FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Laswerk APK
Walter-Egodinsdag 30 juni 2009 @ 18:39
Mijn trouwe vierwieler moet binnenkort weer voor een APK weg. Ik heb zelf al e.e.a. aan afkeurpuntjes gespot en die ben ik aan het oplossen. Bij het nalopen van mijn auto kwam ik echter ook redelijk wat roest aan de onderzijde tegen. Volgens mij blijf ik nog wel onder de APK-grenzen (misschien net aan!). Ik weet echter niet zeker of deze roestplekken per definitie tot afkeur leiden, maar ik los het het liefste sowieso netjes op. Aangezien ik zelf niet kan lassen moet ik dit dus uitbesteden. Omdat ik niet heel veel budget heb en het financieel ook niet aantrekkelijk is om vele honderden euro's aan het laswerk te besteden ben ik op zoek naar een bedrijf of persoon in Den Haag die APK laswerk kan doen. Ik heb al e.e.a. zitten googlen en kom daarbij twee bedrijfjes tegen.

Het betreft overigens hooguit 6 stukjes van misschien 10 x 10 cm welke gelast moeten worden.
Daniel1976dinsdag 30 juni 2009 @ 18:59
Ik een slopert in amersfoort die doet het voor paar tientjes.
Zoiets moet je in den haag ook wel kenne vinde
MouseOverdinsdag 30 juni 2009 @ 22:59
Let er met budget laswerk goed op of het goed gedaan wordt. Als er gewoon een paar plaatjes op "geplakt" worden vallen ze er volgend jaar weer uit.
68Chevelledinsdag 30 juni 2009 @ 23:50
Laat hem maar eerst keuren, 6 x10x10 plaatjes vervangen kost je klauwen (lees honderden) euro's, nou, en dan kan hij afgekeurd worden en heb jij een schadeindicatie voor een geeltje
Mikkiedinsdag 30 juni 2009 @ 23:54
Doe het gewoon goed of doe het niet en koop een ander vehikel. Vooral doorgerotte dorpels enzo hebben ook nog wel íets met veiligheid te maken...
#ANONIEMwoensdag 1 juli 2009 @ 16:52
Leuk, een Opel topic...
T42woensdag 1 juli 2009 @ 17:26
gewoon keuren en dan pas maken... bij afkeur heb je meestal een week of 3 om het te maken
Walter-Egowoensdag 1 juli 2009 @ 21:54
Ahhh, okay. Ik heb intussen e.e.a. nagezocht over de roestregeltjes (de zeer versimpelde versie!) en dat stemt me iets positiever: enige mate van roestvorming is toegestaan. Eerst nog even mijn claxon maken en dan maar een afspraak maken.
Sometimesvrijdag 3 juli 2009 @ 11:50
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:54 schreef Walter-Ego het volgende:
Ahhh, okay. Ik heb intussen e.e.a. nagezocht over de roestregeltjes (de zeer versimpelde versie!) en dat stemt me iets positiever: enige mate van roestvorming is toegestaan. Eerst nog even mijn claxon maken en dan maar een afspraak maken.
Mocht het toch nog nodig zijn, ik heb goede ervaringen met Piet de Lasser op de Cilliersstraat (bij de Steijnlaan).
Prijzen zijn ook bijzonder vriendelijk.
Walter-Egovrijdag 3 juli 2009 @ 19:22
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:50 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Mocht het toch nog nodig zijn, ik heb goede ervaringen met Piet de Lasser op de Cilliersstraat (bij de Steijnlaan).
Prijzen zijn ook bijzonder vriendelijk.
Die had ik inmiddels ook al gevonden. Ziet er uit als een oude vakidioot op hun website. Bedankt voor de tip!
fokkieslimvrijdag 3 juli 2009 @ 21:11
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:52 schreef BroesWillems het volgende:
Leuk, een Opel topic...

Verrek je was me voor.

Is het een opel
Walter-Egovrijdag 3 juli 2009 @ 21:17
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:11 schreef fokkieslim het volgende:

[..]

Verrek je was me voor.

Is het een opel
IceFreakvrijdag 3 juli 2009 @ 21:58
Ik gok op een Astra tussen het jaar 91 en 97
Walter-Egozaterdag 4 juli 2009 @ 02:42
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:58 schreef IceFreak het volgende:
Ik gok op een Astra tussen het jaar 91 en 97
Alle Opels na de Kadett C vind ik per definitie ruk. Ik heb een Opel Rekord D uit '72, 4-deurs sedan. Als god zou kunnen rijden, dan heeft hij vier wielen en heb ik hem in eigendom. Hij roest wel een beetje, maar dat mag op zijn leeftijd wel.
#ANONIEMmaandag 6 juli 2009 @ 10:53
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 02:42 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Alle Opels na de Kadett C vind ik per definitie ruk. Ik heb een Opel Rekord D uit '72, 4-deurs sedan. Als god zou kunnen rijden, dan heeft hij vier wielen en heb ik hem in eigendom. Hij roest wel een beetje, maar dat mag op zijn leeftijd wel.

idd, na 1980 ging het hard achteruit met de vormgeving van de auto's van Opel.

Heb je een foto van je rekord?

Heb zelf een Ascona uit '73.
ktnxbyemaandag 6 juli 2009 @ 10:55
Een Opel roest toch al in de folder?
68Chevellemaandag 6 juli 2009 @ 11:24
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:53 schreef BroesWillems het volgende:

[..]


idd, na 1980 ging het hard achteruit met de vormgeving van de auto's van Opel.

Heb je een foto van je rekord?

Heb zelf een Ascona uit '73.
De mooiste Opel komt altijd nog uit 1965

error_404maandag 6 juli 2009 @ 12:36
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:24 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

De mooiste Opel komt altijd nog uit 1965

[ afbeelding ]
Dat was nog eens een Opel
Walter-Egomaandag 6 juli 2009 @ 19:39
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:53 schreef BroesWillems het volgende:

[..]


idd, na 1980 ging het hard achteruit met de vormgeving van de auto's van Opel.

Heb je een foto van je rekord?

Heb zelf een Ascona uit '73.
Vet! Ascona A is ook god op wielen. En de hele VS-gerichte modellenreeks is ook gaaf. Ik sterf bijna liever in een mooie ouwe Opel dan dat ik gewond raakt in een modern koekblik.

Ik baal er enorm van dat het merendeel van de Opel liefhebbers meer in het oosten van het land woont. Ik kijk regelmatig rond op een oldtimer opelforum, maar echt veel verder kom ik daar ook niet mee (gelukkig ook weinig noodzaak). In Den Haag rijden er echter nog wel veel rond, maar voor zover ik weet is er geen opelclubje o.i.d. Er zijn best veel dingen die ik als leek met een beetje klooien wel kan doen (met name elektra e.d.), maar voor motorische zaken of laswerk o.i.d. kom ik er niet uit, mede wegens gebrek aan sleutelplek.

Foto vanuit m'n huis:
Walter-Egomaandag 6 juli 2009 @ 19:43
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:55 schreef ktnxbye het volgende:
Een Opel roest toch al in de folder?
Zelfs de nietjes van de folder roestten al voordat ie in de brievenbus lag.
68Chevellemaandag 6 juli 2009 @ 22:17
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:39 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Vet! Ascona A is ook god op wielen. En de hele VS-gerichte modellenreeks is ook gaaf. Ik sterf bijna liever in een mooie ouwe Opel dan dat ik gewond raakt in een modern koekblik.

Ik baal er enorm van dat het merendeel van de Opel liefhebbers meer in het oosten van het land woont. Ik kijk regelmatig rond op een oldtimer opelforum, maar echt veel verder kom ik daar ook niet mee (gelukkig ook weinig noodzaak). In Den Haag rijden er echter nog wel veel rond, maar voor zover ik weet is er geen opelclubje o.i.d. Er zijn best veel dingen die ik als leek met een beetje klooien wel kan doen (met name elektra e.d.), maar voor motorische zaken of laswerk o.i.d. kom ik er niet uit, mede wegens gebrek aan sleutelplek.

Foto vanuit m'n huis:
[ afbeelding ]
Oef.....een vinyl dak, daarvan wil je ook niet weten wat eronder ligt :S
Walter-Egodinsdag 7 juli 2009 @ 07:49
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:17 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Oef.....een vinyl dak, daarvan wil je ook niet weten wat eronder ligt :S

Ssssst!
68Chevelledinsdag 7 juli 2009 @ 07:59
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 07:49 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Ssssst!
#ANONIEMdinsdag 7 juli 2009 @ 09:23
ik heb ook een vinyl dakje... daar durf ik idd niet onder te kijken...

68Chevelledinsdag 7 juli 2009 @ 10:17
Maak er anders inderdaad samen ff een Opel-topic van, ik vind het allebei vrij leuke autootjes, al ben ik vaak wat minder gecharmeerd van het simpele interieur van de Pre-1990 Opels
#ANONIEMdinsdag 7 juli 2009 @ 10:36
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:17 schreef 68Chevelle het volgende:
Maak er anders inderdaad samen ff een Opel-topic van.
De Topic Titel klopt al...
Walter-Egodinsdag 7 juli 2009 @ 19:19
Inderdaad: Roest = Opel! Het liefst zou een Opel open wielen hebben: ze proberen zo hard die wielkasten kwijt te raken!

Ik hoop eigenlijk ooit een Commodore A coupé te kunnen vinden en te 'moderniseren' (lees = alle roest de wereld uit helpen en motorisch upgraden). Daar zou ik de rest van mijn leven wel in willen rijden. Voorwaarden zijn een goede sleutelplaats en veel geld.
PlarkPlarkvrijdag 10 juli 2009 @ 11:52
net alsof Golf 1 en Golf 3 niet wil roesten
Die roesten ook waar je bij staat, maar ach, alles is te lassen he
kevin20vtvrijdag 10 juli 2009 @ 11:59
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:19 schreef Walter-Ego het volgende:
Inderdaad: Roest = Opel! Het liefst zou een Opel open wielen hebben: ze proberen zo hard die wielkasten kwijt te raken!

Ik hoop eigenlijk ooit een Commodore A coupé te kunnen vinden en te 'moderniseren' (lees = alle roest de wereld uit helpen en motorisch upgraden). Daar zou ik de rest van mijn leven wel in willen rijden. Voorwaarden zijn een goede sleutelplaats en veel geld.
Maak je eens heul gauw terug naar je K&W appartement-verbouwtopic
Daar heb ik al veel te lang niets meer zien gebeuren
#ANONIEMvrijdag 10 juli 2009 @ 12:03
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:52 schreef PlarkPlark het volgende:
net alsof Golf 1 en Golf 3 niet wil roesten
Die roesten ook waar je bij staat, maar ach, alles is te lassen he
Dat klopt, maar zo erg als de gemiddelde Opel kadett is het niet, tenminste, dat is mijn ervaring (kadett E en een Ascona A nu).
#ANONIEMvrijdag 10 juli 2009 @ 12:07
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:59 schreef kevin20vt het volgende:

[..]
Trouwens, jij hebt de nodige ervaring met een Golf IV. Ik ben zelf rustig aan het kijken naar Golf IV 2.3 V5, heb jij daar nog enige ervaring mee, puntjes waar je bij deze motor op moet letten?