Onderzoekstherapie duurde 6 wekenquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
TS heeft het over narcistische trekjes, dat is nog geen persoonlijkheidsstoornis.
Daarnaast wordt er getwijfeld over ADHD, dyslexie, hoogbegaafdheid, laagbegaafdheid etc. Allemaal zaken die al op jonge leeftijd vastgesteld kunnen worden.
TS: hoe lang zou die onderzoekstherapie destijds duren?
[..]
Het kan ook zijn dat de ene een zorgmelding heeft gedaan bij Jeugdzorg en er toen door Jeugdzorg verdere informatie is opgevraagd.
Ik hou zo veel voor me, zo weten niet veel mensen dat ik echt depressief ben (naast een psycholoog, eentje die nooit iets doorlulde van de 1 op 1 gesprekken, dat vond ik geweldig), niemand weet iets van me en ik gedraag me gewoon ''spontaan'' en blij als mensen tegen me praten...quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:45 schreef Duimelot het volgende:
[..]
2 mensen hebben na met jou te hebben gesproken t gevoel gehad dat ze het noodzakelijk vonden jeugdzorg te benaderen
dat geeft wel aan dat hetgeen je aan hun verteld hebt niet zomaar iets is anders zullen ze dat niet doen
of dit nu hetzelfde is of niet is een tweede.
als er zoveel verschillende diagnoses zijn zou dat wellicht kunnen komen doordat je je regelmatig geheel anders voelt, voordoet of verteld!!?
dat zou weer aangeven dat er iets toch niet helemaal in orde is met je.....
Dat heeft te maken met een drastische verandering in mijn leven. Die ik nog maar aan 1 persoon heb verteld... na 1 jaar pas.... En die verandering kwam hmm... 11 maanden en 5 dagen geleden...quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:58 schreef Xennia het volgende:
[..]
Die 6 weken had je best school kunnen missen. Nu functioneer je helemaal niet meer.
dan is het misschien de manier van je verwoorden waardoor men geschrokken is samen met het nalaten van andere dingen verwoorden!?quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:02 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Ik hou zo veel voor me, zo weten niet veel mensen dat ik echt depressief ben (naast een psycholoog, eentje die nooit iets doorlulde van de 1 op 1 gesprekken, dat vond ik geweldig), niemand weet iets van me en ik gedraag me gewoon ''spontaan'' en blij als mensen tegen me praten...
Er is niks met me mis, ze vonden gewoon het hele ''Ik heb geen zin om sociale contacten'' gedoe zo verschrikkelijk om een of andere reden. Ik was niet van plan contacten te maken tot ik teminste 18-20 was sinds ik de kinderen om me heen helemaal niet mocht en volwassenen gingen wel
Kinderen zijn nog irrationeler dan volwassenen... en ik kan sommige volwassenen al niet echt uitstaan...
Zelf zou ik denken hoogbegaafdheid sinds alle IQ tests tussen de 120-140 uitkwamen en ik kreeg ook iets van 'niet te testen' of zoiets... Maarja dat kan ook aan mij liggen want ik ben behoorlijk arrogant over mijn intelligentie... meerdere mensen hebben wel gezegd dat ik van VWO naar HAVO ben afgezakt omdat ik op de basisschool geen flikker hoefde te doen en op de middelbare school wel wat meer
Maar autistisch ben ik niet... Ik begrijp gevoelens en heb ook medeleven met mensen, taalgebruik is ook goed maar wel een beetje anders omdat ik niet verschrikkelijk veel contact met mensen heb. Daarnaast boeien veranderingen in omgeving en het algemene leven me ook niet echt... ik vind het juist leuker, ik haat routine en ik heb ook niet zoiets van dat ik me raar beweeg of zoiets, ook blink ik niet echt uit in iets... ik ben gewoon goed in meeste dingen (woot arrogantie)
Oh en er is ook ooit wel eens gezegd van dat ik gepest ben dat ik dan ook nog eens 'wraak' wilde nemen ofzo dus ben ik een gevaar voor de maatschappijAlsof ik ooit iemand echt iets aan zou doen... ik plaats mezelf in mensen... ik heb verschrikkelijk veel schuldgevoel en medeleven, maar kan het wel aan de kant zetten
Zouden ze het eigenlijk nog kunnen verlengen na augustus? De tijd waarin ik dan die voogd krijg? Toch niet met een jaar want in mei word ik 18...quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:09 schreef Duimelot het volgende:
[..]
dan is het misschien de manier van je verwoorden waardoor men geschrokken is samen met het nalaten van andere dingen verwoorden!?
als je daar zegt: ik hoef geen contact met anderen, dat kan me gestolen worden en ik neem nog wel wraak op die kinderen die me gepest hebben. Tsja in deze maatschappij met van die geflipte die opeens op school in de aula hun schoolgenoten beginnen neer te knallen wordt ben dan een beetje bangig.
Je geeft wel hier aan dat je echt depressief bent, ik zou als ik jou was dit toch wel ergens aankaarten, er is nml echt wel wat aan te doen en minder/ niet depressief is t leven gewoon een stuk leuker
verder dan even volhouden tot je 18 bent dan ben je van jeugdzorg verlost.
Nope, Jeugdzorg kan doorgaan tot 21 en soms met een uitloop/overgang naar 23. Dit doen ze omdat ze soms midden in een traject zitten en dan is het slecht om opeens te stoppen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:09 schreef Duimelot het volgende:
verder dan even volhouden tot je 18 bent dan ben je van jeugdzorg verlost.
Dat kunnen ze, voor jou helaas, dus wel doen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:13 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Zouden ze het eigenlijk nog kunnen verlengen na augustus? De tijd waarin ik dan die voogd krijg? Toch niet met een jaar want in mei word ik 18...
Kunnen inderdaad, maar dan is het een uitzonderlijk geval.quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nope, Jeugdzorg kan doorgaan tot 21 en soms met een uitloop/overgang naar 23. Dit doen ze omdat ze soms midden in een traject zitten en dan is het slecht om opeens te stoppen.
[..]
Dat kunnen ze, voor jou helaas, dus wel doen.
Maar ben ik dan zoon uitzondering? In 10 maanden onder toezicht ben ik in therapie gestopt en... heb ik nog steeds geen psycholoog...quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nope, Jeugdzorg kan doorgaan tot 21 en soms met een uitloop/overgang naar 23. Dit doen ze omdat ze soms midden in een traject zitten en dan is het slecht om opeens te stoppen.
[..]
Dat kunnen ze, voor jou helaas, dus wel doen.
Dat valt wel mee hoor. Vroeger werd vaak de hulpverlening meteen stop gezet als je 18 werd, maar tegenwoordig zijn ze daar zoooo huiverig mee. De (jeugd)groepen breiden niet voor niets uit naar 21 en soms zelfs naar 23. Voor sommige mensen is de overstap van (vrijwillig) jeugd naar (vrijwillig) volwassen te groot, waardoor men stopt en het risico groter is dat men terug in een oud patroon valt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:17 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kunnen inderdaad, maar dan is het een uitzonderlijk geval.
Ik heb geen idee hoe dat bij jou is. Ik denk dat ze gewoon (zoals wel vaker) ontzettend traag & laks zijn...quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:27 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Maar ben ik dan zoon uitzondering? In 10 maanden onder toezicht ben ik in therapie gestopt en... heb ik nog steeds geen psycholoog...
Zijn ze nou zo lui bij mij of is er niks mis met me?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |