quote:Op dinsdag 30 juni 2009 05:44 schreef Pacmaniac het volgende:
Wtf , met alleen een ARBO achtig certificaat op een 40 ton combi rijden. Zelfs om een snorfiets te mogen besturen moet je in Nederland meer theorie beheersen .
Klacht , puistennerdjes zonder ervaring of papieren die op zware combi's mogen rijden en daardoor gevaarlijke situaties creëren![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trekkerrijbewijsquote:Trekkerrijbewijs
Jongeren van 16 en 17 jaar moeten in Nederland een trekkerrijbewijs hebben om met een trekker op de openbare weg te mogen rijden. Op eigen erf mag men vanaf de leeftijd van 16 jaar ook zonder rijbewijs een tractor besturen. Vanaf 18 jaar is geen trekkerrijbewijs meer nodig.
Examen
Een trekkerrijdenexamen bestaat uit twee delen (een theorie- en een praktijktoets).
Het theoriegedeelte bestaat uit: kennis van de verkeersregels, kennis van de trekker, wetgeving m.b.t. agrarische voertuigen, enzovoort.
Het praktijkgedeelte bestaat uit het rijden van een rondje van ± 5 km. Dit rondje moet men op eigen inzicht rijden, de examinator rijdt er achteraan en kijkt of het goed gaat. Tevens moet men een aanhanger aankoppelen en hiermee achteruit rijden. Een simpele meststrooier met verlichting voldoet al aan de eisen.
Wie een trekkerrijbewijs wil halen, meldt zich aan bij een AOC of een andere landbouwschool.
Met een trekkerrijbewijs mag je alleen trekkers besturen. Het trekkerrijbewijs geldt niet voor zelfrijdende of langzaam rijdende werktuigen (16-25 km /uur), zij vallen vaak onder andere rijbewijzen. Het trekkerrijbewijs is niet geldig in andere landen.
40 ton combi?? ben ik benieuwd wat voor trekker en wat voor zooi hij er allemaal achter had hangen!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 05:44 schreef Pacmaniac het volgende:
Wtf , met alleen een ARBO achtig certificaat op een 40 ton combi rijden. Zelfs om een snorfiets te mogen besturen moet je in Nederland meer theorie beheersen .
Klacht , puistennerdjes zonder ervaring of papieren die op zware combi's mogen rijden en daardoor gevaarlijke situaties creëren![]()
Dat dusquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:08 schreef henkzijlstra het volgende:
ts is in sloot gereden door een traktor en krijgt middelvinger na van 16 jarig mannetje
Whahahaha, stadse is jaloers op boeren....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 05:44 schreef Pacmaniac het volgende:
Inderdaad, wil ik ook wel eens weten, zo irritant is dat. Ik denk dat het een nieuwe regel word om de FiPo de OP te quoten.quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:45 schreef GladdeGerard het volgende:
Je lijkt wel bejaard man! Wat een gezeik!
Topic is aangemaakt op: dinsdag 30 juni 2009 @ 05:44quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:22 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Inderdaad, wil ik ook wel eens weten, zo irritant is dat. Ik denk dat het een nieuwe regel word om de FiPo de OP te quoten.
En als username Pacmaniac...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:52 schreef Beauregard het volgende:
Sowieso, spreken over 'puistennerdjes', maar rustig een topic openen om 5:44.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:11 schreef Dartanion het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het verhaal achter deze uitbarsting
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |