Het klopt, maar bij sommige reisbureaus moet je meer betalen als je alleen reist, niet echt ideaal.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:31 schreef neen het volgende:
Ik ben er zelf niet bekend mee, er zijn wel reisbureau's die reizen op maat maken dus of dat nou voor een grote groep is of voor 1 persoon dat zou geen probleem moeten zijn.
Wat je ook zou kunnen doen is alleen slaapplaatsen zelf regelen en dan ter plekke het het vervoer regelen om van plek naar plek te gaan. Maar goed, dat moet je ook weer willen.
Ja, want het is zo eng als je de taal niet spreekt... Je moet in de eerste plaats naar een land gaan wat je boeit, anders heb je sowieso een kutvakantie.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:55 schreef JoPiDo het volgende:
ik zou eerst beginnen bij een land dat 'betrouwbaar' is en waar je de cultuur en taal (een beetje) kent, bijvoorbeeld Engeland, Schotland of Ierland
quote:Op maandag 29 juni 2009 18:51 schreef SanJuanDePasto het volgende:
[..]
Ja, want het is zo eng als je de taal niet spreekt... Je moet in de eerste plaats naar een land gaan wat je boeit, anders heb je sowieso een kutvakantie.
En wat is er niet normaal aan mijn reactie?quote:Op maandag 29 juni 2009 18:54 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wat lief dat je zo normaal reageert in zo'n normaal topic
Als je in contact wil komen met mensen kun je ook gaan couchsurfen: http://www.couchsurfing.org/quote:Op maandag 29 juni 2009 19:02 schreef ETA het volgende:
neem hostels, geen hotels. Niet vanwege de prijs, maar vanwege de sociale contacten die je op kan doen in een hostel. Reizen kan erg eenzaam worden als je alleen hotels neemt.
Dat is idd een goede tip, dat doe ik ook altijd. Vooral als je rondtrekt zit je om de paar dagen in een andere hostel/hotel in een vreemde stad. Overdag verdwalen in een stad is leuk, s'nachts als je moe en aangeschoten bent is het iets minder leukquote:Op maandag 29 juni 2009 22:26 schreef Liejannuh het volgende:
Er zijn bergen organisaties die groepsreizen organiseren. Je moet wel vaak wat meer betalen voor een eenpersoonskamer, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een kamer delen.
Maar je kunt natuurlijk ook ongeorganiseerd gaan. Heb ik ook vaak genoeg gedaan, is ontzettend leuk en als je dus in Hostels slaapt, dan ontmoet je bergen mensen.![]()
Alleen wel zorgen dat je altijd je hostel nog terug kunt vinden, dus je niet helemaal bezatten enzo en altijd een kaartje van je hostel meenemen.
Zodra je ergens rondreist waar geen hostels zijn, realiseer je je dat inderdaad weer snel. Ik vind grote steden prima te doen in m'n eentje, ook zonder hostel. En bergen en andere natuur vind ik nog leuker, daar boeit het me al helemaal niet waar ik slaap!quote:Op maandag 29 juni 2009 19:02 schreef ETA het volgende:
neem hostels, geen hotels. Niet vanwege de prijs, maar vanwege de sociale contacten die je op kan doen in een hostel. Reizen kan erg eenzaam worden als je alleen hotels neemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |