abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70512381
Worden jullie peuters ook zo vroeg wakker ineens? Ik denk door het weer. Om 6.00 al ipv 7.30-8.00
pi_70512447
Zo, dan is Kim echt klein. Zit nu rond de 14 kg. Broek maat 98, maar vaak nog wat te groot. En shirts 98/104
pi_70512453
Niet meer, Ingrid....
Een paar weken geleden was dat wel zo...
Gaat ook weer over...
pi_70512600
Ohja, gaat vast wel weer over. Ik geef het weer de schuld.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:32:00 #30
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70512730
Nou, Maud heeft die fase van heel vroeg wakker worden dan naar Kim doorgestuurd. Vanochtend was het 8 uur . heeft ca. 2 weken geduurd voordat ze doorhad dat lang slapen lekkerder was...succes!

En zou klein is Kim toch niet dan. Ze wordt 4. Fleur zit nu krap in 116. Is offcieel 113cm lang en 17kg en wordt half augustus 6. Toen Fleur naar de basisschool ging, droeg ze ook nog 104.
3 jaar........13 kg...........92cm
3,5 jaar.......14 kg.........99cm
4 jaar...........15 kg........105cm
pi_70512852
Pffff...als ik zo die gewichten op een rijtje zie dan vind ik het wel weer even moeilijk. Ronja zit al vanaf babytijd hoog in de curve en als ik nu haar gewicht en lengte tegen elkaar afzet (97 cm, 17 kilo) dan is ze gewoon te zwaar.

Maar ik zou werkelijk niet meer weten wat we er nog meer aan kunnen doen dan wat we nu doen. Ze loopt en speelt de hele dag door, ze eet gezond met eigenlijk alleen snoepachtige tussendoortjes als we ergens op visite zijn.
Ze drinkt water, eet genoeg groente, blanco yoghurt, stevig bruin brood, etc.
En elke keer op het Cb komt er commentaar over hoe slecht het voor haar is en hoe alles wat er nu aan komt er later moeilijk af gaat.
Ik wéét het! Maar ik weet ook echt niet hoe het anders kan

Het moeilijke vind ik dat ik zelf altijd met mijn gewicht geworsteld heb en ik van mijn 10e tot een paar jaar geleden op het randje van eetstoornis heb gezeten. Soms ging ik over die rand, soms niet.
Het doet me pijn als er nu al op zo'n manier over een peuter wordt gesproken. En niet zo maar een peuter, maar mijn lieve mooie dóchter

Maar goed, ik ga maar eens wandelen met mijn dochter. Rénnen zal ze
pi_70513302
Owlet, ik heb echt geen verstand van, maar hoeveel wijkt ze dan af?
En wat geeft het CB dan voor advies ? Of ga jij naar de kinderarts ofzo ?
Ik bedoel...hoe word je dan geholpen ??
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:53:12 #33
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_70513387
Owlet maak je eigen bij voorbaat al niet druk meis. Het is misschien gewoon haar aanleg en daar kan het cb weinig aan veranderen en jij kan niets meer doen dan gewoon doen wat jullie al doen met eten. Ze is nog jong zat...

Hier hebben we dus een lange slungel. 1.01 lang en 13,4 kilo en in november wordt ze drie. Ze slaapt nu overigens weer en krabbelt heel langzaam weer op. Eten doet ze nog steeds mondjesmaat maar het drinken heeft ze weer gevonden gelukkig. Haar keel lijkt minder ontstoken te worden en de gebrande wonden krijgen ook weer een rustigere kleur. Het was zwart van het branden en nu neigt het naar gewoon rood en geen koorts meer. Ze wordt af en toe weer haar eigen ik en dat is erg fijn om te zien.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:59:06 #34
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_70513568
Owlet als ik hier zo kijk en dan zie dat ze volgende maand 3 wordt dan valt het toch wel mee of lees ik het nu helemaal verkeerd?

http://www.peuteren.nl/peuters/lichamelijk_groeicurven.php

Lengte netjes op de middellijn en gewicht iets boven het gemiddelde.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:02:14 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70513646
Owlet.... kan me voorstellen dat je daar een beetje gek van wordt. En dat terwijl jij -als geen ander- weet dat elk kind zijn eigen lijntje volgt. Maud zat er in het begin zo erg onder dat ik twijfelde aan bijvoeden. Jij was toen een van de personen die riep: maak je geen zorgen, ze volgt haar eigen lijntje. Pas als er duikelingen of pieken in zitten, moet je zorgen gaan maken. Met andere woorden. Ronja heeft dit lijntje al vanaf haar geboorte.... dit is dus gewoon haar lijn!

Mibos, wat heerlijk om te lezen dat Kaith al weer wat aan de beterende hand is. Hoop zo voor jullie dat het nu allemaal rustiger gaat worden en ze zich weer kan richten op het peuter zijn en niet meer op het beter worden.
pi_70514596
KP, ze vinden het op het Cb zorgwekkend dat gewicht en lengte op verschillende lijnen zitten. Zoals Mibos schrijft: met de lengte gemiddeld (op de WHO curve iets bovende middenlijn) en haar gewicht op een lijntje net onder de bovenlijn.

De twee lijnen lijken nu weer wat dichter bij elkaar te komen dus eigenlijk, en Chacama je hebt echt helemaal gelijk , hoef ik me ook niet zo veel zorgen te maken. Maar toch... Het blijft voor mij een moeilijk punt en ik worstel steeds met wat reëel is en wat mijn eigen projectie n.a.v. mijn eigen moeilijk jaren is.

De CB-arts is tevens onze huisarts en ze heeft al aangeboden dat M. en ik een keer bij haar langs komen om te kijken of er nog verbeterpunten zijn. Dat eerste verbeterpuntje gaat wat mij betreft worden dat ze een betere weegschaal neerzetten want een kilo verschil tussen oude weegschaal op het CB en de nieuwe digitale weegschaal een half uur later thuis zou toch niet mogen

Mibos wat fijn dat het beter gaat met Kaith, wat heeft ze toch een hoop te verduren gekregen
pi_70515475
qua lengte zit Amber zo goed als op de middellijn, qua gewicht zit ze tussen gemiddeld en bovengemiddeld in.

Ik was vanmorgen creatief geweest met Ambers haar:

het was de bedoeling dat het vannacht zou blijven zitten omdat ze morgen naar het strand gaat en haar pony eigenlijk te lang is.. laat 'm nie tknippen want pony moet bijgroeien bij de rest van haar haar maar er heeft een ventj op de psz met zand lopen gooien in Ambers haar..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70522311
Leuk Vicky het haar van Amber! Jammer van dat zand....

Owlet wat naar dat je je zo rot voelt terwijl ze als ik het zo lees echt heel gezond eet! Ik zou zeggen niets van aantrekken. Ik kreeg op het CB ook te horen dat Mahre te zwaar zou zijn. Ze weegt 16.1 bij een lengte van 101,5 cm. Ik voelde me daar ook best even rot onder (ook ik worstel zelf al jaren met mijn gewicht en ben heel bang dat ik dat op mahre overbreng of dat ook zij te zwaar word.... )

Hier even een dikke vette
Mahre heeft net helemaal uit zichzelf een plasje op het potje gedaan! EIndelijk, ze was zelf ook helemaal trots!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:25:34 #39
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70522938
Lenaatje, B weegt nog meer en over hem wordt ook elke keer gezeurd bij het CB. Terwijl hij het zo goed doet met alles. Zo teleurstellend elke keer dat zij dat doen.

B. is zindelijk te noemen! alles gaat netjes in het potje. Alleen 's nachts nog niet. Dat ik me daar zooo druk over heb gemaakt snap ik echt niet. Heerlijk!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:30:53 #40
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70523087
Wat goed zeg al die kindjes die op het potje plassen

Ik heb vanmiddag onderbroekjes voor Linde gekocht en die thuis bij haar aangedaan, maar ze heeft dus 2 keer in de kamer geplast en daarna gaat ze dan op het potje zitten Denk dat we maar weer een paar weekjes moeten wachten omdat ze er toch nog niet helemaal aan toe is...

Lastig zeg al die kindjes die volgens lijntjes te zwaar zouden zijn. Linde is ook bij vlagen dikker. Ze wordt steeds wat dikker, krijgt weer een groeispurtje en wordt weer slanker etc.
pi_70524219
Ik vind het ook heel irritant Rb, nou was mijn laatste bezoek er ook echt eentje waarvan de stoom uit mijn oren kwam. Tazz gaat dus mooi de volgende keer.... Ze moet de orentest over doen, nou moeten volgens mij de meeste kindjes dat volgens mij, nou zou de volgende keer na het bezoek aan de KNO arts zijn, die is ergens in augustus, krijg ik net een brief moet ze 16 juli alweer....

Maar goed.

Stiemie zo deed Mahre dat ook of ineens van het potje af omdat ze moet plassen.

Maar ik hoop echt dat het nu doorzet, lijkt me zo lekker!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:11:24 #42
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70524363
Lenaatje was het toen voor Mahre ook te vroeg om ermee te beginnen? Of moet ik nu juist gewoon doorzetten?
pi_70525507
Naar mijn idee te vroeg. Wij zijn toen gestopt. OP een gegeven moment weer geprobeerd en toen nog niet. En ineens ging ze voor de vakantie op het dagverblijf op de wc zitten. We waren toen al wel weer iets begonnen. En sinds een week of 2 steeds op de wc zetten en als het mooi is met de blote billen in de tuin en het potje in zicht en ineens zat ze er op vanavond.
pi_70525578
Slapen jullie kinders ook zo slecht? Het is hier al vanaf zaterdag een drame met naar bed brengen. En echt gillen, niet eens huilen ofzo maar gillen alsof haar wat aangedaan word. We gaan nu maar steeds met haar in ons bed liggen en als ze slaapt gaan we weer en leggen we haar terug in haar bed als wij gaan slapen. Zo erg als het nu is heben we het nog niet gehad eigenlijk.. Zou het door het weer komen?
pi_70527717
Met Meike zijn we nu een week bezig met zindelijkheid. De eerste paar dagen deed ze het gewoon gezellig in de onderbroek en het boeide haar ook niet. Toch nog maar een paar dagen volgehouden en nu is ze al vanaf het weekend droog!
Vandaag zelfs een klein poepje op het potje!
Ze geeft alleen niet zelf aan dat ze moet plassen, vandaag zag ik haar een paar keer wiebelen, en als ik dan vraag of ze moet plassen zegt ze ja, en doet dan ook een dikke plas op het potje.

Lijkt me echt vet irritant als men aanmerkingen heeft op het gewicht van het kind terwijl je er zo op let dat ze gezond eten. Meer kan je er niet aan doen toch?
Meike was de laatste keer 13.1 kilo en 89 cm. (na haar 2e verjaardag) beetje vergelijkbaar met Pien dus.
Maandag met kennismaken op de psz viel het me ook echt op dat Meike vrij groot is, toen had ik vergelijkingsmateriaal....! En dat terwijl ze ook nog het jongste peutertje was toen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:00:32 #46
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70527950
Ik lig ook al in ons bed. Met l'enfant terrible die blijkbaar een olifant moet blijven imiteren...
Komt hier duidelijk door het weer. Dit is niet normaal voor hem, ons.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70528026
Gezellig Rocka
Amber loopt bijna de hele dag een poes na te doen en soms vind ik dat zooo irritant
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70528028
Hmm gezellig Rocka.....ach je ligt niet iedere dag met een olifant in bed he
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:06:49 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70528200
Ah, Owlet.

B!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 23:05:21 #50
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70530621
Ik dacht vandaag Anna om de tuin te leiden, door eerst met haar Morris op bed te leggen, zodat zij daarna ook kon gaan. Wij naar boven, ik wil Morris even snel in zijn bed leggen (om hem daarna weer mee naar beneden te nemen) en toen begon Anna: Nee mama nee! Luijee, luijee! baby luije. Dus ik moest achter haar aanlopen met Morris naar zijn kamer. En Anna pakte de luiers, billendoekjes en creme alvast tevoorschijn. Eerst luier verschonen en dan pas naar bed.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')