat contract gaan ontbinden. Sowieso vind ik dit stukje niet helemaal duidelijk, want er staat geen verwijzing naar de uitspraak van de rechter in die zaken, misschien wogen er bepaalde factoren mee die niet algemeen gelden.
Trouwens, mocht het wel zo zijn. Dan lijkt het mij dat het voor nieuw afgesloten contracten zou gelden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:17 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Klopt. Vond het ook al raar als het wel zo zou zijn, want dan zouden een heleboel providers dikke verliezen draaien.
De verandering in de telecomwet en deze uitspraken van een rechter (of meerdere) staan los van elkaar.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Bc_Hoogvliet het volgende:
Wijzigingen telecomwet per 01/07/2009
Bron: Tweakers
In het wijzigingsvoorstel, dat dinsdag door de Eerste Kamer werd aangenomen, staat ook dat het makkelijker moet worden om telefoon- en internetabonnementen op te kunnen zeggen.Na afloop van de eerste contractperiode, zo staat in de hierziene wet, moet het mogelijk zijn om het contract per maand te kunnen opzeggen. Momenteel is dat nog niet het geval en worden deze abonnementen veelal automatisch jaarlijks verlengd.
na afloop van de eerste : Na afloop van de eerste contractperiode (helaas voor jouw was de en is de eerste periode voor 2 jaar aangegaan , en zit je er dus nog gewoon aan vast ....
Wat er over het algemeen op neer komt op resterend aantal maanden * abbogeld per maandquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:57 schreef mcintosh het volgende:
Je kan gewoon opzeggen, alleen dan moet je wel afkopen..
Bel de klantenservice van je provider op, en geef aan dat je sinds *datum* op *locatie* niet meer gebeld kan worden/niet meer kan bellen, geen dekking heb (wat van toepassing is) en dan wordt dat dan verder onderzocht.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:22 schreef zout-droppie het volgende:
Zou wel fijn zijn als dat mogenlijk is. Ik heb nu een veel te duur mobiel contract en ben practisch niet te bereiken, laat staan dat ik zelf kan bellen of sms-en.
Heb zelf enige tijd een compleet ander toestel gehad omdat mijn eigen toestel niet in orde was. En daarnaast zelf nog een toestel waarin ik ook geen bereik had.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:08 schreef knokkels het volgende:
[..]
Bel de klantenservice van je provider op, en geef aan dat je sinds *datum* op *locatie* niet meer gebeld kan worden/niet meer kan bellen, geen dekking heb (wat van toepassing is) en dan wordt dat dan verder onderzocht.
heb je je simkaart al in een andere foon geprobeerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |