abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2009 @ 17:11:10 #1
169027 partymarty
blame someone else
pi_70450838
Melding examencommissie

Dit is het verhaal...
Op maandag 8juni waren we begonnen met een project voor ondernemingsrecht, na 3 dagen bikkelen hebben we deze woensdag 10 juni ingeleverd. Ruim op tijd aangezien die vrijdag in geleverd diende te worden.

Na 2 weken tijd kregen we een brief , namens de examencommissiemet de melding dat er onregelmatigheden geconstateerd zijn in het project, indien van toepassing, word er in een gesprek op 1juli besloten wat de consequenties zullen zijn, met betrekking tot de studievoortgang.

Wij in de stress, na elkaar flink te hebben beschuldigd op plagiaat. Bleek bij lange navraag bij de docent, een andere groep te zijn die gespecificeerde informatie (BMW kenteken en bedrag waar wij beslag op moesten leggen en deze zelf verzonnen hadden) ook in hun project verwerkt zat.

Nu was er die woensdag een storing bij de printer, waardoor we een andere printer gezocht hebben. De zogenaamde printmanager heeft waarschijnlijk de volgende dag alles wat bij de storing zat uitgeprint, en op een stapel naast de printer gegelegd. Hier zal die andere groep die informatie vandaan kunnen hebben

Nu houd dit ons nog steeds behoorlijk bezig, en aangezien we 2 grote tentamen hebben komende week, onder lijden we hier enige schade door, door concentratie problemen.

Het staat op de schoolcomputer met datum en tijdstip van laatste wijziging
Mijn vraag is dan ook kan ik verder nog iets bewijzen dat ons project het orgineel is?

Kunnen we de print manager aansprakelijk stellen, voor de geleden schade, namens Onrechtmatige daad 6:162 BW ?

let me know.
  zondag 28 juni 2009 @ 17:15:13 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_70450936
Natuurlijk niet, wat voor onrechtmatige daad heeft hij dan uitgehaald volgens jou? Of had hij stad en land moeten afleuren op zoek naar jullie om jullie printwerk na te brengen? Waarvan je niet eens weet óf dat uberhaupt wel zo is?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 28 juni 2009 @ 17:15:30 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70450947
HBO recht? Kun je tegenwoordig met HBO ook al rechter worden?
Ik zou me er iig niet te druk om maken, ten eerste is het groepswerk dus kun je er sowieso meer schijt aan hebben dan wanneer je er alleen voor stond, daarnaast is het HBO en daar is alles wel recht te trekken met een extra opdrachtje hier en daar.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 28 juni 2009 @ 17:30:37 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70451419
1 woord: bewijzen...
censuur :O
  zondag 28 juni 2009 @ 17:34:28 #5
169027 partymarty
blame someone else
pi_70451540
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:15 schreef Dagonet het volgende:
Natuurlijk niet, wat voor onrechtmatige daad heeft hij dan uitgehaald volgens jou? Of had hij stad en land moeten afleuren op zoek naar jullie om jullie printwerk na te brengen? Waarvan je niet eens weet óf dat uberhaupt wel zo is?
Hij had ons niet hoeven op te zoeken. Hij had het moeten vernietigen...
wat logsicher was geweest, dan het daar neer te leggen, ter inzage van iedereen
pi_70451637
Met beide groepen om de tafel gaan zitten en dan eens kijken wie er liegt
pi_70451775
kijken of je mails met daarin vroege versies van het verslag nog in je (het liefst web-)mail staan, waarin de geplagieerde gegevens staan.

zorg ook dat je alle papiertjes met (liefst handgeschreven) aantekeningen over het project verzameld. als de commissie ziet dat jullie ook al het voorwerk gedaan hebben, terwijl die anderen 'opeens' het geplagieerde werk hebben.

lever afdrukken of iets anders (vraag wat de examencommissie wil) bij ze in, en laat de andere groep dan maar eens met bewijzen naar voren komen waaruit zou moeten blijken dat zij eerder waren.

blijf wel uitkijken dat de andere groep met bewijzen als e-mails de boel niet oplicht door de mails voor uitprinten te veranderen ... ga er niet vanuit dat de examencommissie dit soort dingen weet.
pi_70453315
Mogelijkheid 1: Het voorbeeld staat op internet, en beide groepen hebben het gevonden en geplagieerd.

Mogelijkheid 2: Jij hebt gelijk.

Mogelijkheid 3: Jullie groep heeft het van de andere groep geplagieerd.

Aangezien jullie dit project in 3 dagen gedaan hebben, is het goed mogelijk dat een andere groep eerder was en dat een van jouw groepsgenoten het heeft gezien. Ik neem aan dat de deadline de woensdag was en dat jullie het vlak voor de deadline hebben ingeleverd, in dat geval is het uitermate onwaarschijnlijk dat een andere groep jullie print ( i) voor de deadline heeft gezien en (ii) de tijd had om dat in hun versie te stoppen. Ik zou als ik jouw was aangeven welke groepsgenoot met dit specifieke voorbeeld kwam en hem verantwoordelijk houden.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  zondag 28 juni 2009 @ 18:59:37 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70453374
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:38 schreef SkyChat het volgende:
Met beide groepen om de tafel gaan zitten en dan eens kijken wie er liegt
even googlen of het niet online is gezet... zo niet.

Gewoon naar de "project leider" van die groep stappen de situatie uitleggen en eisen dat ze het intern oplossen en dat je verwacht dat binnen 24 uur degene die die informatie heeft gebruikt het toegeeft en het schrapt.

Laat ze het eventueel maar mooi verpakken dat het "per ongeluk" is verwerkt.

Als je na 24 uur geen antwoord hebt ga je naar die projectleider toe en zeg je dat je heb elke dag van de week in elkaar slaat todat hij de boel in orde maakt.

nu ga ik veel 's krijgen maar bij mij heeft het altijd gewerkt.
  zondag 28 juni 2009 @ 19:00:15 #10
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_70453386
Neem eens contact op met de andere groep en bekijk wat voor verhaal die hebben.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_70454784
ach grutjes, ondervind je psychologische schade door deze situatie? boegieboegieboooeee kun je nu niet meer leertje leertje doen?

groei een paar ballen en stap op die andere groep af. Je weet toch dat ze het gejat hebben?
  zondag 28 juni 2009 @ 20:36:43 #12
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70456081
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:59 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Als je na 24 uur geen antwoord hebt ga je naar die projectleider toe en zeg je dat je heb elke dag van de week in elkaar slaat todat hij de boel in orde maakt.

nu ga ik veel 's krijgen maar bij mij heeft het altijd gewerkt.
Op 't VMBO werkt dat, ja.

OT: ik vind dit 'n beetje vaag verhaal, jullie zijn vrij laat aan alles begonnen dus het zou inderdaad best kunnen dat één van je groepsgenoten de makkelijke weg heeft gekozen. Ik zou ook zeggen: stap eens naar die andere groep toe en zorg dat je alle mails en aantekeningen aan de commissie kan voorleggen dan sta je sterker.
Hallon!
pi_70456253
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:50 schreef r3gi3boy het volgende:
ach grutjes, ondervind je psychologische schade door deze situatie? boegieboegieboooeee kun je nu niet meer leertje leertje doen?

groei een paar ballen en stap op die andere groep af. Je weet toch dat ze het gejat hebben?
op je mbo-'hairstyling' boeit het misschien allemaal niet zo.

maar op andere opleidingen is plagiaat een serieus iets, en kan je van de opleiding afgetrapt worden....
  zondag 28 juni 2009 @ 20:49:29 #14
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70456506
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:36 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Op 't VMBO werkt dat, ja.
Jij zult het dus nooit tot in de top van het bedrijfsleven redden.

Als iemand mij persoonlijk naait kan hij/zij beter zorgen dat het binnen 24 uur opgelost is en dat ik er geen enkele schade van ondervind. Ik ga geen escalaties schrijven met attachtments als bewijs

Let wel... Ik moet 100% zeker zijn van m'n zaak. Anders dan is het een heel ander verhaal.
  zondag 28 juni 2009 @ 21:31:58 #15
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_70458123
En dan ga je dreigen om ze inelkaar te slaan?
Mja, dat komt lekker 'sophisticated' over..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 28 juni 2009 @ 22:02:06 #16
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_70459295
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:31 schreef Sylver_ het volgende:
Beschaafd, dank u. En verder TVP
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 28 juni 2009 @ 22:11:43 #17
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70459782
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:31 schreef Sylver_ het volgende:
En dan ga je dreigen om ze inelkaar te slaan?
Ook lekker "sophisticated" om werk van een ander te stelen.

Die grens is dan allang overschreden.
pi_70462710
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:49 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Jij zult het dus nooit tot in de top van het bedrijfsleven redden.

Als iemand mij persoonlijk naait kan hij/zij beter zorgen dat het binnen 24 uur opgelost is en dat ik er geen enkele schade van ondervind. Ik ga geen escalaties schrijven met attachtments als bewijs

Let wel... Ik moet 100% zeker zijn van m'n zaak. Anders dan is het een heel ander verhaal.
Nee jij gaat het wel redden zeker? Houd toch op man...
  zondag 28 juni 2009 @ 23:27:50 #19
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70462892
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:22 schreef Patrickovic het volgende:

[..]

Nee jij gaat het wel redden zeker? Houd toch op man...
Ik heb +1500 mensen onder me

Mede door bovenstaande manier van geen BS nemen van mensen/bedrijven
pi_70462936
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:15 schreef Rosbief het volgende:
HBO recht? Kun je tegenwoordig met HBO ook al rechter worden?
Ik zou me er iig niet te druk om maken, ten eerste is het groepswerk dus kun je er sowieso meer schijt aan hebben dan wanneer je er alleen voor stond, daarnaast is het HBO en daar is alles wel recht te trekken met een extra opdrachtje hier en daar.
Jij bent ook niet meer wat je geweest bent. Had verwacht dat jij TS wel even op zijn fout kon wijzen.
quote:
Nu houd dit ons nog steeds behoorlijk bezig
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 28 juni 2009 @ 23:31:15 #21
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_70463014
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:11 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ook lekker "sophisticated" om werk van een ander te stelen.

Die grens is dan allang overschreden.
Dreigen met fysiek geweld is nooit echt een oplossing natuurlijk.

Maar je moet wel een goede houding aannemen ten opzichte van zulke mensen en vooral niet met je laten sollen. Het moet niet jouw probleem zijn, maar het probleem van de andere.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_70470809
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:27 schreef Buschetta het volgende:

Mede door bovenstaande manier van geen BS nemen van mensen/bedrijven
Ben je door het UWV aan het werk gezet op een begraafplaats?
  maandag 29 juni 2009 @ 10:36:31 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70470928
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:27 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ah, je werkt op de bovenste verdieping ?
zzz
pi_70472386
In het archief van de printer staat ook wie het document heeft als eerste uitgeprint, beetje lokale admin moet daar wel achter kunnen komen.
Wartaal.
  maandag 29 juni 2009 @ 11:57:41 #25
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70473449
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:31 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Dreigen met fysiek geweld is nooit echt een oplossing natuurlijk.

Maar je moet wel een goede houding aannemen ten opzichte van zulke mensen en vooral niet met je laten sollen. Het moet niet jouw probleem zijn, maar het probleem van de andere.
Tja, het is triest ik weet het maar bij mij heeft het altijd gewerkt. Ik heb een hekel aan mensen die zich verschuilen achter management regeltjes en ervan uitgaan dat men de "officiele" weg volgt om tot een oplossing te komen. Als ik zeker van mijn zaak ben ga ik echt niet mijn tijd verspillen. En aan al die mensen die met opmerkingen komen....

Regeringen werken ook zo en de meeste Ook veel CEO's hebben ook vaak zo gehandeld. Of denk je dat Irak, Afghanistan etc. niet hetzelfde zijn ? Zijn ook bedrijven(overheden) die geen tijd willen verspillen aan diplomatie.

Anyhow TS succes ermee ik hoop dat je eruit komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')