Noord Korea is vast heel goed land voor je, geen zelfstandige bedrijven, maar gewoon een overheid die alles goed regelt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Somalie is vast een goed land voor je. Geen overheid, dus geen belastingen, dus alleen maar heel efficiente bedrijven die perfect weten wat de klant wilt. Want zo gaat jouw redenering toch?
En waarom zou de overheid geld moeten "verdelen" terwijl het toch heel makkelijk is om een product als treinreizen direct aan de gebruiker door te berekenen? Of zou je het ook goed vinden als je meer belasting zou betalen, en in ruil daarvoor goedkoper boodschappen kunt doen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:09 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je daar meer belastinggeld voor moet betalen, maar dat de overheid het eerlijker moet verdelen. 2/3 van het geld voor verkeer gaat nu naar het asfalt terwijl 1/3 naar het spoor gaat. Als ze van plan zijn om reizigers te trekken moet hier dringend verandering in komen.
De opbrengst afkomstig van de treinkaartjes wordt al direct in het spoor geïnvesteerd. Maar het is simpelweg niet genoeg om er een heel spoorwegsysteem van in stand te houden, laat staan om vooruitgang te boeken. Daarvoor is onder andere je belastinggeld nodig. Hetzelfde geldt voor de auto.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waarom zou de overheid geld moeten "verdelen" terwijl het toch heel makkelijk is om een product als treinreizen direct aan de gebruiker door te berekenen? Of zou je het ook goed vinden als je meer belasting zou betalen, en in ruil daarvoor goedkoper boodschappen kunt doen?
Ik snap jullie heilige geloof in de overheid niet, lees je wel eens een krant/internet? Ik krijg nou niet bepaald de indruk dat de overheid zo goed met geld om kan gaan. Laat staan dat ik graag zou zien dat mijn geld herverdeeld wordt door incompetente raam ambtenaren.
Aan auto's wordt ook een stuk meer verdiend, namelijk zo een 15 miljard uit me hoofd. Terwijl er zo een 4 miljard terug verdiend wordt. Ik kan ook wel roepen dat er een extra belasting op kranten moet komen omdat internet veel efficienter werkt, tuurlijk zal ik daar als internetter voordeel van hebben, maar hoe zou jij het vinden als je alleen kranten leest, en geen gebruik van internet maakt?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:58 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
De opbrengst afkomstig van de treinkaartjes wordt al direct in het spoor geïnvesteerd. Maar het is simpelweg niet genoeg om er een heel spoorwegsysteem van in stand te houden, laat staan om vooruitgang te boeken. Daarvoor is onder andere je belastinggeld nodig. Hetzelfde geldt voor de auto.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat jouw belastinggeld meer wordt geïnvesteerd in wegen dan in spoorwegen.
Dat komt doordat de auto kunstmatig duurder wordt gemaakt. Desondanks hebben de meeste mensen het er toch voor over om massaal auto te gaan rijden, ongeacht de afstand, bestemming of tijdstip. De trein daarintegen, wordt kunstmatig goedkoper gemaakt(de auto komt soms nog goedkoper uit). Waarom neemt iedereen dan toch de auto? Dat komt door het imago van de trein. En terecht, ik vind het onacceptabel dat ProRail het nog steeds moet doen met bielzen en rails uit de jaren '60. Maar aan wie is dat te verwijten? De overheid. De overheid heeft jou in het verleden door middel van gigantische snelwegen gestimuleerd om de auto te nemen, omdat dat het nou eenmaal beter was voor de economie. Dachten zij. En dit is het resultaat. Een virtueuze cirkel waar je niet uit kan, tenzij wij meer denkramen open zetten, omdat de overheid daartoe niet in staat is. Het is een stelletje softie's die alleen maar bezig zijn met wat ze al decennia doen. Zij maken de auto duur, omdat zij weten dat het jou toch geen barst kan schelen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aan auto's wordt ook een stuk meer verdiend, namelijk zo een 15 miljard uit me hoofd. Terwijl er zo een 4 miljard terug verdiend wordt.
Voor goede orde, ik heb geen rijbewijs/autoquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:31 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Dat komt doordat de auto kunstmatig duurder wordt gemaakt. Desondanks hebben de meeste mensen het er toch voor over om massaal auto te gaan rijden, ongeacht de afstand, bestemming of tijdstip. De trein daarintegen, wordt kunstmatig goedkoper gemaakt(de auto komt soms nog goedkoper uit). Waarom neemt iedereen dan toch de auto? Dat komt door het imago van de trein. En terecht, ik vind het onacceptabel dat ProRail het nog steeds moet doen met bielzen en rails uit de jaren '60. Maar aan wie is dat te verwijten? De overheid. De overheid heeft jou in het verleden door middel van gigantische snelwegen gestimuleerd om de auto te nemen, omdat dat het nou eenmaal beter was voor de economie. Dachten zij. En dit is het resultaat. Een virtueuze cirkel waar je niet uit kan, tenzij wij meer denkramen open zetten, omdat de overheid daartoe niet in staat is. Het is een stelletje softie's die alleen maar bezig zijn met wat ze al decennia doen. Zij maken de auto duur, omdat zij weten dat het jou toch geen barst kan schelen.
Oh... tja... excusesquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor goede orde, ik heb geen rijbewijs/auto
Ja maar niet zo vaak, ik woon Amsterdam, dus maak erg vaak gebruik van Tram, daarnaast vind ik de trein prima, zolang het maar niet in de spits is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:40 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Oh... tja... excuses
Je bent zeker een meerijder? Ben ik ook. Maar niet zo vaak
Tjah, waar ik me meest aan stoor zijn de stations met hun belachelijk dure en slechte voorzieningen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:46 schreef IntercityAPT het volgende:
Geen wonder, er rijden namelijk allemaal Sprinters in jouw buurt. Die zijn na hun revisie voornaamlijk gericht op staanplaatsen. Rare streek van NS...
Dat zijn uitzonderingen, terwijl de file voor de Waalbrug er gegarandeerd dagelijks staatquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
Totdat er iets mis gaat en je opeens een halve dag vertraging hebt op Utrecht centraal. Of er een of andere idioot voor gesprongen is en er urenlang geen treinen rijden.
Ik ben het met je eens dat we een fileprobleem hebben hoor, ik denk alleen niet dat OV een oplossing is. De capaciteit is te laag, de frequentie is te laag (als je 1 trein mist moet je vaak een half uur zoniet uur wachten).quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:50 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingen, terwijl de file voor de Waalbrug er gegarandeerd dagelijks staat
Ik denk niet dat mensen de trein ineens zoveel geweldiger zijn gaan vinden, wel dat het fileleed is toegenomen.
Dat heeft niks met de trein/auto te maken, maar met de mentaliteit dat iedereen in Nederland keihard om 9 uur op ze werk MOET zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:49 schreef Maverick_tfd het volgende:
Oh, en even voor de goede orde, als ook maar een paar procent van de mensen die nu met de auto gaan de trein pakken dan heb je gelijk een OV-infarct volgens mij. Het is nu al proppen tijdens de spits.
Bovendien worden verkeersministers door allerlei lobby's gegijzeld. De autolobby, die vindt dat autorijden goedkoop moet blijven. De milieulobby, die altijd dwarsliggen bij infrastructurele projecten.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft niks met de trein/auto te maken, maar met de mentaliteit dat iedereen in Nederland keihard om 9 uur op ze werk MOET zijn.
Ik denk dat het tolheffingssysteem ervoor zal zorgen dat het autoverkeer afvloeit van de snelwegen naar de provinciale wegen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:14 schreef Maverick_tfd het volgende:
Denk je echt dat autorijden duurder maken ervoor zorgt dat mensen minder auto gaan rijden? Dat moet dan wel een heel flinke kostenstijging zijn hoor. Bovendien, daarmee maak je mensen alleen maar minder mobiel.
Als ze er nou voor zorgen dat het woon-werkverkeer korter wordt is mobiel zijn niet eens noodzakelijk. En als dat niet lukt ligt de oplossing bij het OV. Hoe je het ook probeert te verdraaien, wegverbreding en dubbeldeks-wegen zijn slechts korte-termijn oplossingen. Het zal het verkeersaanbod alleen maar bevorderen waardoor er nog meer file's ontstaan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:14 schreef Maverick_tfd het volgende:
Denk je echt dat autorijden duurder maken ervoor zorgt dat mensen minder auto gaan rijden? Dat moet dan wel een heel flinke kostenstijging zijn hoor. Bovendien, daarmee maak je mensen alleen maar minder mobiel.
Het treinverkeer is ook propvol, zo zit Amsterdam CS al aan ze limiet, er kunnen simpelweg niet meer treinen stoppen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:26 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Als ze er nou voor zorgen dat het woon-werkverkeer korter wordt is mobiel zijn niet eens noodzakelijk. En als dat niet lukt ligt de oplossing bij het OV. Hoe je het ook probeert te verdraaien, wegverbreding en dubbeldeks-wegen zijn slechts korte-termijn oplossingen. Het zal het verkeersaanbod alleen maar bevorderen waardoor er nog meer file's ontstaan.
Waarin bevind je jij? In de jaren '70? Als je een trein mist gaat er meestal binnen een kwartier weer een Intercity en zoniet dan gaat er binnen een kwartier nog wel een stoptrein. In de huidige staat kan het inderdaad niet zoveel reizigers opvangen. Maar als ze nou eens dat poespasgekut zoals fitness op het station afschaffen kan het bespaarde geld DIRECT naar de infrastructuur. Het feit dat de trein juist MEER capaciteit biedt wordt vaak uit het oog verloren. Vele onder jullie zijn zo vreslijk kortzichtig. Jullie gaan alleen maar uit van de situatie nu en jullie kijken niet naar het potentieel dat het OV heeft.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat we een fileprobleem hebben hoor, ik denk alleen niet dat OV een oplossing is. De capaciteit is te laag, de frequentie is te laag (als je 1 trein mist moet je vaak een half uur zoniet uur wachten).
Dat komt omdat ze daar ook veel te lang stilstaan. Dat geldt trouwens voor alle stations.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het treinverkeer is ook propvol, zo zit Amsterdam CS al aan ze limiet, er kunnen simpelweg niet meer treinen stoppen.
Oftewel een Geert Wilders-beleidquote:Op woensdag 1 juli 2009 18:36 schreef raptorix het volgende:
Er mag ook wel eens een zero tolerance beleid worden gevoerd in de trein, gasten die overlast veroorzaken er gewoon knalhard uitgooien en beboeten.
En dat laatste is dus niet waar.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:26 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Als ze er nou voor zorgen dat het woon-werkverkeer korter wordt is mobiel zijn niet eens noodzakelijk. En als dat niet lukt ligt de oplossing bij het OV. Hoe je het ook probeert te verdraaien, wegverbreding en dubbeldeks-wegen zijn slechts korte-termijn oplossingen. Het zal het verkeersaanbod alleen maar bevorderen waardoor er nog meer file's ontstaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |