Dat is op basis van enkele dagen. Benieuwd wat een volle week voor effect gaat hebben op de diverse verkooplijsten.quote:Wat de verkopen betekenen voor de Nederlandse hitlijsten, is nog onduidelijk. In de digitale lijsten is de dood van Jackson in ieder geval al duidelijk te zien. “Vrijdagavond stonden vijftien albums van Michael Jackson bij de eerste twintig en stonden 22 singles in de Single Top 100″, zegt een woordvoerder van Sony
Je hebt de cassette's dus niet ?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nepfans
Ik heb ze allang, alle cd's en lp's
HAHA. Eerste post ooit van jou waar ik om moet lachen. En dat na 5 jaar. Nice.quote:
Dan heb je op de verkeerde topics geklikt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:49 schreef Jajong het volgende:
[..]
HAHA. Eerste post ooit van jou waar ik om moet lachen. En dat na 5 jaar. Nice.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je hebt de cassette's dus niet ?
Fakefan
Zo kan je het ook zien.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:30 schreef On het volgende:
Ik heb er altijd een beetje gemengde gevoelens bij. Zal vast wel allemaal met de beste bedoelingen gekocht worden, maar ze hadden beter zijn cd's kunnen kopen toen hij nog leefde. Nu gaat zeker al het geld naar platenbazen, schuldeisers etc. Bij sommige mensen heb ik ook het gevoel dat ze zichzelf nu een schouderklopje willen geven door een cd te kopen, daar walg ik dan weer van.
quote:Michael Jackson breekt opnieuw records
In de nieuwe download-single top 50 staan maar liefst 25 nummers van Michael Jackson. "Een unicum", zegt de samensteller van de Nederlandse hitlijsten.
'Billy Jean', 'Ben' en 'Don't stop till you get enough', zijn het populairst, zo blijkt uit de actuele gegevens.
Het overlijden van de 'King of Pop' heeft ook invloed op de album top 100. De nieuwe verzamel-cd 'The Dutch Collection' en 'Thriller 2008' staan in de top 10.
Naar verwachting zal Michael Jackson de komende weken nog meer domineren in de hitlijsten.
Voorraad
Morgen hebben de Nederlandse winkels alle Jackson-albums weer in voorraad, meldt Sony. De platenmaatschappij heeft het afgelopen weekeinde grote hoeveelheden extra exemplaren van al zijn albums laten maken.
Alleen al marktleider Free Record Shop (230 winkels) heeft vele tienduizenden albums besteld.
Ik heb ECHT over hem gedroomd dat hij broodmager was 2 dagen voordat hij overleed...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:55 schreef boskameel het volgende:
Op last.fm staat MJ ook overal bovenaan. Wel apart trouwens, een week voordat hij overleed, begon ik meer MJ dan ik normaal zou doen te luisteren
.
quote:(Novum) - Geheel volgens verwachting rukt Michael Jackson op in de hitlijsten. De vorige week donderdag overleden King of Pop domineert de Single Top 100. Jackson is op 33 van de honderd plaatjes te horen. In de Album Top 100 is de zanger vier keer terug te vinden.
Toch legt de King of Pop het af tegen de Nederlanders. X Factor-winnares Lisa staat met 'Hallelujah' na acht weken nog steeds aan de top van de Single Top 100, de albumlijst wordt nog steeds aangevoerd door het 'Best of'-album van Krezip. De Tilburgse band zwaaide vorig week vrijdag en zaterdag definitief af.
'The collection', de 5-cd box die vorige week verscheen in de aanloop naar Jacksons comebackconcerten, levert de King of Pop de hoogste notering op in de Album Top 100. De plaat staat op nummer twee, gevolgd door 'King of Pop: the Dutch collection'. 'Thriller 25th anniversary edition' staat op zes, en op nummer 55 staat het album 'The Motown years 50', waarop ook liedjes van The Jacksons staan.
Jacksons invloed op de Single Top 100 is vele malen groter. Hij neemt een derde van de hitlijst in beslag. Hoogst genoteerde plaat is 'Billie Jean', op drie. De King of Pop staat ook met 'Ben', 'Thriller' en 'Don't stop till you get enough' in de top tien. Het overlijden van Jackson levert ook The Jacksons hitnoteringen op, de zingende broers staan vijf keer in de hitlijst.
Niet alleen de Single en Album Top 100 worden gedomineerd door Jackson, ook in andere hitlijsten rukt hij op. Radio 538 laat weten dat 'Billie Jean' ook in de Top 40 de hoogst genoteerde plaat is. Daar komt het nummer binnen op 21. 3FM geeft niets weg over de Mega Top 50, maar zegt wel dat er tussen de tien en twintig platen van de King of Pop in de lijst staan. De hoogste komt binnen in de top tien, de hele lijst wordt zaterdagmiddag uitgezonden.
In zijn geboorteland de Verenigde Staten prijkt Jackson wel boven aan de hitlijsten. De top drie wordt aan de andere kant van de oceaan bezet door 'Number ones', 'Essential Michael Jackson' en 'Thriller'. Sinds zijn dood is de King of Pop alleen in Amerika al 2,3 miljoen keer gedownload.
Zou best kunnen, maar ik kan me dat niet voorstellen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:30 schreef On het volgende:
Ik heb er altijd een beetje gemengde gevoelens bij. Zal vast wel allemaal met de beste bedoelingen gekocht worden, maar ze hadden beter zijn cd's kunnen kopen toen hij nog leefde. Nu gaat zeker al het geld naar platenbazen, schuldeisers etc. Bij sommige mensen heb ik ook het gevoel dat ze zichzelf nu een schouderklopje willen geven door een cd te kopen, daar walg ik dan weer van.
Ik heb ze even op een rijtje gezet:quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat van Billie Jean op 21 in de Top 40 is nog van de huidige week, trouwens. Waar het over de Single Top 100 en de Mega Top 50 gaat, gaat het over de aankomende week.
Ze wilden tot de uitzending van vanmiddag wachten (wat normaal niet zo is, neem ik aan).quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:53 schreef Ronaldsen het volgende:
waarom staat de mega top 50 nog niet online? weet iemand dat?
quote:Mega Top 50 telt 15 Jackson-hits
` Maar liefst vijftien nummers van
Michael Jackson staan deze week in de
Mega Top 50.Hoogste nieuwe binnenkomer
is Billie Jean op nummer 2,gevolgd door
het nummer Ben op 5 en Thriller op 9.
Dat betekent dat Nederland deze week
massaal die nummers van Jackson heeft
gekocht,gedraaid en gedownload.Nooit
eerder stond een artiest zo vaak op de
hitlijst."Het is duidelijk geworden dat
zijn muziek legendarisch en tijdloos