abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70589426
Pepijn
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:20:30 #77
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70589909
Bij Julia is alles geel wat komisch.

Hier nog steeds een peutermonstertje! (Emma) Die ook wel heeeeeel schattig kan zijn ... en zelfs als ze stout is is ze alweer zo schattig (meestal) dat je bijna niet boos kunt worden ... (lastig wel! )

Julia is ook heeel erg ondeugend, vooral nu ik met een zere enkel zit lijkt ze wel extra weg te rennen en te willen ontsnappen, ze maakt er flink misbruik van! Wel lastig maar ik kan ook niet boos worden hoor, op haar.
Ze was vanmiddag zo groot, helpen met dingen naar de tafel te brengen (ze begrijpt steeds meer) en dat is wel erg leuk. Ze at drie boterhammen (op een paar stukjes na) met kruidenkaas 'kuikuikaas!' en weet heel goed ook met woorden duidelijk te maken dat ze nog meer wilde.

Oh ja, twee van mijn meiden eten stukjes tomaat als snack ... zo leuk vind ik dat!
pi_70607893
Mijn mini peuter is vandaag weer naar het CB geweest.

Prima goedgekeurd. Hij ontwikkeld zich prima. Praat vooral erg goed.
Wat nou toren bouwen van die blokjes. Gewoon benoemen "vierkant, blauw" "rondje, rood" Maar bouwen ho maar

Alleen die lengte groei he

Meneer is nu 79cm en 10.7 kilo. Gewicht voor lengte volgens de CB statistieken keurig in verhouding, maar meneer is dus KLEIN. Op de -3 lijn ( Dus bij 1% kleinste kindjes)
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:20:01 #79
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70612232
Wat een schokkend nieuws P_iglet, dat Pepijn klein is. Dat had je zeker niet verwacht?
't is een scheetje, met die mooie grote ogen van 'm!

Anna heeft Pepijn's cadeautje al 10 keer uitgepakt. Doos..Anna...mijn...doos. "Nee Anna die is voor Pepijn". Neeeeejjjjj, Anna, mijn!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70613658
Leuk Suzanna, dat ze tomaat zo lekker vinden. Damian houdt daar helemaal niet van. Wel eet hij rauwe rode paprika en rauwe ui alsof het snoep is.

Piglet en Pepijn gefeliciteerd!
Wat is Pepijn klein! Gaan ze daar verder nog onderzoek naar doe of is dat niet nodig?
pi_70622882
Pepijn is klein maar fijn!
Mooi dat hij het verder ook zo goed doet!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70626308
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:56 schreef appelsap het volgende:
Leuk Suzanna, dat ze tomaat zo lekker vinden. Damian houdt daar helemaal niet van. Wel eet hij rauwe rode paprika en rauwe ui alsof het snoep is.

Piglet en Pepijn gefeliciteerd!
Wat is Pepijn klein! Gaan ze daar verder nog onderzoek naar doe of is dat niet nodig?
Daar hebben ze onderzoek naar gedaan tussen 9 en 14 maanden. Hij besloot toen een half jaar lang bijna NIET te groeien. Heel drastisch van de middellijn naar de -2/-3 lijn. Toen kwam er niets uit onderzoek.
Blijft hij nu netjes volgens de -3 lijn doorgroeien dan is verder onderzoek niet nodig. Gaat hij verder afbuigen dan moeten we terug naar de kinderarts.
Waarschijnlijk heeft hij gewoon het formaat van t_igger, die is met 1.62(en een half) ook niet zo groot.

Ach het is goedkoop met kleertjes zullen we maar zeggen Hij draagt rompers ruim een jaar per maat, en past nu nog prima in broekmaat 74.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:35:54 #83
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70626588
Hoe groot was hij bij geboorte ongeveer p_iglet? En maak jij je er zelf zorgen over als je hem ziet?
Om heel eerlijk te zijn, hij ziet er toch gezond uit, doet wat ie moet doen en er moet er toch 1 de kleinste zijn, denk ik dan (en dat is misschien heel makkelijk gedacht maar B is overal de zwaarste en vaak de grootste...)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70626892
3690 gram en 52 cm, dus bepaald niet klein.
Wij maken ons op het ogenblik echt niet druk erom. Hij ontwikkeld zich prima, en heeft er zelf absoluut geen last van.
Wel zullen we het in de gaten blijven houden (dus over half jaar even wegen/meten bij CB ipv pas over een jaar terug). Vooral omdat het wellicht later voor Pepijn zelf lastig kan zijn.
t_igger heeft zelf al best wat problemen gehad (altijd gedoe met kleding kopen, maar ook pesten etc) met zijn lengte, dus als Pepijn nog kleiner gaat worden dan vind ik verder onderzoek toch wel prettig.
Al maken ze maar een handfoto om te zien of Pepijn's botontwikkeling voor of achterloopt. Ze kunnen zoveel zien en bij nood ook beinvloeden tegenwoordig.

Maar ik maak me absoluut niet druk om op dit moment, we gaan nu dus ook daar echt niet mee verder.
Ons lieve kleine kabouter peutertje doet het prima
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:58:18 #85
190853 RockabeIIa
pi_70627233
Jeetje, nee dat was geen kleintje! Ik vind het net als bij ons goed om in de gaten te houden maar geen enorm probleem dusver
  zondag 5 juli 2009 @ 10:26:10 #86
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70661037
Wat een verrassing zeg, Pepijn wat kleiner. Het is wel te verklaren gelukkig. Wij moesten ook een keertje extra komen om te wegen. Anna is zat natuurlijk ook altijd onder de lijntjes, maar het verschil wordt nu kleiner.

Het is zo stil in huis... ze is logeren bij mijn moeder. Gewoon voor de leuk, omdat ze daar al verschillende keren om vroeg "slapen bij oma?". Gisterenochtend hebben we haar gebracht, eerst een wennen en daarna was ze helemaal om. Toen we weggingen, wilden ze alleen bij oma zijn en wij mochten zo maar vertrekken. Mijn zusje is er nu ook en Anna is al aan de kinderarbeid gezet Mijn moeder en zusje maken een lange sliert wasknijpers en Anna haalt alles dan weer los. Zo groot al dat ze gaat logeren omdat ze wil. Het gaat ook helemaal goed, ze heeft goed geslapen (wel veel te laat naar bed en dan echt te laat ) en ze luistert goed. Vanmiddag gaan ze naar bos en de kinderboerderij en daarna komt ze thuis. Zal wel helemaal uitgeput zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 5 juli 2009 @ 11:28:06 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_70662010
Wat leuk van en voor Anna!

Mijn kleine peutermannetje wordt vandaag 3. Hij wordt al zo groot! Hij heeft van ons al duplo gekregen en is daarmee al heerlijk aan het spelen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 juli 2009 @ 11:34:18 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70662112
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:28 schreef cattie het volgende:
Wat leuk van en voor Anna!

Mijn kleine peutermannetje wordt vandaag 3. Hij wordt al zo groot! Hij heeft van ons al duplo gekregen en is daarmee al heerlijk aan het spelen.
gefeliciteerd!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 5 juli 2009 @ 11:48:10 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70662416
Ooooh, Ive al drie!!!
Van harte Cattie! Wát een leeftijd al zeg....
Bah, wat gaat het toch snel. Of vind je het juist fijn?
Fijne dag gewenst hoor!

Anna uit logeren! Leuk, dat ze er zo'n zin in had/heeft.
Wij zijn ook uit logeren bij opa en oma. Maar mooi dat papa en mama niet zonder ventje vertrekken.
Gelukkig vraagt hij er nog niet om.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:07:44 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70662854
Ive ook al drie, de volgende van Anna's generatie die deze grens over gaat. Gefeliciteerd met je stoere knul cattie!

Ik vond het erg moeilijk Moonah, maar ze zat al een tijd te vertellen dat wij weg moesten gaan als ze bij oma was en dat ze daar ging slapen en spelen. Ze snapt het nu ook, wat ze daar doet en heeft er gewoon vooraf al zin in. Dat is zo grappig. Donderdagochtend was ze aan het telefoneren met (andere) oma, zogenaamd, en toen vertelde ze dat we boodschappen zouden gaan doen en dat er daarna bezoek zou komen om te gaan zwemmen in de tuin. Een heel verhaal tegen zichzelf. Dat bezoek was een succes, d'r beste vriendinnetje. Lol dat die meiden hebben gehad. Langzamerhand gaat ze nu meer 'samen' spelen, dat ze andere kindjes roept dat die moeten komen kijken wat ze doet of wat ze heeft gevonden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 5 juli 2009 @ 12:09:59 #91
190853 RockabeIIa
pi_70662909
cattie, van harte gefeliciteerd met Ive's verjaardag
  zondag 5 juli 2009 @ 13:38:55 #92
108648 cattie
lieve moeder
pi_70665408
Dank jullie!
Moonah, ik vind het heel dubbel. Aan de ene kant is het leuk dat hij ouder wordt. Hij praat de hele dag, kan heerlijk spelen, is heel gezellig enz. En aan de andere kant zie ik mijn kleine ventje een grote vent worden en de tijd die geweest is komt nooit meer terug. 3 jaar geleden werd hij geboren, met een punthoofdje en nogal suf, maar zo mooi en klein. En nu is hij mooi en groot.
pi_70666871
Cattie gefeliciteerd met Ive!
Jullie zullen wel een tuinfeestje hebben vandaag denk ik. Veel plezier!

YPPY, wat leuk voor Anna. Maar je bent vast en zeker heel blij als je haar weer kan gaan ophalen!

Meike heeft laatst een nachtje bij mijn schoonouders geslapen, ging heel goed hoor. Maar tussendoor had ze wel een keertje gehuild.."mama toe!"
Oma vindt dus dat ze nu maar veel vaker moet komen logeren, omdat het niet gezond is dat ze om mama vraagt.....
grrrrrr
Komt denk ik doordat mijn neefje en nichtje daar haast elke week logeren, en ik het niet nodig vindt dat ze gaat logeren terwijl wij niks bijzonders hebben.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70679944
Zo onze peuter zit nu heerlijk bij de komen van 2 dagen vol visite, drukte en kadootjes.

Meneer is volslagen belachelijk verwend!

Van ons heeft hij een zelfgemaakt keukentje gekregen met toebehoren.
Verder nog een wishbonebike, enorme set muziekinstrumentjes, heel veel boekjes, cd's, peuter meccano, een autootje en nog veel meer.
Hij zit nu bij te komen met zijn nieuwe dora dvd, nadat we net naar de speeltuin geweest zijn met de fiets. Toch in totaal zo'n kilometer gefietst op zijn eerste dag met de fiets. Hij gaat echt hard!!

Alleen waarom vergeet ik nou altijd met verjaardagen foto's te maken
Ach van deel 1 van de verjaardag van gisteren hebben we ze wel gelukkig. En van de fiets komen vast nog veel meer foto's.
pi_70680194
cattie, van harte gefeliciteerd met Ive

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 5 juli 2009 @ 21:12:43 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_70680471
Ive ligt nu heerlijk te slapen na een drukke dag vol visite en cadeau's. Hij heeft lekker veel cadeau's gehad. Zijn favoriete cadeau is de boor van mijn ouders. Zo'n plastic ding op batterijen, die geluid maakt en draait. Zo schattig. Hij heeft ook heerlijk gespeeld met alles en iedereen.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:58:40 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_70682251
lieve cattie, ik ben het vergeten van harte lieverd met je prachtige zoon!!
stormy waters...
sailin'
pi_70682445
Cattie gefeliciteerd met Ive!

Vandaag zijn we alleen met Kim op stap geweest. Naar sprookjeshof in Zuidlaren.
Ze heeft zich zo goed vermaakt. Het was heel leuk!
Wij zaten op een gegeven moment op het terras en konden zo Kim zien spelen voor ons. Ineens was ze weg, dus Djeez kijken. Zat ze (zowat naast ons) bij de wc's. Kwam ze in de blote kont aangelopen met de luier in de hand, een prullenbak te zoeken. Had ze op de wc geplast. Onderbroek, broek en sandalen lagen nog bij de wc. Was wel schattig op zich.
Wel duidelijk gemaakt dat ze voortaan moet vertellen als ze naar de wc gaat.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:05:45 #99
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70682549
Wat klinken die verjaardagen allebei leuk. Helemaal goed.

Ze is thuis Te laat ook nog. Helemaal moe en overstuur. Ze had het wel helemaal leuk gevonden en is natuurlijk gigantisch verwend.
*OUD heilige*
  zondag 5 juli 2009 @ 22:23:07 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70683272
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef YPPY het volgende:
Ze is thuis
*Pfieuw!

Mijn lieve schatje had vandaag diarree. Hij liep de hele middag in zijn blote billen en is élke keer op het potje gaan zitten. Zó knap! En goor!
Sorry hoor Vicks, dat het er wéér over gaat!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')