Wat nou als de jongen het leven als een zeer pijnlijke ziekte ervoer? Zo pijnlijk, dat hij niet verder wilde leven en er een eind aan maakte?quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:20 schreef Laureline het volgende:
Hm, even nadenken. Eigenlijk alleen wanneer er sprake zou zijn van een dodelijke, zeer pijnlijke ziekte. Bij iedere andere situatie lijken me nog zoveel andere mogelijkheden voorhanden...die minder tragisch zijn.,
Ja, ik weet dat zoiets kan, maar ik kan me daar zelf geen voorstelling bij maken. Dat er dan helemaal niets zou zijn waar de jongen nog van kon genieten of houden. Sterker nog, dat het allemaal pijnlijk zou zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:24 schreef vanhal het volgende:
[..]
Wat nou als de jongen het leven als een zeer pijnlijke ziekte ervoer? Zo pijnlijk, dat hij niet verder wilde leven en er een eind aan maakte?
zat ik ook al aan te denken...quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:09 schreef cerror het volgende:
Vroege pubertijd?
Ik denk dat in deze zijn ouders het beste in staat zijn de situatie in te schatten. Zij hebben de jongen 10 jaar meegemaakt, zij zijn degenen die een dergelijke reactie kunnen geven. Vind je een dergelijke reactie niet kloppen, of vind je de reactie nonsens, dan ontneem je vind ik daarmee de ouders hun recht op verdriet en verwerking. Je erkent namelijk door te zeggen dat hun reactie nonsens is niet dat ze hun zoon hebben gekend.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:35 schreef Laureline het volgende:
Ja, ik weet dat zoiets kan, maar ik kan me daar zelf geen voorstelling bij maken. Dat er dan helemaal niets zou zijn waar de jongen nog van kon genieten of houden. Sterker nog, dat het allemaal pijnlijk zou zijn.
En ik merk ook dat ik die doodswens van een 10-jarige minder als iets definitiefs kan zien, dan wanneer het om een volwassene zou gaanOmdat ik denk dat zijn leven over bijvoorbeeld 2 jaar zo heel anders had kunnen zijn en voelen. En dat maakt het extra tragisch.
Uiteraard. Ik denk ook niet dat iemand de ouders ook iets kwalijk neemt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:58 schreef vanhal het volgende:
Wellicht, maar ik vind niet dat je daarom als ouder niet mag uiten hoe je over een dergelijke gebeurtenis denkt/voelt.
Tja, Ik zou vooral boos zijn op mezelf. Omdat ik blijkbaar tekort geschoten ben. Hoe kun je nou de keuze van een 10 jarige om zelfmoord te plegen respecteren? Zijn leven is amper begonnen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:02 schreef N.icka het volgende:
Ik vind het wel mooi hoor om als ouders over je eigen kind te kunnen zeggen dat je zijn beslissing respecteerd. Zij kennen hem het beste
Ik denk ook wel dat ze boos zijn, maar dat kan je op allerlei manieren uiten. Ik heb het idee dat ze gewoon wilde laten zien dat ondanks deze tragedie, ze nog steeds van hun zoon hielden daar hoort ook respect bij imhoquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, Ik zou vooral boos zijn op mezelf. Omdat ik blijkbaar tekort geschoten ben. Hoe kun je nou de keuze van een 10 jarige om zelfmoord te plegen respecteren? Zijn leven is amper begonnen.
Het schijnt? Graag een bron, ik hou er niet van als er ongefundeerde roddels de wereld in worden geholpen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:07 schreef endr0me het volgende:
Weetniet of 't al gemeld was maar het schijnt dat het beste mannetje ook op verschillende scholen had gezeten; vader is schijnbaar geen makkelijke man en heeft met eerdere scholen ruzie gehad.
Ok, aangenomen dat het geen fijne man is, wat voor betrekking heeft dat gegeven verder op het verhaal? Kun je daar meer inzicht over geven?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:43 schreef endr0me het volgende:
Nouja ik woon in het dorp, en heb het van meerdere mensen gehoord, inclusief mn tante waarvan mn neefje ook op de school zit. Laat ik het zo zeggen: volgens de verhalen is het geen fijne man.
Owjah, hij is ook Dierenarts.. of zou dat ook een roddel zijn?![]()
On-ge-loof-lijk......quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:34 schreef endr0me het volgende:
Het zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld, wat ik heb gehoord was het een doodongelukkige jongen.
Hetgeen wat nu eigenlijk iedereen die ze een beetje kennen zeggen is: 'vind je het gek, met zo'n vader'.
Dat dat soort domme mensen hun oordeel al klaar hebben en blijkbaar de vader de schuld geven van dit soort dingen. Ook de opmerking dat de vader blijkbaar invloed op het gedrag van het kind heeft, is echt te achterlijk voor woorden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Waarom vind je dit On-ge-loof-lijk?
Nou ja, net zo goed als hij niet weet of het zo is, kan jij niet weten of het NIET zo is natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat dat soort domme mensen hun oordeel al klaar hebben en blijkbaar de vader de schuld geven van dit soort dingen. Ook de opmerking dat de vader blijkbaar invloed op het gedrag van het kind heeft, is echt te achterlijk voor woorden.
Klopt, ik weet niet hoe het zit, maar ik ben dan ook niet degene die pretendeert te weten hoe het zit. Zomaar, omdat er in een sneu dorpje wat verhalen rondgaan, er vanuit gaan dat het dús zo is, is gewoon te sneu voor woorden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, net zo goed als hij niet weet of het zo is, kan jij niet weten of het NIET zo is natuurlijk.
Ik onderschrijf je conclusie niet he...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:31 schreef endr0me het volgende:
Precies, het is heel aannemelijk dat een tiran van een man echt wel invloed heeft gehad op het gedrag van z'n kind. Er wonen hier aardig wat conservatieve gekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |