Hoezo opvoeding niet aan kunnen? Ze zijn harstikke goede ouders!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:31 schreef Xennia het volgende:
Waarom kunnen jouw ouders de opvoeding niet aan?
Ik ben nooit echt depressief verklaard maar ik loop al 2 jaar van: het boeit me niet meer hoe lang en of ik leef... daarbij voel ik me leeg en heb alle symptomen van depressie, devolgende:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:06 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Maar ben je ook echt depressief? En waarom zou je alleen voor een depressie onder toezicht gesteld worden? Ik vind je verhaal vaag.
Zoek topic: Geen toekomst... heb ik ongeveer de helft van de punten neergezet... de andere helft hou ik bij mezelfquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je eerst nou eens verteld waarom je depressief bent
Jeugdzorg heeft het nog nooit over depressie gehad, ze ontkennen dat ik depressief ben... Het is ook nog nooit echt verklaard...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:10 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Vind je verhaal erg onsamenhangend. Er wordt iets gesignaleerd en jij loopt ervoor weg.
Gek he dat je jeugdzorg achter je aan krijgt. ?!
Eindelijk hoor ik dat ook eensquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:03 schreef Re het volgende:
tsja, die symptomen klinken toch vrij ernstig hoor...
Gesloten inrichting, slapen en alles...quote:
Ik wist niet dat ik narcistisch was sinds ik niet eens wist dat dat woord bestondquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:12 schreef Re het volgende:
ze willen je niet vasthouden simpel omdat je wat narcistisch bent ingesteld, maar dat had je zelf ook wel door toch?
Welke school? Ik ben met school gestopt door concentratieproblemen en mezelf kut voelen de hele dag...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:17 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Hoe gaat het op school? Heb je vrienden?
Zodra je 18 bent kunnen ze je (vrijwel) niks meer maken, dus wat dat betreft hoef je je niet zo een zorgen te maken op dat gebied.quote:
Voor zo ver ik weet kan er een OTS uitgesproken worden wanneer een kind langdurig ongeoorloofd spijbelt van school. Het is echter wel een laatste redmiddel. Er gaat een heel traject aan vooraf van gesprekken met ouders, kind en school, bureau HALT, boetes, taakstraffen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:48 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Hoezo opvoeding niet aan kunnen? Ze zijn harstikke goede ouders!
Ik ben opgevoed met manieren en mn ouders helpen me met alles wat ze kunnen, ik was altijd al een beetje raar dus ze hebben me op zoveel sociale vaardigheidstrainingen gedaan en psychologen gegeven... ook op een priveschool van 30.000 per jaar gezet voor 4 jaar.... dus serieus klaag niet over mijn ouders, ze doen alles voor me...
En mijn andere 3 zusjes gaat het gewoon goed mee hoor, sociaal en mentaal
Toen jeugdzorg kwam heb ik niet gespijbeld, ik heb in de 1ste gespijbeld door pesten maar dat is al 4-5 jaar geleden...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet kan er een OTS uitgesproken worden wanneer een kind langdurig ongeoorloofd spijbelt van school. Het is echter wel een laatste redmiddel. Er gaat een heel traject aan vooraf van gesprekken met ouders, kind en school, bureau HALT, boetes, taakstraffen.
Wat hebben jouw ouders, school en de leerplichtambtenaar ondernomen om jou weer naar school te krijgen?
Heb je verder met politie/justitie te maken gehad?
Ik heb zoveel vragenlijsten van 100-400 vragen ingevuld over mezelf... en alsof 4-5 verschillende psychologen en sociale vaardigheidstrainers het echt mis kunnen hebben.... of ze moeten allemaal iets anders zeggen... zoals in mijn gevalquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:32 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zodra je 18 bent kunnen ze je (vrijwel) niks meer maken, dus wat dat betreft hoef je je niet zo een zorgen te maken op dat gebied.
Maar daarnaast denk ik dat jeugdzorg toch wel op de juiste plaats is als ik lees hoe je "bent" als het ware. Dit is natuurlijk erg kort en puur vanuit tekst, maar als ik lees wat voor symptomen je hebt is dat niet niks.
Heb je weleens (misschien heb ik eroverheen gelezen hoor) een echt psychologisch onderzoek gehad, en iets met de DSM? (Diagnostisch model om te bepalen wat voor stoornissen er spelen bij iemand, aan de hand van symptomen).
Hoe lang zou die onderzoekstherapie duren dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:55 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Toen jeugdzorg kwam heb ik niet gespijbeld, ik heb in de 1ste gespijbeld door pesten maar dat is al 4-5 jaar geleden...
En jeugdzorg en dat soort instanties hebben geen reden gegeven om onder toezicht stelling, het was alleen omdat ik niet sociaal was en geen vrienden had... depressie wisten ze niks van... dat heb ik tussen mijzelf en mijn (vroegere) nieuwste psycholoog mee gehad... die was geweldig, die lulde niks door
Depressie wisten mn ouders niet eens tot een half jaar geleden... ik hield het heel erg voor mezelf... opgekropt en als iemand iets vroeg dan 'acteerde' ik gewoon van: eventjes spontaan doen
OTS hebben ze gegeven omdat mijn ouders me niet in therapie (onderzoekstherapie) wilde omdat ik dan niet verder kon met mijn school... na die zooi ben ik verder gegaan met school en een maand of 2 geleden ben ik ermee gestopt door concentratieproblemen, slaapproblemen en depressie
De rechtzaak was niet echt positief over mij toen ik daar helemaal nerveus aan kwam... maar ik zal het rapport nog wel eens opzoeken voor julliequote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:59 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hoe lang zou die onderzoekstherapie duren dan?
En nogmaals heb je verder met politie/justitie te maken gehad?
Ik snap dat je niet alle persoonlijke details op tafel wilt gooien, maar er ontbreekt iets belangrijks in jouw verhaal. OTS wordt echt niet zo maar uitgesproken.
Heb je het rapport van de Raad gelezen? Zijn jullie er tegen in beroep gegaan oid?
Pff ik weet dat niemand me kan helpen... ik ben al aan alle punten geholpen... Noem maar iets op en wedden dat een van mijn psychologen dat al heeft gezegdquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:09 schreef rene90 het volgende:
Een depressie kom je niet zomaar overheen, en vooral is het zelf enorm lastig om dit te doen en zal je toch echt die begeleiding nodig hebben. Zoals ik het lees ben je schuw voor de hulp die je aangeboden wordt. Je geeft aan gesloten te zijn in bepaalde punten van je leven, ik denk dat je juist (naar de juiste personen) open moet zijn hierover, wil je echt aan jezelf gaan werken.
Ik wil ook hulp (zucht wat irritant om alles maar dan ook alles uit te leggen), ik zoek ook hulp en ik vroeg ook aan die gozer van jeugdzorg (in een van de 4 gesprekken die ik met hem had) of ik een psycholoog mocht hebben....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:22 schreef rene90 het volgende:
Je moet het inderdaad zelf willen, en daarmee doel ik ook op het je openstellen voor de hulp die je aangeboden wordt. Ik denk dat je eerder mogelijkheden zoekt om om het probleem heen te gaan, dan een oplossing te vinden voor het probleem zelf. Dan verveel je je misschien niet en denk je er niet aan, maar er komt een tijd dat je je weer verveelt.
Een psycholoog wil zelf onderzoeken wat er met je aan de hand is en die neemt dat niet 1,2,3 van de cliënt zelf aanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:32 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Nu krijg ik een psycholoog van hem ergens volgende maand en die gaat me ook behandelen om de verkeerde redenen... ik heb gezegd dat ik depressief was en me de hele dag door kut voel maar die gozer luistert maar niet
Nee, ik heb dingen in vertrouwen gezegd en ze mogen dat niet zomaar doorlullenquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:06 schreef Duimelot het volgende:
2 mensen die los van elkaar aan de bel trekken en contact op nemen met jeugdzorg.... zegt toch al wel iets
Dat geldt alleen voor persoonlijkheidsstoornissenquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:39 schreef littledrummergirl het volgende:
stoornissen mogen pas gediagnosticeerd worden na je 18e, het zou kunnen dat je daarom nog geen officiële diagnose hebt.
nu mogen ze enkel zeggen dat je kenmerken hebt van dit of dat.
dat is narcisme toch ook?quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor persoonlijkheidsstoornissen
2 mensen hebben na met jou te hebben gesproken t gevoel gehad dat ze het noodzakelijk vonden jeugdzorg te benaderenquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:41 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Nee, ik heb dingen in vertrouwen gezegd en ze mogen dat niet zomaar doorlullen
Zwijgplicht?
Zwijgplicht: Als er geen geval van nood is (voor de persoon zelf, andere leden lopen geen gevaar,…), moet je het geheim bewaren (niet tegenover de ouders). Aan de politie mag je dus niks zeggen. Enkel een rechter kan je verplichten te spreken, indien hij dit nodig acht. Als je je niet aan de zwijgplicht houdt kan je vervolgd worden. Bij vrijwilligers houdt men wel rekening met het feit dat men vaak niet goed op de hoogte is van wat kan en wat niet kan.
En serieus waarom ben ik zoon probleemkind? Geen 2 verschillende mensen zeggen dat ik hetzelfde probleem heb... in totaal heb ik al 10 syndromen / 3 leerziektes en ben ik hoogbegaafd en daarbij laagbegaafdIk heb gewoon geen vrienden en ik heb er nooit echt behoefte aan gehad, nog steeds niet echt verschrikkelijk veel, alleen om een beetje mezelf af te leiden... en misschien is het wel leuk
TS heeft het over narcistische trekjes, dat is nog geen persoonlijkheidsstoornis.quote:
Het kan ook zijn dat de ene een zorgmelding heeft gedaan bij Jeugdzorg en er toen door Jeugdzorg verdere informatie is opgevraagd.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:45 schreef Duimelot het volgende:
[..]
2 mensen hebben na met jou te hebben gesproken t gevoel gehad dat ze het noodzakelijk vonden jeugdzorg te benaderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |