Mijn ING-pasje werkte alleen bij atm, dus niet in winkels. Heb nu wel een Commonwealth rekening en dat is toch een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 14 september 2010 03:42 schreef Kontiki het volgende:
Gefeli! Ik zou zo veel mogelijk sparen.
Iemand enig idee of je in winkels met je NL bankpasje (Maestro/Cirrus) kan betalen? In het VK was dit geen enkel probleem, maar hier hebben ze EFTPOS en moet je eerst door dat Savings/Credit/Cheque gedoe heen bladeren.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar de Nederlandse en Australische pin/EFTPOS systemen zijn volgens mij niet compatible. Je kunt wel met een NL pinpas pinnen bij ATMs.quote:Op dinsdag 14 september 2010 03:42 schreef Kontiki het volgende:
Iemand enig idee of je in winkels met je NL bankpasje (Maestro/Cirrus) kan betalen? In het VK was dit geen enkel probleem, maar hier hebben ze EFTPOS en moet je eerst door dat Savings/Credit/Cheque gedoe heen bladeren.
Ik zit bij de Commbank voor alles: hypotheek, betalen, sparen, credit card, inboedel/opstalverzekering, Commsec en zakelijke rekening. Alles benaderbaar via een en dezelfde web site. Ze hebben ook het grootste ATM netwerk. Geen klachten tot nu toe. Geen idee hoe het bij andere banken is.quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:25 schreef HokkaHokka het volgende:
Hebben mensen hier een bepaalde voorkeur qua bank? 2 jaar geleden tijden me working visa had ik een rekening via WestPac. Overigens was het behoorlijk wennen ten opzichte van NL...
Ik denk zelf dat er niet veel verschil in die banken zit maar hoe is het zakelijk gesteld?
iemand ervaring ermee?
Ik diende bij de aanvraag van mijn 457 aan te tonen dat ik een zorgverzekering had voor de looptijd van het visum (een jaar). Die heb ik dan ook gewoon maar afgesloten. Dat ging heel snel, formulier invullen en opsturen (digitaal zelfs geloof ik), en zij sturen/faxen je meteen een bevestigingsbrief toe die je bij je aanvraag kunt voegen. Er schijnen ook allerlei regelingen te zijn indien je een verzekering in het buitenland hebt lopen, 'reciprocal medicare' is het toverwoord, maar daar heb ik me niet verder in verdiept.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:55 schreef star_gazer het volgende:
Hoe doen jullie het met je zorgverzekering? Ik wil aanvankelijk voor een jaar vertrekken (457-visa) met de optie op langer verblijf open.
Waar heb jij je verzekerd? Denk dat niet allee verzekeraars 'berekend' zijn op mensen die in het buitenland wonen en werken. Of heb je een Australische verzekeraar gevonden?quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:21 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik diende bij de aanvraag van mijn 457 aan te tonen dat ik een zorgverzekering had voor de looptijd van het visum (een jaar). Die heb ik dan ook gewoon maar afgesloten. Dat ging heel snel, formulier invullen en opsturen (digitaal zelfs geloof ik), en zij sturen/faxen je meteen een bevestigingsbrief toe die je bij je aanvraag kunt voegen. Er schijnen ook allerlei regelingen te zijn indien je een verzekering in het buitenland hebt lopen, 'reciprocal medicare' is het toverwoord, maar daar heb ik me niet verder in verdiept.
Oh dit heb ik ook.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:35 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Hoi,. Voorzichtige post in dit topic, misschien vanaf februari 2012 in Australië studeren. Ben nog niet zo ver in de voorbereidingen en de VS zijn ook een optie maar er is nog genoeg tijd.
Zie hier voor bezoekende Nederlanders in Australie. En hier voor Australiers (en residents) die Nederland bezoeken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:21 schreef keesjeislief het volgende:
Er schijnen ook allerlei regelingen te zijn indien je een verzekering in het buitenland hebt lopen, 'reciprocal medicare' is het toverwoord, maar daar heb ik me niet verder in verdiept.
Fucking hell... En wij maar zeiken. We hebben het als klein landje toch weer goed voor elkaar... Kwestie van naar het Medicare kantoor gaan en een kaartje aanvragenquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:14 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Zie hier voor bezoekende Nederlanders in Australie. En hier voor Australiers (en residents) die Nederland bezoeken.
En als je eens naar Nederland op vakantie gaat even een briefje naar Agis en je bent verzekerd voor ziektekosten op je vakantie.quote:Op zaterdag 18 september 2010 02:25 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Fucking hell... En wij maar zeiken. We hebben het als klein landje toch weer goed voor elkaar... Kwestie van naar het Medicare kantoor gaan en een kaartje aanvragen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |