abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 juni 2009 @ 22:08:42 #1
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70459644
De peuters:

25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
15 oktober 2006 Jamie Isabella, dochter van aeque
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie


Het vorige deel: Het peutertopic (2-4 jaar) deel 33

Jeetje ben ik hier nog illegaal, gooi ik 'm gewoon ook nog dicht

Ik sloot 'm met:
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:06 schreef Stiemie het volgende:
Pff lastig Memmel. Is Anna nog wat rustiger geworden? Linde is een tijdje bang geweest voor het geluid van boren. De buren waren nogal actief aan het klussen. Nu hebben we uitgelegd dat ze iets aan het maken zijn en dat dat niet ecng is. Steeds tot treurens toe herhalen en nu is ze een stuk minder bang en zegt ze zelf al "maken?" als ze een boor hoort.

Karin lastig zeg. We hebben hier voor Linde's verjaardag een pop gekocht. Met zo'n nep-leeglopend-flesje erbij. Dan geef ik haar ook wat mini-luiers enzo. Misschien scheelt het als ze alvast wat kan oefenen? Ik probeer haar nu ook al te leren dat ze niet meer altijd alle skan wat ze wil. Ze wil vaak dat ik haar draag, maar dan wijs ik naar mijn buik en zeg dat dat niet kan want "mama draagt de baby al". Op zich legt ze zich daar dan wel vrij snel bij neer


[ Bericht 47% gewijzigd door Lois op 20-07-2009 20:41:57 ]
pi_70460348
whaha illegale Stiemie!
word je meteen voor gestraft dus
Meike heeft ook wel een pop, en daar is ze wel een tijdje druk mee geweest, maar die is nu niet meer zo interessant. en verder, haar dragen doe ik ook al een tijdje niet meer.
Ze kan het gewoon niet hebben als een ander kindje mijn aandacht krijgt.
En dat is toch best een issue met een baby op komst.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 28 juni 2009 @ 22:28:22 #3
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70460606
Ja da's zeker lastig. Misschien een leuk boekje bij de bieb halen over broertjes/zusjes of over samen delen ofzo?
  zondag 28 juni 2009 @ 22:32:48 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70460799
Het gaat hier wat beter, lijkt het. Hopelijk is de koorts in elk geval weg morgen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 28 juni 2009 @ 23:02:33 #5
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70461967
J, kwam vandaag thuis van een weekend weg en Anna was op slag genezen van haar helicopterangst en ging mee naar buiten. Ben benieuwd hoe het morgen gaat als J weer is werken. Als ze dan ineens weer aan helicoptervrees lijdt, dan weet ik dat ik in het ootje genomen wordt. Dan zal ik er op blijven hameren dat de helicopter weg is en dat er niets aan de hand is.

Karin, als ik een ander kindje op schoot had, werd Anna ook jaloers, maar toen Morris er was, was het ineens helemaal ok. Anna mag helpen met verschonen enzo. Het is belangrijk om ze allebei aandacht te geven, op hun eigen moment. Je kunt Meike denk ik wel uitleggen dat de baby eerst moet eten en dat je dan met Meike een boekje gaat lezen ofzo? (kan ze alvast een boekje gaan uitzoeken?)
Wat hier echt werkt, is dat we eerst Morris op bed gaan leggen samen en dat Anna dan ook maar even een schone luier aandoet en dan ook gaat slapen. Dan stopt ze 'm in, speen erbij, en heeft ze iig het gevoel dat hij al weg is en dat zij nog op is.
En haar dag is helemaal goed als ze nog even op het grote bed mag zitten met Morris op schoot.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 28 juni 2009 @ 23:09:33 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70462265
Memmel, wat typisch dat Anna bij j niet bang lijkt te zijn. Maar misschien maar goed ook, zit de angst kennelijk niet zo diep! Succes morgen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_70472637
Pfffffffff hier een bange peuter jammerig en zeuren om lekkers. 1000x achter elkaar.
En valt weinig aan te doen, want nieuwe keuken, dus lawaai. En dan is het ook nog eens warm.
Bah! Slapen wil ook niet en daar is ze boos om. Gaat lange dag worden vrees ik.

[ Bericht 16% gewijzigd door _Ingrid_ op 29-06-2009 11:41:17 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 11:57:55 #8
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70473458
Emma vroeg mij net of ik haar voetjes lief vond, ze ging mij namelijk 'aaien' met haar voet. Ik zeg : ja hoor, ik vind jou helemaal lief. Zegt oma: nou, dat zou ik maar niet te hard zeggen... ze is niet altijd lief namelijk (vanochtend een driftbui gehad) ... Ik zeg: nou, we gaan geen oude koeien uit de sloot halen hoor, want ze is NU lief.
Emma: nee, geen oude koeien uit de sloot halen, want ze zijn te ver weg, en anders vallen we ook in het water!

Succes iedereen met lastige, lieve kinderen, en met het wennen aan een nieuw broertje/ zusje... mijn ervaring is dat het meestal gewoon goed komt, na een tijdje wennen!
  maandag 29 juni 2009 @ 14:23:50 #9
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70478297
Peuters die grote broer of zus worden.... zijn zoveel leuke boekjes over. Heb ze met Fleur verslonden voordat Maud geboren werd. Heerlijke manier om samen er op voor te bereiden. En wat Suzanna zegt: meestal komt het goed. Gewoon goed opletten dat je je kleine grote kind niet teveel verantwoordelijkheid geeft, en vooral niet te vaak zegt: nu even niet, want brusje moet! (en ja dit is uit eigen ervaring....helaas)
  maandag 29 juni 2009 @ 20:35:47 #10
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70491143
Is de koorts weg bij Simon?

Fijn dat het met Anna beter lijkt te gaan, is ze nog buiten geweest vandaag?

Wat is Emma slim!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_70491216
* trots is *

Pien en floor allebei geplast op het potje vandaag !
pi_70491535
Pien en Floor

PM, beterschap voor Simon
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 29 juni 2009 @ 21:02:32 #13
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70492070
Emma is een slim maar soms ook echt onmogelijk meisje! Ze heeft meerdere driftbuien gehad, weigerde dingen te doen terwijl ze juist nu erg mee moet werken omdat ik last van mijn enkel heb (gekneusd)... maar dat schijnt dus averechts te werken want ze werkte extra niet mee!
Iemand een tip? Ze is echt een hele slimme meid, kan ook ontzettend superschattig zijn, echt heel erg lief (ze was nu ook weer ontzettend lief nadat ze een tijdje voor straf in haar kamer had gezeten, afzondering werkt heel goed bij haar) maar ik heb geen energie om haar maar constant naar haar kamer te brengen (al spartelend...)...

Hulp gevraagd van ouders met peuterpubertjes!
pi_70492358
Dat zul je altijd zien he, Suzanna, dat ze niet meewerken op de momenten dat je het niet kan gebruiken.
Doet Meike altijd als ik haast heb....
Ik heb geen tips voor je ben ik bang.

Pien en Floor, joechei!

Meike heeft vandaag niet 1 keer in de onderbroek geplast!!!!!!!!
Ze zei het nu ook een paar keer zelf dat ze moest plassen.
Alleen poepen gaat nog wel in de onderbroek.
Ik ben zo verbaasd dat het zo snel kan gaan, vorige week di begonnen, en toen leek het nog helemaal nergens naar, en sinds het weekend gaat het eigenlijk heel erg goed!
Ik heb haar vanmi zelfs meegenomen naar de vk zonder luier om, en dat ging ook goed!!!!
Wow wat ben ik trots!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70492580
Leuk, Karin !

En voor kleine/grote Emma...
Wat zijn de dingen die ze niet doet, bijv ?
En wat doet ze wel ?
  maandag 29 juni 2009 @ 21:21:40 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70492810
Wat knap van Pien en Floor!

En Meike is ook al supergoed bezig.

Hier gaan de stickers ook hard. Vandaag 2 cadeautjes.

Suzanna, Anna gaat hier in de gang zitten, dat is in de buurt. En als we boven zijn, zit ze op de trap, dat is dan dichtbij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 29 juni 2009 @ 21:58:44 #17
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70494471
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:16 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
En voor kleine/grote Emma...
Wat zijn de dingen die ze niet doet, bijv ?
En wat doet ze wel ?
Ze gaat bijv. niet op de wc plassen maar weigert, en na een tijdje heeft ze dan in haar broek geplast.

Als ik haar dan naar boven stuur voor een nieuwe onderbroek en broek (wat ze heel goed kan pakken en ook vaak goed pakt) wil ze 'm niet zelf aantrekken, wat ze wel kan, maar wil ze perse dat ik het doe.

Bij het eten wil ze niet aan tafel komen zitten.

Na het eten wil ze niet naar boven.

Ze wil niet samen met Noa en Julia opruimen (logisch).

Ze wilde vanavond absoluut niet uit bad (driftbui) en ik moest haar eruit tillen omdat ze echt naar bed moest. Normaalgesproken wil ze dan perse er zelf uit klimmen maar dat dreigement 'ik ga je eruit tillen hoor!' werkte vanavond ook niet, ik moest 'm gewoon uitvoeren en heb een al-krijsend meisje uit bad gevist... toen ik haar afgedroogd had heb ik haar even in haar kamer gezet waar ze letterlijk en figuurlijk even afgekoeld was, en na een tijdje weer poeslief was. Dan zegt ze ook tegen me: nu moet je niet meer boos kijken hoor mama, want ik ben nu echt heel lief! ga maar lachen!
Toen heb ik gezegd: ga maar een leuk liedje zingen voor mama, dan word ik wel weer vrolijk (want ik was echt ff een beetje depri...) en toen ging ze schattig zingen... heel erg lief.
Later wilde ze weer even niet luisteren (ze ging naar de kamers van de anderen en wilde daar spelen) en toen ik streng zei dat ze echt moest komen zei ze: nou, ik ga wel een liedje voor je zingen hoor, dan kijk je weer blij (schattig ).

Oh ja, en ze wilde ook een banaan eten, en toen zei ik dat ze die wel zelf mocht pakken (dat kan jij wel he! Zo'n grote meid!) en meestal wil ze dat wel maar nu niet: 'kun jij dat even voor me doen mama, jij kunt toch wel huppelen? (hinkelen)'
  maandag 29 juni 2009 @ 22:01:04 #18
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70494584
Oh ja, wat ze wel doet...valt best mee!

- zelf schone kleren / luierbroekje / onderbroek pakken
- zelf naar de wc (niet zelf afvegen)
- als er pakjes drinken liggen pakt ze die voor zichzelf of voor haar zusjes
- koekjes uitdelen
- na een hele hoop getreuzel en gezeur kan ze soms wat dingetjes opruimen (nooit alles)
- handen wassen in de badkamer (beneden krijgt ze de kraan niet open) maar daar doet ze dan een half uur over, want haar handen moeten natuurlijk wel supersuperschoon zijn en drie tot 10 keer met zeep gewassen worden...
- de buitendeur open / dichtdoen
- schoenen pakken (niet aandoen, daarbij moet ik helpen, ze is daar best lui in)
  maandag 29 juni 2009 @ 22:48:12 #19
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70496682
Het komt bij mij over als grenzen aftasten en negatieve aandacht vragen Suzanna.
En, omdat ze zo slim is, heeft ze natuurlijk haarfijn in de gaten dat jij minder mobiel bent en daar maakt ze ge/misbruik van.
Ik zou zo veel mogelijk consequent zijn, waar mogelijk negeren, laconiek reageren, luchtig doen en juist óók waar mogelijk positief benaderen.
Denk ik.

PM'eke, ik hoop dat jullie heerlijk in la douce France zitten en dat de reis ondanks je zieke manneke goed is verlopen.

Fijn, die zindelijk wordende peuters.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70501868
Alweer een hoop peutertjes bezig met zindelijk worden, goed hoor.
Wij zijn er even mee gestopt. Damian wil niet meer op het potje en vraagt elke keer om een luier. Alleen op het strand vindt hij het zonder luier wel prima en dan plast hij pas als hij een luier aankrijgt.

Ik hoop dat Simon weer helemaal beter is!

Suzanna, lastig hoor maar ik dacht hetzelfde als Moonah, succes ermee en hopelijk geneest jouw enkel snel.

Wij hadden vanavond echt een zielig momentje. Damian is gevallen en zijn hele teennageltje ligt eraf. Flink bloedden en dat doet natuurlijk erg zeer. Nou is hij als de dood voor pleisters dus dat was een drama. Ik heb hem nog nooit zo hard horen gillen, erg zielig. Uiteindelijk de pleister er maar afgehaald en een sok aangedaan wat natuurlijk ook flink pijn deed.
Toen dat alles voorbij was mocht ik hem niet meer knuffelen. Hij wilde alleen nog bij papa liggen.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:24:03 #21
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70506759
oooooh Appelsap, dan breekt je moederhart gewoon heel eventjes. Je weet dat het goed komt, maar wat een pijn zal het gedaan hebben zowel bij damian als bij jou.

Simon......... beterschap vent.

Suzanna... wat Moonah zegt en natuurlijk jij beterschap.

En wat een hoop slimme kinderen en al zindelijk wordende peuters

maud zit middenin een verlatingsangst-periode. Erg zielig om haar zo onzeker te zien en zo hard te horen huilen. Beschermd en veilig gebied is nu het 'key-word'. Dus weer in d'r ledikant even veel thuis of bij de oppas en vooral even geen rare dingen.... Haar grootste vrienden zijn nu haar speen(met doek) en knuffelschaap.
pi_70510630
Suzanna, klinkt inderdaad als grenzen verleggen en kijken hoe erop gereageerd wordt. Volgens mij doe je het gewoon goed, tis alleen dat Emma ff ook aan het checken is...volhouden! En succes !
Ben benieuwd wanneer haar gedrag weer meer positief wordt !

Vanochtend naar het CB geweest,

P : 13,3 kilo en 89 cm
F : 12,5 kilo en 90 cm.

verwachting 1.86 lang, castingbureau here we com !
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:06:33 #23
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70511894
Mooie cijfers scoren die kids van jou KP.

Hoe oud zijn ze nu?
pi_70512124
2 jaar en 2 maanden
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:21:06 #25
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70512377
lekker zeg! Maud was met 2,5 jaar 88cm en 11,5 kg. Ben erg benieuwd waar ze op uit komt als ze 3 is (nog 4,5 maand)
pi_70512381
Worden jullie peuters ook zo vroeg wakker ineens? Ik denk door het weer. Om 6.00 al ipv 7.30-8.00
pi_70512447
Zo, dan is Kim echt klein. Zit nu rond de 14 kg. Broek maat 98, maar vaak nog wat te groot. En shirts 98/104
pi_70512453
Niet meer, Ingrid....
Een paar weken geleden was dat wel zo...
Gaat ook weer over...
pi_70512600
Ohja, gaat vast wel weer over. Ik geef het weer de schuld.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:32:00 #30
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70512730
Nou, Maud heeft die fase van heel vroeg wakker worden dan naar Kim doorgestuurd. Vanochtend was het 8 uur . heeft ca. 2 weken geduurd voordat ze doorhad dat lang slapen lekkerder was...succes!

En zou klein is Kim toch niet dan. Ze wordt 4. Fleur zit nu krap in 116. Is offcieel 113cm lang en 17kg en wordt half augustus 6. Toen Fleur naar de basisschool ging, droeg ze ook nog 104.
3 jaar........13 kg...........92cm
3,5 jaar.......14 kg.........99cm
4 jaar...........15 kg........105cm
pi_70512852
Pffff...als ik zo die gewichten op een rijtje zie dan vind ik het wel weer even moeilijk. Ronja zit al vanaf babytijd hoog in de curve en als ik nu haar gewicht en lengte tegen elkaar afzet (97 cm, 17 kilo) dan is ze gewoon te zwaar.

Maar ik zou werkelijk niet meer weten wat we er nog meer aan kunnen doen dan wat we nu doen. Ze loopt en speelt de hele dag door, ze eet gezond met eigenlijk alleen snoepachtige tussendoortjes als we ergens op visite zijn.
Ze drinkt water, eet genoeg groente, blanco yoghurt, stevig bruin brood, etc.
En elke keer op het Cb komt er commentaar over hoe slecht het voor haar is en hoe alles wat er nu aan komt er later moeilijk af gaat.
Ik wéét het! Maar ik weet ook echt niet hoe het anders kan

Het moeilijke vind ik dat ik zelf altijd met mijn gewicht geworsteld heb en ik van mijn 10e tot een paar jaar geleden op het randje van eetstoornis heb gezeten. Soms ging ik over die rand, soms niet.
Het doet me pijn als er nu al op zo'n manier over een peuter wordt gesproken. En niet zo maar een peuter, maar mijn lieve mooie dóchter

Maar goed, ik ga maar eens wandelen met mijn dochter. Rénnen zal ze
pi_70513302
Owlet, ik heb echt geen verstand van, maar hoeveel wijkt ze dan af?
En wat geeft het CB dan voor advies ? Of ga jij naar de kinderarts ofzo ?
Ik bedoel...hoe word je dan geholpen ??
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:53:12 #33
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_70513387
Owlet maak je eigen bij voorbaat al niet druk meis. Het is misschien gewoon haar aanleg en daar kan het cb weinig aan veranderen en jij kan niets meer doen dan gewoon doen wat jullie al doen met eten. Ze is nog jong zat...

Hier hebben we dus een lange slungel. 1.01 lang en 13,4 kilo en in november wordt ze drie. Ze slaapt nu overigens weer en krabbelt heel langzaam weer op. Eten doet ze nog steeds mondjesmaat maar het drinken heeft ze weer gevonden gelukkig. Haar keel lijkt minder ontstoken te worden en de gebrande wonden krijgen ook weer een rustigere kleur. Het was zwart van het branden en nu neigt het naar gewoon rood en geen koorts meer. Ze wordt af en toe weer haar eigen ik en dat is erg fijn om te zien.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:59:06 #34
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_70513568
Owlet als ik hier zo kijk en dan zie dat ze volgende maand 3 wordt dan valt het toch wel mee of lees ik het nu helemaal verkeerd?

http://www.peuteren.nl/peuters/lichamelijk_groeicurven.php

Lengte netjes op de middellijn en gewicht iets boven het gemiddelde.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:02:14 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70513646
Owlet.... kan me voorstellen dat je daar een beetje gek van wordt. En dat terwijl jij -als geen ander- weet dat elk kind zijn eigen lijntje volgt. Maud zat er in het begin zo erg onder dat ik twijfelde aan bijvoeden. Jij was toen een van de personen die riep: maak je geen zorgen, ze volgt haar eigen lijntje. Pas als er duikelingen of pieken in zitten, moet je zorgen gaan maken. Met andere woorden. Ronja heeft dit lijntje al vanaf haar geboorte.... dit is dus gewoon haar lijn!

Mibos, wat heerlijk om te lezen dat Kaith al weer wat aan de beterende hand is. Hoop zo voor jullie dat het nu allemaal rustiger gaat worden en ze zich weer kan richten op het peuter zijn en niet meer op het beter worden.
pi_70514596
KP, ze vinden het op het Cb zorgwekkend dat gewicht en lengte op verschillende lijnen zitten. Zoals Mibos schrijft: met de lengte gemiddeld (op de WHO curve iets bovende middenlijn) en haar gewicht op een lijntje net onder de bovenlijn.

De twee lijnen lijken nu weer wat dichter bij elkaar te komen dus eigenlijk, en Chacama je hebt echt helemaal gelijk , hoef ik me ook niet zo veel zorgen te maken. Maar toch... Het blijft voor mij een moeilijk punt en ik worstel steeds met wat reëel is en wat mijn eigen projectie n.a.v. mijn eigen moeilijk jaren is.

De CB-arts is tevens onze huisarts en ze heeft al aangeboden dat M. en ik een keer bij haar langs komen om te kijken of er nog verbeterpunten zijn. Dat eerste verbeterpuntje gaat wat mij betreft worden dat ze een betere weegschaal neerzetten want een kilo verschil tussen oude weegschaal op het CB en de nieuwe digitale weegschaal een half uur later thuis zou toch niet mogen

Mibos wat fijn dat het beter gaat met Kaith, wat heeft ze toch een hoop te verduren gekregen
pi_70515475
qua lengte zit Amber zo goed als op de middellijn, qua gewicht zit ze tussen gemiddeld en bovengemiddeld in.

Ik was vanmorgen creatief geweest met Ambers haar:


het was de bedoeling dat het vannacht zou blijven zitten omdat ze morgen naar het strand gaat en haar pony eigenlijk te lang is.. laat 'm nie tknippen want pony moet bijgroeien bij de rest van haar haar maar er heeft een ventj op de psz met zand lopen gooien in Ambers haar..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70522311
Leuk Vicky het haar van Amber! Jammer van dat zand....

Owlet wat naar dat je je zo rot voelt terwijl ze als ik het zo lees echt heel gezond eet! Ik zou zeggen niets van aantrekken. Ik kreeg op het CB ook te horen dat Mahre te zwaar zou zijn. Ze weegt 16.1 bij een lengte van 101,5 cm. Ik voelde me daar ook best even rot onder (ook ik worstel zelf al jaren met mijn gewicht en ben heel bang dat ik dat op mahre overbreng of dat ook zij te zwaar word.... )

Hier even een dikke vette
Mahre heeft net helemaal uit zichzelf een plasje op het potje gedaan! EIndelijk, ze was zelf ook helemaal trots!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:25:34 #39
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70522938
Lenaatje, B weegt nog meer en over hem wordt ook elke keer gezeurd bij het CB. Terwijl hij het zo goed doet met alles. Zo teleurstellend elke keer dat zij dat doen.

B. is zindelijk te noemen! alles gaat netjes in het potje. Alleen 's nachts nog niet. Dat ik me daar zooo druk over heb gemaakt snap ik echt niet. Heerlijk!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:30:53 #40
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70523087
Wat goed zeg al die kindjes die op het potje plassen

Ik heb vanmiddag onderbroekjes voor Linde gekocht en die thuis bij haar aangedaan, maar ze heeft dus 2 keer in de kamer geplast en daarna gaat ze dan op het potje zitten Denk dat we maar weer een paar weekjes moeten wachten omdat ze er toch nog niet helemaal aan toe is...

Lastig zeg al die kindjes die volgens lijntjes te zwaar zouden zijn. Linde is ook bij vlagen dikker. Ze wordt steeds wat dikker, krijgt weer een groeispurtje en wordt weer slanker etc.
pi_70524219
Ik vind het ook heel irritant Rb, nou was mijn laatste bezoek er ook echt eentje waarvan de stoom uit mijn oren kwam. Tazz gaat dus mooi de volgende keer.... Ze moet de orentest over doen, nou moeten volgens mij de meeste kindjes dat volgens mij, nou zou de volgende keer na het bezoek aan de KNO arts zijn, die is ergens in augustus, krijg ik net een brief moet ze 16 juli alweer....

Maar goed.

Stiemie zo deed Mahre dat ook of ineens van het potje af omdat ze moet plassen.

Maar ik hoop echt dat het nu doorzet, lijkt me zo lekker!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:11:24 #42
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70524363
Lenaatje was het toen voor Mahre ook te vroeg om ermee te beginnen? Of moet ik nu juist gewoon doorzetten?
pi_70525507
Naar mijn idee te vroeg. Wij zijn toen gestopt. OP een gegeven moment weer geprobeerd en toen nog niet. En ineens ging ze voor de vakantie op het dagverblijf op de wc zitten. We waren toen al wel weer iets begonnen. En sinds een week of 2 steeds op de wc zetten en als het mooi is met de blote billen in de tuin en het potje in zicht en ineens zat ze er op vanavond.
pi_70525578
Slapen jullie kinders ook zo slecht? Het is hier al vanaf zaterdag een drame met naar bed brengen. En echt gillen, niet eens huilen ofzo maar gillen alsof haar wat aangedaan word. We gaan nu maar steeds met haar in ons bed liggen en als ze slaapt gaan we weer en leggen we haar terug in haar bed als wij gaan slapen. Zo erg als het nu is heben we het nog niet gehad eigenlijk.. Zou het door het weer komen?
pi_70527717
Met Meike zijn we nu een week bezig met zindelijkheid. De eerste paar dagen deed ze het gewoon gezellig in de onderbroek en het boeide haar ook niet. Toch nog maar een paar dagen volgehouden en nu is ze al vanaf het weekend droog!
Vandaag zelfs een klein poepje op het potje!
Ze geeft alleen niet zelf aan dat ze moet plassen, vandaag zag ik haar een paar keer wiebelen, en als ik dan vraag of ze moet plassen zegt ze ja, en doet dan ook een dikke plas op het potje.

Lijkt me echt vet irritant als men aanmerkingen heeft op het gewicht van het kind terwijl je er zo op let dat ze gezond eten. Meer kan je er niet aan doen toch?
Meike was de laatste keer 13.1 kilo en 89 cm. (na haar 2e verjaardag) beetje vergelijkbaar met Pien dus.
Maandag met kennismaken op de psz viel het me ook echt op dat Meike vrij groot is, toen had ik vergelijkingsmateriaal....! En dat terwijl ze ook nog het jongste peutertje was toen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:00:32 #46
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70527950
Ik lig ook al in ons bed. Met l'enfant terrible die blijkbaar een olifant moet blijven imiteren...
Komt hier duidelijk door het weer. Dit is niet normaal voor hem, ons.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70528026
Gezellig Rocka
Amber loopt bijna de hele dag een poes na te doen en soms vind ik dat zooo irritant
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70528028
Hmm gezellig Rocka.....ach je ligt niet iedere dag met een olifant in bed he
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:06:49 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70528200
Ah, Owlet.

B!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 23:05:21 #50
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70530621
Ik dacht vandaag Anna om de tuin te leiden, door eerst met haar Morris op bed te leggen, zodat zij daarna ook kon gaan. Wij naar boven, ik wil Morris even snel in zijn bed leggen (om hem daarna weer mee naar beneden te nemen) en toen begon Anna: Nee mama nee! Luijee, luijee! baby luije. Dus ik moest achter haar aanlopen met Morris naar zijn kamer. En Anna pakte de luiers, billendoekjes en creme alvast tevoorschijn. Eerst luier verschonen en dan pas naar bed.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70530727
Goed bezig Anna!!! Hou je mama wel bij de les he!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70535914
Gistermiddag waren de meiden boos, heul boos !
Ze wilden hun kleren uitdoen en ik had daar ff geen zin in, maar ja...2 tegen 1, dus dan helpen ze elkaar wel...

Eenmaal bloot....op het potje zitten en plassen. " mammaaaaaa, doekjes (wc papier), klaarrrrr". Ze trokken hun kleren weer aan en gingen tekenen....

*KP moet nog even wennen*
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:54:36 #53
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70539988
kp, ik vind ze wel heel erg stoer hoor, die 2 kleine ondeugende miepjes van je

B. heeft vannacht dus bij mij geslapen en zijn papa in B's bed. Alledrie uitgerust aan de dag begonnen. B. viel ook pas om 23.5 in slaap ofzo (ik lag al 3x lang en breed te tukken terwijl hij nog de olifant aan het spelen was )
Vandaag laat ik hem denk ik maar wakker, geen middagdutjes meer!

Oh, en qua zindelijk worden. Hij wordt wakker en commandeert al 'Pamper uit!'
Nuf said
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:07:17 #54
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70557886
Wat knap zeg, al die zindelijk wordende kindjes!
Devin heeft al 4 keer op het potje geplast en 1 keer zelfs een klein beetje gepoept. Hij vindt het zo leuk, vooral het doorspoelritueel en zodra zijn potje geleegd is wil hij dan ook "Meer!"
We hebben een wonderpotje voor hem met een zwarte vlek erin en zodra er ook maar een paar druppels op komen verdwijnt het zwarte en zie je een zonnetje. Erg motiverend

Verstoppertje spelen is het nu helemaal voor hem en hij heeft er een nieuw stopwoordje aan over gehouden: "papa/mama/poes/deken/whatever... waabejjenou?"
.... met gevoel voor drama....
pi_70558543
KP wat goed zeg van je meisjes!
En B ook al zo goed bezig! Fijn dat jullie toch nog uitgerust waren vanmorgen. Wij moesten Mahre weer uit ons bed halen en in haar bed leggen, maar ze heeft wel lekker geslapen en wij dus ook!
En Devin wat heb jij een leuk potje zeg, werkt inderdaad wel motiverend!

Hier was Mahre ook in de weer met het potje, eerst een paar keer een plasje vandaag en daarna gepoept. Ze was helemaal trots en kwam me knuffelen! Zo schattig. Daarna riep ze jeh en met haar billen schudden (ze kijkt Fifi en Bombus doet dat ook als ie iets goed heeft gedaan...) Wij maken er ook een ritueeltje van, samen potje leeggooien in de wc incl zwaaien en dag roepen! Ben best trots!
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:24:51 #56
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70560810
Zo, was topic kwijt..

We zijn nu Mahre aan het uitputten.. hopelijk is Hart in Aktie slaapberwekkend genoeg voor haar...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_70564020
Kim heeft vandaag ook op het potje gepoept! Was ze heel trots op. Ik ook.
Kim vraagt ineens bij alles welke kleur het is.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:41:40 #58
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70575144
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim heeft vandaag ook op het potje gepoept! Was ze heel trots op. Ik ook.
Kim vraagt ineens bij alles welke kleur het is.
Leuk! Nieuwe dingen leren. Hier is alles gewoon blauw.... zelfs de pindakaas.

Maud wil ook alles weten nu: was dah? doe je? Ben je? Enz. enz..... nog even en dan gaan we over tot waarom? En ze zit in de 'ik verzamel alles'-fase. Stokje hier, papiertje daar en het liefst de bloemen uit de tuin, maar dat ben ik ze maar aan het afleren.... hou geen bloemen meer over Heeft ze trouwens ook geleerd van me. Alleen het verschil tussen uitgebloeid en bloeiend is nog niet zo makkelijk te onderscheiden...geloof ik.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:53:16 #59
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70575474
Wat goed zeg al die kindjes die zindelijk worden Hier hebben we besloten om het maar weer even te laten rusten.

Chacama we leren Linde nu dat ze alleen nog maar bloemetjes mag plukken die in het gras staan. Ze begon voortuinen en geveltuinen van mensen leeg te plukken
pi_70576192
Wij hebben er hier eentje rondlopen die elk moment van de dag vraagt: Wat is daaat??
pi_70576957
Ja we verhuizen naar hier!!!
Mijn kleine spookje is vandaag 2 jaar !!!

Al even geen dreumes meer, maar gedraagt zich als een echte peuter.

En met de dag lijkt hij meer te kunnen. Zo leuk!!

Net in de supermarkt
Nee mama, pepijn ook helpen tas opruimen. Wou hij de boodschappen bij de kassa weer in de tas doen

Alleen vond hij vannochtend 5.30 wel een mooie tijd om je verjaardag te beginnen. Dus nu ligt hij al weer heerlijk te slapen.
pi_70577037
Gefeliciteerd!
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:56:46 #63
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70577141
p_iglet van harte en welkom!

Ik had je stiekem vanochtend al deze kant op getoverd
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70577385
p_iglet, van harte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:45:01 #65
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70578681
Pepijn en P_iglet. gefeliciteerd met je grote kleine man.
pi_70578738
gefeliciteerd Pepijn, P_iglet en T_igger!
pi_70579700
Gefeliciteerd P_iglet!
pi_70579764
Hiephiephoeraaa!! Welkom Pepijn
stom he, maar ik voel me hier eigenlijk al niet ech tmeer thuis Jullie zitten allemaal in de potjesfase en die zijn wij al voorbij..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:35:08 #69
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70580040
Het komt ook door het weer vicky! Zo handig ze nu in de blote billen te laten lopen
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70580080
dat zeker EN veel lekkerder dan zo'n zweterige plakluier aan je kont
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70580236
Het weer werkt zeker mee wat dat betreft! Het gaat hier steeds beter, steeds minder ongelukjes.
Ben er zo blij mee, voordat ze naar de basisschool gaat is ze zeker wel zindelijk!
En nu komt ze terwijl ze ik typ met het potje bij me zitten, mama ik doe nu een joekelplas.
En nu moet ik weer mee.
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:45:31 #72
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70580330
Gheghe, een joekelplas!

Vicky, vertel eens wat meer over je grote dame! Want die potjesverhalen kennen we inmiddels wel. Grapje hoor!!!!

Hey Pepijn en P_iglet! Welkom!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:49:08 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70580425
Oh trouwens, mijn peuter was vanochtend een mini-kleuter.
We hadden juffendag en ik had hem meegenomen. Echt zó leuk! De kinderen vinden dat natuurlijk ook geweldig. Thies gaat gewoon mee in de kring zitten, doet spelletjes en liedjes mee, gaat lekker met die groten mee buiten spelen, laat zich níet van de skelter jagen ("Wég! Wég!" riep hij hard terug ). Over gebrek aan assertiviteit hoef ik me geloof ik geen zorgen te maken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70580493
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:45 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, een joekelplas!

Vicky, vertel eens wat meer over je grote dame! Want die potjesverhalen kennen we inmiddels wel. Grapje hoor!!!!

Hey Pepijn en P_iglet! Welkom!
hihi nou ja wat willen jullie weten??

Amber is heel hard gevallen. Vallen doet ze wel eens vaker, dus dacht dat het wel meeviel. Totdat ze op de fietsstoel van een van de psz moeders zat omdat ze niet kon lopen. Heeft ze gewoon een hele bal op haar knie.
HA zit gelukkig dichtbij dus daar meteen ff langsgelopen. Volgens hem geen schade aan haar knie, alleen een hele grote bloeduitstorting. Ze heeft er wel pijn aan.

Van de week zaten we in de auto en toen was de foute op 111 op Qmusic en nu zingt ze de hele dag bloed, zweet en tranen

Ze kletst de oren van je kop. Begint te kletsen als ze wakker wordt en stopt als ze gaat slapen.

Afgelopen zaterdag is ze naar het zomerfestival geweest met mijn zusje en zwager. Ze vond het geweldig!

Wat wil je nog meer weten??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:58:52 #75
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70582556
Leuk allemaal! Gezellig, naar een festival.
En ik hoef niet speciaal meer te weten hoor. Gewoon leuk om over Amber te lezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70589426
Pepijn
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:20:30 #77
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70589909
Bij Julia is alles geel wat komisch.

Hier nog steeds een peutermonstertje! (Emma) Die ook wel heeeeeel schattig kan zijn ... en zelfs als ze stout is is ze alweer zo schattig (meestal) dat je bijna niet boos kunt worden ... (lastig wel! )

Julia is ook heeel erg ondeugend, vooral nu ik met een zere enkel zit lijkt ze wel extra weg te rennen en te willen ontsnappen, ze maakt er flink misbruik van! Wel lastig maar ik kan ook niet boos worden hoor, op haar.
Ze was vanmiddag zo groot, helpen met dingen naar de tafel te brengen (ze begrijpt steeds meer) en dat is wel erg leuk. Ze at drie boterhammen (op een paar stukjes na) met kruidenkaas 'kuikuikaas!' en weet heel goed ook met woorden duidelijk te maken dat ze nog meer wilde.

Oh ja, twee van mijn meiden eten stukjes tomaat als snack ... zo leuk vind ik dat!
pi_70607893
Mijn mini peuter is vandaag weer naar het CB geweest.

Prima goedgekeurd. Hij ontwikkeld zich prima. Praat vooral erg goed.
Wat nou toren bouwen van die blokjes. Gewoon benoemen "vierkant, blauw" "rondje, rood" Maar bouwen ho maar

Alleen die lengte groei he

Meneer is nu 79cm en 10.7 kilo. Gewicht voor lengte volgens de CB statistieken keurig in verhouding, maar meneer is dus KLEIN. Op de -3 lijn ( Dus bij 1% kleinste kindjes)
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:20:01 #79
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70612232
Wat een schokkend nieuws P_iglet, dat Pepijn klein is. Dat had je zeker niet verwacht?
't is een scheetje, met die mooie grote ogen van 'm!

Anna heeft Pepijn's cadeautje al 10 keer uitgepakt. Doos..Anna...mijn...doos. "Nee Anna die is voor Pepijn". Neeeeejjjjj, Anna, mijn!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70613658
Leuk Suzanna, dat ze tomaat zo lekker vinden. Damian houdt daar helemaal niet van. Wel eet hij rauwe rode paprika en rauwe ui alsof het snoep is.

Piglet en Pepijn gefeliciteerd!
Wat is Pepijn klein! Gaan ze daar verder nog onderzoek naar doe of is dat niet nodig?
pi_70622882
Pepijn is klein maar fijn!
Mooi dat hij het verder ook zo goed doet!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70626308
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:56 schreef appelsap het volgende:
Leuk Suzanna, dat ze tomaat zo lekker vinden. Damian houdt daar helemaal niet van. Wel eet hij rauwe rode paprika en rauwe ui alsof het snoep is.

Piglet en Pepijn gefeliciteerd!
Wat is Pepijn klein! Gaan ze daar verder nog onderzoek naar doe of is dat niet nodig?
Daar hebben ze onderzoek naar gedaan tussen 9 en 14 maanden. Hij besloot toen een half jaar lang bijna NIET te groeien. Heel drastisch van de middellijn naar de -2/-3 lijn. Toen kwam er niets uit onderzoek.
Blijft hij nu netjes volgens de -3 lijn doorgroeien dan is verder onderzoek niet nodig. Gaat hij verder afbuigen dan moeten we terug naar de kinderarts.
Waarschijnlijk heeft hij gewoon het formaat van t_igger, die is met 1.62(en een half) ook niet zo groot.

Ach het is goedkoop met kleertjes zullen we maar zeggen Hij draagt rompers ruim een jaar per maat, en past nu nog prima in broekmaat 74.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:35:54 #83
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70626588
Hoe groot was hij bij geboorte ongeveer p_iglet? En maak jij je er zelf zorgen over als je hem ziet?
Om heel eerlijk te zijn, hij ziet er toch gezond uit, doet wat ie moet doen en er moet er toch 1 de kleinste zijn, denk ik dan (en dat is misschien heel makkelijk gedacht maar B is overal de zwaarste en vaak de grootste...)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70626892
3690 gram en 52 cm, dus bepaald niet klein.
Wij maken ons op het ogenblik echt niet druk erom. Hij ontwikkeld zich prima, en heeft er zelf absoluut geen last van.
Wel zullen we het in de gaten blijven houden (dus over half jaar even wegen/meten bij CB ipv pas over een jaar terug). Vooral omdat het wellicht later voor Pepijn zelf lastig kan zijn.
t_igger heeft zelf al best wat problemen gehad (altijd gedoe met kleding kopen, maar ook pesten etc) met zijn lengte, dus als Pepijn nog kleiner gaat worden dan vind ik verder onderzoek toch wel prettig.
Al maken ze maar een handfoto om te zien of Pepijn's botontwikkeling voor of achterloopt. Ze kunnen zoveel zien en bij nood ook beinvloeden tegenwoordig.

Maar ik maak me absoluut niet druk om op dit moment, we gaan nu dus ook daar echt niet mee verder.
Ons lieve kleine kabouter peutertje doet het prima
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:58:18 #85
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70627233
Jeetje, nee dat was geen kleintje! Ik vind het net als bij ons goed om in de gaten te houden maar geen enorm probleem dusver
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 5 juli 2009 @ 10:26:10 #86
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70661037
Wat een verrassing zeg, Pepijn wat kleiner. Het is wel te verklaren gelukkig. Wij moesten ook een keertje extra komen om te wegen. Anna is zat natuurlijk ook altijd onder de lijntjes, maar het verschil wordt nu kleiner.

Het is zo stil in huis... ze is logeren bij mijn moeder. Gewoon voor de leuk, omdat ze daar al verschillende keren om vroeg "slapen bij oma?". Gisterenochtend hebben we haar gebracht, eerst een wennen en daarna was ze helemaal om. Toen we weggingen, wilden ze alleen bij oma zijn en wij mochten zo maar vertrekken. Mijn zusje is er nu ook en Anna is al aan de kinderarbeid gezet Mijn moeder en zusje maken een lange sliert wasknijpers en Anna haalt alles dan weer los. Zo groot al dat ze gaat logeren omdat ze wil. Het gaat ook helemaal goed, ze heeft goed geslapen (wel veel te laat naar bed en dan echt te laat ) en ze luistert goed. Vanmiddag gaan ze naar bos en de kinderboerderij en daarna komt ze thuis. Zal wel helemaal uitgeput zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 5 juli 2009 @ 11:28:06 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_70662010
Wat leuk van en voor Anna!

Mijn kleine peutermannetje wordt vandaag 3. Hij wordt al zo groot! Hij heeft van ons al duplo gekregen en is daarmee al heerlijk aan het spelen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 juli 2009 @ 11:34:18 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70662112
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:28 schreef cattie het volgende:
Wat leuk van en voor Anna!

Mijn kleine peutermannetje wordt vandaag 3. Hij wordt al zo groot! Hij heeft van ons al duplo gekregen en is daarmee al heerlijk aan het spelen.
gefeliciteerd!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 5 juli 2009 @ 11:48:10 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70662416
Ooooh, Ive al drie!!!
Van harte Cattie! Wát een leeftijd al zeg....
Bah, wat gaat het toch snel. Of vind je het juist fijn?
Fijne dag gewenst hoor!

Anna uit logeren! Leuk, dat ze er zo'n zin in had/heeft.
Wij zijn ook uit logeren bij opa en oma. Maar mooi dat papa en mama niet zonder ventje vertrekken.
Gelukkig vraagt hij er nog niet om.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:07:44 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70662854
Ive ook al drie, de volgende van Anna's generatie die deze grens over gaat. Gefeliciteerd met je stoere knul cattie!

Ik vond het erg moeilijk Moonah, maar ze zat al een tijd te vertellen dat wij weg moesten gaan als ze bij oma was en dat ze daar ging slapen en spelen. Ze snapt het nu ook, wat ze daar doet en heeft er gewoon vooraf al zin in. Dat is zo grappig. Donderdagochtend was ze aan het telefoneren met (andere) oma, zogenaamd, en toen vertelde ze dat we boodschappen zouden gaan doen en dat er daarna bezoek zou komen om te gaan zwemmen in de tuin. Een heel verhaal tegen zichzelf. Dat bezoek was een succes, d'r beste vriendinnetje. Lol dat die meiden hebben gehad. Langzamerhand gaat ze nu meer 'samen' spelen, dat ze andere kindjes roept dat die moeten komen kijken wat ze doet of wat ze heeft gevonden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 5 juli 2009 @ 12:09:59 #91
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70662909
cattie, van harte gefeliciteerd met Ive's verjaardag
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 5 juli 2009 @ 13:38:55 #92
108648 cattie
lieve moeder
pi_70665408
Dank jullie!
Moonah, ik vind het heel dubbel. Aan de ene kant is het leuk dat hij ouder wordt. Hij praat de hele dag, kan heerlijk spelen, is heel gezellig enz. En aan de andere kant zie ik mijn kleine ventje een grote vent worden en de tijd die geweest is komt nooit meer terug. 3 jaar geleden werd hij geboren, met een punthoofdje en nogal suf, maar zo mooi en klein. En nu is hij mooi en groot.
pi_70666871
Cattie gefeliciteerd met Ive!
Jullie zullen wel een tuinfeestje hebben vandaag denk ik. Veel plezier!

YPPY, wat leuk voor Anna. Maar je bent vast en zeker heel blij als je haar weer kan gaan ophalen!

Meike heeft laatst een nachtje bij mijn schoonouders geslapen, ging heel goed hoor. Maar tussendoor had ze wel een keertje gehuild.."mama toe!"
Oma vindt dus dat ze nu maar veel vaker moet komen logeren, omdat het niet gezond is dat ze om mama vraagt.....
grrrrrr
Komt denk ik doordat mijn neefje en nichtje daar haast elke week logeren, en ik het niet nodig vindt dat ze gaat logeren terwijl wij niks bijzonders hebben.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70679944
Zo onze peuter zit nu heerlijk bij de komen van 2 dagen vol visite, drukte en kadootjes.

Meneer is volslagen belachelijk verwend!

Van ons heeft hij een zelfgemaakt keukentje gekregen met toebehoren.
Verder nog een wishbonebike, enorme set muziekinstrumentjes, heel veel boekjes, cd's, peuter meccano, een autootje en nog veel meer.
Hij zit nu bij te komen met zijn nieuwe dora dvd, nadat we net naar de speeltuin geweest zijn met de fiets. Toch in totaal zo'n kilometer gefietst op zijn eerste dag met de fiets. Hij gaat echt hard!!

Alleen waarom vergeet ik nou altijd met verjaardagen foto's te maken
Ach van deel 1 van de verjaardag van gisteren hebben we ze wel gelukkig. En van de fiets komen vast nog veel meer foto's.
pi_70680194
cattie, van harte gefeliciteerd met Ive

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 5 juli 2009 @ 21:12:43 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_70680471
Ive ligt nu heerlijk te slapen na een drukke dag vol visite en cadeau's. Hij heeft lekker veel cadeau's gehad. Zijn favoriete cadeau is de boor van mijn ouders. Zo'n plastic ding op batterijen, die geluid maakt en draait. Zo schattig. Hij heeft ook heerlijk gespeeld met alles en iedereen.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:58:40 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_70682251
lieve cattie, ik ben het vergeten van harte lieverd met je prachtige zoon!!
stormy waters...
sailin'
pi_70682445
Cattie gefeliciteerd met Ive!

Vandaag zijn we alleen met Kim op stap geweest. Naar sprookjeshof in Zuidlaren.
Ze heeft zich zo goed vermaakt. Het was heel leuk!
Wij zaten op een gegeven moment op het terras en konden zo Kim zien spelen voor ons. Ineens was ze weg, dus Djeez kijken. Zat ze (zowat naast ons) bij de wc's. Kwam ze in de blote kont aangelopen met de luier in de hand, een prullenbak te zoeken. Had ze op de wc geplast. Onderbroek, broek en sandalen lagen nog bij de wc. Was wel schattig op zich.
Wel duidelijk gemaakt dat ze voortaan moet vertellen als ze naar de wc gaat.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:05:45 #99
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70682549
Wat klinken die verjaardagen allebei leuk. Helemaal goed.

Ze is thuis Te laat ook nog. Helemaal moe en overstuur. Ze had het wel helemaal leuk gevonden en is natuurlijk gigantisch verwend.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 5 juli 2009 @ 22:23:07 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70683272
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef YPPY het volgende:
Ze is thuis
*Pfieuw!

Mijn lieve schatje had vandaag diarree. Hij liep de hele middag in zijn blote billen en is élke keer op het potje gaan zitten. Zó knap! En goor!
Sorry hoor Vicks, dat het er wéér over gaat!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70684282
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:23 schreef Moonah het volgende:

[..]

*Pfieuw!

Mijn lieve schatje had vandaag diarree. Hij liep de hele middag in zijn blote billen en is élke keer op het potje gaan zitten. Zó knap! En goor!
Sorry hoor Vicks, dat het er wéér over gaat!
Ja, jakkes, diareepotjes... Dat giet ook zo fijn uit...
Ik probeer hem dan toch te overhalen om op het grote toilet te gaan, dat is iets makkelijker.
pi_70703381
Wel knap hoor dat zelfs met diarree alles in het potje belandt!
Mama moonah heeft vast wel een vaker dat soort varkentjes gewassen op school

Meike geeft nu ook steeds zelf aan dat ze moet plassen, het gaat echt super. Ik neem haar ook gewoon overal mee naartoe zonder luier. Alleen met slapen heeft ze er 1 om.
Beetje jammer is dat ze nu doorheeft dat ze aandacht krijgt als ze roept dat ze moet plassen.
Dus als ik even ergens mee bezig ben moet ze uiteraard plassen. Slimmerik.
Gister nog, na 3 keer achter elkaar mijn bezigheden te hebben gestaakt om madam op het potje te parkeren, waar vervolgens niks komt, dacht ik: "oke nu negeer ik het maar een keer..." plast ze in de onderbroek.....

Hebben jullie peutertjes ook van dit soort acties uitgehaald, en hoe ga je daarmee om?
Je zou denken als ze een grote plas hebben gedaan, dat ze er dan toch wel een uurtje/anderhalf tegenaan zouden moeten kunnen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70703513
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:


Hebben jullie peutertjes ook van dit soort acties uitgehaald, en hoe ga je daarmee om?
Je zou denken als ze een grote plas hebben gedaan, dat ze er dan toch wel een uurtje/anderhalf tegenaan zouden moeten kunnen?
We hadden/hebben hier een wc verkleiner met een krukje ervoor. Zo kan Mikael zelf van de wc op en af. Moet er alleen wel opletten dat ie een broek aan heeft die ie zelf naar beneden kan krijgen. Dus thuis altijd een makkelijke broek aan!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70704298
Herkenbaar, Karin.
Ik zeg haar dan dat ze haar potje naar mij toe mag brengen om bij mij te komen plassen.
  maandag 6 juli 2009 @ 17:09:44 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70706772
Maud klimt ook zelf op de wc. Loopt nu vooral in jurkjes en een onderbroekje. Lekker makkelijk voor haar om het zelf te doen en voor mij als ik moet helpen. Ze loopt nu 2 dagen zonder luier en het gaat goed!
pi_70710225
Vorige week was ik op een verjaardag bij iemand, en er was ook een (jonge) moeder met kind van pakweg 2/2½ jaar. Kind (jongetje) geeft op een gegeven moment aan dat tie moet plassen, dus ik denk, moeders neemt um mee naar de wc. Nee wat zegt moeders?..."Moet je plassen?, zal ik je een luier omdoen dan?" Nee ikke plassen. Moeders:"okee, ik doe je ff een luier om"
Ikke>>> huh?
Ik heb dr niks van gezegd want ik ken dr verder niet maar ménnnn, ik vond het very vreemd, die aanpak
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  maandag 6 juli 2009 @ 20:40:24 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70715194
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:42 schreef Fannie het volgende:
Vorige week was ik op een verjaardag bij iemand, en er was ook een (jonge) moeder met kind van pakweg 2/2½ jaar. Kind (jongetje) geeft op een gegeven moment aan dat tie moet plassen, dus ik denk, moeders neemt um mee naar de wc. Nee wat zegt moeders?..."Moet je plassen?, zal ik je een luier omdoen dan?" Nee ikke plassen. Moeders:"okee, ik doe je ff een luier om"
Ikke>>> huh?
Ik heb dr niks van gezegd want ik ken dr verder niet maar ménnnn, ik vond het very vreemd, die aanpak
Inderdaad vreemd, maar goed dat je niets gezegd hebt. Misschien is het ventje wel bang van de wc en durft ie alleen in een luier te plassen..... maar, ik zou er ook raar bij hebben staan kijken....
pi_70737634
Kim is echt vervelend vandaag. Ze is boos omdat het veel regent. Schreeuwt en zeurt. Maakt dikke troep in huis. Gooit overal mee. Heeft de gang al vaak gezien.
Hebben jullie een strafplek? Of hoe straffen jullie?
pi_70737765
Onze wc verkleiner past niet goed op de WC, we hebben er al tig geprobeerd maar ze zitten gewoon net niet lekker vast dus ze kan er niet zelf opklimmen helaas. Gelukkig heeft ze nog niet echt ontdekt dat ze aandacht krijgt met plassen (maar het stickerplassen inclusief de kado's spreekt wel heel erg aan zeg maar ).

Wie heeft er nog meer een lastige wc bril? Wij hebben een beetje vierkantig/ovaal gat, zelfs de verstelbare verkleiners snappen die niet helemaal...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70737835
Wij hebben niet eens een strafplek Mikael die bedenkt zich altijd al als ik een keer waarschuw. Maar als ie echt niet niet luistert zeg maar dan moet ie even buiten zitten bij de voordeur. Een andere pleh hebben we eigenlijk niet waar ik hem goed kan wegzetten van alles. Maar das heeeeeel erg zeldzaam dat ie daar ff zit.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70737860
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim is echt vervelend vandaag. Ze is boos omdat het veel regent. Schreeuwt en zeurt. Maakt dikke troep in huis. Gooit overal mee. Heeft de gang al vaak gezien.
Hebben jullie een strafplek? Of hoe straffen jullie?
Ik heb vandaag ook meelijden met de juffen op het KDV, Anna trekt het echt slecht als ze na een periode buiten spelen opeens binnen moet blijven. En het is hier al de hele dag aan het miezeren. .

Bij ons is de timeout plek ook de gang, of wanneer we boven zijn de trap naar zolder. Werkt prima. Alhoewel ze er soms tot 3 x toe zit. "Ga je nu luisteren/dit en dat doen/etc?!", "NEE!", "Ok, blijf nog maar even zitten dan". .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:00:38 #112
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70737902
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:57 schreef Jarno het volgende:
Wie heeft er nog meer een lastige wc bril? Wij hebben een beetje vierkantig/ovaal gat, zelfs de verstelbare verkleiners snappen die niet helemaal...
Hier ook, wordt op zijn plaats gehouden door 4 "pinnetjes", maar dan past het niet.
Boorste 2 eruit gelaten en dan past het een beetje.. Moet ze alleen niet teveel bewegen..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_70738009
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:00 schreef Tazz het volgende:

[..]

Hier ook, wordt op zijn plaats gehouden door 4 "pinnetjes", maar dan past het niet.
Boorste 2 eruit gelaten en dan past het een beetje.. Moet ze alleen niet teveel bewegen..
Als ze echt gaat zitten wiebelen (en ze is mevrouw Wiebel dus....) dan gaat -ie er gewoon af. Plus dat het zo instabiel is dat het gewoon eng is om erop te klimmen als uk zijnde.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70738133
Ik was nogal boos omdat ze een envelop heeft open gescheurd die ik net wilde opsturen. En ze wist dondersgoed dat dat niet mag. Een stukje van een Doraboekje kapot scheuren. Dat soort dingen nu ineens. Lastig mee om te gaan vind ik.
Zie haar er wel voor aan om behang van de muur te trekken. Doet ze dat, dan heeft ze pech.
Ze heeft de muur al vies gemaakt expres.
pi_70738502
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik was nogal boos omdat ze een envelop heeft open gescheurd die ik net wilde opsturen. En ze wist dondersgoed dat dat niet mag. Een stukje van een Doraboekje kapot scheuren. Dat soort dingen nu ineens. Lastig mee om te gaan vind ik.
Zie haar er wel voor aan om behang van de muur te trekken. Doet ze dat, dan heeft ze pech.
Ze heeft de muur al vies gemaakt expres.
Oh, dat soort dingen is hier gewoon waarschuwen -> gang. Soms een tweede keer waarschuwen al naar gelang de ernst van het delict. . En ondertussen is waarschuwen vaak al voldoende. Werkt prima wmb.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70738618
Boekjes kapot maken doet Mikael gelukkig niet. Die weet: Wat kapot is gaat in de prullebak. En dat wil ie niet.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70738742
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:18 schreef MeNicole het volgende:
Boekjes kapot maken doet Mikael gelukkig niet. Die weet: Wat kapot is gaat in de prullebak. En dat wil ie niet.
Ja, consequent zijn is gewoon echt het enige dat helpt. Al voel je je soms wel een halve kampbewaarder, maar dat is echt het enige dat indruk maakt. (En ik trek het nog steeds niet als ze aan tafel d'r charmante glimlach in de strijd gooit).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:21:29 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70738754
Jarno, er zijn ook verkleiners die onder de bril moeten. Ik heb die eentje liggen, maar gebruik hem niet meer. Moeten we ff kijken hoe we die bij jullie krijgen. Ben van het weekend wel in Ehv. maar dat is nog steeds niet enorm in de buurt.
pi_70738793
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:21 schreef chacama het volgende:
Jarno, er zijn ook verkleiners die onder de bril moeten. Ik heb die eentje liggen, maar gebruik hem niet meer. Moeten we ff kijken hoe we die bij jullie krijgen. Ben van het weekend wel in Ehv. maar dat is nog steeds niet enorm in de buurt.
Volgens mij hebben we die van de Prenatal allemaal geprobeerd, dus als -ie daar vandaan komt... maar bedankt iig! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70738798
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, consequent zijn is gewoon echt het enige dat helpt. Al voel je je soms wel een halve kampbewaarder, maar dat is echt het enige dat indruk maakt. (En ik trek het nog steeds niet als ze aan tafel d'r charmante glimlach in de strijd gooit).
Glimlachen doet ie hier niet. Die van mij begint meteen te krijsen als een mager speenvarken
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 juli 2009 @ 14:23:57 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70738855
@menicole, vind je dat niet eng mikael buiten neerzetten, ik zou bang zijn dat er wat gebeurt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70738898
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:22 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Glimlachen doet ie hier niet. Die van mij begint meteen te krijsen als een mager speenvarken
Anna doet gewoon een jong hondje na als ze zit te kloten aan tafel: kop scheel, grote ogen, en lief bekkie opzetten.

Grrrrrrrrrrrrrr.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70738975
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Oh, dat soort dingen is hier gewoon waarschuwen -> gang. Soms een tweede keer waarschuwen al naar gelang de ernst van het delict. . En ondertussen is waarschuwen vaak al voldoende. Werkt prima wmb.
Ohja, dat gaat hier ook zo. Soms werkt waarschuwen wel meteen. Laatste dagen niet. En iets weggooien mag gewoon van haar. Laatst met potloden en kleurplaten. Had ze alles uit de la gehaald, vloer bezaaid. Na waarschuwen nog steeds niks opgeruimd. Toen gezegd laatste keer, anders prullenbak. Vond ze best, ging ze meehelpen.
pi_70739081
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:23 schreef Ynske het volgende:
@menicole, vind je dat niet eng mikael buiten neerzetten, ik zou bang zijn dat er wat gebeurt
Nee hij kant geen kant op. We wonen in een flat en hij kan wel een stukje weglopen richting de buren enzo maar echt "weg" kan ie niet. Hij blijft altijd op het matje staan. En ik sta zelf in de keuken zodat ik hem stiekum in de gaten kan houden via het raam!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70739095
Ohja, eten, wat is dat? Maar maak me er niet druk om verder. Bami, lasagne, macaroni en natuurlijk pizza, patat, pannenkoeken lust ze wel. En stukjes komkommer, paprika, tomaatjes en wortels.
Droog brood (yuk) en crackers eet ze. En appels is ze gek op. Dus ze krijgt wel genoeg binnen verder.
Koek en snoep en ijs is ook altijd goed
Oh, nu roept gilt ze. Mama ik heb gepoept. Eens kijken of het echt zo is. Helaas slapen niet gelukt. Maar wel tijdje op de kamer geweest.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:30:09 #126
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70739121
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:25 schreef Jarno het volgende:
Grrrrrrrrrrrrrr.
Is dat haar pitbull imitatie?
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_70739235
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohja, eten, wat is dat? Maar maak me er niet druk om verder. Bami, lasagne, macaroni en natuurlijk pizza, patat, pannenkoeken lust ze wel. En stukjes komkommer, paprika, tomaatjes en wortels.
Droog brood (yuk) en crackers eet ze. En appels is ze gek op. Dus ze krijgt wel genoeg binnen verder.
Koek en snoep en ijs is ook altijd goed
Oh, nu roept gilt ze. Mama ik heb gepoept. Eens kijken of het echt zo is. Helaas slapen niet gelukt. Maar wel tijdje op de kamer geweest.
Anna heeft een weekend van pannekoeken, patat en pizza achter de rug. . Ach, niet standaard, maar het kwam nou eenmaal zo uit. Gelukkig werkt ze ook zo een hele bak aardbeien, een komkommer of ander fruit weg dus dan is het wel prima. Al zou het wel fijn zijn als ze iets meer groenten zou lusten/eten, maar als ik zo hoor wat vriendinnetjes eten (niks, dus) zit het nog wel goed.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70739242
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:26 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ohja, dat gaat hier ook zo. Soms werkt waarschuwen wel meteen. Laatste dagen niet. En iets weggooien mag gewoon van haar. Laatst met potloden en kleurplaten. Had ze alles uit de la gehaald, vloer bezaaid. Na waarschuwen nog steeds niks opgeruimd. Toen gezegd laatste keer, anders prullenbak. Vond ze best, ging ze meehelpen.
Dat deed Mikael ook wel eens. Dus jammer maar dan gaat het weg. Er kwam (volgens mij nog geen uur later) wel een moment dat ie er weer mee wilde spelen. Jammer dan maar had je het zelf maar op moeten ruimen. Keer daarna ruimt ie echt wel op. Dat gaat hem geen tweede keer fout.

In het begin toen hij net na de psz ging vonden ze daar ook dat ie niet wilde opruimen. Dus ik vroeg aan hem waar de leidsters bij waren waarom niet. Zegt ie doodleuk: Als ik hier niet opruim gooien ze het toch niet weg!! Dus hij snapt de bedoeling wel
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70739954
Lastig Ingrid, de voorbeelden die je noemt vind ik ook wat lastig om mee om te gaan.
Helpt het niet als je haar probeert uit te leggen wat er gebeurt als ze bijvoorbeeld spullen van jou kapot maakt?
Misschien met een voorbeeld wanneer jij haar spullen kapot zou maken, dat ze er dan niet meer kan spelen en dat zij dat ook niet leuk vindt, dus dat het voor jou dan ook niet leuk is?
Bij Damian lijkt dat namelijk al aardig te werken.

Wat betreft rommel. Damian krijgt bij mij altijd de kans of het zelf op te ruimen. (en als het veel rotzooi is dan help ik mee) Doet hij dat niet dan leg ik hem uit dat ik dan de rommel wel zal opruimen maar dat hij er dan niet meer mee kan spelen want dan gaat het op de kast.

Schreeuwen en zeuren moet af en toe kunnen vind ik dan. Als Damian er in blijft hangen dan wordt het ook de strafstoel omdat hij dan tot rust komt en daarna wel kan vertellen wat er aan de hand is en open staat voor suggesties om wat leuks te gaan doen.

Damian moest eerst trouwens ook altijd op de gang zitten, maar dat werkte niet meer.
Op een stoeltje in de huiskamer werkt een stuk effectiever. Als hij ziet dat wij dan bijvoorbeeld wél lekker aan het spelen of aan het eten zijn, dan is dat voor hem een drijfveer om daarna ook gezellig mee te doen.
pi_70740135
Oh Ingrid, ik zou je er niet van weerhouden iets weg te gooien omdat Kim zegt dat ze het niet erg vindt als je wat weggooit.
Damian vindt het de eerste keer ook niet erg als ik iets op de kast zet. Maar als er dan na een paar uur 3 dingen op de kast staan dan begint het toch wel te knagen aan hem. Zo is het ook met weggooien.
pi_70740143
Oh, als ze niet wil (komen) eten gaan wij nog wel eens gewoon gezellig aan tafel zitten met z'n 2-en en dan heel overdreven roepen dat het zo lekker is en dat het zo jammer is dat Anna er niet bij is. Staat ze meestal binnen 10 tellen aan tafel te jengelen of ze als-je-blieft mee mag eten! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70741690
Ben wel blij dat Kim niet de enige is, ookal is ze wat ouder. Kim begint er gewoon laat mee.
Nu zit ze lief een boekje te lezen naast me. En net wilde ze op schoot.

Appelsap er staat nu een bak speelgoed in de schuur. Op de hoge plank. Als ze lief is mag ze er morgen weer mee spelen. Vaak helpt het ook wel.
pi_70742227
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ben wel blij dat Kim niet de enige is
Ik geloof dat wij van 2 tot 2,5 regelmatig zoiets hadden van 'HELP! Hoe lang duurt dit nog?'. Maar wat ik al zei, ze zit nu nog maar sporadisch in de gang, eet weer (wat) beter, ruimt zelf op, etc. Alleen het (gaan) slapen is nog een beetje problematisch maar dat ligt volgens mij aan het warme weer. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70742661
Maar Kim is 3,5 . Nouja, het zal wel een fase zijn Slapen is gelukkig geen probleem!
's Nachts dan he. Overdag is ze er soms echt wel aan toe, maar wil dus niet altijd.

Ze vraagt nu ook regelmatig wanneer ze naar de basisschool mag. Komt vast door de rondleiding en omdat er 3 kindjes van de psz vlak achter elkaar naar de basisschool toe gingen.
pi_70756095
Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je dingen weggooit, je ze dan niet later nog weer tevoorschijn haalt. Dan ben je ongeloofwaardig voor je peutertje.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70759647
Dat is ook zo Karin. Goed om te onthouden.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:19:40 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70761007
Wat hebben wij toch een makkelijk kind als ik hier soms lees.
*in handjes knijpt...!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:57:30 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70762740
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:19 schreef Moonah het volgende:
Wat hebben wij toch een makkelijk kind als ik hier soms lees.
*in handjes knijpt...!
Uhuh, hier ook zo.

Onlangs ook dat artikel over enig kinderen gelezen in de LINDA. ?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70764482
Het is vast een fase Ingrid, ze is toch niet altijd zo geweest?
Misschien gaat er wel heel veel in haar hoofd om, omdat er voor haar toch een spannende periode aan zit te komen.

Toch vind ik Damian ook heel erg makkelijk. Hij heeft af en toe gewoon een periode dat hij ons echt aan het uittesten is. Dat duurt dan een week of 2. Meestal gaat het juist erg goed. Hij is erg lief, luistert heel erg goed en het is erg gezellig met hem in huis en hij heeft al weken niet op de strafstoel hoeven zitten. Ik kan nu veel meer aan hem uitleggen en vaak begrijpt hij het ook. Draakachtig gedrag vertoont hij trouwens alleen maar thuis. Bij vriendinnen van mij, het KDV, familie is hij altijd poeslief, dus ik denk dat hij af en toe gewoon zijn grenzen opzoekt.
Ik heb ook het idee dat er toch wel enige invloed is vanuit het KDV. Merken andere ouders dat ook?
Zo kwam Damian laatst thuis en ik kwam erachter dat hij had leren knijpen van een kindje. Dat begint dus nu al.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:49:12 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70764919
Dean heeft al een vriendinnetje op het KDV, ze lopen als een getrouwd stel hand in hand door de tuin en laatst vertelde hij op de fiets op de terugweg dat ze " Kusjes gegeeft en geknuffeld" hadden. En toen was ie "Wew verlegen, hihihihiiii..!".

.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70765188
Dat begint ook al vroeg! Wel enorm schattig hoor. Mist hij haar ook echt als hij niet op het KDV is?
Ik kan me echt niet voorstellen dat Damian zoiets nu al zou doen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:00:23 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70765302
Nee dat niet, hij ruilt d'r zo in

Laatst fietsten we langs het hertenkamp en daar liep een leuk meisje dat iets jonger was dan hij;

"Mama, meisje, kijk! Ik wilt daar heen! *wijst* ".

Zo gezegd zo gedaan..

"Hajjo meisje, ik ist Dean, ga jij daah zitten? Ik gaat ook zitten, kijk een bloem! Leuk he!? *Babbeldebabbel".

En vervolgens wilde ie wel met d'r mee naar huis .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70765418
Hahaha wat een klein versierder! Hoe komt hij erbij?
Echt verlegen is hij niet zo te merken.
pi_70767860
haha, Vivi!
Op zich kan je Dean nu nog positief manipuleren in het keuzeproces rondom schoondochter, dus misschien toch je voordeel mee doen
pi_70767972
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:23 schreef Moonah het volgende:

[..]

*Pfieuw!

Mijn lieve schatje had vandaag diarree. Hij liep de hele middag in zijn blote billen en is élke keer op het potje gaan zitten. Zó knap! En goor!
Sorry hoor Vicks, dat het er wéér over gaat!


Maar ik vind het heel knap hoor, al die op potjes plassende kindjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 8 juli 2009 @ 07:38:32 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_70768065
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:00 schreef Vivi het volgende:
Nee dat niet, hij ruilt d'r zo in

Laatst fietsten we langs het hertenkamp en daar liep een leuk meisje dat iets jonger was dan hij;

"Mama, meisje, kijk! Ik wilt daar heen! *wijst* ".

Zo gezegd zo gedaan..

"Hajjo meisje, ik ist Dean, ga jij daah zitten? Ik gaat ook zitten, kijk een bloem! Leuk he!? *Babbeldebabbel".

En vervolgens wilde ie wel met d'r mee naar huis .
wat een charmeur dat wordt nog wat
stormy waters...
sailin'
pi_70768592
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:00 schreef Vivi het volgende:


Laatst fietsten we langs het hertenkamp en daar liep een leuk meisje dat iets jonger was dan hij;

"Mama, meisje, kijk! Ik wilt daar heen! *wijst* ".

Zo gezegd zo gedaan..

"Hajjo meisje, ik ist Dean, ga jij daah zitten? Ik gaat ook zitten, kijk een bloem! Leuk he!? *Babbeldebabbel".

En vervolgens wilde ie wel met d'r mee naar huis .
Dit probeerde een jongentje laatst ook bij I. alleen ze was er niet zo gecharmeerd van. Op een gegeven moment pakt het jongentje haar hand vast om te gaan spelen oid. En toen *pok* knal tegen z'n hoofd

Aan ene kant vond ik het niet goed dat ze sloeg, maar aan andere kant moeten ze ook gewoon van d'r afblijven natuurlijk.

Oja ze kent een nieuw zinnetje...
Ze pakt iets af bij je, en dan zegt ze: "Haha, die zie je noooijt meer trugh"
pi_70777246
Aaaah Dean! Wat een lieffie!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70777435
Dean

Kim pikt ook veel van psz op. Zei ze laatst ineens toen ze boos was kanker kut en gotvedommie. Dan heb ik op school geleerd zei ze. Dat mag ze niet zeggen van mij.
Ze heeft sinds deze week vakantie en vind dat niet leuk. Ze weet alle kindjes te benoemen. En mist vooral haar vriendinnetje. Die is iets jonger en allebei zijn ze dan prinses, met de poppen en kopje thee spelen. Lopen ook vaak hand in hand.
pi_70777590
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:54 schreef _Ingrid_ het volgende:


Dat mag ze niet zeggen van mij.

joh

Nee dat is niet grappig. Het zijn soms zulke papegaaien ook.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70777666
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

joh

Nee dat is niet grappig. Het zijn soms zulke papegaaien ook.
Ik dacht, zeg het er maar bij. Ken wel ouders waarvan het wel mag.

Echt een papegaai idd. En je moet niks zeggen of beloven wat je niet meent of waar maakt.
Kim onthoudt alles.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:08:23 #152
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70806182
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:59 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ik dacht, zeg het er maar bij. Ken wel ouders waarvan het wel mag.

Echt een papegaai idd. En je moet niks zeggen of beloven wat je niet meent of waar maakt.
Kim onthoudt alles.
Ouders die dát goed vinden, zijn over het algemeen het doodslaan niet waard.
Sorry hoor.

Kinderen die vloeken. Het doet echt af aan de onschuldigheid die toch al met de jaren afneemt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_70807274
Het komt vaker voor. Zelf scholden we snel als we boos zijn, maar kunnen ons goed inhouden met de kinders erbij. Want Kim neemt alles over.

[ Bericht 60% gewijzigd door _Ingrid_ op 09-07-2009 14:25:33 ]
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:00:37 #154
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70809894
@Ingrid: Kan heel goed een schimmel zijn hoor. Zeker als zinkzalf of sudo niet helpen. Arm kind!

[ Bericht 40% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 09-07-2009 21:37:49 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:18:31 #155
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70810547
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70812806
.

[ Bericht 100% gewijzigd door _Ingrid_ op 09-07-2009 14:24:13 ]
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:33:40 #157
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70813303
Wat is er ingrid?
En wat zei de HA?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70813378
Ik heb ge -edit. Maar beetje nutteloos zo.

ha is pas om 15.30
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:38:19 #159
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70813472
Tja, dan PM je PV of ze het aan wil passen. Jij zet het op het web, ik niet!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70813511
Waar gaat het nou om? Dat het raar is om te melden dat je dochter van een bepaald lichaamsdeel last heeft ofzo? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70813684
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:39 schreef Jarno het volgende:
Waar gaat het nou om? Dat het raar is om te melden dat je dochter van een bepaald lichaamsdeel last heeft ofzo? .
pi_70813743
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:44 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]


Kan me niet herinneren dat er dergelijke reacties zijn geweest op moeder die posten over voorhuidproblemen bij kleine jongetjes oid. Erg raar.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70813839
Het slaat ook nergens op, dat ik er onzeker van word. Overigens niemand van fok die dat zegt. Maar anonieme sms. en per ongeluk gedelted (?)
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:50:14 #164
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70813899
Lekker dan... wat enorm kinderachtig.
Nouja diegene heeft het nu toch al gelezen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70813951
Ik krijg er weer een enorm Big Brother gevoel bij (en ben maar weer eens blij dat ik FOK! en privé zoveel mogelijk gescheiden probeer te houden).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:41:14 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70815822
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar anonieme sms.
Nou ja zeg....

Zeg anonieme SMS'er, wees blij dat Ingrid haar zorgen hier kan en durft te bespreken. Hier krijgt ze een luisterend oor en zijn er mensen die proberen haar advies te geven en mee te denken. Dat zou jij IRL ook eens kunnen doen ipv een beetje laf anoniem te SMS'en.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:57:57 #167
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70816408
Hoop dat Kim er snel geen last meer van heeft. Hopelijk of een AB-kuurtje of een zalfje zodat het snel over is.

Hier vanochten genoten van mijn guppie. We hadden schoolreisje van de psz. Naar de binnenspeeltuin - waar ze kind aan huis is - met 25 andere peutertjes. Gillen, rennen, glijden, de juf onder de ballen verstoppen en weet ik nog meer. En uiteraard had deze mama geen camera bij zich ...
pi_70817926
Kim heeft dus wel schimmel. Kan nog van ab kuur zijn. Nu zalfje.
pi_70818840
Fijn dat ze zalf heeft gekregen en hopelijk gaat het dan snel beter.
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:56:51 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70824678
Dan zal het wel snel over zijn, Ingrid. Hopelijk pikt ze daarna het zindelijk zijn weer snel op. Succes in elk geval.
pi_70830285
Met zo'n zalfje gaat het vaak snel weer beter Ingrid

Lis is al de hele week een beetje uit haar hum. Snel jammerig en pieperig. Ik denk nu dat ze keelpijn heeft.
Ze was vanavond enorm overstuur. Uiteindelijk maar een zetpilletje gegeven en toen is ze gekalmeerd en in slaap gevallen Ik vind het echt zo naar als een kindje pijn heeft of verdriet en het niet uit kan leggen. Bah.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 10 juli 2009 @ 07:06:08 #172
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70837143
Is ze weer opgeknapt, snoop?

En hoe ist met kimmetje, Ingrid?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70837970
Vannacht weer wakker geworden en in ons bed beland. Ze heeft geen koorts maar is erg aanhankelijk en pieperig. Duidelijk nog niet zichzelf.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:55:48 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_70838002
arme Lis hoop dat ze snel weer opknapt snoop!
stormy waters...
sailin'
pi_70840619
Arme Lis.

Met Kim gaat het redelijk. Het is al minder rood aan het worden. Moet wel luier om, maar dat snap ik wel.
Vanmorgen samen in bed best een tijdje geknuffeld. We gingen wachten totdat Tyler wakker werd.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:52:56 #176
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70841289
Lis, hopelijk knap je snel op.

Kim, ook al weer ietsje beter. Da's fijn. En lekker kroelen met mama is ook nooit weg.

Hier ook lekker mogen kroelen. Maud was vroeg wakker (5.20) en is toen bij me komen liggen. Helemaal lekker in komma-houding tegen me aan en zo zijn we weer tot kwart voor acht in slaapgevallen. Toen was het natuurlijk racen geblazen om Fleur op tijd op school te krijgen, maar uiteindelijk is alles gelukt en nu is ze met de oppas naar de ikea en mag ze wat leuks uitzoeken voor mee te spelen in onze winkel.
pi_70843581
Dat is ook wel heel vroeg chacama. Lekker is dat zo nog even verder slapen.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:21:14 #178
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70846394
Fijn dat het zalfje helpt Ingrid.

Arme Lis, hopelijk is ze snel beter.

Gisteren zijn we een achterstoeltje uit gaan zoeken, dat kunnen we vandaag ophalen. Ze is al dagen bezig dat ze achterop wil zitten. Nu is het dan zover. Het gaat zo hard, ze kan ook al brood smeren en luistert perfect als ze op de stoep moet blijven lopen. Luisteren gaat echt goed de laatste dagen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:29:25 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70848744
Yppy, harder dan je wilt. Maud staat nu tegenwoordig op het randje van de stoep te wachten op me. Als ik dan bij d'r ben, zegt. ze.. goed kijken (kijkt links, rechts, links) roept dan neeeee, auto komt niet. en vraagt dan netje Mag Maud osteken. En als we ergens in een winkel zijn, hoor ik regelmatig..... kijken Maud. Kijken met de oogjes.
pi_70850838
hihi Chacama, dan hoor je jezelf praten he. Maar ze heeft het duidelijk goed begrepen!
Ingrid, dat is vervelend van die schimmel, maar dan zal het met het zalfje ook vast snel beter gaan.

Ze wordt groot het Yppy....je kleine meisje....

Meike heeft inmiddels een step gekregen omdat ze al 3 A4tjes volgeplakt heeft met stickers voor het potjesgebeuren. Inmiddels ruim 2 weken zonder luier (alleen met slapen nog) en het gaat super!

Kleine peuterpuber is het op het moment. Vanmorgen ook maar weer tot 1000 geteld.
bij vrienden, gooit ze al haar armbandjes op de grond. Van mij moest ze het weer oppakken, dat wilde ze niet. 3 keer gevraagd....nog niet. Dus de armbandjes daar gelaten, Meike meegesleept naar de auto en weg gegaan. De hele weg terug heeft ze gehuild om de armbandjes.
Binnenkort krijgt ze ze weer terug, maar hoop dat ze ervan heeft geleerd.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:38:44 #181
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70851038
Probleem bij die kleintjes is dat het termijngeheugen nog niet altijd alles wil zijn. Maar ik snap je wel hoor. Hopelijk leert ze er inderdaad wat van.
  zondag 12 juli 2009 @ 17:58:24 #182
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70907658
Wat goed zeg van Meike! We hebben het maar weer een paar weken opgegeven met de potjestraining nadat we een echte drol in de kamer vonden Duidelijk signaal dat ze er nog niet echt aan toe is zeg maar...

Wie vroeg er hier nou laatst of Sesamstraat in Madurodam een aanrader was? Wij zijn gisteren geweest en Linde vond zowel Madurodam als Sesamstraat geweldig. Ze is met Elmo op de foto geweest en ze heeft gedanst en gekleurd en geklommen. En ook Madurodam was erg geslaagd (al moet je wel opletten dat je kind er niet met een miniatuur vrachtauto vandoor probeert te gaan )
  zondag 12 juli 2009 @ 18:55:36 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70909314
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:58 schreef Stiemie het volgende:
een echte drol in de kamer vonden
Sorry.

Hoe is het met Lis? Weer meer haarzelve?

Mijn menneke heeft vanmiddag heerlijk gespeeld met Oudste van Icicle.
Zó lief. Die twee zijn echt aan elkaar gewaagd. En ze speelden ook echt sámen. Achter elkaar aan rennen, stoeien, hand in hand, knuffelen, blokken naar elkaar gooien (kon geen kwaad verder). Super!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 12 juli 2009 @ 21:22:27 #184
640 snoopy
peanuts
pi_70913847
lief dat je het vraagt Moonah Lis is weer haarzelf gelukkig. We denken dat een combinatie van verkouden zijn en niet slapen op de creche niet echt bevordelijk zijn voor haar humeur
Dinsdag gaan we zeggen dat we toch echt willen dat ze haar daar tenminste proberen te laten slapen aangezien ze thuis 's middags prima slaapt.
Blijkbaar denken ze dat ze haar dan bij de peuterplussers kunnen zetten (die niet allemmaal meer slapen) maar volgens ons trekt ze dat gewoon nog echt niet. Die zijn allemaal dik 3 jaar en zo zonder slaapje moet onze tweejarige te veel energie gebruiken om daar mee te kunnen draaien.

Wat heerlijk dat Thies en Icicle jr. zo leuk gespeeld hebben. Daar kan je echt van genieten hè?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 12 juli 2009 @ 21:43:34 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70914505
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:22 schreef snoopy het volgende:
Daar kan je echt van genieten hè?
Nou, heel erg.
Mijn kind is natuurlijk enig kind. En ook al gaan we regelmatig bij familie en vriendjes spelen, zo heel vaak zie ik hem nu ook weer niet met leeftijdgenootjes omgaan. Dus dat was erg cute. En gezellig.

Vreemd Snoop, dat Lis niet slaapt op het kdv. Naar wat ik hoor is het meestal andersom, dat ze daar wél slapen, met de andere kinderen mee (en du moment ik het typ, bedenk ik me dat hem bij jullie dáár wrs juist de crux zit...). En bij zo veel andere kinderen wordt ze wrs ook nog eens extra moe.
Maar fijn dat ze zich weer beter voelt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 12 juli 2009 @ 23:28:25 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_70918579
3 jaar geleden vond ik mijn weeën al helemaal niet leuk meer en de vk zei dat ik nog niet echt begonnen was en gewoon maar lekker moest gaan slapen. slapen heb ik niet veel meer gedaan...
over 10,5 uur is mijn kleine man alweer 3
en hij is zo lief, zoals ie babbelt en brabbelt en met zijn grote broer Milam speelt en zijn geconcentreerde blik als ie aan het tekenen is of puzzelen en zo blij als ie vandaag was met zijn playmobile motor
Het is een heerlijk kind!

zow, dat moest ik even kwijt...
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 juli 2009 @ 23:31:18 #187
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70918723
Belana gaat terug in de tijd
Fotospammetje van 0 tot nu, please?
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 12 juli 2009 @ 23:37:35 #188
24188 Belana
kloon van belana
pi_70918968

pas geboren


1 jaar


2 jaar


3 jaar

[ Bericht 2% gewijzigd door Belana op 13-07-2009 17:01:00 ]
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 juli 2009 @ 23:39:15 #189
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70919025
Hij is een vreselijk mooi kind En hij kijkt ook echt wijs!!!
Veel plezier morgen en alvast van harte gefeliciteerd
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 12 juli 2009 @ 23:41:00 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_70919098
thanks
stormy waters...
sailin'
  maandag 13 juli 2009 @ 07:37:56 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70924167
Hieperdepiep voor Ezra!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70924245
Belana, gefeliciteerd met je kleine grote man
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 13 juli 2009 @ 11:54:20 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_70929127
Belana en familie, hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Ezra!!
  maandag 13 juli 2009 @ 12:16:29 #194
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70929826
Belana, gefeliciteerd met je 3-jarige peuter!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_70930202
Hoera, Ezra is jarig! Gefeliciteerd met je verjaardag!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70944418
Hieperdepieper, hoera !
pi_70946550
Gefliciteerd Ezra!

Nou, Kim is mega overstuur en wil absoluut niet slapen. Ze gilt, schreeuwt en stampt alleen maar keihard. Waar ze ineens last van heeft
Terwijl het zo goed ging vandaag. Goed luisteren, gezellig spelen.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:27:17 #198
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70946647
Ze kan toch praten. Wat zegt ze zelf dan?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70946751
Alleen ik wihil niet slaaaaaappuuuuuh. En dan gil , krijs en dat herhaalt zich.
Ze bonkte zelfs met haar hoofd op de vloer net. Nu toch maar even beneden. Ik snap er niks van, doet ze anders nooit.
Zal wel eendagsfase zijn ofzo.

[ Bericht 28% gewijzigd door _Ingrid_ op 13-07-2009 21:36:19 ]
  maandag 13 juli 2009 @ 23:00:30 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70950413
Slaapt ze inmiddels?

Maud wilde ook niet slapen. Ik heb ze gezegd dat ze dan maar een boekje moest gaan lezen.
pi_70956075
Amber was om 4.30 wakker vandaag.. alsof ze iets voelt.
Ze wordt vandaag geholpen aan haar keelamandelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70956658
Sterkte en alvast beterschap voor Amber!
pi_70956667
ze wordt nu geholpen. krijg net een sms
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:01:36 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70957331
Sterkte Vicky! Ik hoop dat het een heel verschil gaat maken voor haar met dat benauwde enzo.
***
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:05:59 #205
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70957418
Vicky sterkte voor jou en je kleine meisje!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:52:56 #206
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70959687
Vicky sterkte met je kleine meid. Ik hoop dat de ingreep brengt wat ie moet.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:31:37 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_70960792
vicky, ik hoop dat het gaat helpen!
stormy waters...
sailin'
pi_70961254
Vicky, ik hoop dat ze snel wat gaat drinken.
pi_70966391
Hoe is het met je Amber, Vicky?
pi_70966851
Amber is thuis alleen drinken wil ze niet echt. Ze ligt te slapen op de bank.
Drinken moet, dus elk kwartier pakken we een spuitje met water en dat spuiten we in haar mond.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:32:48 #211
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_70966895
heeft ze ondertussen al gedronken? altijd zieli zoiets bij die kleintjes....

kunnen jullie peuters al op een computer oid spelen (vtech/laptop enz) welke zijn fijn welke niet?
ik zoeks iets voor in de auto zondag als we naar frankrijk gaan.( andere tips ook welkom)
pi_70967442
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:31 schreef Vicky het volgende:
Amber is thuis alleen drinken wil ze niet echt. Ze ligt te slapen op de bank.
Drinken moet, dus elk kwartier pakken we een spuitje met water en dat spuiten we in haar mond.
ach gossie....
Succes met de kleine dame, x.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:49:37 #213
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70967516
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:32 schreef ik80 het volgende:
heeft ze ondertussen al gedronken? altijd zieli zoiets bij die kleintjes....

kunnen jullie peuters al op een computer oid spelen (vtech/laptop enz) welke zijn fijn welke niet?
ik zoeks iets voor in de auto zondag als we naar frankrijk gaan.( andere tips ook welkom)
Mini dvd speler misschien een idee?
heb er zelf helaas geen ervaring mee, maar hoor daar toch wel geregeld positieve verhalen over

En vicky hoe gaat het nu met Amber?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_70967546
Ik probeer onze peuter eigenlijk zo lang mogelijk van alles wat lijkt op een pc of laptop vandaar te houden. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70967617
over de dvd speler....het schijnt dat de dvd vaak vastloopt, omdat de auto schudt, laat maar zeggen...Misschien even goede info hierover opzoeken?

Lijkt mij bere handig zo'n dvd speler!
pi_70968585
er word gedronken.. wel met hele kleine slokjes.. maar er gaat iig IETS in!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:06:39 #217
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70970536
Ahhh Amber, zielig joh. Gelukkig drinkt ze nu! Alles goed gegaan verder?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:43:51 #218
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70980029
Sterkte met Amber Vicky, lijkt me zwaar zeg... voor je stoere meid!
pi_70981375
Agossie, Amber. Tis natuurlijk voor een goed doel, maar men wat sneu lijkt me dat. Zo'n kleintje wat geopereerd wordt.
Maar ze zijn vaak binnen een paar dagen wel weer opgeknapt of niet?
Jullie hebben het in ieder geval lekker achter de rug. Nu op naar betere tijden!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:35:40 #220
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70981742
Och Amber! Beterschap met je vrouwtje Vicky!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70982613
Hoe is het nu met Amber?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:29:00 #222
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70983427
Vicky, hopelijk knapt ze vlug op en is het resultaat ook goed!

Belana, nog proficiat! 3 jaar alweer!

Mijn peuter heeft heerlijk gekampeerd in een tent de afgelopen twee weken!
"Waar is de vakantie nou?" vroeg hij telkens, want in een tent slapen is natuurlijk gewoon in een tent slapen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:49:27 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70984149
Fijn dat jullie het goed hebben gehad PM.
Maar je hebt de vakantie niet meegenomen begrijp ik...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:51:59 #224
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70984251
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:49 schreef Moonah het volgende:
Fijn dat jullie het goed hebben gehad PM.
Maar je hebt de vakantie niet meegenomen begrijp ik...
Nee, we hebben de vakantie nooit gevonden.
Maar de zon bracht ik wel mee hè!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:22:29 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70985285
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:52 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
over de dvd speler....het schijnt dat de dvd vaak vastloopt, omdat de auto schudt, laat maar zeggen...Misschien even goede info hierover opzoeken?

Lijkt mij bere handig zo'n dvd speler!
Wij hadden er een op weg naar Italie en hij is geen een keer vastgelopen hoor, wel een uitkomst, al moest Dean na 11 uur rijden bij het uitstappen alsnog huilen omdat ie wilde "oto jijen" .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70991304
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:29 schreef PM-girl het volgende:
Vicky, hopelijk knapt ze vlug op en is het resultaat ook goed!

Belana, nog proficiat! 3 jaar alweer!

Mijn peuter heeft heerlijk gekampeerd in een tent de afgelopen twee weken!
"Waar is de vakantie nou?" vroeg hij telkens, want in een tent slapen is natuurlijk gewoon in een tent slapen.


Volgens Sara is vakantie: zwemmen in een zwembad. Dus toen we na een lange reis aankwamen bij ons hutje waren we echt nog niet op gukansie (vakantie ) want we waren niet in het zwembad
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70991518
Amber heeft vanacht goed geslapen maar is nu elke keer heel erg aan het spugen. Wat ze driknt komt er meteen weer uit. Krijg als het goed is zetpillen voor de misselijkheid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70991600
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:38 schreef Fuente het volgende:

gukansie
Peuterpraat. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70992056
M'n vriendin wil nog wel is van de badkamer naar beneden roepen dat de kraan uit moet.
En dat volume wil nog wel eens hoog zijn.
Zegt peuter I. gister ineens tegen haar: "mama niet zo krijsen".

Ik lag in een deuk!
pi_70996049
Sneu voor Amber. Hoop dat de zetpillen helpen.

Kim was gisternacht om 1.00 ineens in paniek wakker. Keihard gillen en schoppen. Niet te kalmeren. Uiteindelijk is Djeez naar beneden verhuisd en Kim bij mij in bed. Duurde nog lang voordat ze kalm was. En toen was ik over mn slaap heen, maar wel moe. Heb het 5 uur zien worden. En Tyler kwam er regelmatig tussendoor. Dus ben wel brak.
Wat er was, geen idee. Nu plakt ze de hele ochtend tegen me aan. Veel kusjes enzo.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:20:13 #231
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70996706
arme amber
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:45:13 #232
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70997361
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:49 schreef Vicky het volgende:
Amber heeft vanacht goed geslapen maar is nu elke keer heel erg aan het spugen. Wat ze driknt komt er meteen weer uit. Krijg als het goed is zetpillen voor de misselijkheid.
Hopen dat dit helpt... en dat ze weer vocht binnen krijgt...
Is heftige ingreep voor die kleintjes...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:48:16 #233
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70997457
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:24 schreef _Ingrid_ het volgende:

Nou, Kim is mega overstuur en wil absoluut niet slapen. Ze gilt, schreeuwt en stampt alleen maar keihard. Waar ze ineens last van heeft
Terwijl het zo goed ging vandaag. Goed luisteren, gezellig spelen.
Nog steeds slaapproblemen lees ik...
Mahre heeft dit ook sinds een paar dagen. Wil absoluut niet naar bed, wat we ook proberen...
We hebben er alweer een schommelstoel op haar kamer neergezet en laten haar dan op schoot in slaap vallen. Soms is ze dan met een kwartier in slaap. Vaak helpt dit ook niet.
Nu laten we haar op ons bed in slaap vallen, 1 van ons ligt er dan naast. Dit tot ze slaapt en hierna leggen we haar in haar eigen bedje...

Zelfs belonen met stickertjes werkt niet...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_70998028
nouj de zetpil heeft geholpen hoor. Ze heeft niet meer gespuugd. Driken doet ze nog wel met tegenstribbelen maar ze drinkt wel.
Ze heeft al ee paar hapjes babyliga en een paar frambozen op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:25:36 #235
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70998597
klinkt goed!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_71000096
Goedzo Amber!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_71000178
ze ligt nu te slapen op de bank. Ze werd met de minuut chagarijniger...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71010275
ah, das ook zielig, zeg....
Beterschap voor Amber!
pi_71010309
We hebben steeds strijd met drinken. Word er af en toe gek van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71012120
Oh Vicky, ik weet precies hoe je je voelt! Wij hadden dat net zo met Mahre. Ik voelde me echt een boeman op het laatst van het steeds zeggen dat ze moet drinken. Het is niet leuk. Je had het spuitje ook al geprobeerd he? Mahre vond dat heel niet leuk dus wij zeiden steeds dat ze of zelf moest drinken en dat we het anders met het spuitje zouden doen. Op het laatst begon ze al te drinken als ze het spuitje al aan zag komen.
Sterkte
pi_71012269
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:15 schreef Lenaatje het volgende:
Oh Vicky, ik weet precies hoe je je voelt! Wij hadden dat net zo met Mahre. Ik voelde me echt een boeman op het laatst van het steeds zeggen dat ze moet drinken. Het is niet leuk. Je had het spuitje ook al geprobeerd he? Mahre vond dat heel niet leuk dus wij zeiden steeds dat ze of zelf moest drinken en dat we het anders met het spuitje zouden doen. Op het laatst begon ze al te drinken als ze het spuitje al aan zag komen.
Sterkte
wij dreigen ook met het spuitje als ze niet wil drinkrn. Net verhaaltjes voorgelezen en als ze weer een slok nam las ik nig een verhaaltje. Ik heb 5 verhaaltjes gelezen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71012350
Ow kijk! Nou dat is toch al mooi of niet? Gaat de goede kant al uit.
Ik vond het ook heel frustrerend maar ze vinden het denk ik ook gewoon eng, er is natuurlijk van alles gebeurd met ze.
pi_71028237
Hoe is het nu met drinken Vicky?
Kim ging gisteren gewoon slapen. Wel om 6.00 al wakker, maar bij ons verder geslapen.
pi_71028846
Drinken gaat wel goed maar we moeten wel blijven pushen. Ze heeft al wel 1,5 bord droge/koude macaroni op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:54:16 #245
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71028886
Grappig toch dat je soms met dat gekwebbel denkt: 'waar zit de uitknop!' Maar twee jaar geleden deed je niets anders dan spreken uitlokken en dacht je dat je er nooit genoeg van zou krijgen. Niet dat ik het zat ben, hoor. Maar soms.... ach er zullen ouders zijn die het herkennen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_71028958
Mooi dat ze wel drinkt.

PV Kim praat vanaf dat ze wakker wordt, tot ze gaat slapen. En dan in bed nog een tijdje.
pi_71029086
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:54 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Grappig toch dat je soms met dat gekwebbel denkt: 'waar zit de uitknop!' Maar twee jaar geleden deed je niets anders dan spreken uitlokken en dacht je dat je er nooit genoeg van zou krijgen. Niet dat ik het zat ben, hoor. Maar soms.... ach er zullen ouders zijn die het herkennen.
herkenbaar!! Amber begint met kleppen als ze wakker wordt en stopt als ze gaat slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:52:57 #248
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71030636
Anna ook, ik versta er alleen nog zo weinig van!

Werd er vanmorgen wel even op gewezen dat ik mijn autogordel nog niet om had. Die open mama, die open! Ik dacht nog: waar heeft ze het over? dus ik zei: bedoel je de gordel? Anna met een diepe zucht: Jaaaaaaa mamaaaaaa
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71030678
Sara heeft haar kwaak ook de hele dag open. En ze vraagt nog steeds 100X per dag: Waarrrrrrrom?
Soms word ik er een beetje gek van
Ze heeft deze nacht bij mij geslapen omdat ze ziek was, maar man, wat kan dat kind ontzettend snurken zeg!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71034583
Floor heeft ook wat nieuws....

Pien zegt Floor haar naam en dan antwoord Madam floor met " jaaahaaa" en dan een diepe zucht.
Ik geloof dat ze elkaars naam zo'n 300x op een dag roepen...hahaha
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:46:07 #251
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71046883
Dat 'wrom wrom wrom?' hebben we hier (nog) helemaal niet gehad. Wellicht omdat we ook vaak dingen uit onszelf uitleggen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:33:08 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71048327
Och die Pien en Floor.
Wat lijkt me dat heerlijk, die twee!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_71049259
Hier is het "wat voor kleur is dat? Wat is dat, is dat een ..., Waarom doe je dat, wat ben je aan het doen etc."
Leuk vind ik.
pi_71057170
Wij zitten in de "wat voor auto is dat mam" fase.
Tijdje geleden zaten we in de auto en toen zagen we een peugeot rijden. Om Amber ook een beetje bezig te houden zeiden we dat de auto's met eeen paardje/leeuwtje een Peugeot zijn en de auto's met een stuurtje een Mercedes. Nu wil ze dus van ELKE auto weten wat voor merk het is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71057210
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier is het "wat voor kleur is dat? Wat is dat, is dat een ..., Waarom doe je dat, wat ben je aan het doen etc."
Leuk vind ik.
Dit klinkt bekend.

Ik vind het ook wel grappig, ook om d'r een beetje te dollen. Als je dan de stofzuiger pakt ("ga jij doen dan daarmee papa") zeggen dat je appeltaart gaat bakken. Zie je d'r echt even diep nadenken en dan "nee toch!".
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71057773
Hihi zo leuk al die kletsende kindjes.
Pepijn is helemaal bezig met alstublieft en dankuwel.

Dus toen we gisteren uit eten waren zei meneer keurig "dankuwel" toen hij zijn bord voor zijn neus gezet kreeg. Klinkt zo leuk uit zo'n mini smurf.
En hij lust alles, hij eet niet als hij er geen zin in heeft. Gisteren at hij alleen de vis en zeekraal van mijn bord. Een peuter van 2 aan de zeekraal .

Verder is het op het ogenblik drama qua slapen en eet hij weinig en kan hij met de dag meer....
Tsja dat zal wel verband houden.
In periodes dat hij groeit slaapt hij goed en eet hij veel. Alleen zijn die bij ons zeldzaam
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:39:56 #257
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_71060681
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:44 schreef Jarno het volgende:

Dit klinkt bekend.

Ik vind het ook wel grappig, ook om d'r een beetje te dollen. Als je dan de stofzuiger pakt ("ga jij doen dan daarmee papa") zeggen dat je appeltaart gaat bakken. Zie je d'r echt even diep nadenken en dan "nee toch!".
Tot je een keer de stofzuiger in de oven vindt... Of ze gooit een pak bakmeel op de grond die je op mag zuigen of...
Hier moet je in ieder geval erg oppassen met wat je doet, ze heeft een zeer goed geheugen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_71088564
Wij moeten vandaag op zoek naar een peuterbedje

Dat spook van ons stond vanochtend ineens bij ons onderaan het de trap (wij hebben een hoogslaper). Hij heeft ineens door hoe hij supersnel uit zijn bed moet klimmen. En de bovenrand van het ledikant komt toch echt tot zijn schouders. Klauterkabouter
pi_71088702
Zei hij nog iets, P_iglet ?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:25:25 #260
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71089860
Schuif es op, dan kom ik er naast liggen!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71091856
nou vanochtend niet zoveel, we hadden hem al wat horen rommelen, en toen was het ineens "hallo, pepijn wakker"

Maar net had ik hem in bed gelegd voor zijn middagslaapje en toen het stil was dacht ik goh hij slaapt en toen schrok ik me een hoedje van het "KIEKIEK, pepijn uit bed klommen" wat ik ineens achter me hoorde
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:49:00 #262
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_71092722
hahaha Pepijn jij bent een boeffie op zijn tijd volgens mij...
  maandag 20 juli 2009 @ 06:28:22 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_71139919
mijn peuter is de laatste tijd weersteeds vroeger wakker vanmorgen was het kwart voor 5
Nou moesten we er vandaag uit omdat we weer moeten werken, maar toch. Het kind is de rest van de dag stront chagrijnig echt heel leuk. ik wens ze succes op het kdv vandaag...
stormy waters...
sailin'
  maandag 20 juli 2009 @ 10:39:26 #264
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71142508
quote:
Op maandag 20 juli 2009 06:28 schreef Belana het volgende:
mijn peuter is de laatste tijd weersteeds vroeger wakker vanmorgen was het kwart voor 5
Nou moesten we er vandaag uit omdat we weer moeten werken, maar toch. Het kind is de rest van de dag stront chagrijnig echt heel leuk. ik wens ze succes op het kdv vandaag...
op dat soort dagen ben ik altijd erg blij dat ik ze weg mag brengen. Maar vervelend is het wel.

al die kletsende kaboutertjes. @ Piglet, kun je de stijlen er niet uithalen. Bij Maud hebben we er twee uitgehaald en kan ze dus zelf in en uit bed als ze dat wilt, dan valt ze in elk geval niet meer over de rand. ja, ze slaapt inderdaad niet meer zoveel in d'r grote bed, het ledikant is nog erg vertrouwd.
pi_71147160
Oei wat vroeg Belaan!

Mijn semikleuter slaapt juist steeds meer uit. Vanmorgen was ze wakkergeschrokken van de onweer. Is ze bij mij komen liggen en toen in slaap gevallen. Om 9.10 uur kwam ze er pas uit..
We zijn ff naar de huisarts geweest omdat ze zich zo krabbelt.. en ja hoor.. ze heeft weer exzeem. Zalfjes gekregen, hopen dat het overgaat. HA heeft ook ngo ff in d'r keel gekeken en die zag er goed uit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 20 juli 2009 @ 13:35:35 #266
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71147606
Jeetje Belana begint jouw dag altijd zo vroeg? Lijkt me geen pretje!

Vanaf vandaag is mijn kleine uk een echt peutertje! Gisteren hebben we haar verjaardag gevierd en ze is gruwelijk verwend. De pop was/is een groot succes! Zoals ze zelf steeds zegt: "Linne ook baby!"



[ Bericht 38% gewijzigd door Stiemie op 20-07-2009 13:44:07 ]
pi_71148925
Linde !
  maandag 20 juli 2009 @ 15:45:00 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71151767
Linde welkom bij de peuters en Stiemie ook natuurlijk
pi_71152358
Linde
  maandag 20 juli 2009 @ 16:03:35 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_71152382
Stiemie en Linde

Vicky, Liam slaapt tegenwoordig ook goed, dus het komt met Ezra vast ook wel goed uiteindelijk
stormy waters...
sailin'
  maandag 20 juli 2009 @ 16:38:56 #271
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71153504
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:03 schreef Belana het volgende:
Stiemie en Linde

Vicky, Liam slaapt tegenwoordig ook goed, dus het komt met Ezra vast ook wel goed uiteindelijk
Dat houd ik mezelf ook voor. Alhoewel Fleur gisteren de slaap niet kon vatten en dat vond ik zoooo sneu. Maud lag toen al lang en breed te snurken.

We zijn de afgelopen 3 dagen op de camping geweest. Ze heeft genoten en het mooiste was dat ze bij Fleur sliep. Dus gisteren thuis kroop ze bij Fleur in bed met de mededeling Maud leur slapuh. Uiteindelijk heb ik ze wel omgelegd, omdat Fleur zo onrustig was, maar het was zoooo om ze naast elkaar in dat grote bed te zien liggen giebelen.
pi_71156964
Nou, hier is het weer zover, ws keelontsteking denk ik.
Al sinds vrijdag enorm hangerig, toen begon de koorts. Bleef rond de 39, maar nu steeds hoger, ondanks zetpil. Net weer gemeten en 40.2! Is het hoogste wat ze heeft gehad. Nu klaagt ze ook over zere mond. Maar mocht het keelontsteking zijn hoop ik maar dat er iets anders is dan de vorige keer. Die medicatie spuugde ze uit. Tis echt een zielig hoopje. Hangt dus al dagen tegen me aan, in het weekend soms bij papa. Vandaag op schoot, of tegen me aan hangen als Tyler erbij was. Helemaal niet spelen dus. Alleen lag pop erbij soms. Gelukkig drinkt ze wel goed verder. Morgen naar de huisarts.
Maar ik ga toch de hapost bellen wat te doen. Het kan aan mij liggen, maar ze lijkt iets geel in het gezicht nu.
pi_71157577
Ze moet plaszakje, want plasje opvangen is niet gelukt.
Zometeen hapost.
  maandag 20 juli 2009 @ 19:33:04 #274
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71157864
Hoi Linde

Kim, meisje toch... Succes bij de HAP!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 20 juli 2009 @ 20:15:59 #275
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71159039
Ingrid, kleine tip voor het plaszakje. Heb ik ook door schade en schande geleerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes en vooral, heel veel beterschap met Kim, want het is nu wel even genoeg geweest met al dat ziekzijn bij jullie in huis.
  maandag 20 juli 2009 @ 20:30:18 #276
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71159461
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ze moet plaszakje, want plasje opvangen is niet gelukt.
Zometeen hapost.
ligt het aan mij of gaat je Nederlands sterk achteruit de laatste tijd?
Succes in elk geval met Kim. Ik hoop dat ze gauw helemaal opgeknapt is.
I'm so glamourous I piss glitter!
  Jubileum moderator maandag 20 juli 2009 @ 20:42:29 #277
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71159816
Linde is hierheen verhuist Welkom hier en gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71160081
Stiemie, gefeliciteerd met je grote kleine meid!!!

Ingrid, beterschap voor Kim
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_71160686
Ze is onderzocht en haar keel is wel wat rood, maar niet heel erg.
Waar de koorts vandaan komt is een raadsel. Dat wil de arts wel weten. Daarom morgen een plasje inleveren.
  maandag 20 juli 2009 @ 22:46:29 #280
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71163983
Ingrid misschien een tip: wij moesten afgelopen vrijdag ook een plasje inleveren van Linde en we zijn heel huiverig voor plaszakjes. Hebben er een keer 1 gebruikt en daar kreeg ze enorme uitslag van, net zoals wanneer we gewone pleisters gebruiken. Ze wilde ook niet op het potje en toen kwam mijn moeder op het idee om het badje goed schoon te maken en haar daar in haar blote billetjes in te zetten voor de tv. Werkte heel goed!

Beterschap voor Kim!
pi_71173541
Goed idee Stiemie, al gaat ze nooit meer in bad omdat ze er bang voor is. Maar proberen kan altijd.
Het is niet gelukt met het plaszakje. Ze heeft er zelf aan lopen trekken. Luier stampvol. Dus hopelijk lukt het potje straks. En anders bij de apotheek nieuwe ophalen. en dan de tip van Chaca opvolgen. Gelukkig zijn ze niet duur, maar 0,32. Dat scheelt weer. Ik heb nog een 1,- aan kleingeld, anders kom je daar met een tientje aan.
Ze slaapt nog, zal zo wel wakker worden. Kwam rond 2.00 bij mij liggen en stuurde papa weg.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:19:35 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71190071
Hé, Linde en Stiemie alweer hier?!
Welkom! Wat een mooi meisje!

Ingrid, beterschap voor Kim. Sneu.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:29:57 #283
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71192624
Stiemie en Linde
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:34:31 #284
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71192805
Wat een warm welkom zeg! En wat lief dat je dat zegt Moonah Het 2e jaar is trouwens voor mijn gevoel ook wel heel erg snel gegaan.

De antibiotica voor Linde's luchtweginfectie en (mogelijke) blaasontsteking lijkt ein-de-lijk aan te slaan. Ook haar oogontsteking wordt minder Alleen heeft ze nu als bijwerking diarree

O ja ik las nog over kindjes met waarom-vragen. Linde vraagt steeds: "Issienou?" en "doetienou?"
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:46:15 #285
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71193269
Linde is al een echte tweejarige zo op die foto.

Mevrouw hier heeft geheel zelfstandig een vriendinnetje uitgenodigd voor d'r verjaardagsfeestje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:41:54 #286
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71195412
Anna. Nu weten papa en mama wel dat je al een grote meid aan het worden ben, maar zelf al vriendinnetjes uitnodigen.... nou, ja het is in elk geval nog geen vriendjes

Ingrid beterschap met kim.

Linde, fijn dat de AB aan het werken is. De diaree kan een bijwerking zijn, maar wel iets om in de gaten te houden. Misschien toch ff overleggen als het aanhoudt. Zeker met dit warme weer.

En Maud is voor de afwisseling ziek. Weer hoge koorts. Morgen kijken hoe het is anders naar de HA. Zeker omdat ze heeft lopen hoesten. En ik blijf dus bang voor een longontsteking..... Verder mist ze d'r papa. Zeker nu ze ziekjes is. F. heeft vanavond bijna 10 minuten lang slaap kindje slaap gezongen. Zo En zij maar vragen: papa kus kroel, keer zingen.... En daarna toen ze opgehangen hadden..... Mahamaaaa, maud papa toehoehoe.... maud kroeluh papahaaaaaa. Zo sneu. Donderdagmiddag gaan we weer naar hem toe. Dan mag ze 4 dagen lang aan hem vastplakken. Zal de draagdoek voor de zekerheid maar meenemen
pi_71195954
Ik denk dat ik even wat heb gemist, Chaca, waar is de papa van de meiden dan?
Sneu als ze hem zo missen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:06:58 #288
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71196405
Papa van de meiden is een beetje vakantie aan het vieren. Afgelopen vijrdagmiddag zijn we met zijn allen naar Malden gegaan (bij Nijmegen, want daar is een zweefvliegwedstrijd) en ik ben met de meiden zondagmiddag weer terug naar huis gekomen, omdat Fleur nog naar school moest. We zijn daar aan het helpen. Dus staan we lekker op de camping. Maar 4 dagen geen papa om hun heen zijn ze niet gewend. Dus donderdagmiddag gaan we weer daarheen. En dan vooral veel kroelen....
  woensdag 22 juli 2009 @ 10:33:23 #289
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71207052
Anna gewoon zelf kindjes uitnodigen voor je verjaardag! Da's wel al heel groot hoor!

En Chaca zielig hoor als de meiden hun papa zo missen. Gelukkig is het alweer woensdag en schiet het op!

Linde ligt gewoon nog steeds te slapen Ze is er gisteren om 9 uur ingegaan en ik ben net wel even gaan kijken, maar ze lag nog heel vast te slapen. Vandaag maar een dagje vrij genomen want om haar nou met diarree naar de opvang te sturen vond ik ook niks.
  woensdag 22 juli 2009 @ 10:55:43 #290
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71207625
Beterschap met Linde.

Hoe is het met Kim?

Hier in elk geval een vermoeiende nacht achter de rug. Details zal ik jullie besparen, maar vanochtend wel de diagnose dubbele oorontsteking gekregen bij HA. We kijken het nog heel even aan met neusspray en paracetamol, maar heb een recept bij me. Als ze vrijdagochtend nog niet 'gezellig' is dan ga ik maar weer AB halen. Pffff.....
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:57:13 #291
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71209552
Sjonge Chac.... wat een ellende... Beterschap voor ons Maudje!

Linde ook.

Ja, hoe is het met Kim?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_71212601
Linde beterschap!

Ach wat sneu voor Maud. Beterschap!

Met Kim is het redelijk. Plasje met pijn en moeite gelukt gisteren. Zitten wel bacterien in ,maar niet te veel. Geen blaasontsteking iig. Wel goed in de gaten houden of de koorts blijft. Gisteravond 38,5 en net 38,3. Dus gaat de goede kant op. Iig onder de 39 nu! Nog mega hangerig. Gisteren sliep ze tot 12.00! En vandaag tot 11.00. Ze is nog megableek met rode oogjes. Heeft sinds zaterdag zo goed als niks meer gegeten. Drinkt wel veel, ook veel water. Speelt amper, hangt wat op de bank, tegen me aan of op schoot.
Slaapt bagger. Bij mij in bed halverwege de nacht.
pi_71212680
Beterschap voor Maud Chaca!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:23:05 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71214475
Hopelijk knapt ze snel op Ingrid.

Hier ligt ze te slapen. Hopelijk houdt ze dat nog even vol, zodat ik mijn oudste ook een beetje tlc kan geven.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:46:31 #295
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71244781
Ingrid beterschap voor Kim. Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter!

En hoe gaat het met Maud Chaca? Beter of is ze inmiddels al aan de antibiotica begonnen? In ieder geval zien je meiden vandaag hun papa weer

Vandaag de uitslag van Linde's urinekweek gekregen en het was dus blaasonsteking. Nu vraag ik me echt af hoe ze daaraan komt. Misschien de oma's ook nog maar eens een keer duidelijke instructies geven over het schoonmaken na een poepluier tijdens het logeren. Zelf letten we er namelijk altijd al erg goed op.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:18:31 #296
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71246023
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:46 schreef Stiemie het volgende:

Vandaag de uitslag van Linde's urinekweek gekregen en het was dus blaasonsteking. Nu vraag ik me echt af hoe ze daaraan komt. Misschien de oma's ook nog maar eens een keer duidelijke instructies geven over het schoonmaken na een poepluier tijdens het logeren. Zelf letten we er namelijk altijd al erg goed op.
Ze heeft met de warme dagen toch wel genoeg gedronken, hé?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_71246267
Kim lijkt eindelijk op te knappen. Nu het slapen in eigen bed nog.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:48:04 #298
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71247114
Fijn dat het beter gaat met Kim. Bij ons is het na ziek zijn ook altijd weer even lastig. Als ze ziek is, mag ze toch altijd net wat meer dan anders...
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:18 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ze heeft met de warme dagen toch wel genoeg gedronken, hé?
Ja gelukkig blijft ze altijd wel goed drinken. En daarnaast hebben we omdat ze ook koorts had veel 'vochtig' fruit gegeven zoals aardbeien, meloen en nectarines.

De assistente belde net terug om te vragen of Linde kort daarvoor in een zwembad was geweest gezien de bacterieen die erin zaten In ieder geval moet ik haar dinsdag voor het urine inleveren eerst nog extra in bad gooien/ wassen zodat er zeker geen andere bacterieen van buitenaf meegenomen worden in de kweek. Nou ja gaan we dat maar weer doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 23-07-2009 14:31:37 ]
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:10:14 #299
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71249944
Wat een gedoe zo Stiemie.

Wij zijn bij de tandarts geweest. Ze ging als eerste op de stoel en was zo braaf en lief en knap. Mond open, spiegeltje erin. Helemaal goed. Daarna braaf een boekje lezen terwijl ik controle had. Zo'n grote meid al, gaat gewoon braaf naar de tandarts en op mij zitten wachten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_71252688
Maud, Kim en Linde beterschap!

Anna wat stoer zo dapper naar de tandarts, durf ik niet hoor!

Hier een bijdehandte peuter. Ze zit met haar ijssalonnetje te spelen en het ijsje valt. Ze zegt mama ijsje, dus ik denk dat ze bedoeld dat ik die even op moet rapen. Zeg ik tegen haar doe zelf maar even pakken. Even later komt ze terug met 2 raketjes.... Is madame naar de vriezer gelopen om echte ijsjes te pakken......
Tja, nu zitten we lekker eenijsje te eten, kon haar niet meer terugsturen natuurlijk.....
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:47:38 #301
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_71253244
nee, tuurlijk niet...

Tevens een verkapt "ik-maak-dit-topic-vol-zodat-ik-er-weer-1-kan-openen..."
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')