abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70590030
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:20 schreef Laureline het volgende:

Hm, even nadenken. Eigenlijk alleen wanneer er sprake zou zijn van een dodelijke, zeer pijnlijke ziekte. Bij iedere andere situatie lijken me nog zoveel andere mogelijkheden voorhanden...die minder tragisch zijn.,
Wat nou als de jongen het leven als een zeer pijnlijke ziekte ervoer? Zo pijnlijk, dat hij niet verder wilde leven en er een eind aan maakte?
pi_70592453
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:24 schreef vanhal het volgende:

[..]

Wat nou als de jongen het leven als een zeer pijnlijke ziekte ervoer? Zo pijnlijk, dat hij niet verder wilde leven en er een eind aan maakte?
Ja, ik weet dat zoiets kan, maar ik kan me daar zelf geen voorstelling bij maken. Dat er dan helemaal niets zou zijn waar de jongen nog van kon genieten of houden. Sterker nog, dat het allemaal pijnlijk zou zijn.
En ik merk ook dat ik die doodswens van een 10-jarige minder als iets definitiefs kan zien, dan wanneer het om een volwassene zou gaan Omdat ik denk dat zijn leven over bijvoorbeeld 2 jaar zo heel anders had kunnen zijn en voelen. En dat maakt het extra tragisch.
pi_70592717
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:09 schreef cerror het volgende:
Vroege pubertijd?
zat ik ook al aan te denken...
En vreemde reactie van de ouders, we respecteren zijn keus....klinkt als te volwassen opvoeden, teveel weet voor zo'n jochie, wat eigenlijk niet zou moeten.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_70593120
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 21:35 schreef Laureline het volgende:

Ja, ik weet dat zoiets kan, maar ik kan me daar zelf geen voorstelling bij maken. Dat er dan helemaal niets zou zijn waar de jongen nog van kon genieten of houden. Sterker nog, dat het allemaal pijnlijk zou zijn.
En ik merk ook dat ik die doodswens van een 10-jarige minder als iets definitiefs kan zien, dan wanneer het om een volwassene zou gaan Omdat ik denk dat zijn leven over bijvoorbeeld 2 jaar zo heel anders had kunnen zijn en voelen. En dat maakt het extra tragisch.
Ik denk dat in deze zijn ouders het beste in staat zijn de situatie in te schatten. Zij hebben de jongen 10 jaar meegemaakt, zij zijn degenen die een dergelijke reactie kunnen geven. Vind je een dergelijke reactie niet kloppen, of vind je de reactie nonsens, dan ontneem je vind ik daarmee de ouders hun recht op verdriet en verwerking. Je erkent namelijk door te zeggen dat hun reactie nonsens is niet dat ze hun zoon hebben gekend.
Ik ken dit voorval enkel vanuit de media, dus wie ben ik om te oordelen over de reactie van de ouders. Die arrogantie zul je in ieder geval nooit van mij zien.

De reactie van de ouders geeft voor mij aan dat er iets met de jongen was wat ik me waarschijnlijk nooit zal kunnen voorstellen of mee zal maken. Vooral de reactie van de schooldirecteur bevestigd dit voor mij. Dat laatste, de reactie van de schooldirecteur, is voor mij een belangrijke bevestiging, omdat een school ingeval van een niet functionerend gezin dit zal signaleren.
pi_70594610
Tsja, díe arrogantie is zo ongeveer het basisingrediënt van alle internetforums
Maar ik blijf het geen 'nonsens' , maar wel vanuit mijn eigen beperkte denkraam onbegrijpelijk vinden. Het zal voor de ouders vast heel logisch zijn, dat ze zo'n keuze van hun zoon van 10 jaar respecteren, maar ik vind zoiets zeggen zelfs een beetje gevaarlijk.
pi_70594753
Ben benieuwd, wat vind je daar gevaarlijk aan dan?
pi_70595102
Als er met zóveel berusting en begrip wordt gereageerd, vraag ik me af hoe dat overkomt op een ander kind dat misschien wel met dezelfde plannen rondloopt. Het zou dan kunnen lijken, even overtrokken gezegd, alsof zelfmoord plegen op je 10e best een reële optie is.
pi_70595694
Wellicht, maar ik vind niet dat je daarom als ouder niet mag uiten hoe je over een dergelijke gebeurtenis denkt/voelt.
pi_70604944
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:58 schreef vanhal het volgende:
Wellicht, maar ik vind niet dat je daarom als ouder niet mag uiten hoe je over een dergelijke gebeurtenis denkt/voelt.
Uiteraard. Ik denk ook niet dat iemand de ouders ook iets kwalijk neemt.
pi_70605652
Weetniet of 't al gemeld was maar het schijnt dat het beste mannetje ook op verschillende scholen had gezeten; vader is schijnbaar geen makkelijke man en heeft met eerdere scholen ruzie gehad.
Brett Holman
pi_70606155
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:02 schreef N.icka het volgende:
Ik vind het wel mooi hoor om als ouders over je eigen kind te kunnen zeggen dat je zijn beslissing respecteerd. Zij kennen hem het beste
Tja, Ik zou vooral boos zijn op mezelf. Omdat ik blijkbaar tekort geschoten ben. Hoe kun je nou de keuze van een 10 jarige om zelfmoord te plegen respecteren? Zijn leven is amper begonnen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:55:09 #287
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70607309
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, Ik zou vooral boos zijn op mezelf. Omdat ik blijkbaar tekort geschoten ben. Hoe kun je nou de keuze van een 10 jarige om zelfmoord te plegen respecteren? Zijn leven is amper begonnen.
Ik denk ook wel dat ze boos zijn, maar dat kan je op allerlei manieren uiten. Ik heb het idee dat ze gewoon wilde laten zien dat ondanks deze tragedie, ze nog steeds van hun zoon hielden daar hoort ook respect bij imho

Aan geven dat je vreselijk boos bent, zal toch een rare indruk achter laten, vooral bij leeftijdgenootjes, die niet de zelfde emoties kennen als veel users hier, die ook ouder zijn. En zonder dat ik te bot wil overkomen...slechts een beetje ...is het natuurlijk wel zo, dat veel meningen hier, over deze uitspraak van zijn ouders, erg gekleurd zijn juist omdat veel users zelfs ouder zijn.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_70608212
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:07 schreef endr0me het volgende:
Weetniet of 't al gemeld was maar het schijnt dat het beste mannetje ook op verschillende scholen had gezeten; vader is schijnbaar geen makkelijke man en heeft met eerdere scholen ruzie gehad.
Het schijnt? Graag een bron, ik hou er niet van als er ongefundeerde roddels de wereld in worden geholpen.
pi_70608767
Nouja ik woon in het dorp, en heb het van meerdere mensen gehoord, inclusief mn tante waarvan mn neefje ook op de school zit. Laat ik het zo zeggen: volgens de verhalen is het geen fijne man.

Owjah, hij is ook Dierenarts.. of zou dat ook een roddel zijn?
Brett Holman
pi_70609756
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:43 schreef endr0me het volgende:
Nouja ik woon in het dorp, en heb het van meerdere mensen gehoord, inclusief mn tante waarvan mn neefje ook op de school zit. Laat ik het zo zeggen: volgens de verhalen is het geen fijne man.

Owjah, hij is ook Dierenarts.. of zou dat ook een roddel zijn?
Ok, aangenomen dat het geen fijne man is, wat voor betrekking heeft dat gegeven verder op het verhaal? Kun je daar meer inzicht over geven?
pi_70612787
Het zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld, wat ik heb gehoord was het een doodongelukkige jongen.

Hetgeen wat nu eigenlijk iedereen die ze een beetje kennen zeggen is: 'vind je het gek, met zo'n vader'.
Brett Holman
pi_70612870
Kun je er meer over vertellen? Aan dergelijke flarden info heb je niet veel.
pi_70613038
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:34 schreef endr0me het volgende:
Het zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld, wat ik heb gehoord was het een doodongelukkige jongen.

Hetgeen wat nu eigenlijk iedereen die ze een beetje kennen zeggen is: 'vind je het gek, met zo'n vader'.
On-ge-loof-lijk......
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70613039
Nee, want meer weet ik er nog niet van.. ik zeg alleen wat ik tot dusver gehoord heb.
Brett Holman
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:22:20 #295
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70614602
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

On-ge-loof-lijk......
Waarom vind je dit On-ge-loof-lijk?
pi_70614715
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Waarom vind je dit On-ge-loof-lijk?
Dat dat soort domme mensen hun oordeel al klaar hebben en blijkbaar de vader de schuld geven van dit soort dingen. Ook de opmerking dat de vader blijkbaar invloed op het gedrag van het kind heeft, is echt te achterlijk voor woorden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 juli 2009 @ 15:29:24 #297
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70614841
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat dat soort domme mensen hun oordeel al klaar hebben en blijkbaar de vader de schuld geven van dit soort dingen. Ook de opmerking dat de vader blijkbaar invloed op het gedrag van het kind heeft, is echt te achterlijk voor woorden.
Nou ja, net zo goed als hij niet weet of het zo is, kan jij niet weten of het NIET zo is natuurlijk.
pi_70614899
Precies, het is heel aannemelijk dat een tiran van een man echt wel invloed heeft gehad op het gedrag van z'n kind. Er wonen hier aardig wat conservatieve gekken.
Brett Holman
pi_70614918
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ja, net zo goed als hij niet weet of het zo is, kan jij niet weten of het NIET zo is natuurlijk.
Klopt, ik weet niet hoe het zit, maar ik ben dan ook niet degene die pretendeert te weten hoe het zit. Zomaar, omdat er in een sneu dorpje wat verhalen rondgaan, er vanuit gaan dat het dús zo is, is gewoon te sneu voor woorden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 juli 2009 @ 15:32:28 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70614924
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:31 schreef endr0me het volgende:
Precies, het is heel aannemelijk dat een tiran van een man echt wel invloed heeft gehad op het gedrag van z'n kind. Er wonen hier aardig wat conservatieve gekken.
Ik onderschrijf je conclusie niet he...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')