(en kent iemand nog paar leuke chill liedjes?)
of Beef - Beef are gonna wreck it ook heel lekker nummer
Echt geweldig!
De opbouw van dit nummer zit geweldig in elkaar... Begint lekker zweverig, dan komt er een geweldige bass in... dan de blazers heel ff... met natuurlijk nog steeds die bass... Op de achtergrond zijn nu fragmenten van een vrouw te horen... De werking van stereo is ook geweldig... Het geluid gaat namelijk van links naar rechts en weer trug... Het blijft een lekker zweverig nummer.... na ongeveer 3 minuten komt de piano erbij, dit geeft weer een extra dimensie... licht op de achtergrond hoor je ook af en toe een koor... de tonen worden iets hoger en op het moment dat je denkt dat het niet hoger kan, worden het opeens weer stil... vanuit die stilte werkt het nummer zich weer op met spacy geluiden... Er komt nu een man die wat diepzinnig dingen zegt... ook dit gaat weer lekker heen en weer tussen de boxen... als deze fase afgelopen is, zijn er 5 minuten voorbij... De bass komt weer lekker naar voren. Je merkt dat er weer iets gaat gebeuren... de toen werken weer naar een hoogtepunt, en dan begint de zangeres te zingen... erg lekker gezongen... lekker zweverig... het ritme van de eerste minuten komt terug, die tekst is goed, niet van dat geneuzel over liefdes, gewoon lekker vaag... na 8 minuten komt de man weer trug met zijn wijsheden over voetbal (of welke andere balsport ook)... na 8 en een halve minuut komt er een gitaartje bij in de stijl van Ennio Morricone... en dan na 9 minuten komt het vetste stuk... een vette climax naar een nog vettere bass... hierna wordt er nog een stuk gezongen en na 10 minuten is het nummer zo ongeveer afgelopen... de laatste minuut is lekker rustig zodat je goed na kunt denken over wat een geweldig nummer dit is...
Is dit wat je bedoelde?!?!?!
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 15-04-2002 19:02]
Gewoon omdat 'ie prachtig is, een van de weinige nummers die liefde zo goed kan omschrijven.
Sorry, moet er toch nog een tweede aan toevoegen vind ik hoor:
Brothers In Arms van Dire Straits, de live versie van On The Night. Dat is ook een definitie van muzikale perfectie, prachtig hoe dat nummer beschrijft hoe erg oorlog eigenlijk is.
Allebei rock trouwens.
[Dit bericht is gewijzigd door TimMer1981 op 15-04-2002 18:55]
[Dit bericht is gewijzigd door RiXiR op 15-04-2002 18:49]
er zitten gewoon alle ingredienten van een goed metal nummer in:
-up tempo stukken
-langzamere stukken met mooie melodie
-opzwepende riffs
-goede tekst
-hoog meeschreeuw gehalte
-mooie solo en een snelle solo
-hoog schop gehalte
[Dit bericht is gewijzigd door Metal_Mart op 15-04-2002 18:50]
En anders Always (ook van Bon Jovi)
Ja ik weet het zijn er 2, maar hieruit kan ik echt niet kiezen
Chuck Mangione- children of Sanchez (de lange versie)
Echt super mooie jazz muziek waar van ik helemaal uit mn dak ga.
Met bugel solo, trompet solo, gitaar solo en sax solo]
Muse - Sunburn
Argumentatie: Ik vint muse over het algemeen niet zo goet, maar dit nummer is niet egt totaal muse agtig, deels omdat het ene piano liet is. Het riff is super mooi, de zang is mooi en hoe matt zingt is ook geweldig. Op de studio versie klinkt de piano ook nog eens hartstikke mooi.
[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 15-04-2002 19:22]
quote:Bedankt voor de tip. Klinkt erg goed zeg! Ik kende dit nummer van Hooverphonic nog niet... Kewl
Op maandag 15 april 2002 18:59 schreef Gorro het volgende:
Update Hooverphonic Visions zie boven
Echt geweldig nummer. Helemaal mooi is het om dit nummer te draaien met meteen daarna de volgende twee nummers (portrait of the dead countess en lustmord and wargasm).
Die zijn ook fantastisch...
quote:Kewl... die hele recensie tog niet voor nix getypt, hoewel ik het natuurlijk graag gedaan heb. Weer een goed excuus om *nog* een keer dat nummer te draaien
Op maandag 15 april 2002 19:31 schreef Xhorder het volgende:[..]
Bedankt voor de tip. Klinkt erg goed zeg! Ik kende dit nummer van Hooverphonic nog niet... Kewl
Heerlijk vieze slepende blues, mooie rauwe stem, gave text... superlekker
Op de een of andere manier kan ik dit nummer altijd wel terugherleiden op een situatie die op dat moment in m'n hoofd rondgaat.
al honderden keren gehoord, maar houd het nog steeds niet droog
het zijn er 2 kweet ut, maar kan echt niet kiezen
quote:* Gorro kicked
Op maandag 15 april 2002 18:45 schreef Gorro het volgende:
Hooverphonic - Visions (geniale plaat van 11 minuten!!!) Zeldzame schoonheid...De opbouw van dit nummer zit geweldig in elkaar... Begint lekker zweverig, dan komt er een geweldige bass in... dan de blazers heel ff... met natuurlijk nog steeds die bass... Op de achtergrond zijn nu fragmenten van een vrouw te horen... De werking van stereo is ook geweldig... Het geluid gaat namelijk van links naar rechts en weer trug... Het blijft een lekker zweverig nummer.... na ongeveer 3 minuten komt de piano erbij, dit geeft weer een extra dimensie... licht op de achtergrond hoor je ook af en toe een koor... de tonen worden iets hoger en op het moment dat je denkt dat het niet hoger kan, worden het opeens weer stil... vanuit die stilte werkt het nummer zich weer op met spacy geluiden... Er komt nu een man die wat diepzinnig dingen zegt... ook dit gaat weer lekker heen en weer tussen de boxen... als deze fase afgelopen is, zijn er 5 minuten voorbij... De bass komt weer lekker naar voren. Je merkt dat er weer iets gaat gebeuren... de toen werken weer naar een hoogtepunt, en dan begint de zangeres te zingen... erg lekker gezongen... lekker zweverig... het ritme van de eerste minuten komt terug, die tekst is goed, niet van dat geneuzel over liefdes, gewoon lekker vaag... na 8 minuten komt de man weer trug met zijn wijsheden over voetbal (of welke andere balsport ook)... na 8 en een halve minuut komt er een gitaartje bij in de stijl van Ennio Morricone... en dan na 9 minuten komt het vetste stuk... een vette climax naar een nog vettere bass... hierna wordt er nog een stuk gezongen en na 10 minuten is het nummer zo ongeveer afgelopen... de laatste minuut is lekker rustig zodat je goed na kunt denken over wat een geweldig nummer dit is...
Is dit wat je bedoelde?!?!?!
krijg altijd het gevoel dat de meeste mensen die op zo'n topic reageren, niet eerst het hele topic lezen... (ze geven nu namelijk helemaal geen motivatie meer). Ik zou het zonde vinden dat zo'n geweldig nummer in de vergetelheid raakt, dus kick ik hem nog ff, zodat ik meer mensen kan laten genieten van dit nummer (SPAM )
zitten trouwens lekkere nummers tussen
quote:Dit nummer luister ik nu dus... Zooooo mooi! Kan het wel 10 keer achter elkaar horen!!!
Op maandag 15 april 2002 20:02 schreef ToMaSZ het volgende:
Bush - GlycerineOp de een of andere manier kan ik dit nummer altijd wel terugherleiden op een situatie die op dat moment in m'n hoofd rondgaat.
Brilliant stuk van 9½ minuten waar ieder instrument perfect in elkaar overvloeit. Tekstueel ook heel erg goed, en de tekst spreekt mij persoonlijk ook heel erg aan. Mooie piano solo in het midden, en een hele mooi gitaar solo aan het einde. Een nummer wat naar een climax word opbouwd. Zonder enige twijfel het mooiste nummer wat ik ooit heb gehoord.... en het op één na mooiste nummer volgt in mijn lijstje pas op grote afstand.
Toasters - east side beat.
Dan toch maar:
Green Lizard - Requiem II
Genre: Rock (ja?!)
Hard nummer, met een tekst die goed bij je momenten past als je je weer eens wat minder fijn voelt.
En Gorro: ik ben nav je recensie dat nummer aan het downen. En die van Dr.Daggla (Liquid Air) ook btw
gewoon keihard hakken en raven, daar houd dj.pillenslikker wel van
quote:Een liedje?
Op maandag 15 april 2002 18:48 schreef huupke het volgende:
op dit moment: Dj Tiesto - Lethal Industry
[Dit bericht is gewijzigd door D.Rose op 16-04-2002 19:36]
quote:Is idd ook wel een kewl nummer
Op dinsdag 16 april 2002 19:25 schreef keeper het volgende:
Green Lizard - Requiem II
quote:
En Gorro: ik ben nav je recensie dat nummer aan het downen.
quote:Ik heb het net ff gedownload en geluisterd. Zeker een heel mooi nummer
Op maandag 15 april 2002 18:45 schreef Gorro het volgende:
Hooverphonic - Visions (geniale plaat van 11 minuten!!!) Zeldzame schoonheid...
quote:zeker weten gabber!
Op dinsdag 16 april 2002 19:36 schreef D.Rose het volgende:[..]
Een liedje?
quote:ik vond er geen zak aan, altooo muziek
Op dinsdag 16 april 2002 19:38 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Ik heb het net ff gedownload en geluisterd. Zeker een heel mooi nummer
quote:da's fijn voor je, knul
Op dinsdag 16 april 2002 19:40 schreef Dj.Pillenslikker het volgende:[..]
ik vond er geen zak aan, altooo muziek
quote:Je bent een beetje in de war.
Op dinsdag 16 april 2002 19:39 schreef Dj.Pillenslikker het volgende:[..]
zeker weten gabber!
quote:boeie als je er maar op kan hakken
Op dinsdag 16 april 2002 19:43 schreef D.Rose het volgende:[..]
Je bent een beetje in de war.
Teveel pillen?
Een liedje is met tekst enzo.
Refrein en couplet zegt je iets?
quote:Ga jij maar weer fijn pillen slikken...
Op dinsdag 16 april 2002 19:40 schreef Dj.Pillenslikker het volgende:[..]
ik vond er geen zak aan, altooo muziek
-edit-
DOH !!! en bedankt
[Dit bericht is gewijzigd door Cheiron op 16-04-2002 19:50]
quote:Ik neem aan dat je Goo Goo Dolls - Iris bedoeld...
Op dinsdag 16 april 2002 19:48 schreef Cheiron het volgende:
Goog Goo Dolls, gewoon heerlijk nummer.. een gevoelsmatige kwestie .. niet uit te leggen ..
Letters to cleo - Pizzacutter
genre: uptempo altorock
waarom: het is gewoon het ultieme nummer van de ultieme band in 'mijn' genre muziek (zie ergens een topic over alto gitaarbandjes met zangeres).
owh en ook Tool - Eulogy
ennuh
A perfect Circle - The Hollow (btw luister vooral niet de rest van hun, dit is hun enige goede numme, vindt ik. maar wat wil je, ik geloof dat de zanger van Tool er aan mee heeft geholpen )
fuk, dat zijn er al weer 3......
Yello - The Race
Beetje rock, met een een super melodie, dan nog die mannen stem over een of andere wegrace erdoorheen, Prachtig
Gewoon een briljant nummer!! Gewoon luisteren....
Volgende maand is het waarschijnlijk weer een ander nummer
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 01:45 schreef Ronah het volgende:
Stuck denk ik wel van Stacy Orrico!
*I Hate You, But I Love You!*
Die is ook goed, maar ik vind Linkin' Park, met Breaking the Habit toch écht het beste.
Krijg elke keer nog kippenvel, en als ik een beetje emotioneel ben hou ik de wangetjes ook niet droog...
Mocht ik vroegtijdig komen te overlijden () dan moeten ze dat nummer draaien!
geweldig nummer, ik krijg er echt kippevel van, maar dat krijg ik bij de gehele cd van deze geweldige band. Ook zie ik nu steeds die reclame voor me met die dolfijnen
Heerlijk nummertje
quote:Yeah, you're abandoned,
Op maandag 15 april 2002 19:20 schreef Troublegum het volgende:
Ignite - Veteran
toen dat nummer uitkwam had ik nog zo'n mp3-player, en ik ververste iedere dag alle liedjes, behalve Veteran.. heeft er zeker een half jaar opgestaan, kreeg 'r gewoon geen genoeg van.. topper!
Helemaal mee eens.. mooie zang, geweldige gitaar partijen, super drummer
eigenlijk is heel de cd gewoon fantastisch
Vind ik geweldig nummer..die stem..de opbouw van t liedje. en de tekst hé!
quote:chill: Diva destruction - In dreaming
Op maandag 15 april 2002 18:35 schreef Noodie het volgende:
.(en kent iemand nog paar leuke chill liedjes?)
cool: Symphony x - divine wings of tragedy
Vandaag ga ik dan ook voor Lateralus, uiteraard van Tool.
quote:
Black then white are all i see in my infancy.
red and yellow then came to be, reaching out to me.
lets me see there is so much more and
beckons me to look thru to these infinite possibilities.
as below, so above and beyond, I imagine
drawn outside the lines of reason.
Push the envelope. Watch it bend.
quote:Oeh, en dan de 12 minuten live versie
Op maandag 18 augustus 2003 21:44 schreef merino het volgende:
Lynyrd Skynyrd - Free Bird
Iedere keer als ik dit melancholieke en toch doordenderende liedje hoor, moet ik gewoon springen... bass voluit...
quote:vanzelf sprekend he
Op maandag 18 augustus 2003 21:44 schreef Grayburn het volgende:[..]
Oeh, en dan de 12 minuten live versie
.
quote:* theofiel172 heeft hier niets aan toe te voegen...
Op maandag 11 augustus 2003 11:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Street spirit (fade out) van RadioheadKrijg elke keer nog kippenvel, en als ik een beetje emotioneel ben hou ik de wangetjes ook niet droog...
heel vreemd....maar als ik meezing houd ik wel eens een oog dicht...net als Thom Yorke altijd heeft...
Temple of the Dog - Reach Down
Maargoed ik kies denk ik dan steeds een ander nummer .
quote:
Op maandag 15 april 2002 21:22 schreef SportsIllustrated het volgende:
Queen- Bohemian Rapsody live op Wembley
quote:Het is bedtijd
Op maandag 11 augustus 2003 01:45 schreef Ronah het volgende:
Stuck denk ik wel van Stacy Orrico!
*I Hate You, But I Love You!*
Go on and close the curtains, cause al we need is candelight.
Moooi liedje
(langeleden trouwens dat ik iets gepost heb)
tja ik kan moeilijk uitleggen waarom het zo goed is, maar nummer kan ik echt zo vaak achter elkaar horen
verreweg beste nummer ooit!
Kan ik 100x op een dag horen en nog niet genoeg van krijgen...
Schitterend, maar ik heb ook persoonlijke herinneringen aan dit nummer
Gouryella - Tenshi
(heeft ook een lekkere clip)
Het is gewoon mooi, en je kan goed meezingen.
"And I don't want the world to see me, because I don't think that they'd understand. When everything's meant to be broken, I just want you to know who I am."
[Dit bericht is gewijzigd door sunnyboy2001 op 19-08-2003 15:57]
CLip is opgenomen op Ibiza. Is al tig maal gecoverd. Clip gaat over man(kaal) met zonnenbril met platenkoffer die over het eiland loopt.
wie wie ?? helpt me ?
Je kan er zo lekker op mee blerren!
quote:ah jij was degene met die mars in de auto
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:00 schreef Beaker het volgende:
Bat out of hell - Meat LoafJe kan er zo lekker op mee blerren!
quote:Energy 52 - Café del Mar
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:57 schreef Gucciman27 het volgende:
Kan niet op de naam komen.CLip is opgenomen op Ibiza. Is al tig maal gecoverd. Clip gaat over man(kaal) met zonnenbril met platenkoffer die over het eiland loopt.
wie wie ?? helpt me ?
(correct me if I'm wrong)
ja ja ja!!!! ik weet het het zijn er 2, maar ik vind ze allebei supergaaf, gewoon typisch MDB gevoelig, duister, meeslepend.
Lekker mee bleren op Aaron,s vocalen.
Geweldig sfeervol nummer. De melancholiek, het beeld dat geschetst wordt, de herkenbaarheid van het thema. Heerlijk nummer.
Bruce heeft gewoon de stem er voor.
Volgens mij is het een orgel of iets vergelijkbaars wat dominant aanwezig is. Past precies bij het nummer.
quote:Inderdaad! Dit is nou een goed nummer! Of Bruce Springsteen (and E-street band) 41 Shots???
Op dinsdag 16 april 2002 19:52 schreef DrMarten het volgende:
Bruce Springsteen - Thunder Road.
In een woord geweldig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |