abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70693886
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:05 schreef huhggh het volgende:

[..]

Slecht nieuws van jaren geleden?
Mogen eigen negatieve ervaringen van niet zo lang geleden ook, of wimpel jij dat hier ook maar even weg als het negatief is?
Als jij het zo goed weet, vertel jij mij dan eens op welke dag JohnDope uit eigen ervaring meemaakte dat de treindienst door blaadjes op de rails in het honderd liep. En dan graag recentelijk, zeg maar herfst 2008. Niet jaren terug toen het in het nieuws kwam hč.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2009 11:24:43 ]
pi_70695055
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Als jij het zo goed weet, vertel jij mij dan eens op welke dag JohnDope uit eigen ervaring meemaakte dat de treindienst door blaadjes op de rails in het honderd liep. En dan graag recentelijk, zeg maar herfst 2008. Niet jaren terug toen het in het nieuws kwam hč.
Dat valt inderdaad reuze mee. Ik ben echter al de tel kwijt geraakt hoe vaak ik vertraging had omdat er een goederentrein voor mijn intercity reed. Heel frustrerend.
pi_70696156
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb het niet de ervaringen van JohnDope, maar over mijn eigen slechte ervaringen met het OV tov de verademing van een auto.

Het begint al bij het feit dat ik op m'n tram/bus/trein moet wachten, en ik nu zo m'n auto in kan stappen en overal direct naar toe kan gaan waar ik maar wil.
Dat moet ik met het OV niet willen, tenzij ik alle tijd van de wereld heb....maar dat gaat met werkende mensen nogal lastig.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_70696783
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:28 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik heb het niet de ervaringen van JohnDope, maar over mijn eigen slechte ervaringen met het OV tov de verademing van een auto.
Okee.
quote:
Het begint al bij het feit dat ik op m'n tram/bus/trein moet wachten, en ik nu zo m'n auto in kan stappen en overal direct naar toe kan gaan waar ik maar wil.
Dat moet ik met het OV niet willen, tenzij ik alle tijd van de wereld heb....maar dat gaat met werkende mensen nogal lastig.
Dat hangt maar net van het beroep af.

Er zijn beroepen waarbij het inderdaad heel belangrijk is dat je zo in de auto kan stappen en overal heen kan gaan. Bijvoorbeeld als je als huisarts huisbezoeken moet doen, of als je vertegenwoordiger van een bedrijf bent.

Maar de meeste mensen hebben gewoon een 9 tot 5 baan. Die hoeven helemaal niet overal direct naartoe te kunnen gaan waar ze heen willen. Eén busverbinding die op tijd bij het werk is, is dan genoeg. En het ochtendritme kun je aanpassen aan de tijd dat je bij de halte moet zijn, zodat je niet lang hoeft te wachten.

Alleen rijdt op bedrijventerreinen rijdt vaak niet die ene busverbinding, en dan houdt het natuurlijk op.
pi_70699869
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:58 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat valt inderdaad reuze mee. Ik ben echter al de tel kwijt geraakt hoe vaak ik vertraging had omdat er een goederentrein voor mijn intercity reed. Heel frustrerend.
Dat probleem heb ik ook vaak. Of dat er een stoptrein voor rijdt. Meestal is het echter gewoon een domme fout van een conducteur, die even niet wachtte tot de Intercity voor hun uit vertrokken was. Maar daarna kunnen ze er nou eenmaal niets meer aan doen. Daarom wordt in de Randstad hoog tijd voor 4-sporige baanvakken!
pi_70700571
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:18 schreef Frezer het volgende:

Je leest er fiks langs he? Dat het wél werkt in de grote stad had ik ook al gemeld. Helaas hebben andere sectoren dan overheid en de dienstensector geen geld voor een mooie centrum locatie.
Oké, daar geef ik je gelijk. Ik zie echter nog steeds niet waarom veel mensen gewoon té gemakszuchtig zijn(het woord 'lui' zou onbeleefd overkomen) om aansluitend vervoer te nemen.
quote:
Wederom, tijdswinst op een traject als maastricht - adam is niet iets waar de gemiddelde forens wat mee opschiet.
Als de gemiddelde forens daar niets mee opschiet dan verbieden ze zichelf dus het argument te gebruiken 'de auto is sneller'.
quote:
Okay, OV bij een lage bevolkingsdichtheid kan, alleen moeten die bussen en treinen daarvoor logischerwijs bijna leeg rond rijden en dus fiks gesubsidieerd gaan worden. Je hebt wat geld over?
Da's waar. Ik heb wat zitten googlen; misschien is de baantaxihiervoor een beter alternatief.
quote:
het grootste deel van de werkende bevolking hoeft helemaal niet in het centrum te zijn, en de meeste bedrijven hebben een parkeerterrein/garage.
Waarom gaan ze dan niet werken in de industrieterreinen van hun eigen stad? Is meestal op fietsafstand, heb je meteen minder autoverkeer.

P.S. Goh, wat een rommel was het vanochtend weer op de snelwegen. Twee ongelukken, botlektunnel dicht. Het gaat weer eens lekker.

[ Bericht 1% gewijzigd door IntercityAPT op 06-07-2009 15:37:18 ]
pi_70705193
Kijk jij ooit wel eens naar wat iets kost, IntercityAPT? Je komt allemaal wel leuk met heel ambitieuze plannen maar wie moet dat allemaal gaan betalen? Ik snap niet dat jij niet gewoon kunt accepteren dat lang niet alles via het OV gunstig, betaalbaar en/of efficient is.
pi_70705265
Het is voor mij heel simpel, de keuze is:

1.45 uur met het OV of 1 uur met de auto.

Wat denk je dat ik kies?
pi_70705748
quote:
Op maandag 6 juli 2009 16:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
Kijk jij ooit wel eens naar wat iets kost, IntercityAPT? Je komt allemaal wel leuk met heel ambitieuze plannen maar wie moet dat allemaal gaan betalen? Ik snap niet dat jij niet gewoon kunt accepteren dat lang niet alles via het OV gunstig, betaalbaar en/of efficient is.
Maverick_tfd, ik weet heus wel wat het allemaal kost. Maar als ik nou eens met dure, ambitieuze plannen voor het asfalt kom, vind je dat dan nog steeds erg? Ik denk het niet. Dat is wat ik nou weer niet snap. Ik weet heus wel dat voor sommigen de auto de enige optie is, maar dit gaat over de hele bevolking van Nederland. Een filevrij Nederland, vaarvan de oplossing niet (deels) bij het OV ligt, is niet haalbaar. Echt een jaren '60 mentaliteit. Wegverbreding? Schei toch uit. Dat zal pas geld kotsen. Ik accepteer het gewoon niet dat mensen er vreemd van opkijken dat het OV niet aan hun eisen voldoet, terwijl velen niet weten dat het jarenlang door de overheid uit het oog verloren is.

[ Bericht 1% gewijzigd door IntercityAPT op 06-07-2009 17:14:00 ]
pi_70707335
quote:
Op maandag 6 juli 2009 16:43 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ik accepteer het gewoon niet dat mensen er vreemd van opkijken dat het OV niet aan hun eisen voldoet, terwijl velen niet weten dat het jarenlang door de overheid uit het oog verloren is.
Nou moet je niet doen alsof de regering niks uitgeeft aan spoorweginfrastructuur.

Na de Tweede Wereldoorlog zijn talloze spoorlijnen geëlektrificeerd, dubbelsporig gemaakt. Er zijn nieuwe lijnen gebouwd (Flevolijn, Zoetermeerlijn, Schiphollijn en Zuidtak). Er zijn trajecten viersporig gemaakt, vele nieuwe stations gebouwd, spoorlijnen ondergronds gelegd (Best, Rijswijk, Almelo, Rotterdam Blaak). Overal is elektronische, computergestuurde verkeersleiding geďnstalleerd. De stations zijn over het algemeen goed onderhouden. Het aantal reizigers stijgt, de treinen rijden vaak en ze gaan alsnog steeds vaker rijden.

Het kan natuurlijk altijd beter, maar behalve Japan en Zwitserland zul je denk ik geen ander land op de hele wereld vinden waar het treinverkeer zo goed geregeld is als hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2009 17:26:42 ]
pi_70707721
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou moet je niet doen alsof de regering niks uitgeeft aan spoorweginfrastructuur.

Na de Tweede Wereldoorlog zijn talloze spoorlijnen geëlektrificeerd, dubbelsporig gemaakt. Er zijn nieuwe lijnen gebouwd (Flevolijn, Zoetermeerlijn, Schiphollijn en Zuidtak). Er zijn trajecten viersporig gemaakt, vele nieuwe stations gebouwd, spoorlijnen ondergronds gelegd (Best, Rijswijk, Almelo, Rotterdam Blaak). Overal is elektronische, computergestuurde verkeersleiding geďnstalleerd. De stations zijn over het algemeen goed onderhouden. Het aantal reizigers stijgt, de treinen rijden vaak en ze gaan alsnog steeds vaker rijden.

Het kan natuurlijk altijd beter, maar behalve Japan en Zwitserland zul je denk ik geen ander land op de hele wereld vinden waar het treinverkeer zo goed geregeld is als hier.
Oké, misschien baseer ik mijn uitspraken iets te veel op de situatie in Engeland. Er is hier wel redelijk veel aan spoorweginfrastructuur uitgegeven. Maar, zoals jij al zegt, is er een reizigerstoename. Daarom is het echt gewoon aan vernieuwing toe. En al die autolobbyisten hier accepteren dat niet, omdat het ten koste zou gaan van het geld bestemd voor het asfalt.

[ Bericht 1% gewijzigd door IntercityAPT op 06-07-2009 17:44:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')