abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:30:09 #126
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70739121
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:25 schreef Jarno het volgende:
Grrrrrrrrrrrrrr.
Is dat haar pitbull imitatie?
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_70739235
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohja, eten, wat is dat? Maar maak me er niet druk om verder. Bami, lasagne, macaroni en natuurlijk pizza, patat, pannenkoeken lust ze wel. En stukjes komkommer, paprika, tomaatjes en wortels.
Droog brood (yuk) en crackers eet ze. En appels is ze gek op. Dus ze krijgt wel genoeg binnen verder.
Koek en snoep en ijs is ook altijd goed
Oh, nu roept gilt ze. Mama ik heb gepoept. Eens kijken of het echt zo is. Helaas slapen niet gelukt. Maar wel tijdje op de kamer geweest.
Anna heeft een weekend van pannekoeken, patat en pizza achter de rug. . Ach, niet standaard, maar het kwam nou eenmaal zo uit. Gelukkig werkt ze ook zo een hele bak aardbeien, een komkommer of ander fruit weg dus dan is het wel prima. Al zou het wel fijn zijn als ze iets meer groenten zou lusten/eten, maar als ik zo hoor wat vriendinnetjes eten (niks, dus) zit het nog wel goed.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70739242
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:26 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ohja, dat gaat hier ook zo. Soms werkt waarschuwen wel meteen. Laatste dagen niet. En iets weggooien mag gewoon van haar. Laatst met potloden en kleurplaten. Had ze alles uit de la gehaald, vloer bezaaid. Na waarschuwen nog steeds niks opgeruimd. Toen gezegd laatste keer, anders prullenbak. Vond ze best, ging ze meehelpen.
Dat deed Mikael ook wel eens. Dus jammer maar dan gaat het weg. Er kwam (volgens mij nog geen uur later) wel een moment dat ie er weer mee wilde spelen. Jammer dan maar had je het zelf maar op moeten ruimen. Keer daarna ruimt ie echt wel op. Dat gaat hem geen tweede keer fout.

In het begin toen hij net na de psz ging vonden ze daar ook dat ie niet wilde opruimen. Dus ik vroeg aan hem waar de leidsters bij waren waarom niet. Zegt ie doodleuk: Als ik hier niet opruim gooien ze het toch niet weg!! Dus hij snapt de bedoeling wel
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70739954
Lastig Ingrid, de voorbeelden die je noemt vind ik ook wat lastig om mee om te gaan.
Helpt het niet als je haar probeert uit te leggen wat er gebeurt als ze bijvoorbeeld spullen van jou kapot maakt?
Misschien met een voorbeeld wanneer jij haar spullen kapot zou maken, dat ze er dan niet meer kan spelen en dat zij dat ook niet leuk vindt, dus dat het voor jou dan ook niet leuk is?
Bij Damian lijkt dat namelijk al aardig te werken.

Wat betreft rommel. Damian krijgt bij mij altijd de kans of het zelf op te ruimen. (en als het veel rotzooi is dan help ik mee) Doet hij dat niet dan leg ik hem uit dat ik dan de rommel wel zal opruimen maar dat hij er dan niet meer mee kan spelen want dan gaat het op de kast.

Schreeuwen en zeuren moet af en toe kunnen vind ik dan. Als Damian er in blijft hangen dan wordt het ook de strafstoel omdat hij dan tot rust komt en daarna wel kan vertellen wat er aan de hand is en open staat voor suggesties om wat leuks te gaan doen.

Damian moest eerst trouwens ook altijd op de gang zitten, maar dat werkte niet meer.
Op een stoeltje in de huiskamer werkt een stuk effectiever. Als hij ziet dat wij dan bijvoorbeeld wél lekker aan het spelen of aan het eten zijn, dan is dat voor hem een drijfveer om daarna ook gezellig mee te doen.
pi_70740135
Oh Ingrid, ik zou je er niet van weerhouden iets weg te gooien omdat Kim zegt dat ze het niet erg vindt als je wat weggooit.
Damian vindt het de eerste keer ook niet erg als ik iets op de kast zet. Maar als er dan na een paar uur 3 dingen op de kast staan dan begint het toch wel te knagen aan hem. Zo is het ook met weggooien.
pi_70740143
Oh, als ze niet wil (komen) eten gaan wij nog wel eens gewoon gezellig aan tafel zitten met z'n 2-en en dan heel overdreven roepen dat het zo lekker is en dat het zo jammer is dat Anna er niet bij is. Staat ze meestal binnen 10 tellen aan tafel te jengelen of ze als-je-blieft mee mag eten! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_70741690
Ben wel blij dat Kim niet de enige is, ookal is ze wat ouder. Kim begint er gewoon laat mee.
Nu zit ze lief een boekje te lezen naast me. En net wilde ze op schoot.

Appelsap er staat nu een bak speelgoed in de schuur. Op de hoge plank. Als ze lief is mag ze er morgen weer mee spelen. Vaak helpt het ook wel.
pi_70742227
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ben wel blij dat Kim niet de enige is
Ik geloof dat wij van 2 tot 2,5 regelmatig zoiets hadden van 'HELP! Hoe lang duurt dit nog?'. Maar wat ik al zei, ze zit nu nog maar sporadisch in de gang, eet weer (wat) beter, ruimt zelf op, etc. Alleen het (gaan) slapen is nog een beetje problematisch maar dat ligt volgens mij aan het warme weer. .
pi_70742661
Maar Kim is 3,5 . Nouja, het zal wel een fase zijn Slapen is gelukkig geen probleem!
's Nachts dan he. Overdag is ze er soms echt wel aan toe, maar wil dus niet altijd.

Ze vraagt nu ook regelmatig wanneer ze naar de basisschool mag. Komt vast door de rondleiding en omdat er 3 kindjes van de psz vlak achter elkaar naar de basisschool toe gingen.
pi_70756095
Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je dingen weggooit, je ze dan niet later nog weer tevoorschijn haalt. Dan ben je ongeloofwaardig voor je peutertje.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70759647
Dat is ook zo Karin. Goed om te onthouden.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:19:40 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70761007
Wat hebben wij toch een makkelijk kind als ik hier soms lees.
*in handjes knijpt...!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:57:30 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70762740
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:19 schreef Moonah het volgende:
Wat hebben wij toch een makkelijk kind als ik hier soms lees.
*in handjes knijpt...!
Uhuh, hier ook zo.

Onlangs ook dat artikel over enig kinderen gelezen in de LINDA. ?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70764482
Het is vast een fase Ingrid, ze is toch niet altijd zo geweest?
Misschien gaat er wel heel veel in haar hoofd om, omdat er voor haar toch een spannende periode aan zit te komen.

Toch vind ik Damian ook heel erg makkelijk. Hij heeft af en toe gewoon een periode dat hij ons echt aan het uittesten is. Dat duurt dan een week of 2. Meestal gaat het juist erg goed. Hij is erg lief, luistert heel erg goed en het is erg gezellig met hem in huis en hij heeft al weken niet op de strafstoel hoeven zitten. Ik kan nu veel meer aan hem uitleggen en vaak begrijpt hij het ook. Draakachtig gedrag vertoont hij trouwens alleen maar thuis. Bij vriendinnen van mij, het KDV, familie is hij altijd poeslief, dus ik denk dat hij af en toe gewoon zijn grenzen opzoekt.
Ik heb ook het idee dat er toch wel enige invloed is vanuit het KDV. Merken andere ouders dat ook?
Zo kwam Damian laatst thuis en ik kwam erachter dat hij had leren knijpen van een kindje. Dat begint dus nu al.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:49:12 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70764919
Dean heeft al een vriendinnetje op het KDV, ze lopen als een getrouwd stel hand in hand door de tuin en laatst vertelde hij op de fiets op de terugweg dat ze " Kusjes gegeeft en geknuffeld" hadden. En toen was ie "Wew verlegen, hihihihiiii..!".

.
pi_70765188
Dat begint ook al vroeg! Wel enorm schattig hoor. Mist hij haar ook echt als hij niet op het KDV is?
Ik kan me echt niet voorstellen dat Damian zoiets nu al zou doen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:00:23 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70765302
Nee dat niet, hij ruilt d'r zo in

Laatst fietsten we langs het hertenkamp en daar liep een leuk meisje dat iets jonger was dan hij;

"Mama, meisje, kijk! Ik wilt daar heen! *wijst* ".

Zo gezegd zo gedaan..

"Hajjo meisje, ik ist Dean, ga jij daah zitten? Ik gaat ook zitten, kijk een bloem! Leuk he!? *Babbeldebabbel".

En vervolgens wilde ie wel met d'r mee naar huis .
pi_70765418
Hahaha wat een klein versierder! Hoe komt hij erbij?
Echt verlegen is hij niet zo te merken.
pi_70767860
haha, Vivi!
Op zich kan je Dean nu nog positief manipuleren in het keuzeproces rondom schoondochter, dus misschien toch je voordeel mee doen
pi_70767972
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:23 schreef Moonah het volgende:

[..]

*Pfieuw!

Mijn lieve schatje had vandaag diarree. Hij liep de hele middag in zijn blote billen en is élke keer op het potje gaan zitten. Zó knap! En goor!
Sorry hoor Vicks, dat het er wéér over gaat!

Maar ik vind het heel knap hoor, al die op potjes plassende kindjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 8 juli 2009 @ 07:38:32 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_70768065
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:00 schreef Vivi het volgende:
Nee dat niet, hij ruilt d'r zo in

Laatst fietsten we langs het hertenkamp en daar liep een leuk meisje dat iets jonger was dan hij;

Zo gezegd zo gedaan..

"Hajjo meisje, ik ist Dean, ga jij daah zitten? Ik gaat ook zitten, kijk een bloem! Leuk he!? *Babbeldebabbel".

wat een charmeur dat wordt nog wat
stormy waters...
sailin'
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:39:08 #147
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70768592
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:00 schreef Vivi het volgende:

Zo gezegd zo gedaan..

Dit probeerde een jongentje laatst ook bij I. alleen ze was er niet zo gecharmeerd van. Op een gegeven moment pakt het jongentje haar hand vast om te gaan spelen oid. En toen *pok* knal tegen z'n hoofd

Aan ene kant vond ik het niet goed dat ze sloeg, maar aan andere kant moeten ze ook gewoon van d'r afblijven natuurlijk.

Oja ze kent een nieuw zinnetje...
Ze pakt iets af bij je, en dan zegt ze: "Haha, die zie je noooijt meer trugh"
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_70777246
Aaaah Dean! Wat een lieffie!!!
pi_70777435
Dean

Kim pikt ook veel van psz op. Zei ze laatst ineens toen ze boos was kanker kut en gotvedommie. Dan heb ik op school geleerd zei ze. Dat mag ze niet zeggen van mij.
Ze heeft sinds deze week vakantie en vind dat niet leuk. Ze weet alle kindjes te benoemen. En mist vooral haar vriendinnetje. Die is iets jonger en allebei zijn ze dan prinses, met de poppen en kopje thee spelen. Lopen ook vaak hand in hand.
pi_70777590
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:54 schreef _Ingrid_ het volgende:

Dat mag ze niet zeggen van mij.

joh

Nee dat is niet grappig. Het zijn soms zulke papegaaien ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')