Nee, ook voor bestaande. Althans, bij T-mobile is dat zeker wel het geval.quote:
Je kunt sowieso al per eind volgende maand opzeggen aangezien je contractperiode verstreken is. Bij tmob wordt dan per maand verlengd.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:40 schreef claessens85 het volgende:
okee, maar het is dus neit zo dat omdat mijn contract al 5 maanden afgelopen is dat ik dan per direct contractvrij ben?
Bij mij niet, contract uit juni of juli 2008.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:47 schreef Xcalibur het volgende:
Volgens mij hanteert t-mobile al jaren 1 maand opzegtermijn?
Als je T-mobile bevalt kan je ook bij hun Sim-only nemen, dit gaat dan in per eerst volgende inkoop van je belbundelquote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef eleusis het volgende:
Die ratten van T-mobile vertelden mij laatst 3 maanden, ik zou zo snel mogelijk overstappen iig.
hoe het bij t-mobile werkt weet ik niet zeker maar bij KPN en HI is de nieuwe opzegtermijn van 1 maand alleen bij nieuwe aansluitingen.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, ook voor bestaande. Althans, bij T-mobile is dat zeker wel het geval.
Nope, alle proivders hebben bij alle contracten een maand opzegtermijn ook bij oude contracten. Dat zijn ze wettelijk verplicht.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:53 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
hoe het bij t-mobile werkt weet ik niet zeker maar bij KPN en HI is de nieuwe opzegtermijn van 1 maand alleen bij nieuwe aansluitingen.
Bestaanden aansluitingen zitten gewoon nog onder de oude voorwaarden, met een opzegtermijn van 3 maanden, waar ze ooit voor getekend hebben.
quote:Vanaf 1 juli 2009 wordt de opzegtermijn van 3 maanden verkort naar 1 maand als gevolg van een wetswijziging. Dit geldt alleen voor particuliere abonnementen waarbij nu een opzegtermijn geldt van langer dan 1 maand. Ook voor het opzeggen van bundels (zoals de sms-bundel en surf&mail) geldt vanaf 1 juli een opzegtermijn van 1 maand. Bij opzeggingen vóór 1 juli geldt uw huidige opzegtermijn. Voor zakelijke abonnementen geldt ook na 1 juli 2009 een opzegtermijn van 3 maanden.
Het was en is ook 3 maanden. Pas vanaf 1 juli gaat de opzegtermijn naar 1 maand.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef eleusis het volgende:
Die ratten van T-mobile vertelden mij laatst 3 maanden, ik zou zo snel mogelijk overstappen iig.
daar staat niet dat het ook bij oude contracten zo is hoorquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:05 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Nope, alle proivders hebben bij alle contracten een maand opzegtermijn ook bij oude contracten. Dat zijn ze wettelijk verplicht.
[..]
En toch is het zo, want het staat zelfs onderaan me laatste factuur. Dat de opzegtermijn vanwege een wetswijziging verandert van 3 naar 1 maand. Algemene Voorwaarden staat niet boven een wet. Wet verandert, algemene voorwaarden veranderen meequote:Op dinsdag 30 juni 2009 07:21 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
daar staat niet dat het ook bij oude contracten zo is hoorIk werk zelf bij KPN en in de interne memo naar winkelmedewerkers stond toch zeer duidelijk dat bestaande klanten gewoon nog een 3 maanden opzegtermijn hebben omdat ze voor die voorwaarden ooit getekend hebben.
Als de algemene voorwaarden veranderen mag je toch per direct opzeggenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 07:21 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
daar staat niet dat het ook bij oude contracten zo is hoorIk werk zelf bij KPN en in de interne memo naar winkelmedewerkers stond toch zeer duidelijk dat bestaande klanten gewoon nog een 3 maanden opzegtermijn hebben omdat ze voor die voorwaarden ooit getekend hebben.
Helaasquote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:34 schreef dndiek het volgende:
[..]
Als de algemene voorwaarden veranderen mag je toch per direct opzeggen
Ik zit al 10 jaar bij T-Mobile ofzo (heb nog een Ben-simkaartquote:Op maandag 29 juni 2009 21:54 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Bij mij niet, contract uit juni of juli 2008.
Bij Orange heb ik het ooit wel voor elkaar gekregen ondanks dat de verandering toch mogelijk gunstig kon uitvallen voor mijquote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:36 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
HelaasDat mag in dit geval niet want e.e.a. is gunstig voor de klant
Mja soms kan het ook gewoon omdat positieve wijzigingen wel eens negatief uit te leggen vallen. Nu is het zo dat met deze wijzigingen ook sommige roamingtarievn veranderen. Een aantal providers verplaatsen landen van zone waardoor je uiteindelijk een hoger bedrag zal moeten aftikken. Je kan proberen op die manier onder je contract uit te komenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:38 schreef dndiek het volgende:
[..]
Bij Orange heb ik het ooit wel voor elkaar gekregen ondanks dat de verandering toch mogelijk gunstig kon uitvallen voor mij
quote:Artikel 7.2a
* 1. De overeenkomst tussen een aanbieder en een consument met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een onbepaalde duur, kan door de consument te allen tijde kosteloos worden opgezegd.
* 2. De overeenkomst tussen een aanbieder en een consument met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een bepaalde duur, kan na verloop van die duur stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd, mits de consument de overeenkomst hierna te allen tijde kosteloos kan opzeggen.
* 3. De bij de opzegging door de consument in acht te nemen termijn is in alle gevallen niet langer dan een maand.
Dan probeert het hoofdkantoor de mensen die voor hun werken zo te manipuleren dat ze de klant overtuigen om nog een extra jaar te blijven en nemen de klachten dan voor lief. Als 80% van de klanten jouw verhaal voor zoette koek aanneemt, dan hebben ze in ieder geval een behoud van deze 80% gedurende een jaar. De AV vervalt echt op dat gebied, de drie maanden geldt dan alleen voor de klanten die in hun eerst termijn zitten, daarna kunnen ze alsnog per maand opzeggen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 07:21 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |