Het nieuwe biermerk, dat verkrijgbaar wordt in drie verschillende fruitsmaken, staat geheel los van het merk Grolsch. Dit uit zich behalve in de smaak, eveneens in verpakking en imago. Grolsch introduceert het nieuwe merk in week 20, die begint op 13 mei.
Met het nieuwe biertje, dat 5% alcohol bevat, zegt Grolsch een antwoord te willen geven op de zich wijzigende consumentenvoorkeur. Het bedrijf heeft last van de afnemende bierconsumptie in Nederland ten gunste van populaire lichtalcoholische mixdrankjes zoals Bacardi Breezer.
maar het zal wel veel gedronken gaan worden...
quote:Kayuk; die bieren zijn er al:
Op dinsdag 16 april 2002 12:51 schreef Kayuk het volgende:
Ik begin er niet aan, want ik ben gewoon geen bierdrinker. Zodra ze iets met rum, vodka o.i.d. (zwaarder spul dus) maken moegn ze weer aankloppen. En voor zover ik bier drink, vind ik Grolsch echt smerig.
Bier met Rum, Bier met Grand Marnier, Bier met Tequila, Bier met Wodka en dat allemaal premixed in een doorschijnend flesje.
quote:BARBAAR!
Op dinsdag 16 april 2002 12:51 schreef Kayuk het volgende:
Ik begin er niet aan, want ik ben gewoon geen bierdrinker. Zodra ze iets met rum, vodka o.i.d. (zwaarder spul dus) maken moegn ze weer aankloppen. En voor zover ik bier drink, vind ik Grolsch echt smerig.
quote:www.zinniz.nl ?
Op dinsdag 30 april 2002 22:19 schreef E.T. het volgende:
En wat is zinniz?
of anders effe bij grolsch kijken.
quote:Van beide sites wordt je geen steek wijzer.
Op dinsdag 30 april 2002 22:20 schreef GizartFRL het volgende:[..]
of anders effe bij grolsch kijken.
quote:zoek even op zinniz als onderwerp/inhoud vind je een met slotje en foto's
Op dinsdag 30 april 2002 22:22 schreef E.T. het volgende:[..]
Van beide sites wordt je geen steek wijzer.
quote:Misschien makkelijker om het hier op fok in een topic wat erover schijnt te gaan ook te vermelden wat het is?
Op dinsdag 30 april 2002 22:24 schreef GizartFRL het volgende:[..]
zoek even op zinniz als onderwerp/inhoud vind je een met slotje en foto's
Dat ze voor Zinniz een heel nieuw imago bedenken en niet vanuit het grolsch imago gaan promoten is omdat iedereen anders denkt dat het een bier met een smaakje is, en volgens mij is dat het juist niet.
Trouwens, breezers kosten iets van ¤ 1,40 in de supermarkt/inkoop en dat Zinniz gaat zo rond de ¤ 0,95 kosten. Op zich wel slim..
Naja vanavond ga ik ze testen
Itt tot wat ik had verwacht, is het duidelijk bier en geen mixdrankje. De 'vruchtensmaak' die ze aan de verschillende versies hebben meegegeven is niet vies, maar te zwak van smaak. Het moment dat je het doorslikt proef je de vruchtensmaak even, maar van een nasmaak kan je niet echt spreken. Crispy lime vond ik het minst lekker, Orange twist en Tropical red zijn iig lekkerder . Ik verwacht niet dat men nu massaal overstapt van breezer naar zinniz omdat het wel erg veel op gewoon bier lijkt, maar stukken duurder is. Voor dat extra geld wat je normaal voor een breezer betaald (meestal 3x zo duur als een biertje) krijg je dan iets wat behoorlijk op gewoon bier lijkt.
Conclusie: om te proeven was 1 euro per flesje wel leuk, maar ik koop het ws. nooit meer..
quote:bier met een smaakje.
Op dinsdag 30 april 2002 22:52 schreef ProZac het volgende:
Grolsch heeft dat Zinniz ontwikkeld omdat er veel minder bier wordt verkocht omdat iedereen van die breezers loopt te drinken.Dat ze voor Zinniz een heel nieuw imago bedenken en niet vanuit het grolsch imago gaan promoten is omdat iedereen anders denkt dat het een bier met een smaakje is, en volgens mij is dat het juist niet.
Trouwens, breezers kosten iets van ¤ 1,40 in de supermarkt/inkoop en dat Zinniz gaat zo rond de ¤ 0,95 kosten. Op zich wel slim..
quote:treffend uitgedrukt
Op dinsdag 30 april 2002 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
is dat dat breezer bier?
quote:Krijgen we dan binnenkort ook Zinniz-Chicks?
Op maandag 27 mei 2002 22:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
treffend uitgedrukt
te pink 2.5 bevalt me ook zeeeer goed duz deez denk ik ook wel
ik koop 't NOOIT meer
(niks mis met grolsch hoor, maar dit is echt goor)
Dommelsch Ice vind ik toruwens niks bijzonders..smaakt gewoon naar bier, maar dan duurder?!
En het staat een beetje tussen breezer-achtige drankjes en bier in... maar daarom valt het naar mijn mening dus gewoon tussen wal en schip. 't is gewoon niks!
Maar ik hoorde wel dat het heel goed liep...
Nou, ik vind het maar niks
Maar ze moeten het wel zo proberen bij Grolsch. Ik was eergister op een feestje waar het vol zat met 16-jarige VBO-scholiertjes (examenfeestje van een vriendin van de vriendin van een vriend van me).. en ze dronken ALLEEN MAAR breezer, metz en smirnoff ice... en ik zat met mijn vriendin het bier op te drinken..
ik heb me zelf zelden zo oud gevoeld.. wat een kloof..
Jaap
Nou jah, het wordt een flop, en dat heb ik die medewerker van Zinniz ook verteld
Er zijn dus 3 smaken, Lime, Tropical Red (hoe origineel zijn die 2 al) en Orange. Tja Orange, dat dacht ik dus ook.
Na 2 dagen in de koelkast kwam het er eindelijk van, ik kon ze tot mij brengen (stoere zinsopbouw). Nu dacht ik, om alle smaken lekker door te laten dringen doe ik er 1 per dag, zodat ik ze afzonderlijk goed kon beoordelen.
We begonnen vrijdagnacht met Orange. Het begon al ongelukkig want wat deed ik, ik wilde de dop met een flessenopener er af halen, en *buts* hij viel om. (ik kwam er de volgende dag ook achter dat het een draai dop was). maar niet getreurd, zoveel was er nou ook weer niet uit het flesje. Nou ja getreurd, ik vond deze dus eigenlijk niet echt een succes. een erg zure smaak die me nou meer deed denken aan zo'n afgrijselijke fluorbehandeling bij de tandarts die je als kind daar nog wel eens mag krijgen. (ja dames en heren, ik heb trauma's). cijfer voor deze versie was een 4
Zaterdagnacht, al licht aangeschoten kom je op een zaterdagnacht na het werk thuis. En waar heb je dan zin in, je tweede zinniz, de Limeversie. Het flesje bestuderend kom je er dan achter dat het idd een draaidop is, american style dus. En waar je de dag daarvoor een slecht geoel bij kreeg was dit dan wel weer een succes. deed me erg denken aan corona. cufer was een 7.
Zondagavond, lekker een avondje vrij, en wat doe je dan. idd, een goed boek, een chill out cd'tje, je laatste Zinniz Tropical Red en dan lekker in een heerlijk warm bad. En geloof het of niet, deze is echt gruwelendig lekker. Ik had niet verwacht een rood biertje zou kunnen smaken, maar waarempel, deze was zelfs nog de lekkerste van de drie. cyfer een 8,5
Het neigt natuurlijk allemaal wel een beetje naar breezer. En een man drinkt zijn bier meestal gewoon als bier zijnde zonder teveel poeha. Maar ik denk dat ik deze zomer nog wel een paar flesjes van Lime & Tropical Red ga aanschaffen.
overalcyfer een 6,5 tot 7. Ik denk dat het product geen heel groot succes gaat worden omdat het het zoveelste alcholmixje is wat op de markt komt. en er zijn opzich al genoeg verschillende bier soorten.
Een jaar in de schappen gaat ie denk ik wel halen
niet te omschrijven, maar gewoon iew!
doe mij maar een gewoon lekker koud verfrissend biertje, niets Breezer-achtig ofzo
Dopjes zijn wel handig, heb gelukkig niet zon gevoelige handen
mijn ongezouten mening -> Zinniz = Troep rotzooi , goot water, riool prut.
Het smaakt nergens naar, misschiendat de generatie van de breezers het lekker vindt maar ik niet.
quote:het is niet zo'n suces ,v3rtelden ze mij eergisteren bij de grolsch brouwerij, waar het vandaan komt... maar er komt een nieuwe smaak ... lemon... wellicht wordt dat wat.... voor de dames... zinnis is ge-aimd op de breezer dames immers..
Op donderdag 4 juli 2002 01:32 schreef ZixS het volgende:
blaagh ik vond breezer al goor, maar Zinniz is nog erger
Grolsch is overigens wel een oke merk, heel gastvrij en een leuke brouwerij om te bezoeken... ...
quote:ik ben der 2 keer geweest voor een rondleiding
Op vrijdag 17 januari 2003 00:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
het is niet zo'n suces ,v3rtelden ze mij eergisteren bij de grolsch brouwerij, waar het vandaan komt... maar er komt een nieuwe smaak ... lemon... wellicht wordt dat wat.... voor de dames... zinnis is ge-aimd op de breezer dames immers..
Grolsch is overigens wel een oke merk, heel gastvrij en een leuke brouwerij om te bezoeken...
...
ze waren idd errug gastvrij ja
ik lust geen bier maar vindt het wel leuk om te zien daar hoe het gemaakt wordt enzo
quote:Ach, een extra biertje voor de afwisseling is nooit verkeerd natuurlijk.
Op vrijdag 17 januari 2003 12:24 schreef Goofup het volgende:
als bier gewoon lekker is, waarom willen ze daar dan iets aan veranderen.
Ik vind het niet vies die zinniz (behalve de rode variant) maar "gewoon" bier is toch lekkerder.
ZinniZ komt volgende week terug. Nieuw concept, laatste kans. Nu nog 2 smaken in plaats van 3, met andere namen.
Ik vond ZinniZ niet geweldig, pas toen het 5 flesjes de euro wegging heb ik me er echt aan gewaagd.
quote:http://www.zinniz.nl/zinniz.jpg
Op woensdag 9 april 2003 15:26 schreef SigmundFreud het volgende:
http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/0,2622,1650-Voorpagina__1541108_,00.htmlZinniZ komt volgende week terug. Nieuw concept, laatste kans. Nu nog 2 smaken in plaats van 3, met andere namen.
Ik vond ZinniZ niet geweldig, pas toen het 5 flesjes de euro wegging heb ik me er echt aan gewaagd.
[Dit bericht is gewijzigd door Tombias op 09-04-2003 15:33]
Ben benieuwd wat het gaat worden met Zinniz.\
Tis in ieder geval niet lekker
Ohja, ik heb nog nooit een flesje durven opentrekken van die rommel, voor mezelf, that is .
quote:Ik heb geen bucks, maar wel euro's
Op donderdag 10 april 2003 12:12 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb ergens gewerkt waar gesponserd werd door ZinniZ,
mooi geel is niet lelijk, zullen we maar zeggen.
Ohja, ik heb nog nooit een flesje durven opentrekken van die rommel, voor mezelf, that is
.
ontopic: ...zelf heb ik het drankje ook nog nooit gedronken....
De AH is Zinniz ondertussen ook wel zat, want het gaat uit het assortiment
En dat werd tijd ook, want het verkoopt echt voor geen ene meter
Maar ik denk dat ze het meer als vrouwendrankje hadden moeten promoten want toen ze het tijdens een feest bij mijn studie verkochten liepen alle dames er mee weg, terwijl de heren bij het vertrouwde Grolsch bleven.
De 5 genomineerde inzendingen dingen mee naar de hoofdprijs, die door de vakjury wordt verkozen, en een publieksprijs.
De winnaar van de vakjuryprijs wordt bij daadwerkelijk gebruik van het beeldmerk door Zinniz- in 2004 op ieder Zinniz flesje vermeld. Hij of zij wint daarnaast een Apple G-5 computer.
De winnaar van de hoofdprijs ontvangt een Apple G-5 desktop computer. De publieksprijs winnaar ontvangt een Apple 30 Gb iPod.
maar tis wel van grolsch
vind het redelijk stumperig dat grolsch zich zo laat opnaaien door die breezahtroep maja
ik drink het niet iig....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |