Kijk je in de spiegelquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:37 schreef guitarist het volgende:
Leeluk ding.
Hoop centjes...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:56 schreef A-mineur het volgende:
Mijn volgende wordt een Gibson Les Pauls Custom. Tel je wel ¤4000 neer, maar dat heb ik er wel voor over.
Gaat die aanschaf op korte termijn plaatsvinden of is dat gewoon je jongensdroom?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:56 schreef A-mineur het volgende:
Mijn volgende wordt een Gibson Les Pauls Custom. Tel je wel ¤4000 neer, maar dat heb ik er wel voor over.
een les paul van 4000 euro o_O... ik ben ook opzoek naar een LP maar toch wel een meer budget versiequote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:04 schreef Falcon4ever het volgende:een baja in de OP....
Hoewel ik 't geluid op m'n Baja wel top vind, begin ik me steeds meer te ergeren aan de snaren die bij de brug wegglijden. Vooral de B en de E snaar glijden dan weg richting de gaten in de cilinder vormige zadels (dus naar de schroefjes). (pica: http://www.multigesture.net/downloads/baja/baja1.jpg )
Soms lijkt de gitaar ook wat te ratelen op dezelfde snaren. Begin dit jaar is ie al terug geweest om opnieuw te worden afgesteld maar dit heeft maar in beperkte mate geholpen
Iemand nog tips om dit te verbeteren?
Met een eenvoudige studio kom je ook een heel eind. En ik vind Standards ook niet eens zo duur meer...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:17 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
een les paul van 4000 euro o_O... ik ben ook opzoek naar een LP maar toch wel een meer budget versie
Is het niet keidonker nu op je balkon?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:14 schreef Metalfreak het volgende:
Vanaf 't balkon ook maar even 'n tvp plaatsen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb al een Deanquote:Op zondag 28 juni 2009 00:13 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon een Dean V kopen, wil je nooit meer anders.
quote:Op zondag 28 juni 2009 00:11 schreef allsystemshalt het volgende:
Eigenlijk wil ik ook een gitaar met p90 en met filtertrons![]()
Damn ik kom er niet uit![]()
![]()
quote:Op zondag 28 juni 2009 00:28 schreef GuitarJJ het volgende:
Moest laatst met iemand spelen. Had die 1 uur van te voren zijn snaren vervangen. Zou ik nooit doen
quote:Op zondag 28 juni 2009 00:13 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon een Dean V kopen, wil je nooit meer anders.
Ohhhhhja, dat is waar ookquote:
Tja maar dan heb je een mensuurlengte van 25,5 inch en ik wil 24,75.quote:Op zondag 28 juni 2009 00:29 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opgelost!!!
quote:
Paisley gitaren rocken de pan uitquote:Op zondag 28 juni 2009 00:32 schreef GuitarJJ het volgende:
Jah opzich. Had zelf een keer 15 minuten voor een optreden een geknapte snaarHele tijd zitten stretchen maar tog klonk hij redelijk vals. Na elk nummer steeds weer effe herstellen.
Ja of ik mocht een bloementjesgitaar van iemand lenen xD
Tell me about it!quote:Op zondag 28 juni 2009 00:35 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Paisley gitaren rocken de pan uit![]()
Girl not included zekerquote:
Ik vertrek binnenkort voor een langere tijd naar de USA dus hopelijk kan ik er een schappelijk geprijste les paul vinden... (M'n fender strat en fender tele blijven in NLquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:29 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Met een eenvoudige studio kom je ook een heel eind. En ik vind Standards ook niet eens zo duur meer...
De prijzen van LPs in Amerika viel mij tegen. Zeker de duurdere types zijn in bijv. Duitsland vele malen goedkoper. Tweedehands gaat er wel een flinke wereld voor je open!quote:Op zondag 28 juni 2009 00:37 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Ik vertrek binnenkort voor een langere tijd naar de USA dus hopelijk kan ik er een schappelijk geprijste les paul vinden... (M'n fender strat en fender tele blijven in NL)
Toch kan die gast goed kippenpickenquote:
Volgens mij bulkt ie van het geld, stikt in de teles, spaart harnassen en dure auto's... Hij MOET bij de maffia zitten!quote:Op zondag 28 juni 2009 00:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Toch kan die gast goed kippenpicken![]()
*Harnassen in je woonkamer![]()
![]()
Het feit dat het op zijn website staat, met prijzen en zijn naam erbij, zou ik bijna geloven van wel.quote:Op zondag 28 juni 2009 00:51 schreef The_Dean het volgende:
Dat het op de film staat wil nog niet zeggen dat het van hem is
Mwoa volgens mij is het gewoon een verkoper van alles wat los en vast zitquote:Op zondag 28 juni 2009 00:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Volgens mij bulkt ie van het geld, stikt in de teles, spaart harnassen en dure auto's... Hij MOET bij de maffia zitten!
Waarom wil je per se een kortere mensuur? Kleine handen ofzo?quote:Op zondag 28 juni 2009 00:33 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Tja maar dan heb je een mensuurlengte van 25,5 inch en ik wil 24,75.
Die Filtertron met Bigsby is welvreemde brugkam dat wel maar het zal wel functioneel zijn
Omdat ik alleen maar gitaren met lange mensuur heb en ik wil wel eens wat anders vasthoudenquote:Op zondag 28 juni 2009 09:15 schreef Cynic het volgende:
[..]
Waarom wil je per se een kortere mensuur? Kleine handen ofzo?
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:18 schreef The_Dean het volgende:
Wat doen die stukken brandhout daar telkens?
ja, je hebt gelijk, speel ook bijna nooit voorbij de 7e fret orso op die snaarquote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:32 schreef Cynic het volgende:
Ohja, Ares, nog even over dat intoneren. Als je de lage B niet helemaal goed geïntoneerd krijgt is dat op zich niet zo'n ramp, want hoevaak speel je op die snaar nou helemaal op hoge posities? Ik eigenlijk nooit in elke geval.
Nicequote:
Dan is dat dezelfde gek geweest die mijn gitaar in elkaar geschroefd heeftquote:Op zondag 28 juni 2009 12:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand heeft de kop er verkeerd opgezet
Korte termijn als binnen een jaar jaquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:14 schreef Meursault het volgende:
[..]
Gaat die aanschaf op korte termijn plaatsvinden of is dat gewoon je jongensdroom?
Nou, opschieten dan met sparen. Boel centjes!quote:
Is dat niet gewoon een nieuwe versie van de robot gitaar (zelfstemmend)?quote:Op zondag 28 juni 2009 15:15 schreef Meursault het volgende:
Weet iemand waar het Dark Fire gebeuren bij Gibson over gaat? Er staan hele lappen tekst, maar ik zie geen samenvatting..
quote:Chickenfoot is a hard rock band, supergroup featuring vocalist Sammy Hagar (ex-Van Halen and Montrose), bassist Michael Anthony (ex-Van Halen), guitarist Joe Satriani and drummer Chad Smith (Red Hot Chili Peppers). Chickenfoot have recently completed a self-titled album that was released on June 5, 2009.
Gaat ie chikenpicken dan?quote:Op zondag 28 juni 2009 18:53 schreef Meursault het volgende:
Satriani heeft een nieuwe band: Chickenfoot
pfff, die tekst van dat nummer op hun site...quote:Op zondag 28 juni 2009 18:53 schreef Meursault het volgende:
Satriani heeft een nieuwe band: Chickenfoot
[..]
Robot én digitale les paulquote:Op zondag 28 juni 2009 15:15 schreef Meursault het volgende:
Weet iemand waar het Dark Fire gebeuren bij Gibson over gaat? Er staan hele lappen tekst, maar ik zie geen samenvatting..
Die van mij was 1500. Wel tweedehands met wat butsen hier en daar, maar daar hoor je niks vanquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:56 schreef A-mineur het volgende:
Ik zou ook zonder meer voor een tweedehands gaan, grootste afschrijving is eraf en die butsen komen er toch wel in!quote:Op zondag 28 juni 2009 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die van mij was 1500. Wel tweedehands met wat butsen hier en daar, maar daar hoor je niks van
Custom is ook verschrikkelijk overpriced. Studio is veel meer bang for the buck.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:29 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Met een eenvoudige studio kom je ook een heel eind. En ik vind Standards ook niet eens zo duur meer...
Een waarheid als een Gnoe!quote:Op zondag 28 juni 2009 22:24 schreef svefn het volgende:
[..]
Custom is ook verschrikkelijk overpriced. Studio is veel meer bang for the buck.
En zodra je hem hebt pics posten!quote:Op maandag 29 juni 2009 00:24 schreef Shadeauw het volgende:
Ok heel erg bedankt
Ik ga denk ik dan toch maar voor de '79Z. Dat model is zoo mooi
[ afbeelding ]
quote:
Doen! Je zal er geen spijt van krijgen.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:24 schreef Shadeauw het volgende:
Ok heel erg bedankt
Ik ga denk ik dan toch maar voor de '79Z. Dat model is zoo mooi
[ afbeelding ]
Dan begin ik vast met sparenquote:Op maandag 29 juni 2009 08:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Doen! Je zal er geen spijt van krijgen.
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar ik vind het juist wel leuk en kenmerkelijk voor een Dean.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:08 schreef Meursault het volgende:
Ik vind die beide Deans ook wel mooi. Vooral de kleuren van de V. Maar ik vind de headstocks niks..
Bij DW in Amsterdam hangen geloof ik gewoon Deans aan de muur hoorquote:Op maandag 29 juni 2009 12:32 schreef The_Dean het volgende:
Nederland is sowieso lastig met Deans. Feedback heeft ze vast ook wel.
die van mij zoveel zelfs dat hij het niet meer doetquote:Op zondag 28 juni 2009 22:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan heeft mijn Samick bijzonder veel karakter.
Valt mee inderdaad. Maar eens kijken binnenkort.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:44 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Bij DW in Amsterdam hangen geloof ik gewoon Deans aan de muur hoor
@Dean: ah joh, is maar een tripje van 2 uur![]()
Tja, bij drie vingers heb ik het probleem dat de fretten een beetje te klein worden voor drie vingers als ik een E speel.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:22 schreef Meursault het volgende:
Als je echt de vingerzetting niet lukt - fysiek incapabel - dan is het geen kwestie van oefenen. Maar in de meeste gevallen gaat het wel om oefenen. En anders gewoon drie vingers gebruiken..
btw, dat is geen D..
Ik heb dat al geprobeerd, maar zonder succes. Probleem bij m'n ringvinger is dat ie echt niet naar boven kan buigen, hij blijft gewoon kaarsrecht, maar m'n andere vingers kan ik wel een beetje naar boven buigen...quote:Op maandag 29 juni 2009 15:30 schreef Meursault het volgende:
In het begin kon ik het ook niet (maar toen waren mijn vingers nog klein genoeg om op de fret/snaar te passen). Daarna was het gewoon een kwestie van oefenen. Waarschijnlijk lukt het wel als je je ringvinger steeds wat verder leert buigen. Je zou het ook kunnen proberen met je middelvinger, maar dat is niet erg conventioneel - maar niet onmogelijk.
Mishandeling!quote:Op maandag 29 juni 2009 13:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
die van mij zoveel zelfs dat hij het niet meer doet
Komt dat door het oefenen met je linkerhandquote:Op maandag 29 juni 2009 15:38 schreef Meursault het volgende:
Hm.. Dat lijkt me vrij k*t dan.. Ik ontdek net dat ik dat met mijn rechterhand ook niet kan met m'n ringvinger..
Ja, zijn laatste CD valt een beetje tegen.. Ik vind zijn Concerto suite for electric guitar & orchestra nog steeds wel het hoogtepunt.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:49 schreef Witchfynder het volgende:
Van alle shredders heb ik nog steeds de hoogste dunk van hem. Hij moet alleen muzikaal wat beter worden. Hij kan alles spelen, maar zijn muziek is met de jaren veel van hetzelfde gebleven en steeds slechter eigenlijk.
Ken je zijn versie van Abba's Gimme Gimme Gimme? Dat is echt de beste cover ervan die ik gehoord heb, niet in de laatste plaats vanwege de geweldige zang van Mark Boals. Het nummer is wel twee keer zo lang door de gitaarsolo'squote:Op maandag 29 juni 2009 15:53 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ja, zijn laatste CD valt een beetje tegen.. Ik vind zijn Concerto suite for electric guitar & orchestra nog steeds wel het hoogtepunt.![]()
Verder heeft ie wel een paar vette covers..(Deep Purple, Ozzy Osbourne, Aerosmith)
Die vergat ik te noemen ja. Geniaal!quote:Op maandag 29 juni 2009 15:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ken je zijn versie van Abba's Gimme Gimme Gimme? Dat is echt de beste cover ervan die ik gehoord heb, niet in de laatste plaats vanwege de geweldige zang van Mark Boals. Het nummer is wel twee keer zo lang door de gitaarsolo's.
quote:Angels of Love is an all-acoustic all-instrumental studio album by Yngwie Malmsteen, released on March 10, 2009. The album features nine all-new acoustic renditions of previosuly released material, as well as a previously unreleased track.
Malmsteen re-arranged all the compositions by himself and he is also the only performer on the album, playing acoustic, steel and classical guitars, keyboards, guitar synthesizer and cello, as well as few electric guitar fills.
Dat probleem heb ik ook, maar ik heb dan ook vrij kleine handen...quote:Op maandag 29 juni 2009 15:33 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Ik heb dat al geprobeerd, maar zonder succes. Probleem bij m'n ringvinger is dat ie echt niet naar boven kan buigen, hij blijft gewoon kaarsrecht, maar m'n andere vingers kan ik wel een beetje naar boven buigen...
Oh, dat klinkt wel hip (ondanks de gaye titel). Ga ik maar eens luisterenquote:Op maandag 29 juni 2009 15:58 schreef Meursault het volgende:
[..]
Die vergat ik te noemen ja. Geniaal!Abba is sowieso vet!
![]()
Edit: Ik zie net dat hij weer een nieuw album heeft uitgebracht
[..]
quote:Op maandag 29 juni 2009 20:21 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb gister te hard zitten bassen en nu heb ik pijn in mijn rechterwijsvinger en dat voel ik wanneer ik met mijn muis scroll.
Die hard, man.
Ik zie het nut daar niet zo heel erg van inquote:Op maandag 29 juni 2009 22:28 schreef tjoptjop het volgende:
Over dat snaren vervangen voor een optreden, zelf ben ik ook altijd een beetje bang voor een gebroken snaar. (niet dat ik echt optreed)
Is het mogelijk om snaren alvast voor te bespelen? Dus goed ruim afknippen als ze op de gitaar zitten, dan flink spelen, snaren er weer afhalen en die als reserve gebruiken. Zou dat kunnen, of zie ik wat over het hoofd?
Zal sowieso moeten gok ik, beste oplossing is een 2e (backup)gitaarquote:Op maandag 29 juni 2009 23:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hopelijk voorkomen dat ik om de minuut moet gaan stemmen
Ik heb een vrij uitgebreide demo daarvan gehoord bij SAE te Amsterdam die kerel van het goede doel gaf uitleg en speelde het een en ander erop.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef TeleluvR het volgende:
Iemand ervaring met de Line6 Flextone III? Is het wat?
Maar als je die snaren er dan weer op zet zijn dat dan toch ook weer nieuwe snarenquote:Op maandag 29 juni 2009 23:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hopelijk voorkomen dat ik om de minuut moet gaan stemmen
Oh, ik dacht dat het een rek was die je eruit kon krijgen. Niet dus.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:37 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Maar als je die snaren er dan weer op zet zijn dat dan toch ook weer nieuwe snaren![]()
Dus heb je het zelfde probleem toch weer met de nieuwe snaren....
wat ik meestal doe is voor de laatste of laatste 2 repetities me snaren vervangen, ze inspelen tijdens die repetities en dan op het podium all is fine.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:28 schreef tjoptjop het volgende:
Over dat snaren vervangen voor een optreden, zelf ben ik ook altijd een beetje bang voor een gebroken snaar. (niet dat ik echt optreed)
Is het mogelijk om snaren alvast voor te bespelen? Dus goed ruim afknippen als ze op de gitaar zitten, dan flink spelen, snaren er weer afhalen en die als reserve gebruiken. Zou dat kunnen, of zie ik wat over het hoofd?
En vergeet niet om een treble booster zoals:quote:Op maandag 29 juni 2009 23:35 schreef allsystemshalt het volgende:
Linkje gevonden![]()
Joost Vergoossen heet hij dus
Da's toch via zo'n M13 zoals Ares ook heeft? Tenminste, die kerel stond toen ook daar een demo van te geven bij Muzikaza.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:35 schreef allsystemshalt het volgende:
Linkje gevonden![]()
Joost Vergoossen heet hij dus
Geeft ie idd ook demo's van maar die heeft hij toen niet gebruikt alleen de Treble booster en de versterker.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Da's toch via zo'n M13 zoals Ares ook heeft? Tenminste, die kerel stond toen ook daar een demo van te geven bij Muzikaza.
Dat dus. Of gewoon zo nu en dan vervangen, blijft hij ook veel beter klinken. Ik zet nooit vlak voor een optreden er pas nieuwe snaren op... verder check ik toch zo'n beetje na elke nummer de stemming.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
wat ik meestal doe is voor de laatste of laatste 2 repetities me snaren vervangen, ze inspelen tijdens die repetities en dan op het podium all is fine.
Ik heb het meeste met het Odyssey album. Dat is van 1990. Ik was net de fills van het eerste nummer aan het oefenen. Het lukt me om ze steeds sneller te spelen, maar ik ben nog niet op CD snelheid. Vanavond is het zompig warm (goed excuus ?)quote:Op maandag 29 juni 2009 15:49 schreef Witchfynder het volgende:
Van alle shredders heb ik nog steeds de hoogste dunk van hem. Hij moet alleen muzikaal wat beter worden. Hij kan alles spelen, maar zijn muziek is met de jaren veel van hetzelfde gebleven en steeds slechter eigenlijk.
gewoon een paar dagen van te voren vervangen en goed inspelen?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:28 schreef tjoptjop het volgende:
Liever goed gewankt dan slecht gepield ?quote:
Dan heb jij een andere show gezien dan die in 013 vorig jaar. Ik vond hem JUIST heel overtuigend op het podium staan en je zag gewoon dat hij er zin in had, dat breng je dan ook over aan het publiek.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:47 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
Satriani (met eigen band) op het podium is ook minder showmanship. Ik krijg bij hem de indruk dat hij te perfectionistisch bezig is met zijn spel en sound en minder van het optreden geniet. Hij blijft wel een idool.
quote:
Zuiden is laat met zomervakantie, dus dat lijkt onlogisch...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:32 schreef brother52 het volgende:
Of zou de zomervakantie in het zuiden al begonnen zijn?
Zo ja, wat doe je dan nu al op?
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:47 schreef Scary_Hairy het volgende:
Satriani (met eigen band) op het podium is ook minder showmanship. Ik krijg bij hem de indruk dat hij te perfectionistisch bezig is met zijn spel en sound en minder van het optreden geniet. Hij blijft wel een idool.
Satriani geniet wel duidelijk van de optredens die hij geeft. Dat is duidelijk aan hem te zien. Maar hij maakt er niet echt een show van verder. Hij doet geen spectaculaire dingen verder. Maar het is echt heerlijk om hem te zien spelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb jij een andere show gezien dan die in 013 vorig jaar. Ik vond hem JUIST heel overtuigend op het podium staan en je zag gewoon dat hij er zin in had, dat breng je dan ook over aan het publiek.
Philips zal het vast ook wel doen, maar met Sony heb ik al goede resultaten, dus koop die maarquote:
Pallets met koffie!quote:
quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:45 schreef Witchfynder het volgende:
Godsamme, er zit een kerel tegenover mij een uitje te plannen met jeneverproeferij, rondleiding door een bierbrouwerij, het proeven van trappistenkaas en uiteindelijk heel veel vlees verorberen. Nu heb ik honger.
Laat me raden, er gaan geen vrouwen mee?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:45 schreef Witchfynder het volgende:
Godsamme, er zit een kerel tegenover mij een uitje te plannen met jeneverproeferij, rondleiding door een bierbrouwerij, het proeven van trappistenkaas en uiteindelijk heel veel vlees verorberen. Nu heb ik honger.
Hij tegen het restaurant: "Ja, dit wordt wel een beetje een mannenuitje, dus veel vlees aub..."quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Laat me raden, er gaan geen vrouwen mee?
Ik had een meet en greet met hem toenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:14 schreef Meursault het volgende:
[..]
[..]
Satriani geniet wel duidelijk van de optredens die hij geeft. Dat is duidelijk aan hem te zien. Maar hij maakt er niet echt een show van verder. Hij doet geen spectaculaire dingen verder. Maar het is echt heerlijk om hem te zien spelen.![]()
Ik was ook in 013 toen.
Vet! Wat hield dat in?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik had een meet en greet met hem toen
Redelijk serieus, een zomerprojectje om eigen bassbody te maken en te bedraden etc!quote:
MDF, goedkoop, makkelijk bewerkbaarquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:21 schreef Witchfynder het volgende:
Wat ik op BGF ook niet helemaal begreep; van wat voor hout ga je die body maken?
Zou dat niet een reden hebben, denk je?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:24 schreef KaMo het volgende:
[..]
MDF, goedkoop, makkelijk bewerkbaar
Hoop dat het lukt, zijn wel eerder mensen geweest die het hebben gebruikt maar niet vaak iig, dus ben benieuwd of het gaat werken en klinken!
Jaquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zou dat niet een reden hebben, denk je?
50 euro is ook zo ongelooflijk veel geldquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:53 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja
Maar ik wil niet voor eerste poging van eigen body ooit meteen een blok hout van 50 euro verneuken!
[ afbeelding ] toplaag erbij
Meestal komt dat neer op:quote:
Wie, de artiest of greeter?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Meestal komt dat neer op:
- Hoi.
- Hoi.
- Toffe show.
- Dank je, het ging wel lekker.
Vervolgens staan ze meestal met hun bek vol tanden.
Nee je moet het leuker maken zo van;quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
- Hoi.
- Hoi.
- Toffe show.
P0wn3d !!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:41 schreef Metalfreak het volgende:
Wie komt mij verlossen?Ik heb mij over laten halen om zometeen mee te gaan naar het Tros muziekfeest
![]()
![]()
Please, kill me now
De meeste mensen oefenen op MDF en als dat lukt, maken ze het eindproduct met écht hout. Als je toonhout voor 50,- kan kopen, wil ik dat adres wel, want dan koop ik gelijk twee blokkenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:53 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja
Maar ik wil niet voor eerste poging van eigen body ooit meteen een blok hout van 50 euro verneuken!
[ afbeelding ] toplaag erbij
Je geeft ons niet echt veel informatie waar wij wat mee kunnen. Wat voor muziek vind je leuk? Wil je funk en death metal spelen? Of houd je van alles tussen jazz en meisjesrock? Wat is je budget? Noem een bedrag. Heb je al gitaren (bijv van je idolen) die je mooi vindt? Zo ja, laat zien dan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:54 schreef Jotcha het volgende:
Hola
Ik wil dus een elektrische gitaar kopenHeb voorheen 5 jaar akoestisch gespeeld, en vervolgens 2 jaar niets aangeraakt. Tot vandaag, een elektrische op school. Wat is nou handig om te kopen?
Heb een vrij brede muzieksmaak, en geen al té ruim budget.
Dean.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:54 schreef Jotcha het volgende:
Hola
Ik wil dus een elektrische gitaar kopenHeb voorheen 5 jaar akoestisch gespeeld, en vervolgens 2 jaar niets aangeraakt. Tot vandaag, een elektrische op school. Wat is nou handig om te kopen?
Heb een vrij brede muzieksmaak, en geen al té ruim budget.
Een echt vast budget heb ik niet. Als het onder de 250-350 euro kan dan zou dat mooi zijn, mag ook tweedehandsquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je geeft ons niet echt veel informatie waar wij wat mee kunnen. Wat voor muziek vind je leuk? Wil je funk en death metal spelen? Of houd je van alles tussen jazz en meisjesrock? Wat is je budget? Noem een bedrag. Heb je al gitaren (bijv van je idolen) die je mooi vindt? Zo ja, laat zien dan.
Nou ik doe het ook oefenen op MDFquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De meeste mensen oefenen op MDF en als dat lukt, maken ze het eindproduct met écht hout. Als je toonhout voor 50,- kan kopen, wil ik dat adres wel, want dan koop ik gelijk twee blokken.
Dean Z.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:13 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Een echt vast budget heb ik niet. Als het onder de 250-350 euro kan dan zou dat mooi zijn, mag ook tweedehandsEn het is voornamelijk punkrock/metal
edit: En wat looks betreft: Ibanez Destroyer en de Gibson Explorer vind ik toch wel het toppunt van design![]()
Roland Cube Een Marshall oidquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:29 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ziet er tof uit
En wat versterkers betreft?
is dat met of zonder amp? ( je budget)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:13 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Een echt vast budget heb ik niet. Als het onder de 250-350 euro kan dan zou dat mooi zijn, mag ook tweedehandsEn het is voornamelijk punkrock/metal
edit: En wat looks betreft: Ibanez Destroyer en de Gibson Explorer vind ik toch wel het toppunt van design![]()
Wat voor een bedrag moet ik dan aan denken?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:17 schreef -Menn0- het volgende:
Gaat je niet lukken ben ik bang
http://www.musicstore.de/(...)t/art-GIT0014808-000quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:19 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Wat voor een bedrag moet ik dan aan denken?
Het is puur voor de funquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:28 schreef Meursault het volgende:
Ik zou zeggen 400-600 totaal. Vooral omdat je al een tijd hebt gespeeld, dan zullen je eisen snel ontwikkelen en kan je maar beter iets goeds in huis hebben.
Dat lijkt me nou ook niet meteen nodigquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:41 schreef The_Dean het volgende:
Of deze versterker: [TK] Marshall MG100HDFX 100 watt halfstack
Mij welquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:47 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou ook niet meteen nodig
Een ruwe opnamequote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:06 schreef allsystemshalt het volgende:![]()
![]()
Net een stukje verzonnen op de Spaanse gitaar![]()
Natijdens het project ga ik het opnemen
Broken Linkquote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:35 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Een ruwe opname![]()
http://www.esnips.com/doc(...)iek-30-06-2009mpdrie
Wat bedoel je daarmee? Dat je niet verwacht dat je het meerdere jaren gaat doen? Of dat je slechts zelden speelt? Of dat je niet proffesioneel bezig wilt zijn?quote:
Ben niet van plan om te gaan optreden. En ik begin net weer, dus ik wil niet gelijk met over de top beginnenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:43 schreef Meursault het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Dat je niet verwacht dat je het meerdere jaren gaat doen? Of dat je slechts zelden speelt? Of dat je niet proffesioneel bezig wilt zijn?
Voor de fun kun je een Squier strat en een 15watt amp kopen, maar ik ben bang dat je daar na een jaar op bent uitgekeken.![]()
De top ligt veel hoger.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:58 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ben niet van plan om te gaan optreden. En ik begin net weer, dus ik wil niet gelijk met over de top beginnen
Poeh, ik heb toen 5-6 jaar les gehad. Was een gewone yamaha gitaar geloof ik, maar dat zal ik even moeten kijken. En die heb ik eerst 2 jaar gehuurd, daarna gekocht voor iets van 50 euro geloof ik.quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:00 schreef Meursault het volgende:
[..]
De top ligt veel hoger.
Wat deed je zoal met je akoestische gitaar en wat was dat voor gitaar (merk/prijs)?
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:51 schreef Meursault het volgende:
Die gitaar..klinkt als iets dat Mike Oldfield vroeger nog gebruikte.
Dat viel eigenlijk wel mee, hij nam er echt de tijd voor en we konden hem alles vragen wat we wilden. Hele tijd mee staan praten met z'n allenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
- Hoi.
- Hoi.
- Toffe show.
Net als die foute Duitse muziekfestivals op tvquote:Op woensdag 1 juli 2009 01:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat viel eigenlijk wel mee, hij nam er echt de tijd voor en we konden hem alles vragen wat we wilden. Hele tijd mee staan praten met z'n allen![]()
Tros muziekfeest was te erg voor woorden, maar er was bierGitaristen met niet-ingeplugde gitaar
Deanquote:Op woensdag 1 juli 2009 00:15 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
ghe ghe is met een dean ingespeeld via behringer VTM met een zooitje reverb eroverheen.
Op basgitaarforum zijn een paar gasten die voor zulke evenementen als backingband zijn ingehuurd. Zij hadden altijd de lol om net andere bewegingen te maken, maar de regie werd daar altijd boos omquote:Op woensdag 1 juli 2009 01:06 schreef Metalfreak het volgende:
Tros muziekfeest was te erg voor woorden, maar er was bierGitaristen met niet-ingeplugde gitaar
ik zou als laatste nummer punk doen en dan schreeuwend het podium worden afgetrokkenquote:Op woensdag 1 juli 2009 08:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Op basgitaarforum zijn een paar gasten die voor zulke evenementen als backingband zijn ingehuurd. Zij hadden altijd de lol om net andere bewegingen te maken, maar de regie werd daar altijd boos om. En live spelen vinden ze sowieso al eng. Lijkt me echt niks zo'n gig, maar ja, het betaalt.
Playbackenquote:Op woensdag 1 juli 2009 08:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Op basgitaarforum zijn een paar gasten die voor zulke evenementen als backingband zijn ingehuurd. Zij hadden altijd de lol om net andere bewegingen te maken, maar de regie werd daar altijd boos om. En live spelen vinden ze sowieso al eng. Lijkt me echt niks zo'n gig, maar ja, het betaalt.
Jij wel.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:24 schreef KaMo het volgende:
[..]
ik zou als laatste nummer punk doen en dan schreeuwend het podium worden afgetrokken
En sowieso het hele optreden springen
De Cube30X of 60X zijn ook leuke thuisversterkertjes. Cube 30X is er al voor 219 euro.quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:02 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Poeh, ik heb toen 5-6 jaar les gehad. Was een gewone yamaha gitaar geloof ik, maar dat zal ik even moeten kijken. En die heb ik eerst 2 jaar gehuurd, daarna gekocht voor iets van 50 euro geloof ik.
Mijn MG100HDFXquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:17 schreef DrD00m het volgende:
Welke dan?
Voor thuis is dat meer dan genoeg en 5 watt buizen gaat harder dan je denkt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:32 schreef DrD00m het volgende:
Nadeel is wel dat je dan blijft steken op 5 watt. Zo denderend veel is dat nou ook weer niet.
Nog nooit een bespeeld hoor ik welquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:32 schreef DrD00m het volgende:
Nadeel is wel dat je dan blijft steken op 5 watt. Zo denderend veel is dat nou ook weer niet.
Ah, je weet dus helemaal niet waarover je praat.quote:
Dean V, altijd goed!quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:32 schreef DrD00m het volgende:
Hm, ik kan hem niet vinden op de site van Dean. Het is in ieder geval een zwarte V met floyd.
Een Dixie Rebel is trouwens wel een erg heet gitaartje![]()
(http://www.deanguitars.com/dean_winter_06/dixie_rebel_enlarged.htm)
Whehehe, als bas-man een gitaarheld op je t-shirt hebbenquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:30 schreef DrD00m het volgende:
Kwam ineens bij me op dat ik er wel een foto van heb.
[ afbeelding ]
Mooi ding!quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:30 schreef DrD00m het volgende:
Kwam ineens bij me op dat ik er wel een foto van heb.
[ afbeelding ]
Vermeld dan ook ff welke bandquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:03 schreef The_Dean het volgende:
Vanavond voor het eerst in anderhalve maand weer eens oefenen met de band
Kramtriedquote:
Met dit weer? Succes.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:03 schreef The_Dean het volgende:
Vanavond voor het eerst in anderhalve maand weer eens oefenen met de band
Ik had gisteravond geoefend. Hadden ditmaal een 'vip' ruimte dus extra ruim ed.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:19 schreef guitarist het volgende:
[..]
Met dit weer? Succes.
Wij oefenen elke zondag (mits geen optreden) maar afgelopen zondag was het meer buitenhangen dan oefenen.
Mooizo, werk al precies volgens dat stramien dus dat komt wel goed!quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:28 schreef The_Dean het volgende:
Welkom!
En we spelen op zolder met open ramen en koud bier, dus
Verf.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:27 schreef DrD00m het volgende:
Ik ben overigens bezig met een eigen gitaar.
Bijna klaar met het schuren van de bodyWaarmee kan ik het beste de body mee spuiten?
Och, wat is stom, het loont gewoon de moeite niet denk ik.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:43 schreef Jotcha het volgende:
Stomme vraag: is het aan te raden om zelf een plectrum te maken met huis/tuin/keuken artikelen?
Het is enkel om nu even mee te spelen, de dichtstbijzijnde muziekwinkel is een roteind wegquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:44 schreef DrD00m het volgende:
er bestaand heeeeeeeeeeeeeleboel soort verf he
Enne.. plectums kosten geen ruk. Ik zou er geen moeite in gaan steken om zelf plectrums te fabriceren.
Woon je in Drenthe?quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:45 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Het is enkel om nu even mee te spelen, de dichtstbijzijnde muziekwinkel is een roteind weg
Zwarte.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:44 schreef DrD00m het volgende:
Enne.. plectums kosten geen ruk. Ik zou er geen moeite in gaan steken om zelf plectrums te fabriceren.
En het is de bedoeling dat ik de boel niet beschadig natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:47 schreef DrD00m het volgende:
in dat geval zou je eventueel zelf iets kunnen maken. Al zou ik zo 1 2 3 niet iets kunnen bedenken wat in de buurt komt van een plectrum.
Nee, gelderland. Ik geloof dat er eentje in de buurt van mijn school zit, zal morgen dan maar eens binnenlopen. Maar voor nu...quote:
Ja dat had ik gedaan maar kreeg alsnog alleen de link. Komt misschien omdat het via imageshack gaat? Maar is opgelost, op imageshack stond: Embed image for forum, dus het werkt nu.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:41 schreef DrD00m het volgende:
rechts van het icoontje : link , staat een schilderij icoontje
Van een pin-pas, ik vind het wel een prettige harde plectrum.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:43 schreef Jotcha het volgende:
Stomme vraag: is het aan te raden om zelf een plectrum te maken met huis/tuin/keuken artikelen?
Wij stonden hard te beuken, een set lang (45 min) en zijn toen naar buiten gerend, kwartier daar gezeten, toen weer gebeukt, weer naar buiten gerend, aan een nieuw nummer gewerkt, naar buiten gerend etcquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:19 schreef guitarist het volgende:
[..]
Met dit weer? Succes.
Wij oefenen elke zondag (mits geen optreden) maar afgelopen zondag was het meer buitenhangen dan oefenen.
Wat voor een Gibson is dat? Dat het een les Paul is zie ik wel, maar 1 humbucker? Of ben ik nou zo scheef.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:31 schreef Gauner het volgende:
[..]
Mooizo, werk al precies volgens dat stramien dus dat komt wel goed!
Hoe kan ik een foto posten ipv een link? Heb nog nooit een foto gepost en ook
dit keer heb ik gefaald zie ik.
Edit: heb het voor elkaar!![]()
Huidige gitaar + amp:
[ link | afbeelding ]
Eerste gitaar:
[ link | afbeelding ]
Tof! bevalt die melody maker een beetje?quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:31 schreef Gauner het volgende:
[..]
Mooizo, werk al precies volgens dat stramien dus dat komt wel goed!
Hoe kan ik een foto posten ipv een link? Heb nog nooit een foto gepost en ook
dit keer heb ik gefaald zie ik.
Edit: heb het voor elkaar!![]()
Huidige gitaar + amp:
[ link | afbeelding ]
Eerste gitaar:
[ link | afbeelding ]
Eerst opschuren, dan laagje primer, nog keer schuren, primer (paar lagen, 2 a 3)quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:44 schreef DrD00m het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |